Rozpiski
Re: Rozpiski
hoteku?;] dow? po co zbijać ich w lance, jedziesz dwiema 5 a szereg po drodze i tak napewno stracili by;) mnie sie przynajmniej bardzo dobrze sprawdzają zresztą jak większości
wprowadziłem parę zmian i dodałem rozpiskę do innego działu
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=17414
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=17414
latajacy cyrk juz sie zestarzal. rozpe trzeba obrobic bo trudno sie w niej polapac.
niestety 2 damselki zaczynaja byc wyborem z przymusu. tak samo jak magiczne ataki.
no to moja wersja 2250:
1 Prophetess of the Lady @ 300 Pts
General; Magic Level 4
Potion Sacre [10]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Warhorse
1 Damsel of the Lady @ 160 Pts
Magic Level 2
Chalice of Malfleur [20]
Dispel Scroll [25]
Warhorse
1 Paladin @ 146 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Grail Vow
Falcon Horn of Fredemund [45]
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 140 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Grail Vow
Gromril Great Helm [30]
Virtue of Discipline (1st) [15]
12 Peasant Bowmen Skirmishers @ 84 Pts
Longbow
11 Peasant Bowmen @ 66 Pts
Longbow
10 Peasant Bowmen @ 60 Pts
Longbow
6 Knights Errant @ 127 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Barding; Knightly Vow
6 Knights of the Realm @ 152 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Barding; Knightly Vow
8 Knights Errant @ 201 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Knightly Vow
Errantry Banner [20]
5 Mounted Yeomen @ 80 Pts
Spear; Bow; Shield; Fast Cavalry
5 Mounted Yeomen @ 80 Pts
Spear; Bow; Shield; Fast Cavalry
4 Pegasus Knights @ 230 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Knightly Vow
1 Field Trebuchet @ 90 Pts
8 Grail Knights @ 334 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Grail Vow
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 83
Total Army Cost: 2250
niestety 2 damselki zaczynaja byc wyborem z przymusu. tak samo jak magiczne ataki.
no to moja wersja 2250:
1 Prophetess of the Lady @ 300 Pts
General; Magic Level 4
Potion Sacre [10]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Warhorse
1 Damsel of the Lady @ 160 Pts
Magic Level 2
Chalice of Malfleur [20]
Dispel Scroll [25]
Warhorse
1 Paladin @ 146 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Grail Vow
Falcon Horn of Fredemund [45]
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 140 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Grail Vow
Gromril Great Helm [30]
Virtue of Discipline (1st) [15]
12 Peasant Bowmen Skirmishers @ 84 Pts
Longbow
11 Peasant Bowmen @ 66 Pts
Longbow
10 Peasant Bowmen @ 60 Pts
Longbow
6 Knights Errant @ 127 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Barding; Knightly Vow
6 Knights of the Realm @ 152 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Barding; Knightly Vow
8 Knights Errant @ 201 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Knightly Vow
Errantry Banner [20]
5 Mounted Yeomen @ 80 Pts
Spear; Bow; Shield; Fast Cavalry
5 Mounted Yeomen @ 80 Pts
Spear; Bow; Shield; Fast Cavalry
4 Pegasus Knights @ 230 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Knightly Vow
1 Field Trebuchet @ 90 Pts
8 Grail Knights @ 334 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Grail Vow
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 83
Total Army Cost: 2250
IMO 10-11 lucznikow mniej, warbanner na gralach (albo defense - kwestia gustu), sztandar na realmach, power stone na duzej magini (lub muzycy na jołmenach).
moze powiesz ze 2x10 lucznikow to mało, ale masz juz odginaczki i do tego jołmenów z lukami wiec będzie dobrze. Natomiast w/w zmiany dodadza naprawde większego potencjału rozpie ( imo ofc )
moze powiesz ze 2x10 lucznikow to mało, ale masz juz odginaczki i do tego jołmenów z lukami wiec będzie dobrze. Natomiast w/w zmiany dodadza naprawde większego potencjału rozpie ( imo ofc )
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Mi się rozpa bardzo podoba.
Totalnie w moim stylu.
Słaby jest tylko koleś z Falconem. 146 pkt za zakaz latania to trochę dużo.
Falcona daj dużej czarce kosztem dispel scrola
Paladyna wywal i w to miejsce daj maga 2 lev z lusterkiem.
Dostajesz wtedy 10 PD i masz 7 DD oraz 3 scrolle- maxymalny dispell na BPR.
