Vampiry a Balancing Patch & Restricted

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Re: Vampiry a Balancing Patch & Restricted

Post autor: Lidder »

@Bigpasiak
Tak, czytalem i zgadzam sie sie z tym, ze Demony to na tyle "nowoczesna" armia, ze doskonale dostosowuje sie do BP. Co na to poradze, ze wszystkie rozpiski sa oklepane i roznia sie jedynie detalami. Niech sobie beda oklepane, ale zeby juz nikt na nie nie narzekal. Nie mowie, ze okrojenie armii w postaci wiekszej, jak to mowisz, globalnej zasady jest zle. Uwazam, ze jest to ostatecznosc. Tak, gram demonami. Myslisz, ze nie chce uciac swojej armii bo "wtedy przestane robic 20:0 tak czesto". Nie. Demony kojarza mi sie z ItP, fearem i stalym Wardem i nie chailbym tego zmieniac. Nie chce obcinac kolejnego oddzialu, bo jak sam widzisz te bardziej przegiete rzeczy sa juz w BP. Wciaz to jednak za malo. Moze sprobowac wprowadzic cos innowacyjnego zanim zaczniemy zmieniac zasady kodeksu? Widzisz, ze sie nie da bo Thurion tak napisal. Sorry, ale jak dla mnie tworca BP idzie coraz lepiej w tworzeniu ograniczen i uwazam, ze sie da.

pzdr

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

@ Manfred jeśli na początku tury w promieniu 12 cali są od siebie demony różnych bogów to na 1,2 rzucają się sobie do gardeł... :lol2: nie chcielibyście poczuć jak to jest być Workiem i Gobelinem z animozją :?: =D> dlatego 3,4 edycyjne armie składały się w części demonicznej wyłącznie z Krwiopijców :wink:


pzdr,
Ż.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

dla mnie demony to ItP, Fear, magiczne ataki i ward zdejmowalny przez magie...
demony "nowoczesna" armia?
bardzo dziekuje. jesli WE mialyby takie byc to dziekuje za taki book.
nie dosc ze znalazloby sie dziesiatki ukrytych milosnikow lesniakow ktorzy to kochaja te armie i planowali nia grac od zawsze to w dodatku wygrywanie na luzie z wiekszoscia graczy jest raczej malo interesujace i uczace.
nie mowie ze nie lubie wygrywac bo lubie ale takze nie mowie ze nie lubie grac z demonami.
warto z nimi zagrac i pokombinowac jednak dostac w dupe ot tak bo to "nowoczesna" armia to chyba nie o to chodzi?
DE book jest fajny, mocny ale dobrze napisany mimo paru przedmiotow gietych [ da sie przebolec ]
Lizaki tez fajnie sie z nimi gra mimo terkow [ ale to zawsze cos w booku musi byc :) ]
WoCH kolejna nowa armia ktora jest do przejscia z niedobra helenka ;)

jakimi kryteriami sie kierowales nazywajac demony "nowoczesna" armia?
nowoczesna=przegieta?

juz myslalem po poscie Thuriona ze da sie cos z tym zrobic jednak widze ze raczej nie bardzo...


animozja demonow... to bylo cos :)
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

bigpasiak pisze:jakimi kryteriami sie kierowales nazywajac demony "nowoczesna" armia?
nowoczesna=przegieta?
Lidder pisze:Demony to na tyle "nowoczesna" armia, ze doskonale dostosowuje sie do BP
Dokladnie :(
Tylko widzisz, VC tez niejako dostosowalo sie do BP, ale przegiete juz nie sa :)

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Wydaje mi sie, ze nie ma najmniejszych szans na zmiane zasad przy obecnym skladzie LS, wiec dyskusja, z calym szacunkiem, ale jest jalowa.
Ograniczenia kompozycyjne za to - jak najbardziej, tutaj moglibyscie wykorzystac swoja kreatywnosc i rzucac pomyslami :)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

