Żle się dzieje Eee.. w Nipponie?
Moderator: esgaroth
Żle się dzieje Eee.. w Nipponie?
Armia Nipponu
Za Odległym Oceanem, wielkim cesarstwem Kataju kryje się potężna nacja prawie nieznana w starym świecie która od wieków walczyła jedynie o swój byt, lecz teraz w okresie swej świetności rozpoczęła skomasowany podbój, pewnie nie minie wiele czasu zanim ich szybkie statki wojenne przybiją do brzegów Arabii, Lustrii, Nagaroth i Imperium. Tą groźną i tajemniczą nacją jest Nippon.
Kultura Nipponu jest bardzo wiekowa, powstało niemal jednocześnie z Cesarstwem Khermii. Z uwagi że od innych lądów Nippon jest oddzielny burzliwymi i groźnymi wodami w których tylko jego mieszkańcy potrafią manewrować, był on oddzielony od wpływów innych kultur na tysiące lat. Dzięki temu rozwinęła się tam jedyna w swoim rodzaju cywilizacja.
Jak na państwo wyspiarskie Nippon jest nader silnym państwem, bowiem przez ostatnie trzy tysiące lat zwycięsko odpierał ataki Mrocznych elfów, kilkanaście razy większego Kataju oraz ataków z wewnątrz ze strony szczuroludzi. Dwie wielkie armady Kataju który miały raz na zawsze uczynić Nippon terytorium Cesarstwa Smoka zostały strzaskane przez wszechpotężne fale wód otaczające ziemie Nipponu, nawet intryga szczuroludzi mająca na celu wywołanie wielkiej wojny domowej poprzez zabicie Cesarza oraz połowę nipponiśkiej szlachty wywołała jedynie chwilową anarchię, która została szybko opanowana.
W obecnej chwili wojska Nipponu mogą pochwalić się nie zachwianym pasem sukcesów. Nowa taktyka Nipponu polegająca na szybkim przerzuceniu wojsk małymi statkami na wrogie tereny drogą morską lub śródlądową. Wojska rozmieszczone w małych grupkach na wrogim terytorium informują się miedzy sobą używając dających kolorowy dym fajerwerków. Gdy wszyscy dowódcy prześlą swe wiadomości, wojska ruszają w wybrane miejsca by się przegrupować i przygotować do marszu na wrogie pozycje. Wydaje się że dzięki temu oznajmiają oni swoją pozycję dla wroga, nic bardziej mylnego, dym widać tylko przez chwilę(bo szybko się rozwiewa) i trzeba wprawnego oka by go zauważyć. Jedynie mrocznym elfom udało się rozpracować ten system komunikacji, lecz nawet one nie znają znaczenie określonych kolorów flar.
Podstawową przewaga sił Nipponu jest wyszkolenie, najgroźniejsi są owiani sławą samurajowie, wojownicy feudalnego pana którzy należą do najgroźniejszych wojowników tego świata. Tajemniczy shinobi, skrytobójcy szkoleni w sztuce cichego zabijania od najmłodszych lat. Shurengai, czarodzieje z Nipponu którzy opanowują sztukę splatania wiatrów magii do perfekcji. Bitewni mnisi którzy poświęcili swe życie opanowaniu widowiskowych sztuk walk.
Oprócz ludzi do walki idą Oni, krewniacy ogrów z gór żałoby, słudzy doradcy małpiego króla potomkowie skvańskiego klanu Eshin oraz przerażające Ryo, wielkie latające Ryuo dorównujące potędze smokom.
Podczas walki używają wielu niezwykłych machin wojennych takich jak paszcza ognitego smoka działo strzelające pociskami które eksplodują z przerażającą siłą czy gniew żelaznego deszczu, armata mogą wystrzelić tysiące małych metalowy kulek może o małej sile przebicia ale sporym obszarze działania.
