Zasady

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
voltar
Wałkarz
Posty: 86
Lokalizacja: Łódź / Zgierz

Post autor: voltar »

Azganoth pisze:Strona 116 w rozdziale "Optional rules" LRB, ja mam to w pliku nazwanym "3Campaigns" - ściągnięte ze strony SG jak jeszcze istniała.
Słusznie! Ten plik nadal jest na GW i faktycznie są tam te zasady! Dzięki!

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Nekromancja, ale nie będę zakładał nowego tematu przecież ;)
Pytanko: czy skaveńskie bandy mogą korzystać z Cathayan Silk Clothes?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4480
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Hobbit pisze:Pytanko: czy skaveńskie bandy mogą korzystać z Cathayan Silk Clothes?
Tylko ludzcy 'Najemnicy' mogą używać 'Cathayan Silk Clothes'.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Damn :(
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

bosforus
Plankton
Posty: 4

Post autor: bosforus »

Ok kilka pytan dotyczacych zasad.
1.Bohater dostal out of Action bo bitwie przezyl i czy dostaje expa za przezycie??
2.Jezeli pomagier zaczyna z bonusem +1 do cechy jest liczony do jego maksymalnego rozwoju czy moze jeszcze raz rozwinac ceche z awansu

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4480
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

bosforus pisze:Ok kilka pytan dotyczacych zasad.
1.Bohater dostal out of Action bo bitwie przezyl i czy dostaje expa za przezycie??
2.Jezeli pomagier zaczyna z bonusem +1 do cechy jest liczony do jego maksymalnego rozwoju czy moze jeszcze raz rozwinac ceche z awansu
1. Tak. W czasie rozgrywania 'sekwencji po potyczce' najpierw wykonuje się rzuty na tabelę 'poważnych obrażeń'. Jeżeli wynik rzutu wskazuje, że model przeżył (w takim czy innym stanie) to przechodzimy do kolejne punktu 'sekwencji po potyczce' czyli przydzielenie Punktów Doświadczenia, +1 PD otrzymują wszystkie modele które 'przeżyły' potyczkę, w przypadku modeli 'Wyłączonych z Akcji' określi to właśnie rzut na tabelę 'poważnych obrazeń'.

2. Stronnicy mogą otrzymać pojedynczy rozwój do każdej cechy, pod warunkiem, że nie przekroczy to ich maksymalnej rasowej charakterystyki. Rozwoje następują w oparciu o wartość współczynników, z którymi stronnicy rozpoczynają rozgrywkę.
A o jaki bonus konkretnie ci chodzi??

bosforus
Plankton
Posty: 4

Post autor: bosforus »

Chodzi o Marksmenów(Reikland-chyba :P) na poczatku dostaja +1 BS pozniej w czasie rozgrywki ponownie moga otrzymac +1 BS.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4480
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

bosforus pisze:Chodzi o Marksmenów(Reikland-chyba :P) na poczatku dostaja +1 BS pozniej w czasie rozgrywki ponownie moga otrzymac +1 BS.
Mogą dostać.

Awatar użytkownika
Malcavian
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Malcavian »

tez mam kilka pytan:
1. czy banda ktora nie zdala rout testa moze rzucac po bitwie w tabeli eksploracji? jesli tak, to czy za wszystkich herosow, ktorzy przezyli, czy tylko za tych ktorzy nie byli Oout of action?
2. czy jesli postac posiada 2 swordy daje jej to reroll na parowanie ataku przeciwnika?

narazie to tyle :P pozniej sobie pewnie cos jeszcze przypomne

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4480
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

1. Kostki eksploracji generują wszyscy bohaterowie, którzy w czasie potyczki, nie zostali Wyłączeni z akcji!
2. Wg polskiego tłumaczenia: '. Jeżeli twój model jest uzbrojony w puklerz i miecz, możesz raz przerzucić nieudane parowanie. Model uzbrojony w dwa miecze może parować tylko raz.'

[Reklama :wink: ]
Po pierwsze, wszystkich mordheimowców zapraszam na forum Najmita.net - serwis poświęcony jest grze Mordheim (i nie tylko).

Po drugie wszystkich mordheimowców zapraszam do zapoznania się z Warheim, następcą Mordheim.
[/Reklama :wink: ]

Błysk
Wałkarz
Posty: 55

Post autor: Błysk »

No to i ja mam kilka pytań, może oczywiste, ale w moim towarzystwie lubimy podyskutować, jeśli akurat jest okazja skorzystać...
1. Czy automatyczne wykrywanie ukrytych przeciwników działa, jeśli wykrywający jest w budynku, a ten który się ukrywa gdzieś na polku?

2. I czy jeśli ukryty przeciwnik został wykryty tylko przez 1 członka bandy to reszta go widzi?

3. Czy można ukryć się nie będąc ZA kolumną, ścianą, tylko powiedzmy PRZY ścianie (stać obok ściany i twierdzić, że jest się ukrytym), bo z tego co wnioskuje tylko Imperialny Zabójca może tak zrobić.

4. Rozbicie rzuca się co turę od utraty 25% bandy, czy może tylko raz, czy też co utracone 25%? Czyli pierwszy rzut po stracie 25%, następny po utracie 25% od czasu pierwszego testu?

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4480
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Błysk pisze:1. Czy automatyczne wykrywanie ukrytych przeciwników działa, jeśli wykrywający jest w budynku, a ten który się ukrywa gdzieś na polku?
Wg zasad modele automatycznie wykrywają wszystkich przeciwników znajdujących się w odległości równej Inicjatywie liczonej w calach, nie ważne co znajduje się pomiędzy modelami.
Błysk pisze:2. I czy jeśli ukryty przeciwnik został wykryty tylko przez 1 członka bandy to reszta go widzi?[/quote
IMO tak. Przyjmuje się że model informuje swoich współtowarzyszy, w jakikolwiek sposób, o wykrytym przeciwniku.
Błysk pisze:3. Czy można ukryć się nie będąc ZA kolumną, ścianą, tylko powiedzmy PRZY ścianie (stać obok ściany i twierdzić, że jest się ukrytym), bo z tego co wnioskuje tylko Imperialny Zabójca może tak zrobić.
Ukryć można się kończąc ruch ZA ścianą, czy inną przeszkodą. IMO można ukryć się za przeszkodą, która zasłania przynajmniej 50% modelu.
Błysk pisze:4. Rozbicie rzuca się co turę od utraty 25% bandy, czy może tylko raz, czy też co utracone 25%? Czyli pierwszy rzut po stracie 25%, następny po utracie 25% od czasu pierwszego testu?
Test Rozbicia wykonuje się co turę od utraty 25% bandy.

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

parę pytań

1. mamy sobie losowe zdarzenie na stole: -1 do inicjatywy we wspinaczce i -1 to hit do końca bitwy na cały stół. czy to wpływa na
1.1 możliwość korzystania trucizn takich jak black venom mutacji nurgle's rot, krytykach które działają przy naturalnych 6
1.2 możliwości parowania - tzn ustaliliśmy że np: atakujemy i wyrzuciliśmy 5 (trafiliśmy) to tak naprawdę na potrzeby parowania jest to 4, co oznacza że łatwiej parować. dobrze interpretujemy -1 to hit?

2. czy po śmierci carnival mastera któryś z bohaterów przy następnym awansie może zostać magiem?

3. jak wygląda atakowanie/strzelanie w wózek karnawału? po co wózkowi statystyki koła? czy po jego stracie wózek inaczej działa?
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4480
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Toni pisze:1. mamy sobie losowe zdarzenie na stole: -1 do inicjatywy we wspinaczce i -1 to hit do końca bitwy na cały stół. czy to wpływa na
1.1 możliwość korzystania trucizn takich jak black venom mutacji nurgle's rot, krytykach które działają przy naturalnych 6
IMO co do trucizny i zgnilizny to uznałbym że są one nie skuteczne, w końcu gracz nie może wyrzucić tej naturalnej 6. Ale to moja interpretacja.
Co do trafień krytycznych to nie ma problemu, bo zadawane są przy 6 na zranienie, a nie na trafienie.
Toni pisze:1.2 możliwości parowania - tzn ustaliliśmy że np: atakujemy i wyrzuciliśmy 5 (trafiliśmy) to tak naprawdę na potrzeby parowania jest to 4, co oznacza że łatwiej parować. dobrze interpretujemy -1 to hit?
IMO tak.
Toni pisze:2. czy po śmierci carnival mastera któryś z bohaterów przy następnym awansie może zostać magiem?
Tak, zgodnie z zapisem z polskiej wersji podręcznika: "Jeżeli dowódca Sióstr Sigmara, Opętanych lub Karnawału Chaosu umrze wtedy ich następca jest uprawniony do nauki i używania magii. Nowy dowódca może rzucić na modlitwę/czar z odpowiedniej listy, zamiast rzutu na Rozwinięcie za pierwszym razem, gdy kwalifikuje się do rozwinięcia. Po tym, uważa się ich za czarodziei, którzy mogą używać czarów odpowiednich dla ich bandy i normalnej tabeli Rozwinięć"
Toni pisze:3. jak wygląda atakowanie/strzelanie w wózek karnawału? po co wózkowi statystyki koła? czy po jego stracie wózek inaczej działa?
Nie wiem, nigdy nie grałem Karnawałem, ani przeciw Karnawałowi, a wozów do Warheima jeszcze nie wprowadziłem.

To pytanie proponuję zadań tutaj lub tutaj.

Błysk
Wałkarz
Posty: 55

Post autor: Błysk »

Cytują część polskiego przekładu umiejętności mistrz ostrzy, specjalna krasnoludów:
"Zwróc uwagę, że jeżeli Krasnolud posiada dwa krasnoludzkie topory to może przerzucić nieudane próby parowania."
Umiejętność ta, pozwala też parować dwa ataki, jeśli ma się dwie bronie parujące, wynikiem równym lub wyższym niż rzut na trafienie.
W związku z tym:
1. Czy jeśli mam dwa krasnoludzkie topory to mam 2 parowania i do każdego przerzut?
2. Mogę parować ciosy krytyczne, jeśli wyrzucę 6?

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4480
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Błysk pisze:Cytują część polskiego przekładu umiejętności mistrz ostrzy, specjalna krasnoludów:
"Zwróc uwagę, że jeżeli Krasnolud posiada dwa krasnoludzkie topory to może przerzucić nieudane próby parowania."
Umiejętność ta, pozwala też parować dwa ataki, jeśli ma się dwie bronie parujące, wynikiem równym lub wyższym niż rzut na trafienie.
W związku z tym:
1. Czy jeśli mam dwa krasnoludzkie topory to mam 2 parowania i do każdego przerzut?
IMO tak.

Błysk pisze:2. Mogę parować ciosy krytyczne, jeśli wyrzucę 6?
Nie, ponieważ rzut na parowanie wykonuje się po rzucie na trafienie przeciwnika, ale przed rzutem na zranienie w wyniku którego może nastąpić trafienie krytyczne. Więc jeśli nie zadeklarowałeś parowania po tym jak przeciwnik trafił twój model i wróg wykonał już rzut na zranienie to jest za późno na parowanie.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Co do 1. to się nie zgodzę. Masz jedno parowanie z przerzutem, ale parujesz również na wyniku równym najwyższemu rzutowi na trafienie przeciwnika.

1) I moje pytanko: jeżeli mój bohater posiada weeping blades, to czy na potrzeby parowania traktowany jest jakby posiadał parę mieczy (zgodnie z opisem w booku oraz przy skillach jak swordmaster są to miecze)?
2) Co się dzieje gdy wytrącona z rąk broń traktowana jest jako para (weeping blades, fighting claws)?
3) Czy Nurgle's Rot działa na żywe modele (aka. nie demoniczne) modele z Carnival of Chaos? Tzn, czy muszą sprawdzać na sobie efekty własnej plagi?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

i czy ofiara ataku tainted one'a z nurgle's rot również przenosi tę chorobę?
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Błysk
Wałkarz
Posty: 55

Post autor: Błysk »

Hobbit pisze:Co do 1. to się nie zgodzę. Masz jedno parowanie z przerzutem, ale parujesz również na wyniku równym najwyższemu rzutowi na trafienie przeciwnika.
Czyli mamy problem, jeden kolega twierdzi że 1 parowanie z przerzutem, drugi, że dwa i każdy ma przerzut. Moim zdaniem zasada wyraźnie mówi że mogę przerzucić nieudane parowania, jak też zyskuje 2 parowania.

To z angielskiej wersji: " Note that if this Dwarf has two Dwarf axes (as detailed above) he can re-roll any failed parries."

Czyli o ile dobrze rozumiem język wyspiarzy (a wydaje mi się, że całkiem nieźle) to mogę mam 2 parowania i przerzut na każde nieudane.

Awatar użytkownika
Azganoth
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azganoth »

Błysk pisze:
Hobbit pisze:Co do 1. to się nie zgodzę. Masz jedno parowanie z przerzutem, ale parujesz również na wyniku równym najwyższemu rzutowi na trafienie przeciwnika.
Czyli mamy problem, jeden kolega twierdzi że 1 parowanie z przerzutem, drugi, że dwa i każdy ma przerzut. Moim zdaniem zasada wyraźnie mówi że mogę przerzucić nieudane parowania, jak też zyskuje 2 parowania.

To z angielskiej wersji: " Note that if this Dwarf has two Dwarf axes (as detailed above) he can re-roll any failed parries."

Czyli o ile dobrze rozumiem język wyspiarzy (a wydaje mi się, że całkiem nieźle) to mogę mam 2 parowania i przerzut na każde nieudane.
Z zasad Master of Blades jednoznacznie wynika, że parować z przerzutem (w przypadku posiadania 2 toporów krasnoludzkich) można 2 ataki.

ODPOWIEDZ