Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc
Moderator: misha
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 29
Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc
Tak jak w temacie jestem nowym graczem, zupelnie i chcialbym dowiedziec sie wiecej o tej armii, tak czym sie charakteryzuja i jak wyglada gra nimi. Z gory DIZEKUJE!
To ja nie bede zakladal nowego tematu tylko tu spytam:
Czy magujac wskrzeszenia(neheki) wrog to moze normalnie dispelowac? (wytlumaczcie mi troszke jasniej magie plizz)
Jak liczycie punkty na turniejach bo widzialem tam 13:7 20:0...
@re up
Charakteryzuja sie dobrymi bohami i dosc przecietnymi i slabymi jednostkami ktore to jednak co padna to wstaja (wskrzszanie). No i maja swoj klimacik wampirkowy jak i calkiem ladne figurki.
Czy magujac wskrzeszenia(neheki) wrog to moze normalnie dispelowac? (wytlumaczcie mi troszke jasniej magie plizz)
Jak liczycie punkty na turniejach bo widzialem tam 13:7 20:0...
@re up
Charakteryzuja sie dobrymi bohami i dosc przecietnymi i slabymi jednostkami ktore to jednak co padna to wstaja (wskrzszanie). No i maja swoj klimacik wampirkowy jak i calkiem ladne figurki.
Inwokacja jest jak każdy czar możliwa do rozproszenia. Masz rulebooka? Dział magia od strony 104.rashar pisze:Czy magujac wskrzeszenia(neheki) wrog to moze normalnie dispelowac? (wytlumaczcie mi troszke jasniej magie plizz)
Rzucasz np 2K6 i musisz wyrzucić więcej lub równo niż poziom trudności czaru przeciwnik by rozproszyć decyduje iloma kostkami rzuca i jego wynik musi być większy niż Twój. Poczytaj zasady w podręczniku elegancko wszystko wyjaśnione.
Różnica między zdobytymi punktami przez obu graczy strona 102 podręcznika. A jak wejdziesz do działu z turniejami to tam w każdym poście jest tabelka z "duzymi" punktami. Poza tym jest dział do takich pytan chyba nie trzeba zakładać nowego tematu.rashar pisze:Jak liczycie punkty na turniejach bo widzialem tam 13:7 20:0...
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=39&t=3092
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
To akurat niezbyt prawda, wprowadzasz ludzi w błąd. Wampiry mają jedne z najsilniejszych jednostek w grze.rashar pisze: i dosc przecietnymi i slabymi jednostkami
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 29
Moglibyscie mi przyblozyc troche te armie, jak sie nia gra jej dobre i slabe strony jak sie sposuje na turniejach itp
Poszukaj trochę w temacie o vampire counts i znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.
Generalnie jest to bardzo klimatyczna armia, co zeszło teraz trochę na dalszy plan, bo w obecnej edycji jest to jedna z dwóch najmocniejszych armii pod względem mechaniki gry. To, co w oczywisty sposób odróżnia tą armię od innych ( poza TK i poniekąd DL) i w głównej mierze wpływa na sposób gry nią, to fakt ,że wszystkie modele są nieumarłe a więc w praktyce: odporne na psychologię, strach itp. itd i można je wskrzeszać gdy zginą. Armia może i ma silne jednostki, ale nie są one w stanie wiele zdziałać bez bohaterów, głównie wampirów, które tę armię pchają do przodu, wskrzeszają poległych i ogólnie sprawiają ,że świeżo wykopane z grobu zwłoki masakruje elitarnych wojowników innych ras. Te same cechy, nieodpowiednio wykorzystane są równocześnie przekleństwem, ważny oddział może bardzo szybko trafić z powrotem sześć stóp pod ziemię ,bo źle ustawiony nie ucieknie, na z góry ustalone pozycje, z pod kopyt rozpędzonych np rycerzy chaosu. Jeszcze gorzej jak wampir dowodzący tą chałastrą zarobi jakąś zbłąkaną kulę armatnią czy coś w tym stylu, wtedy pozostaje liczyć na szybki koniec bitwy albo twoja armia rozsypie się powoli na proszek.