Podstawowe:
Chłopi
Bandyci
Bandycka jazda
Okami
Specjalne:
Oni
Samuraje
Jazda samurajów
Bitewni mnisi
Ronini
Strażnicy czarnego prochu
Mistyczni mnisi
Nezumi(skaven)
Rare
Działo Paszcza ognistego smoka
Działo Gniew żelaznego deszczu
Ryu
Shinobi
Straż cesarska
Bohaterowie:
Samotny ronin
Samuraj
Shourengai
Wojownik Klasztoru
Ninja
Herszt bandytów
Lordowie:
Szogun
Legendarny ronin
Shinobi
Shoei
Mistrz klasztoru
Za Odległym Oceanem, wielkim cesarstwem Kataju kryje się potężna nacja prawie nieznana w starym świecie która od wieków walczyła jedynie o swój byt, lecz teraz w okresie swej świetności rozpoczęła skomasowany podbój, pewnie nie minie wiele czasu zanim ich szybkie statki wojenne przybiją do brzegów Arabii, Lustrii, Nagaroth i Imperium. Tą groźną i tajemniczą nacją jest Nippon.
Kultura Nipponu jest bardzo wiekowa, powstało niemal jednocześnie z Cesarstwem Khermii. Z uwagi że od innych lądów Nippon jest oddzielny burzliwymi i groźnymi wodami w których tylko jego mieszkańcy potrafią manewrować, był on oddzielony od wpływów innych kultur na tysiące lat. Dzięki temu rozwinęła się tam jedyna w swoim rodzaju cywilizacja.
Jak na państwo wyspiarskie Nippon jest nader silnym państwem, bowiem przez ostatnie trzy tysiące lat zwycięsko odpierał ataki Mrocznych elfów, kilkanaście razy większego Kataju oraz ataków z wewnątrz ze strony szczuroludzi. Dwie wielkie armady Kataju który miały raz na zawsze uczynić Nippon terytorium Cesarstwa Smoka zostały strzaskane przez wszechpotężne fale wód otaczające ziemie Nipponu, nawet intryga szczuroludzi mająca na celu wywołanie wielkiej wojny domowej poprzez zabicie Cesarza oraz połowę nipponiśkiej szlachty wywołała jedynie chwilową anarchię, która została szybko opanowana.
W obecnej chwili wojska Nipponu mogą pochwalić się nie zachwianym pasem sukcesów. Nowa taktyka Nipponu polegająca na szybkim przerzuceniu wojsk małymi statkami na wrogie tereny drogą morską lub śródlądową. Wojska rozmieszczone w małych grupkach na wrogim terytorium informują się miedzy sobą używając dających kolorowy dym fajerwerków. Gdy wszyscy dowódcy prześlą swe wiadomości, wojska ruszają w wybrane miejsca by się przegrupować i przygotować do marszu na wrogie pozycje. Wydaje się że dzięki temu oznajmiają oni swoją pozycję dla wroga, nic bardziej mylnego, dym widać tylko przez chwilę(bo szybko się rozwiewa) i trzeba wprawnego oka by go zauważyć. Jedynie mrocznym elfom udało się rozpracować ten system komunikacji, lecz nawet one nie znają znaczenie określonych kolorów flar.
Podstawową przewaga sił Nipponu jest wyszkolenie, najgroźniejsi są owiani sławą samurajowie, wojownicy feudalnego pana którzy należą do najgroźniejszych wojowników tego świata. Tajemniczy shinobi, skrytobójcy szkoleni w sztuce cichego zabijania od najmłodszych lat. Shurengai, czarodzieje z Nipponu którzy opanowują sztukę splatania wiatrów magii do perfekcji. Bitewni mnisi którzy poświęcili swe życie opanowaniu widowiskowych sztuk walk.
Oprócz ludzi do walki idą Oni, krewniacy ogrów z gór żałoby, słudzy doradcy małpiego króla potomkowie skvańskiego klanu Eshin oraz przerażające Ryo, wielkie latające Ryuo dorównujące potędze smokom.
Podczas walki używają wielu niezwykłych machin wojennych takich jak paszcza ognitego smoka działo strzelające pociskami które eksplodują z przerażającą siłą czy gniew żelaznego deszczu, armata mogą wystrzelić tysiące małych metalowy kulek może o małej sile przebicia ale sporym obszarze działania.
