kilka pytań początkującego

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Re: kilka pytań początkującego

Post autor: Emilianek »

Tak, blokują LoS. Figurki są co prawda nieco wyższe, ale tylko large targety widzą nad zwykłymi jednostkami (nie mówiąc o górkach) a kawa large targetem nie jest.

Awatar użytkownika
Shinue
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6756
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Shinue »

innymi słowy w wfb mamy dwie wielkości figurek: large targety i to co large targetem nie jest.
figurki o tej samej wysokości zasłaniają sobie LOS i nie ważna jest rzeczywista wielkość modelu.
np. vargulf (podstawka 50x50) nie jest large targetem i może być zasłonięty przez gobliny :P
Obrazek

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

kszyhu pisze:a co jesli mam taka sytuację: psy szarżują na oddzial elfów stojących 10 cali troche na prawo od nich, a za psami stoi oddzial rycerzy chaosu, który widzi inny oddzial elfów będący 5 cali troche na lewo od psów, ale nie mogący wszarżować bo psy zagradzają droge, no i pytanie jest czy tymi knightami rzeczywiście nie mogę wszarżowac??, czy też te ruchy odbywają się jednoczesnie, dzięki czemu po szarży psów droga dla rycerzy staje się automatycznie wolna

jeszcze dwie rzeczy:
1)tereny można wystawaic 12 cali od srodka stołu czy od srodkowej linii stołu?

2) czy jesli lanca w któryej jest 7 errantów, jedna czarodziejka i jeden paladyn dostał 8 hitów z łuku to wonda dostaje kazdy z errantów plus losowo którys z charakterów, czy wszystkie strzaly lecą w errantów??

Ruchy szarżowe wykonuje się w kolejności deklarowania szarż. Czyli jak najpierw psami zadeklarujesz a potem rycerzami to najpierw wykonasz ruch szarżowy psami i jeżeli umożliwi to szarżę rycerzy to mogą oni zaszarżować. Ale jeśli nie odsłonią (np. źle wyliczysz ruch psów albo dostaną stand and shoot) to spalasz szarżę rycerzami.

Tereny można wystawić 12 cali od środka stołu nie od linii.


Nie wiem. ale moim zdaniem RAW to jeżeli te 8 hitów dostają od jednego ostrzału to tylko oddział może dostać postacie nie.

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Do puki oprócz bohaterów jest 5 modeli rank and file, czyli np. 5 errantów to strzały lecą w odział. Jeżeli jest mniej to jest losowanie.
Czy wyobrażasz sobie losowanie 15 trafionych strzałów w odział 20 piechoty z magiczka ?

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

czyli w teorii niestety jest możliwa sytuacja w której odzział np. 40 łuczników strzela do 6 konnych i 2 bohaterów w oddziale i np. trafia i rani 30 z nich ale ginie tylko 6 konnych. :)

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Nie tylko w teorii, ale i w praktyce :wink: . Pamiętaj, że jeżeli został sam hero z takiego zniszczonego odziału to musi rzucać za panikę.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Pytanie dotyczy widzenia i możliwości strzału szybkiej kawalerii ustawionej w 2 szeregach.

XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXXXX

ABCDE
ABCDE
FGHKL
FGHKL

Piechota rankowa w formacji 5x5 (oznaczona Xami), idzie dokładnie przed oddziałem strzelającej szybkiej kawalerii, stojącej w dwóch szeregach (kawalerzyści to Ci oznaczeni ABCDEFGHKL), a więc w formacji 2x5. Oba oddziały stoją dokładnie na wprost od siebie (a nie pod jakimś kątem). Czy kawalerzyści FGHKL z tylnego ranka mogą strzelać / widzą przez swoich, czy też musi być jakiś kąt między położeniem oddziałów, aby mogli ?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

tylko skirmish widzi przez swoich.fasty nie maja tej zasady. wiec w tym przypadku 2 szereg nie strzela

Awatar użytkownika
Darkmoor
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 44

Post autor: Darkmoor »

jakie jest optymalne pole bitwy na 2000pkt??