Ja osobiście wystawiam jeszcze Gralowca z Duty i Ench schield, ale widzę, że Ty wolisz inwestować w oddziały. Kwestia gustu.
Totalnie w moim stylu.
Słaby jest tylko koleś z Falconem. 146 pkt za zakaz latania to trochę dużo.
Falcona daj dużej czarce kosztem dispel scrola
Paladyna wywal i w to miejsce daj maga 2 lev z lusterkiem.
Dostajesz wtedy 10 PD i masz 7 DD oraz 3 scrolle- maxymalny dispell na BPR.
Ja osobiście wystawiam jeszcze Gralowca z Duty i Ench schield, ale widzę, że Ty wolisz inwestować w oddziały. Kwestia gustu.
Dzieki za sugestie. Po przemysleniach:
1 Prophetess of the Lady @ 320 Pts
General; Magic Level 4
Potion Sacre [10]
Dispel Scroll [25]
Falcon Horn of Fredemund [45]
Warhorse
1 Damsel of the Lady @ 160 Pts
Magic Level 2
Chalice of Malfleur [20]
Dispel Scroll [25]
Warhorse
1 Paladin @ 139 Pts
Lance; Heavy Armour; Grail Vow
Virtue of Duty [30]
Enchanted Shield [10]
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 140 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Grail Vow
Gromril Great Helm [30]
Virtue of Discipline (1st) [15]
17 Peasant Bowmen Skirmishers @ 119 Pts
Longbow
13 Peasant Bowmen @ 78 Pts
Longbow
6 Knights Errant @ 127 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Barding; Knightly Vow
6 Knights of the Realm @ 152 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Barding; Knightly Vow
8 Knights Errant @ 201 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Knightly Vow
Errantry Banner [20]
2x5 Mounted Yeomen @ 80 Pts
Spear; Bow; Shield; Fast Cavalry
4 Pegasus Knights @ 230 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Knightly Vow
1 Field Trebuchet @ 90 Pts
8 Grail Knights @ 334 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Grail Vow
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 80
Total Army Cost: 2250
w teorii BoD sie troszku zestarzal. z czarow lapie sie na stope,dobrze pokulane czary cińcia. z maszyn na pojedynczego bolca(jakbym ja w to prul to bralbym multipla w ciemno),organki i dziala.
nie wiem czy gra warta swieczki-pogramy zobaczymy.
wymiana palucha na 3cia magiczke-zobaczymy. Paluch lepiej radzi sobie w hth za tomagiczka cos tam moze poudawac rzucic/dolozyc DS/DD itp.
tez do przetestowania.
na 5tego bohatera chwilowo nie ma punktow. nie bardzo mam pomysl co ciac zeby go wlozyc.
20 lucznikow to imo za malo-> sa relatywnie tani a strzal nie powala. wiec wazna liczba powtorzen. 2 wieksze oddzialy moga byc logiczniejsze w wystawieniu.
no i czyms trzeba sciagac lekkie przeszkadzajki przeciwnika.
1 Prophetess of the Lady @ 320 Pts
General; Magic Level 4
Potion Sacre [10]
Dispel Scroll [25]
Falcon Horn of Fredemund [45]
Warhorse
1 Damsel of the Lady @ 160 Pts
Magic Level 2
Chalice of Malfleur [20]
Dispel Scroll [25]
Warhorse
1 Paladin @ 139 Pts
Lance; Heavy Armour; Grail Vow
Virtue of Duty [30]
Enchanted Shield [10]
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 140 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Grail Vow
Gromril Great Helm [30]
Virtue of Discipline (1st) [15]
17 Peasant Bowmen Skirmishers @ 119 Pts
Longbow
13 Peasant Bowmen @ 78 Pts
Longbow
6 Knights Errant @ 127 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Barding; Knightly Vow
6 Knights of the Realm @ 152 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Barding; Knightly Vow
8 Knights Errant @ 201 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Knightly Vow
Errantry Banner [20]
2x5 Mounted Yeomen @ 80 Pts
Spear; Bow; Shield; Fast Cavalry
4 Pegasus Knights @ 230 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Knightly Vow
1 Field Trebuchet @ 90 Pts
8 Grail Knights @ 334 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Grail Vow
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 80
Total Army Cost: 2250
w teorii BoD sie troszku zestarzal. z czarow lapie sie na stope,dobrze pokulane czary cińcia. z maszyn na pojedynczego bolca(jakbym ja w to prul to bralbym multipla w ciemno),organki i dziala.
nie wiem czy gra warta swieczki-pogramy zobaczymy.
wymiana palucha na 3cia magiczke-zobaczymy. Paluch lepiej radzi sobie w hth za tomagiczka cos tam moze poudawac rzucic/dolozyc DS/DD itp.
tez do przetestowania.
na 5tego bohatera chwilowo nie ma punktow. nie bardzo mam pomysl co ciac zeby go wlozyc.
20 lucznikow to imo za malo-> sa relatywnie tani a strzal nie powala. wiec wazna liczba powtorzen. 2 wieksze oddzialy moga byc logiczniejsze w wystawieniu.
no i czyms trzeba sciagac lekkie przeszkadzajki przeciwnika.
niestety granie ma magii w Brecie nie ma sensu - primo dostęp do kiepskich deków secundo - czary musisz losować.
poza tym co szarpnął Dębek dodałbym 9 eranta do wagonu (herosa strach tam trzymać a i nie dostaje on bonusu przy szarży), druga sprawa do wagon grali - jak dla mnie zbyt ryzykowne, kupa punktów (bo zakładam że siedzi tam duża magica) w jednym miejscu - ja preferuję większe rozłożenie pkt. - ale to kwestia wyboru. - kolejna sprawa 1 fast wystarczy w zupełności, zamiast kolejnego lepiej wystawić 5-6 rycerzy są prawie fastem a przeżywalność lepsza, ew. więcej, więcej, więcej łuczników
Ż.
poza tym co szarpnął Dębek dodałbym 9 eranta do wagonu (herosa strach tam trzymać a i nie dostaje on bonusu przy szarży), druga sprawa do wagon grali - jak dla mnie zbyt ryzykowne, kupa punktów (bo zakładam że siedzi tam duża magica) w jednym miejscu - ja preferuję większe rozłożenie pkt. - ale to kwestia wyboru. - kolejna sprawa 1 fast wystarczy w zupełności, zamiast kolejnego lepiej wystawić 5-6 rycerzy są prawie fastem a przeżywalność lepsza, ew. więcej, więcej, więcej łuczników
Ż.
narazie potestuje taka wersje(z 3x10 lucznikow)-to w zasadzie mam pomalowane na dzien dzisiejszy (granie niepomalowana armia jakos mnie nie kreci)
przydalaby sie lanca nr 3-gdzies trzeba trzymac bsb i druga czarodziejke... ale wyjdzie w praniu dopiero czego brakuje/co nie pasuje w stylu grania.
i fakt-magiczki to eksperyment. granie na magii troche jak kopanie sie z mulem-> w lancy slabo z LoS,no i dostepne lory slabsze.
przydalaby sie lanca nr 3-gdzies trzeba trzymac bsb i druga czarodziejke... ale wyjdzie w praniu dopiero czego brakuje/co nie pasuje w stylu grania.
i fakt-magiczki to eksperyment. granie na magii troche jak kopanie sie z mulem-> w lancy slabo z LoS,no i dostepne lory slabsze.
Spróbuj nie trzymać BsB i Dutiego w lancach. Są wtedy bardziej efektywni i stanowią dodatkowe klocki do szachowania.
Sprawdzaj co są w stanie w pojedynkę zatrzymać lub przepchnąć - gwarantuję Ci, że będziesz miło zaskoczony, bo zwłaszcza BsB stopuje praktycznie wszystko.
Największy ból tej rozpy to posiadanie 2 grywalnych czarów na lordzie i jednego na małej magicy, najlepiej nie wymagających LoS. - w tym aspekcie Żaba masz 100% racji. Nie przesądza to jednak, ze nie warto próbować.
Sprawdzaj co są w stanie w pojedynkę zatrzymać lub przepchnąć - gwarantuję Ci, że będziesz miło zaskoczony, bo zwłaszcza BsB stopuje praktycznie wszystko.