Podstawowe:
Chłopi
Bandyci
Bandycka jazda
Okami
Specjalne:
Oni
Samuraje
Jazda samurajów
Bitewni mnisi
Ronini
Strażnicy czarnego prochu
Mistyczni mnisi
Nezumi(skaven)
Rare
Działo Paszcza ognistego smoka
Działo Gniew żelaznego deszczu
Ryu
Shinobi
Straż cesarska
Bohaterowie:
Samotny ronin
Samuraj
Shourengai
Wojownik Klasztoru
Ninja
Herszt bandytów
Lordowie:
Szogun
Legendarny ronin
Shinobi
Shoei
Mistrz klasztoru
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
no i...???
Fajny tekst z ktorego zupełnie nic nie wynika...
Fajny tekst z ktorego zupełnie nic nie wynika...
To chyba nie odpowiedni dział na taki temat. Przenoszę do działu DoW mam nadzieję, że Husiat nie będzie miał mi za złe, że robię mu bałagan
Przy okazji pozdrawiam Husiata
I widziałem już wcześniej Armylist Nipponu:
http://homepages.ihug.co.nz/~dpken/warh ... Orient.pdf
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Przy okazji pozdrawiam Husiata
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
I widziałem już wcześniej Armylist Nipponu:
http://homepages.ihug.co.nz/~dpken/warh ... Orient.pdf
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.
1) oni (demony) w armii z zalozenia dobrej (kiedys iedys jak byl nippon walczyli z bestiami
)
2) myszy? o co chodzi z myuszami (nezumi -> jap. na mysz)
3) bandyci? w sensie, ze armia jakiegokolwiek krolestwa sie sklada z bandytow?
4) okami? w sensie wilki? to juz ookami
okami znaczy co innego. nie wiem czy do ludzkiej armii same ilki by pasowaly
5) Roninow jakby nie patrzec powinno byc znacznie mniej niz samuraiow... stad powinnni byc w rare jesli juz
6) straznicy czarnego prochu? w sensie arkebuzerzy?
7) dziala i bron obleznicza nie pasuje do armii nipponu wzorowanej na japonii
ryuu? w sensie smoki w rare?
nie rozumiem jeszcze czemu masz ninja jak rare i jako hero...
poza tym mozna sie przyczepic do kilku rzeczy ale po co![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
2) myszy? o co chodzi z myuszami (nezumi -> jap. na mysz)
3) bandyci? w sensie, ze armia jakiegokolwiek krolestwa sie sklada z bandytow?
4) okami? w sensie wilki? to juz ookami
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
5) Roninow jakby nie patrzec powinno byc znacznie mniej niz samuraiow... stad powinnni byc w rare jesli juz
6) straznicy czarnego prochu? w sensie arkebuzerzy?
7) dziala i bron obleznicza nie pasuje do armii nipponu wzorowanej na japonii
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
nie rozumiem jeszcze czemu masz ninja jak rare i jako hero...
poza tym mozna sie przyczepic do kilku rzeczy ale po co
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Część zasad które będą się przewijać w niektórych jednostkach:
Bushido-
Jednostka jest odporna na psychologię dopóki nie zostanie przynajmniej raz złamana w walce wręcz.(samuraje, ronini)
Nippońska zbroja-
Ochrona na 3+ w walce wręcz, na 4+ od strzelania i magii.
Katana-
Gdy walczy nią model z zasadą zabójczy ciosy, ta zdolność działa na 5+ a nie na 6+. Przeciw modelom które są odporne na zasadę zabójczego ciosu oraz gdy walczy nią model bez tej zasady ma premię +1 do ranienia.
Zen- życie jest nie własnością ludzi i pewnego dnia musi ono zostać zwrócone. Samuraje i mnisi są utrzymani w duchu tego że śmierć nie jest czymś złym wręcz przeciwnie, jeden z wielkich myślicieli Nipponu powiedział „Im życie krótsze tym piękniejsze”. Mnisi, Shinobi, Ronini i Samurajowie nie obawiają się śmierci do tego stopnia że dzięki tej akceptacji swojego losu ignorują nawet krytyczne rany i walczą dalej. Na każdą zadaną im ranę robisz rzut k6, na 6 rana nie została zadana, ta ochrona działa również na rany zadane przez jednostki z zasadą zabójczego ciosu.
