Orki i Gobliny na małe punkty (750)

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
ugh
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Orki i Gobliny na małe punkty (750)

Post autor: ugh »

Witam serdecznie,

Tak się składa, że w sierpniu mam mały turniej u kumpla w domu na 750 pkt. gramy to co mamy w bookach bez żadnych ograniczeń. moimi przeciwnikami będą: Vampiry (lub Wood Elfy), Demony, Skaveny, Imperium, Wood Elfy i oczywiście moje Orkasy. Przeciwnicy bardzo mocni, ale na te małe punkty dostrzegam potencjał. Jedyne czego jestem pewien to tylko dwóch rzeczy: 2x spear chukka i doom diver :) zostaja jeszcze dwa sloty specjal, ale to o co was chce zapytac to bardziej: Heroes i Cory. Bardzo mało pkt, gdyz wczesniej gralem tylko na ok 2k pkt wiec nie wiem kogo wybrac. No i jakie dać im przedmioty. Gdybyscie byli tak dobrzy i podpowiedzieli małemu jeszcze generałowi jakies rady ? :)

ugh
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: ugh »

żadnych podpowiedzi ? :cry:

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

Hmm.. z kadry dowódczej może tak BOBB na orczym wózku z jakąś magiczną bronią i enchanted shield? Ale to jakby ten kumpel grał WE, bo wtedy WE stanowiłyby prawie połowe twoich przeciwników, a taki pan przejechałby się po całej armii leśniaków :D

Co do reszty to nie mam pomysłu :/
Parravon pisze:
mi_hau pisze:w RB nie ma ze Terki to Flaing Skirmisza jedynie - cold blod, Poison, flaing cavalary
Człowieku jaka " Flaing Skirmisza" #-o mają zasadę Flying Cavalry a w rulebook-u poczytaj sobie o zasadach Flyers od strony 68 czytaj wszystkie zasady to nie będziesz miał takich problemów.

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Może coś takiego?
1 Orc Shaman @ 145 Pts
General; Magic Level 2; Big Waagh; Choppa
Nibbla's Itty Ring [20]
Power Stone [25]
24 Night Goblins @ 230 Pts
Netters; Spear; Shield; Standard; Musician
1 Night Goblin Boss @ [8] Pts
3 Fanatic @ [75] Pts

10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; Musician

1 Rock Lobber @ 70 Pts
2 Spear Chukka @ 70 Pts

3 Squig Herd @ 90 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

Casting Pool: 4
Dispel Pool: 3
Models in Army: 70


Total Army Cost: 750

Jak na te punkty masz spoko magię (ewentualnie wymień PS na DS), dużo maszyn + łuczników i dwa klocki. 3 fanatyków zawsze narobi zamieszania, squigami jak pójdziesz do przodu między jego oddziały to pogryziesz, a później jeszcze wybuchniesz, NG to spoko CR, który powinien poradzić sobie ze skirmiszami i słabszą piechotą. A w tym czesie magia i maszyny niech robią pustkę.
Ewentualnie jeśli nie chcesz magii to BOBB na dziku, ze słomką i buciorami.

ugh
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: ugh »

Bardzo dziekuje za podpowiedzi :)

na dole przedstawiam rozpiske jaka chodzila mi po glowie. Krytyka mile widziana. Na pewno rzuca sie w oczy brak klockow do walki - ale takie jest założenie. Ustawic sie na końcu stołu - walic z chukk i doom diverow. Do ochrony dostaja squig herda a reszta armii, czyli 3x shamanów jako ze sa fastami - biegaja, uciekaja, zmiękczaja i wala magią z dystansu. Jak się podoba ?


1 Goblin Shaman @ 102 Pts
General; Magic Level 2; Little Waagh
1 Wolf

1 Goblin Shaman @ 102 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
1 Wolf

1 Goblin Shaman @ 102 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
1 Wolf

5 Goblin Wolf Riders @ 66 Pts
Light Armour; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 66 Pts
Light Armour; Musician

3 Squig Herd @ 90 Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts (może Loba będzie lepsza ?)

1 Doom Diver @ 80 Pts

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5

Models in Army: 48
Total Army Cost: 748

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

Co w tej armi bije?