Awatar użytkownika
Wisnia
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Battleground - Chodzież

Post autor: Wisnia »

72" x 48"

Arbaal
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Arbaal »

60'' x 48''

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Arbaal pisze:60'' x 48''
to zagraj skavenami na 2k na takim stole ;)

przychylam sie do 72x48, ale fakt ze w wiekszosci przypadków wymiary podane przez Arbaala tez daja rade ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

Rakso_The_Slayer pisze:
Arbaal pisze:60'' x 48''


to zagraj skavenami na 2k na takim stole ;)

przychylam sie do 72x48
zgadza się, inaczej przy armiach hordowych robi się ciasno jak nie powiem gdzie... więc po co się uciskać...

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

mógłby ktos wyjasnic jak dziala overrun? chodzi mi o to czy musze zabic wszystkich w walce zeby móc pobiec dalej czy tez moge zrobic overrun nawet jesli tylko dogonilem oddzial przeciwnika na miejscu?? i moge go zrobic tylko w turze mojej szarzy tak? ja ogólnie jestem pewien ze nie musze zabijać wszystkich do nogi zeby zrobic overruna, ale wszyscy ludzie z którymi gram twierdzą ze jednak musze więc chcialem im udowodnic:)

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3158
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Overrun czyli po polsku najeżdżanie to dodatkowy ruch, jaki jednostka może wykonać jeśli w turze, w której szarżowała na oddział przeciwnika, wybiła go DO NOGI. Wybiłeś wszystkich, możesz sobie jeszcze trochę polecieć rozpędem do przodu.
Overrun nie przysługuje jeśli złapiesz i zniszczysz uciekający oddział wroga. Sam ruch pogoni jest już bonusem dla tego, kto złamał wroga, nie obowiązują więc żadne dodatkowe efekty.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ja ogólnie jestem pewien ze nie musze zabijać wszystkich do nogi zeby zrobic overruna, ale wszyscy ludzie z którymi gram twierdzą ze jednak musze więc chcialem im udowodnic:)
ciwzko bedzie ci to udowodnic bo to oni maja racje...

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

to ja juz nie kapuje, http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... &start=600, tutaj jakis czas temu spytałem o cos podobnego, tyle ze nie wiedzialem ze jest takie cos jak overrun (3 post od konca drugie pytanie) i mi odpowiedzieli ze moge pobiec dalej nawet jesli nie zabiłem wszystkich

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Sytuacja, którą tam opisałeś to raczej pursuit into fresh enemy, a nie overrun.

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

a więc jest mozliwa taka sytuacja?

Awatar użytkownika
Nathan Explosion
Plankton
Posty: 3

Post autor: Nathan Explosion »

witam
mam kilka pytań z działów walki/psychologi/magii
Obrazek
A - saurusy
B - kawaleria
C - chariot
D - Engine of gods

sytuacja wyglądała tak: po złamaniu w walce skinków chariot i kawaleria wbiła się w saurusy, tura się skończyła, w mojej postanowiłem stegadonem wjechać w bok chariota, a w fazie magi użyć jego zdolności "burning alignment"
1 czy chariot musiał zdawać na terror będąc już związany w walce? jak tak to co by się stało w przypadku niezdania?
2 po użyciu zdolności miałem zasięg na oba oddziały, nabijając 2 woundy na chariocie + paru knightów
2.a czy knighty musiały zdawać na panikę w przypadku 25% strat?
2.b czy gdyby chariot zostal zniszczony zadał by impakty na saurusach + inne ataki ?
3 Czy czary typu fork lightning (rzucany priestem na stegu) mogą być rzucone na oddzaił już walczący (kawalerie) czy na chariot?(walczacy z priestem) czy w ogóle do walki nie moge ich rzucić (zakładam ze priest na Dużym potworze może sobie wybierać cele?)

z innej beczki:
4 czy salamandra po stracie obsługi i monster reaction ze zachowuje się normalnie + frenzy i hatred pluje ogniem gdy nie może do szarżować czy potrzebuje do tego załogantów?

Zablokowany