Broń egzotyczna- w nipponie powstały setki rodzajów broni którą trudno zakwalifikować do jakiegokolwiek typu broni. Wszystkie bronie egzotyczne na niespotykaną budowę są bardzo trudne do sparowania. Podczas walki z modelem uzbrojonym w ta broń przeciwnik ma karę
-1 do trafiania(nie może trafiać gorzej niż na 5+), a model nią walczący +1 do trafiania(nie może trafiać lepiej niż na 3+).
Oraz pierwszy core:
Bandyci 5p/model
W gnębionym ciągłymi wojnami domowymi cesarstwie Nipponu prosty lud jest ciągle gnębiony przez bandytów, chłopów którzy postanowili poprawić swój żywot napadających na innych oraz dezerterzy z wojsk. Te bandy stanowią wielkie zagrożenie dla stabilności Nipponu. Przez wiele lat Cesarstwo toczyło beznadziejna wojnę z hordami rabusiów. W końcu Wielki Cesarz postanowił przekupić bandytów złotem i ryżem by walczyli w imieniu Nipponu. Dzięki temu armii Cesarstwu zawsze towarzyszy horda wyjętych spod prawa wojowników, niezbyt wiernych ale zaprawionych w walce i rządnych nowych łupów.
Bandyci to bardzo wygodna jednostka, przywódcy nie muszą się martwić o ich los i bez skrupułów używają ich w charakterze mięsa armatniego.
R WW US S Wt Żyw I A ZP
Bandyta 4 3 3 3 3 1 4 1 7
Prawa ręka(D) 4 4 3 3 3 1 4 2 7
Rynsztunek: broń ręczna, lekka zbroja
Opcje:
Cały oddział można wyposażyć w:
-kusze za +2p na model
Prawa ręka może walczyć:
-kataną +3p
-wielką bronią +3
-broni egzotyczną +3
Zasady: banici- nie otrzymują generalskiej premii do Ld(herszt banitów wyjątkiem).
Opcje:
Możesz awansować jednego z członków oddziału na:
-Na muzyka za +7p
-Na chorążego za +7p
-Na dowódcę za +16p
Bushido-
Jednostka jest odporna na psychologię dopóki nie zostanie przynajmniej raz złamana w walce wręcz.(samuraje, ronini)
Nippońska zbroja-
Ochrona na 3+ w walce wręcz, na 4+ od strzelania i magii.
Katana-
Gdy walczy nią model z zasadą zabójczy ciosy, ta zdolność działa na 5+ a nie na 6+. Przeciw modelom które są odporne na zasadę zabójczego ciosu oraz gdy walczy nią model bez tej zasady ma premię +1 do ranienia.
Zen- życie jest nie własnością ludzi i pewnego dnia musi ono zostać zwrócone. Samuraje i mnisi są utrzymani w duchu tego że śmierć nie jest czymś złym wręcz przeciwnie, jeden z wielkich myślicieli Nipponu powiedział „Im życie krótsze tym piękniejsze”. Mnisi, Shinobi, Ronini i Samurajowie nie obawiają się śmierci do tego stopnia że dzięki tej akceptacji swojego losu ignorują nawet krytyczne rany i walczą dalej. Na każdą zadaną im ranę robisz rzut k6, na 6 rana nie została zadana, ta ochrona działa również na rany zadane przez jednostki z zasadą zabójczego ciosu.
Broń egzotyczna- w nipponie powstały setki rodzajów broni którą trudno zakwalifikować do jakiegokolwiek typu broni. Wszystkie bronie egzotyczne na niespotykaną budowę są bardzo trudne do sparowania. Podczas walki z modelem uzbrojonym w ta broń przeciwnik ma karę
-1 do trafiania(nie może trafiać gorzej niż na 5+), a model nią walczący +1 do trafiania(nie może trafiać lepiej niż na 3+).