Generalnie jest to bardzo klimatyczna armia, co zeszło teraz trochę na dalszy plan, bo w obecnej edycji jest to jedna z dwóch najmocniejszych armii pod względem mechaniki gry. To, co w oczywisty sposób odróżnia tą armię od innych ( poza TK i poniekąd DL) i w głównej mierze wpływa na sposób gry nią, to fakt ,że wszystkie modele są nieumarłe a więc w praktyce: odporne na psychologię, strach itp. itd i można je wskrzeszać gdy zginą. Armia może i ma silne jednostki, ale nie są one w stanie wiele zdziałać bez bohaterów, głównie wampirów, które tę armię pchają do przodu, wskrzeszają poległych i ogólnie sprawiają ,że świeżo wykopane z grobu zwłoki masakruje elitarnych wojowników innych ras. Te same cechy, nieodpowiednio wykorzystane są równocześnie przekleństwem, ważny oddział może bardzo szybko trafić z powrotem sześć stóp pod ziemię ,bo źle ustawiony nie ucieknie, na z góry ustalone pozycje, z pod kopyt rozpędzonych np rycerzy chaosu. Jeszcze gorzej jak wampir dowodzący tą chałastrą zarobi jakąś zbłąkaną kulę armatnią czy coś w tym stylu, wtedy pozostaje liczyć na szybki koniec bitwy albo twoja armia rozsypie się powoli na proszek.
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 29
Slyszalem ze ma wyjsc nowy army book i przebudowa armii. CZy to prawda?
tak, wyjdzie. pewnie za jakieś 6 lat
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 29
nie no poprostu sie pytam bo nie jestem w temacie, dopiero sie zaczolem tym interesowac a slyszalem ze ma wyjsc nowy wiec lepiej zapytac xP
jak najbardziej z malym wyjatkiem. 12 psow albo i wiecej, wystawia sie je przynajmniej w 6-tkach z championem aby mogly lapac w kresce smoki i inny szajs.Tularian pisze:a co radzicie kupić na początek? 20 ghuli , 2 wapirki , 10 piesków , 5 wrightów i 1 banshe?
Do tego ze 40 zombiakow i bazy duchow do ozywiania, fellbaty, wiecej ghuli, gwardie oraz BK. Przydalby sie jeszcze drugi rar ale to wdg uznania. Ja na przyklad preferuje couch'a.
Duzo tego jak cholera
P.S. Spoko awatar
Mówisz poważnie? Na czym to polega i jaki ma cel?Zielony pisze: ...wystawia sie je przynajmniej w 6-tkach z championem aby mogly lapac w kresce smoki i inny szajs.
Pytam z czystej ciekawosci.
wpadasz w smoka, robisz chalange, smok conajwyżej wklepie 6 ran, Ty masz sile oddzialu przegrywasz o 5, więc jak bylo 7 wilczków to jeden się ustoji, szóśtki to wtedy gdy wpadamy z boku (chyba, ze jest BSB w pobliżu) i oczywisćie najmilej widziana pomoc popychaczki.
Do tego taki oddzial z czempionem lamie hydre
Do tego taki oddzial z czempionem lamie hydre
Łamie to za duzo powiedziane, ale... ma szanse złamać.
Oddział staje w sznureczku z doom wolfem na przedzie i pakuje sie w bok/tył hydry. Hydra zabija czampiona i ma 1 do CR, mym mamy outnumber+bok/tył. Hydra przegrywa o 1/2. Szczwane, co?
Oddział staje w sznureczku z doom wolfem na przedzie i pakuje sie w bok/tył hydry. Hydra zabija czampiona i ma 1 do CR, mym mamy outnumber+bok/tył. Hydra przegrywa o 1/2. Szczwane, co?
nawet jak nie zlamie, co jest rzeczywiście raczej trudne to na pocieszenie (i to spore) taka hydra jest uziemiona na jedną calą ture przez marne wilki. Ogólnie to można robić takie sprytne zagrania wilczkami, jak eliminacja na jedną turę bardzo grożnego oddzialu wroga przykladowo hydry, BG, SM, wszystko co ma niewielki CR, a jak wiadomo najgrożniejsze rzeczy w większości na nim nie bazują.