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

prawie 500 punktow masz w 3 szamanach i 2 fastach, skoro po drugiej stronie mogą pojawic się WE, skavy albo imperium to stracisz je w góra drugiej turze strzelania.
Przemyśl to

ugh
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: ugh »

macie racje - trochę przesadziłem :? przemeblowałem wszystko i zastosowałem się do waszych rad. Oto nowa koncepcja


1 Black Orc Big Boss @ 130 Pts
General; Heavy Armour
Enchanted Shield [15]
Sword of Might [10]
1 Boar

1 Goblin Big Boss @ 72 Pts
Brimstone Bauble [25]
1 Wolf

28 Night Goblins @ 167 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Night Goblin Boss
1 Fanatic

10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; Musician

1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

2 Spear Chukka @ 70 Pts

3 Squig Herd @ 90 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts


Casting Pool: 2
Dispel Pool: 2

Models in Army: 74
Total Army Cost: 749

ten gobliński kamikadze to kontra na ewentualne Driady albo wardencerów. Przy dobrym rzucie szybko się zwróci :) mam pytanie co do tego przedmiotu. W momencie jak wybucha i zadaje przeciwnikowi 6 woundów to dalej licze do CR ? :oops: sorki że pytam, ale w booku jest napisane żeby liczyć. Czyli domniemywam, że nawet ginąc moge spowodować że złamie oddział ?

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Powiem tak - graliśmy kiedyś turniej z kumplami na 1250 pts i też dałem 3 szamanów oraz pełno maszyn - nie mieli wielkiej przyjemności z grania. Fakt, że wygrywałem, ale jeśli najważniejszy ma byc "phun" to 3 szamanów w tych punktach jest przegięciem. Serio.
Wywal 1 szamana i fasta, daj w to miejsce klocek NG z siatami, FCG i fanolami.
I koniecznie 2 chukki zmień w kloppę, bo na te punkty bardziej się przyda (w końcu smoków/drzewców do ubicia nie będziesz miał), a szkielety zdychają milusio pod głazami.
Aha... Fasty koniecznie z muzykiem, a najlepiej z łukami i spearami (10pts więcej).
Szamani na wilkach zginą od ostrzału, lepiej ich chomikować w klocku jakimś (chyba, że wylosujesz stopę, wtedy chowaj gdzieś w kącie, albo dołącz do maszyn).

ugh
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: ugh »

hej, zastosowałem się do waszych rad - wymienilem chukke na rock lobera, i dodałem coś do walki. magia niestety musi zostać - za bardzo obawiam się Demonów i VC :(



1 Night Goblin Shaman @ 85 Pts
General; Magic Level 2; Little Waagh

1 Night Goblin Shaman @ 85 Pts
Magic Level 2; Little Waagh

1 Night Goblin Shaman @ 85 Pts
Magic Level 2; Little Waagh

10 Savage Boyz @ 105 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint; Musician

10 Savage Boyz @ 105 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint; Musician

2 Spear Chukka @ 70 Pts

1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

2 Squig Herd @ 60 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts


Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5

Models in Army: 50
Total Army Cost: 750

jak teraz ? daje rade ?

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Przydałby ci się BO gienek z wysoką Ld (bez tego ani rusz) i jakąś tanią magiczną bronią (opcjonalnie), żeby ci wojsko nie uciekło i żeby można było rzucać challange i takie tam. Bully w katapie jest zbędny. Chukki możesz zamienić na hoppków (immune na psychę), bo spodziewam się, że raczej wielkich strasznych potworów nie będzie. Jeszcze savagy możesz połączyć w jeden 20 os. klocek.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

W tym momencie nie masz czym screenować savagy - nawet początkujący gracz Ci je wyciągnie (frenzy).
Zamiast 2 x10 z 2 choppami dałbym 12 savage big unsów ze spearami. Prawie wszystko na te punkty się od nich odbije. Tylko moim zdaniem jeśli są savage to musi byc fast albo snoty żeby ich upilnować.

Skoro upierasz się przy 3 szamanach to może takie coś:

1 Orc Shaman @ 100 Pts
General; Magic Level 2; Big Waagh; Choppa

1 Night Goblin Shaman @ 85 Pts
Magic Level 2; Little Waagh

1 Night Goblin Shaman @ 85 Pts
Magic Level 2; Little Waagh

10 Savage Big 'Uns @ 135 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 65 Pts
Short Bow; Light Armour

3 Squig Herd @ 60 Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

1 Rock Lobber @ 70 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5

Models in Army: 44
Total Army Cost: 750

Masz czy screenować savage, masz potężną magię i Ld 7 z generałą.

ugh
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: ugh »

dzięki Yahoo :) tego nie brałem pod uwagę. Myślę że właśnie z takim czymś się pojawie.

rozumiem że wystawić się na defens, savage zastawić raidersami - w momecie szarży dac flee i mieć otwartą drogę na kontre ?

dzięki jeszcze raz za wszelkie podpowiedzi i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Na pewno do przodu pchasz się herdem i starasz się wbić w najgroźniejszy klocek. Zadasz trochę ran, wybuchniesz i będzie auuaa. U przeciwnika :)
Fastem możesz robić tak jak mówisz. Zasłaniasz savage przed ostrzałem itp. Pilnujesz, żeby nie wyciągnął ich fastem. Pamiętaj, że mając speary gdy przyjmujesz szarżę na klatę to bija 2 szeregi po 2 ataki czyli 20 hitów z ww4 s4 :)
Gdy samemu szarżujesz savagami to zastanów się, czy masz szanse zdjąć oddział przeciwnika od razu - wtedy warto walic choppami (10 ataków z S5).
I pilnuj szamanów! :)

Awatar użytkownika
Karbowy
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166
Lokalizacja: Zagonowe Szaraki

Post autor: Karbowy »

a skąd się bierze te 20 ataków z włóczni, przy ataku przeciwnika? Bo chyba "szał" działa wtedy jak my szarżujemy, a nie jak przyjmujemy szarże....
Tworzone przez Polaków uściślenia oraz wszelkie inne zasady i FAQi dla Polaków - powinno opracować się po polsku - cholerne anglickie lizusy :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Frenzy działa zawsze, bez względu na to czy szarżujemy, czy przyjmujemy na klatę. Inna sprawa, że przez frenzy musimy szarżować, jeśli tylko możemy, dlatego dobrze jest pilnować czymś taki unit.

ugh
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: ugh »

hej :) mam jeszcze jedną rozpiskę - obciąłem magie i dałem bossa na rydwanie - spodobało mi się kombo na gobossie :D fakt że jedzi na rydwanie, ale na Demony jest idealny :D w przypadku kiedy zawiodą maszyny i magia


1 Goblin Big Boss @ 151 Pts
General; Great Weapon; Light Armour
Amulet of Protectyness [25]
Triksy Trinket [25]
1 Wolf Chariot @ [60] Pts


1 Night Goblin Shaman @ 85 Pts
Magic Level 2; Little Waagh

1 Night Goblin Shaman @ 50 Pts
Magic Level 1; Little Waagh

12 Savage Boyz @ 113 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 66 Pts
Light Armour; Musician
5 Wolf

2 Spear Chukka @ 70 Pts

1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

2 Squig Herd @ 60 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

Casting Pool: 5
Dispel Pool: 4

Models in Army: 48
Total Army Cost: 750

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

bully w katapulcie niepotrzebny, znajdz koniecznie punkty na 2 poziom na szamanie, bo taki jest IMO bezsensowny. Gdzie chcesz trzymac tych szamanow?

ugh
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: ugh »

bullu wylatuje, ale dalej brakuje 30 pkt :( co proponujesz ? albo przebudować całą rozpiskę, albo zmieniać unity a tego nie chce.

Ta pierwsza magiczna jest super, ale chce zobaczyc czy czyms klimatycznym mozna również zagrać.

Mikolaj570
Warzywo
Posty: 19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Mikolaj570 »

posluchaj:

gram orkami i moze sie nie znam ale na małe punkty to po cholere ci tych trzech szamanów.
wystaw bobb (black orc big boss) i maks dwoch szamanow na drugich lewelach orkowychwpierdziel ich na swinie daj po scrollu wez 5 wolf riderow z lukami oni zajezdają debili od mocnego strzelania od boku ale nie jezzaile bo to ci padnie. wystaw ilu fanoli sie da i mase night goblinow ja co tydzien gram na night goblinach i orku na patrolu. 5 fanoli wystarczy. nie dawaj im FCG bo ( o zgrozo) zostaną tak zmasakrowani w challengu i tylko stracisz punkty. jak ci jakies punkty zostaną to wpierdziel doom divera i/lub orc chariota.
nie zapominaj ze orki to wielka kupa zielonych ktora nie ma rozumu i prze do przodu. co tydzień wygrywam z WE bo 3 kolesi gra ta samą rozpą. w skavenach uwazaj na jezzaile i wykopywaczki. rozstaw sie jak najdalej od w.w. ( wyżej wymienionych) i czekaj az sam do ciebie dojdzie a fanole go spanikuja bo nie ma duzego ld. bobbka wsadz do ng zeby dawał ld- to jest waznel. co najmniej jeden szaman musi miec czar nr 5 z big waaaagh! to go nie będzie bo przy do brych rzutach rozwalisz mu z 1/3 armii w jednej turze. no to chyba tyle

wyżej wymienionych czyli jezzaili

ODPOWIEDZ