Oraz pierwszy core:
Bandyci 5p/model
W gnębionym ciągłymi wojnami domowymi cesarstwie Nipponu prosty lud jest ciągle gnębiony przez bandytów, chłopów którzy postanowili poprawić swój żywot napadających na innych oraz dezerterzy z wojsk. Te bandy stanowią wielkie zagrożenie dla stabilności Nipponu. Przez wiele lat Cesarstwo toczyło beznadziejna wojnę z hordami rabusiów. W końcu Wielki Cesarz postanowił przekupić bandytów złotem i ryżem by walczyli w imieniu Nipponu. Dzięki temu armii Cesarstwu zawsze towarzyszy horda wyjętych spod prawa wojowników, niezbyt wiernych ale zaprawionych w walce i rządnych nowych łupów.
Bandyci to bardzo wygodna jednostka, przywódcy nie muszą się martwić o ich los i bez skrupułów używają ich w charakterze mięsa armatniego.
R WW US S Wt Żyw I A ZP
Bandyta 4 3 3 3 3 1 4 1 7
Prawa ręka(D) 4 4 3 3 3 1 4 2 7
Rynsztunek: broń ręczna, lekka zbroja
Opcje:
Cały oddział można wyposażyć w:
-kusze za +2p na model
Prawa ręka może walczyć:
-kataną +3p
-wielką bronią +3
-broni egzotyczną +3
Zasady: banici- nie otrzymują generalskiej premii do Ld(herszt banitów wyjątkiem).
Opcje:
Możesz awansować jednego z członków oddziału na:
-Na muzyka za +7p
-Na chorążego za +7p
-Na dowódcę za +16p
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
jakiego czasu? statystyki i koszt cenowy bez flafu były gotowe wczoraj ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
Zbroja lepsza od gromilowej??!!
Troche za wysokie Ld jak na bandytow, 6 byloby odpowiednie.
Fluff fajny.
Troche za wysokie Ld jak na bandytow, 6 byloby odpowiednie.
Fluff fajny.
Nie ale będzie dziesciogoniasty w Rare(żart?). Japonia swego czasu miała najlepszych płatnerzy na świecie, po za tym muszę rekompensować to że Samuraje nie używali tarcz podczas walki wręcz.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
no właśnie, podobnie jak Shino nie zgodzę się z tym twierdzeniem. As5+ to max co można z tego wycisnąć i prosze mi tu nawet nie porównywać do wspaniałych wyrobów z gromrilu wykuwanych przez niedoścignionych krasnoludzkich mistrzówlikaon pisze:Nie ale będzie dziesciogoniasty w Rare(żart?). Japonia swego czasu miała najlepszych płatnerzy na świecie, po za tym muszę rekompensować to że Samuraje nie używali tarcz podczas walki wręcz.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
No to będzie elitarna ciężka kawaleria z ochroną pancerza na 4+(japońce nie używali ani kropierzy ani tarcz(po za bardzo wczesnymi okresami))
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
- Bananovitch
- Chuck Norris
- Posty: 478
- Lokalizacja: Koszalin; Zad Trolla
Przecież możesz zrobić zasadę kenjutsu-jakby nie patrzeć, to mało kto mógł się równać z samurajami na miecze, więc używając jednego hw mogliby mieć bonus jak za walkę z hw i tarczą. Masz lepszego sejwa przy zachowaniu klimatu.
http://laiglenid.blogspot.com/-jak Bananek Bretońców malował.
- Bananovitch
- Chuck Norris
- Posty: 478
- Lokalizacja: Koszalin; Zad Trolla
To wszyscy wiemy, ale killing blow na każdym modelu byłby przesadą, nie uważasz? ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
http://laiglenid.blogspot.com/-jak Bananek Bretońców malował.
tarcze bardzo dobrze zastepuje zasada ASF, ale ten pomysł wykorzystano juz u HE.
![Obrazek](http://i46.tinypic.com/pq4n7.jpg)
TYLKO:
samuraje(specjalna)
ronini(specjalna)
shinobi(rzadka)
MAJĄ KILLING BLOW
samuraje(specjalna)
ronini(specjalna)
shinobi(rzadka)
MAJĄ KILLING BLOW
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii