Pytania krótkobrodego - stary temat
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Pytania krótkobrodego
Mam kilka pytań:
Czy na hity magiczne o sile 4 od AoD przysługuje armor save?
Nie można dispellować rzucanych run?
Zwykły runesmith poza dodatkową kostką do dispell pool nic nie daje jeśli chodzi o magię?
Czy na hity magiczne o sile 4 od AoD przysługuje armor save?
Nie można dispellować rzucanych run?
Zwykły runesmith poza dodatkową kostką do dispell pool nic nie daje jeśli chodzi o magię?
1.To są magiczne trafienia o sile 4, więc redukują AS o 1 i przysługują przed tym wszystkie możliwe ochrony. Zaletą jest ucięcie latania lub połowy ruchu jednostce, w którą obraliśmy za cel bez konieczności zadania jej jakichkolwiek strat.
2. Kowadła używasz w turze strzelania, a więc nie można rozpraszać.
3. Daje tylko jeden Dispell pool i nic więcej. MA za to możliwość wzięcia run za 75 punktów, co znacznie zwiększa jego możliwości, np. M.r.of balance ,czy trzy r. of Speelbreaking. Danie mu tych run znacznie zwiększa możliwości antymagiczne twojej armii. Poza tym jest twardszy od większości magów, przez co nie tak łatwo go ubić.
2. Kowadła używasz w turze strzelania, a więc nie można rozpraszać.
3. Daje tylko jeden Dispell pool i nic więcej. MA za to możliwość wzięcia run za 75 punktów, co znacznie zwiększa jego możliwości, np. M.r.of balance ,czy trzy r. of Speelbreaking. Danie mu tych run znacznie zwiększa możliwości antymagiczne twojej armii. Poza tym jest twardszy od większości magów, przez co nie tak łatwo go ubić.
Oki dzięki wielkie za odpowiedź
.
Istnieje gdzieś tutaj opis podstawowych strategii dla dorfów? Błądziłem po necie i znalazłem fajne przykłady dla nowicjuszy, ale niestety dotyczące imperium (np. współpraca rajtarów z działem tak, by wystawiali się na szarżę i wróg ustawiał się flanką do armaty)? Chętnie bym poczytał coś więcej o możliwościach tej armii. Jestem po lekturze armybook'a, podręcznika, powoli składam teorię. Brakuje mi praktyki. Krasnoludy nie posiadają rydwanów, nie mają kawalerii, szybkich jednostek, magii ofensywnej etc. Bazują na piechocie, maszynach ze świetnym ostrzałem i antymagii. Domyślam się, że bitwy wygrywa się chytrym ustawianiem maszyn i bardziej zbieraniem wrogów na siebie niż ich otaczaniem.
Jak bardzo mobilne potrafią być krasnoludy? Czy przysłowiowy kloc wojaków może współpracować z maszynami tak, jak czyni to oddział szybkich rajtarów?
Prosiłbym o link do strategii i szczwanych sztuczek pijanych mistrzów topora i młota
...
Aha i drobny offtop:
Co się stało z dwarfami w WH40K? ;P

Istnieje gdzieś tutaj opis podstawowych strategii dla dorfów? Błądziłem po necie i znalazłem fajne przykłady dla nowicjuszy, ale niestety dotyczące imperium (np. współpraca rajtarów z działem tak, by wystawiali się na szarżę i wróg ustawiał się flanką do armaty)? Chętnie bym poczytał coś więcej o możliwościach tej armii. Jestem po lekturze armybook'a, podręcznika, powoli składam teorię. Brakuje mi praktyki. Krasnoludy nie posiadają rydwanów, nie mają kawalerii, szybkich jednostek, magii ofensywnej etc. Bazują na piechocie, maszynach ze świetnym ostrzałem i antymagii. Domyślam się, że bitwy wygrywa się chytrym ustawianiem maszyn i bardziej zbieraniem wrogów na siebie niż ich otaczaniem.
Jak bardzo mobilne potrafią być krasnoludy? Czy przysłowiowy kloc wojaków może współpracować z maszynami tak, jak czyni to oddział szybkich rajtarów?
Prosiłbym o link do strategii i szczwanych sztuczek pijanych mistrzów topora i młota

Aha i drobny offtop:
Co się stało z dwarfami w WH40K? ;P
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
na końcu 6sto edycyjnego armybooka są dwie strony temu poświęcone (jakoś mi nie mpomogły w grzepniewiak pisze:Istnieje gdzieś tutaj opis podstawowych strategii dla dorfów?

osobiśbie zgadzam się z tym stwierdzeniempniewiak pisze: Bazują na piechocie, maszynach ze świetnym ostrzałem i antymagii. Domyślam się, że bitwy wygrywa się chytrym ustawianiem maszyn i bardziej zbieraniem wrogów na siebie niż ich otaczaniem.