Czary nie są kiepskie, ale zgoda, że trzeba coś dobrego wylosować.niestety granie ma magii w Brecie nie ma sensu
Największy ból tej rozpy to posiadanie 2 grywalnych czarów na lordzie i jednego na małej magicy, najlepiej nie wymagających LoS. - w tym aspekcie Żaba masz 100% racji. Nie przesądza to jednak, ze nie warto próbować.
imho klocek 8-9 grali na 2250 musi być..
wiadomo że dużo pktów to zjada i naprawdę szkoda by go było stracić ale z banner of defence jest już bardzo trudny do ściągnięcia przez każdy ostrzał, a w walce w ręcz niezastąpiony dokładając do takiego oddziału herosa i magiczke (MR1) mamy czym ściągnąć nawet oddział graveguardów, wighty, hosty, blackknighty, demony każdej maści !!
a nawet jak gdzieś utknie to będzie potrafił się dzielnie bronić
co do magi to ja preferuje 2xdamselka z 2xDS na 1lvl zbieranie ew popychaczkę mogą rzucać i na tym swoim 1 lvl a pktów zostaje na oddział łuczników ew yomenów
wiadomo że dużo pktów to zjada i naprawdę szkoda by go było stracić ale z banner of defence jest już bardzo trudny do ściągnięcia przez każdy ostrzał, a w walce w ręcz niezastąpiony dokładając do takiego oddziału herosa i magiczke (MR1) mamy czym ściągnąć nawet oddział graveguardów, wighty, hosty, blackknighty, demony każdej maści !!
a nawet jak gdzieś utknie to będzie potrafił się dzielnie bronić
co do magi to ja preferuje 2xdamselka z 2xDS na 1lvl zbieranie ew popychaczkę mogą rzucać i na tym swoim 1 lvl a pktów zostaje na oddział łuczników ew yomenów
Witam,
Przez kilka wypadków mój rozwój armii Bretki zatrzymał się zupełnie w miejscu. Jednak koncepcja drugiej armii po WE znowu została otwarta i będę testował w najbliższym czasie rozpy bretki . Oto mój koncept na 2250
Prophetess of the Lady
General; Magic Level 4
Dispel Scroll
Dispel Scroll
Dispel Scroll
Dispel Scroll
Paladin Battle Standard Bearer
Battle Standard Bearer; Grail Vow
Sword of Might
Gromril Great Helm
8 Knights of the Realm
Standard; Musician;
War Banner
9 Knights Errant
Standard; Musician;
Errantry Banner
5 Knights Errant
Musician;
5 Knights Errant
Musician;
4 Pegasus Knights
Musician;
25 Men-at-Arms
Standard; Musician, Chempion
10 Peasant Bowmen
Musician; Braizers
10 Peasant Bowmen
Longbow; Musician; Braizers
30 Peasant Bowmen Skirmishers
Longbow; Standard; Musician; Braizers
5 Mounted Yeomen
Spear; Bow; Shield; Musician;
5 Mounted Yeomen
Spear; Bow; Shield; Musician;
1 Field Trebuchet
1 Field Trebuchet
Starałem się upchać dosłownie wszystko . Czarodziejka daje niezbędną magie i potrafi coś poczarować. W zasadzie zaklęcia typu Beast Covers lub popychaczke rzucam na 5 kościach - taka sama szansa na ifke jak i miscasta - wyjdzie ifka będzie super, wyjdzie miscast to na jednego wounda spokojnie mogę sobie pozwolić . Przynajmniej w grze WE taka rola dużej czarki zdaje u mnie egzamin . Czarodziejke zdecydowałem się postawić na piechotę by w razie czego mogła korzystać z większego asortymentu zaklęć i nie narażać ją na utratę gdyby biegała z lancami (padnie lanca to przegrana murowana bo do piachu idzie cała antymagia i 425 punktów). Jej ważnym zadaniem oprócz tego to dawanie liderki chłopom.
Armia jest spora. Dużą siłę stanowią chłopi. Zdecydowałem się wykorzystać tanich jak barszcz łucnzików bretońskich zwłaszcza tych w skirmishu. 30 łuków można upchać na niewielkiej przestrzeni i wszyscy mogą strzelać. Z jednej salwy są już wstanie zdjąć fasta. Dodatkowo mają muzyka i sztandar do zadań niekonwencjonalnych (np. ataku) oraz skuteczniejszej obrony przeciw czemuś lekkiemu jak dojedzie. Dodatkowo jest wsparcie kolejnych 20 łuczników. Daje to 50 strzał z ognistymi atakami. Potwory z regenką nie mogą się czuć bezpiecznie .
Do hordy łuczników dodałem 2 trebuszety. Razem stanowią silny ostrzał i pozwoli mi to grać nawet defensywnie ze sporą częścią armii. Miło jak to lance poczekają na przeciwnika, a nie on na mnie
Regiment 25 chłopa jest eksperymentalny, ale postanowiłem go wziąć z kilku powodów. Są tani jak barszcz i kosztują tyle co 5 realmów z muzykiem. Lance mają zwyczaj utykać w przeciwniku, a wtedy robi się gorąco. Przyda się zatem regiment, który da kopa do CR. Chciałem aby armia była jak najbardziej elastyczna. No i uwielbiam bretońską piechotę, zwłaszcza te modele z gamezona
W ataku są 2 oddziały giermków upierdliwców, 2x5 errantów i dwie duże lance uderzeniowe + oddział pegazów. To chyba powinno wystarczyć - przynajmniej mam taką nadzieje
Przez kilka wypadków mój rozwój armii Bretki zatrzymał się zupełnie w miejscu. Jednak koncepcja drugiej armii po WE znowu została otwarta i będę testował w najbliższym czasie rozpy bretki . Oto mój koncept na 2250
Prophetess of the Lady
General; Magic Level 4
Dispel Scroll
Dispel Scroll
Dispel Scroll
Dispel Scroll
Paladin Battle Standard Bearer
Battle Standard Bearer; Grail Vow
Sword of Might
Gromril Great Helm
8 Knights of the Realm
Standard; Musician;
War Banner
9 Knights Errant
Standard; Musician;
Errantry Banner
5 Knights Errant
Musician;
5 Knights Errant
Musician;
4 Pegasus Knights
Musician;
25 Men-at-Arms
Standard; Musician, Chempion
10 Peasant Bowmen
Musician; Braizers
10 Peasant Bowmen
Longbow; Musician; Braizers
30 Peasant Bowmen Skirmishers
Longbow; Standard; Musician; Braizers
5 Mounted Yeomen
Spear; Bow; Shield; Musician;
5 Mounted Yeomen
Spear; Bow; Shield; Musician;
1 Field Trebuchet
1 Field Trebuchet
Starałem się upchać dosłownie wszystko . Czarodziejka daje niezbędną magie i potrafi coś poczarować. W zasadzie zaklęcia typu Beast Covers lub popychaczke rzucam na 5 kościach - taka sama szansa na ifke jak i miscasta - wyjdzie ifka będzie super, wyjdzie miscast to na jednego wounda spokojnie mogę sobie pozwolić . Przynajmniej w grze WE taka rola dużej czarki zdaje u mnie egzamin . Czarodziejke zdecydowałem się postawić na piechotę by w razie czego mogła korzystać z większego asortymentu zaklęć i nie narażać ją na utratę gdyby biegała z lancami (padnie lanca to przegrana murowana bo do piachu idzie cała antymagia i 425 punktów). Jej ważnym zadaniem oprócz tego to dawanie liderki chłopom.
Armia jest spora. Dużą siłę stanowią chłopi. Zdecydowałem się wykorzystać tanich jak barszcz łucnzików bretońskich zwłaszcza tych w skirmishu. 30 łuków można upchać na niewielkiej przestrzeni i wszyscy mogą strzelać. Z jednej salwy są już wstanie zdjąć fasta. Dodatkowo mają muzyka i sztandar do zadań niekonwencjonalnych (np. ataku) oraz skuteczniejszej obrony przeciw czemuś lekkiemu jak dojedzie. Dodatkowo jest wsparcie kolejnych 20 łuczników. Daje to 50 strzał z ognistymi atakami. Potwory z regenką nie mogą się czuć bezpiecznie .
Do hordy łuczników dodałem 2 trebuszety. Razem stanowią silny ostrzał i pozwoli mi to grać nawet defensywnie ze sporą częścią armii. Miło jak to lance poczekają na przeciwnika, a nie on na mnie
Regiment 25 chłopa jest eksperymentalny, ale postanowiłem go wziąć z kilku powodów. Są tani jak barszcz i kosztują tyle co 5 realmów z muzykiem. Lance mają zwyczaj utykać w przeciwniku, a wtedy robi się gorąco. Przyda się zatem regiment, który da kopa do CR. Chciałem aby armia była jak najbardziej elastyczna. No i uwielbiam bretońską piechotę, zwłaszcza te modele z gamezona
W ataku są 2 oddziały giermków upierdliwców, 2x5 errantów i dwie duże lance uderzeniowe + oddział pegazów. To chyba powinno wystarczyć - przynajmniej mam taką nadzieje
Znaczy na wraciaki coś jest - BSB z magicznymi atakami w lancie dają radę (dużo static CR + ataki bohatera). Do tego czarownica, która będzie próbowała ifkować pociski magiczne na 5 kostkach we wraciaki . Nie jest to oczywiście wiele, ale chyba będzie musiało starczyć jeśli nie chcę przewracać konceptu rozpy do góry nogami