dość mobilne wbrew pozorom; inwestuj w żyrosy i minerów(na niektóre armie fajna sprawa, na inne kompletna klapa)pniewiak pisze:Jak bardzo mobilne potrafią być krasnoludy?
nie wiem jak współpracują rajtarzy i armata, ale kloc wojaków może świetnie odginać szarże(czasami ustawiając wroga bokiem do armaty/bolcapniewiak pisze:Czy przysłowiowy kloc wojaków może współpracować z maszynami tak, jak czyni to oddział szybkich rajtarów?

tu nie pomogę, nie kręci mnie to uniwersum.pniewiak pisze:Co się stało z dwarfami w WH40K? ;P
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Krasnoludy..?
Najkrócej można opisać to chyba tak. Stoisz, strzelasz, jesteś szarżowany, dostajesz w pysk, ale z to znosisz, potem oddajesz, niekoniecznie zabijasz
Fajna, klimatyczna armia - nie wyobrażam sobie gry inną. Krasnoludy mogą być bardzo mobilne. Zaczynając od żyrosa a kończąc właśnie na klocach wojów. Nie raz zdarzało się, że krasnoludy (przynajmniej moje
) kończyły grę po drugiej stronie stołu. Mimo tych 6" można nimi pomanewrować a z kowadłem jest już bardzo dobrze 
Linków niestety nie mam..ale poszukaj na stronce GW - swego czasu były tam yechniki gry ironbreakerami itp
Co do 40k to słyszałem kiedyś że cała rasa została zniszczona przez Tyranidów. Ale to nic pewnego
Pozdrawiam


Fajna, klimatyczna armia - nie wyobrażam sobie gry inną. Krasnoludy mogą być bardzo mobilne. Zaczynając od żyrosa a kończąc właśnie na klocach wojów. Nie raz zdarzało się, że krasnoludy (przynajmniej moje


Linków niestety nie mam..ale poszukaj na stronce GW - swego czasu były tam yechniki gry ironbreakerami itp
Co do 40k to słyszałem kiedyś że cała rasa została zniszczona przez Tyranidów. Ale to nic pewnego
Pozdrawiam
Armia faktycznie bardzo klimatyczna i chyba najblizsza sercom Polakow (tak, tak- wlasnie dlatego
). Ciekaw jeszcze jestem jak sobie radzi na stolach turniejowych.
Co do taktyk to oprocz ironbreakers'ow, malowania i sklejania nic niestety nie znalazlem na GW :/. Moze warto zalozyc odpowiedni temat tutaj? Wrzucic pare slow o spowalnianiu, zaginaniu szarz, kryciu flank klocow dzialami itp.

Co do taktyk to oprocz ironbreakers'ow, malowania i sklejania nic niestety nie znalazlem na GW :/. Moze warto zalozyc odpowiedni temat tutaj? Wrzucic pare slow o spowalnianiu, zaginaniu szarz, kryciu flank klocow dzialami itp.
-
- Warzywo
- Posty: 16
jesli znasz angielski to zapoznaj się ze stroną i forum Browaru Bugmana - http://www.bugmansbrewery.com . prawdziwa kopalnia wiedzy o krasnoludach.
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
jeżeli to pytanie już było to przepraszam
czy jeżeli mój kolo ma dwa jednoręczne toporki to każdy może mieć swoja kombinację run i czy można ich wtedy użyć jednocześnie?
czy jeżeli mój kolo ma dwa jednoręczne toporki to każdy może mieć swoja kombinację run i czy można ich wtedy użyć jednocześnie?
Nie. Jak dajesz runki na broń to masz tylko Hand weapona... 

Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
o meeeeeeen
i nie ma nawet bonusa za dodatkową broń?
i nie ma nawet bonusa za dodatkową broń?
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Zakupiłem ostatnio battalion dwarf'ów i zastanawiam się nad złożeniem rozpiski na 700 pktów. Chwilowo mam dość ogólne pomysły. Na pewno wrzuciłbym Thane'a z GW, 1+ AS z rerollem, 10 thundów z tarczami i muzykiem. I tutaj mam pierwszy dylemat- wrzucić duży klocek klanowych z tarczami + sztandarem + muzykiem, czy też mały klocek klanowych i mały klocek długobrodych. Kolejnym dylematem jest umieszczenie organek/ cannona + ROForging. A może to i to
. Proszę o wskazówki.

Powiedz przeciw komu będziesz grać? Bo jeśli np. przeciw We to wystrzela Cie jak kaczki, samemu będąc poza zasięgiem twojej linii ognia(jeśli weźmiesz organy zamiast działa)...
Na takie punkty to chyba wojownicy z Tanem są wystarczający.
Jeśli weźmiesz organki to zamiast thundów wziąłbym kuszników zwiadowców z 2rakami i tarczami (takie coś kosztuje tyle co thundersi a jest bardziej uniwersalne. Może nawet znajdzie się miejsce by ich schować w strefie przeciwnika)... Zamiast działa wziąłbym 2 tanie bolce z inżynierami...
Innymi słowy widziałbym to tak:
Tan, kusznicy(ewentualnie zwiadowcy), wojownicy, 2bolce, organy
Na takie punkty to chyba wojownicy z Tanem są wystarczający.
Jeśli weźmiesz organki to zamiast thundów wziąłbym kuszników zwiadowców z 2rakami i tarczami (takie coś kosztuje tyle co thundersi a jest bardziej uniwersalne. Może nawet znajdzie się miejsce by ich schować w strefie przeciwnika)... Zamiast działa wziąłbym 2 tanie bolce z inżynierami...
Innymi słowy widziałbym to tak:
Tan, kusznicy(ewentualnie zwiadowcy), wojownicy, 2bolce, organy
Dzieki wielkie za sugestie
...
Gralbym przeciw WE, HE, empire, bretce. Z tego co wiem to powinienem zdominowac H2H i strzelanie. Na 700 pktow ciezko bedzie z H2H z uwagi na mala liczbe regimentow, ktorymi bede dysponowac (ciezko bedzie z flankowaniem, gdy nie ma czym). Jeden kloc klanowych z thanem w srodku, ale w jakiej liczebnosci sprawdzalby sie najlepiej? Z wypowiedzi Dzwiedzia moge wnioskowac, ze thunderersi przy tej liczbie punktow moga stanowic substytut organek. Jesli chodzi o bolce/ dziala, to wolalbym o ile to mozliwe pozostac przy dziale, bo poki co nie planuje wiekszych zakupow
. Jak by sie natomiast sprawdzal wariant dziala + organek? Rangersi sa uniwersalni, owszem. Ale czy thunderersi nie sa bardziej skuteczni w zapewnianiu sily ognia i nie pomagaja bardziej w dominacji fazy strzelania?

Gralbym przeciw WE, HE, empire, bretce. Z tego co wiem to powinienem zdominowac H2H i strzelanie. Na 700 pktow ciezko bedzie z H2H z uwagi na mala liczbe regimentow, ktorymi bede dysponowac (ciezko bedzie z flankowaniem, gdy nie ma czym). Jeden kloc klanowych z thanem w srodku, ale w jakiej liczebnosci sprawdzalby sie najlepiej? Z wypowiedzi Dzwiedzia moge wnioskowac, ze thunderersi przy tej liczbie punktow moga stanowic substytut organek. Jesli chodzi o bolce/ dziala, to wolalbym o ile to mozliwe pozostac przy dziale, bo poki co nie planuje wiekszych zakupow

Działo bez inżyniera to możesz do śmieci wyrzucić, zwłaszcza z empire. Z innymi jest trochę lepiej, ale to i tak klasa średnia. Lepiej wystaw je jako klope z rune of accuracy, flamingiem (WE) i rune of forging. Jak masz szczęście do scatterki i miarkę w oku to będzie masakra. Jak będziesz brał longów to z runą bitwy (+1 do CR), bardzo to poręczne. Thundzi to mają morderczą siłę ognia i nadają się do rozwalania puszek (BO, WoC, ciężka kawa i to co na ciebie idzie). Jak walczysz z jakimiś HE, co latają na samych gaciach i siedzą z tyłu, to lepiej wybrać kuszoli/rangerów i zajść ich od dupy strony
a potem strzelać im w plecy
.





Eee nie wiem, ale to jakaś najnowsza innowacja żeby katapultą dawać Forginga...? 

Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/
Mam pytanie- co sądzicie o następującej rozpisce:
14 Thunderers + tarcze + muzyk = 215
24 Warriors + tarcze = 216
Cannon + Rune of Forging = 120
Thane + Great Weapon + MRO Gromril + MRO Resistance + MRO Challenge = 144
W sumie daje to mi 695 punktów, czyli się mieszczę
. Teoretycznie jest jeszcze 10 punktów w zapasie na coś- może sztandar w klocu klanowych. 24 jednak to spora liczba i zastanawiam się, czy nie przesadziłem. Z rangerów zrezygnowałem i dorzuciłem trochę thunderersów, bo +1 do hit i -2 do AS mocno mnie kuszą.
14 Thunderers + tarcze + muzyk = 215
24 Warriors + tarcze = 216
Cannon + Rune of Forging = 120
Thane + Great Weapon + MRO Gromril + MRO Resistance + MRO Challenge = 144
W sumie daje to mi 695 punktów, czyli się mieszczę