bigpasiak pisze: nie dosc ze znalazloby sie dziesiatki ukrytych milosnikow lesniakow ktorzy to kochaja te armie i planowali nia grac od zawsze
tez mnie to w obecnych demonach najbardziej boli :(
bigpasiak pisze: DE book jest fajny, mocny ale dobrze napisany mimo paru przedmiotow gietych [ da sie przebolec ]
tu sie zgadzam, najlepszy book do WFB jaki w swojej juz ponad 15 karierze w WFB widzialem, idealny
bigpasiak pisze:Lizaki tez fajnie sie z nimi gra mimo terkow [ ale to zawsze cos w booku musi byc :) ]
lizaki sa zrobione totalnie na jedno kopyto, jeden skuteczny schemat i tyle, oczywiscie bardzo mocny schemat ale booka do lizakow nie ma co porownywac do DE w roznorodnosci
bigpasiak pisze:WoCH kolejna nowa armia ktora jest do przejscia z niedobra helenka ;)
tutaj to rozumiem ze zartujesz ;)
bigpasiak pisze:juz myslalem po poscie Thuriona ze da sie cos z tym zrobic jednak widze ze raczej nie bardzo...
ja dalej mysle ze sie da, przynajmniej w kwestii warda... starczyloby wprowadzic do BP takie zapisy:

Kod: Zaznacz cały

Daemonic Aura. 
All Lord and Heroes Daemons (incuding mounts) enjoy the physical and mystical
protection of their diabolical masters. Daemons get a 5+ Ward
save, Heralds of Tzeentch get a 4+ Ward save.
Lesser Daemonic Aura.
All Core, Special and Rare Daemons units are not of mortal flesh and have some immunity to mundane weapons. Daemons get a 5+ Ward save. However, this Ward save cannot be used against magical attacks (ie. spells and magic items).

Locus of Tzeentch. Heralds of Tzeentch warp time and alter
probability. All Horrors in the same unit as a Herald of Tzeentch
have their Lesser Daemonic Aura changed for Daemonic Aura.
If the Herald is slain, this bonus is lost immediately.
oczywiscie pytanie czy to juz za duzo czy jescze nie... IMO jesli mozna bylo zmienic podstawowa zasade armii VC czyli recastowanie (w przypadku popychaczki) to to tez mozna zrobic

co do wprowadzania starego sypania jestem absolutnie i zdecydowanie przeciwny, prosty powod, obecne demony maja do tego za male LD (wiem ze wszyscy chca je zgnebic ale sie opanujcie), wystarczy popatrzec:
w Hordes of Chaos:
- Furie mialy LD o 4 wieksze
- Reszta demonow miala o 1 wieksza
lub w Storm of Chaos:
- Furie mialy LD o 5 wieksze
- Reszta demonow wieksze o 2
- Herosi i lordowie wieksze o 1
chyba ze zmieniono by LD jednostek... ale w tym wypadku na bank bylaby to zmiana zbyt daleko idaca, po pojechaniu za granice chociazby na Euro okazaloby sie ze gramy w dwie rozne gry...
bigpasiak pisze:animozja demonow... to bylo cos :)
temu rowniez jestem przeciwny, z prostej przyczny - absolutnej zmiany fluffu, starczy przeczytac book do WoCh aby sie o tym przekonac

sa jeszcze dwie rzeczy warte rozpatrzenia
- wprowadzenie true core, ale napewno nie symultanicznie ze zmiana warda, najpierw jedno - potem po ewentualnym okazaniu sie ze demony nadal sa zbyt przegiete - wprowadzenie drugiego
- do obecnego BP + R wprowadzenie tabelki punktowej A/B/C, czyli w zaleznosci od formatu pkt turnieju armie A maja -10% punktow na armie, armie C maja +10% punktow na armie

oczywiscie w sprawie wszystkich tych kwestii najwazniejsze jest wywazenie i zdrowy umysl tworzacych korekty...

co do zmian kompozycyjnych to jestem im zdecydowanie i stanowczo przeciwny, nie zmieniaja nic poza zmuszaniem ludzi do kupowania i malowania nowych figurek


pzdr !!

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5353

Post autor: Tutajec »

mondre słowa. noi według mnie jeżeli chcecie przyciąć demony kompozycyjnie to chyba tylko zasadą true core

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Twoj domysl jest prawie dopracowany :) brakuje tylko potyczki demony kontra demony... co pierwsze wbije, wyczaruje lub strzeli ma spora przewage. Wiec nie zmieniajac nic w Twoim zapisie to bedziemy musieli skladac armie rowniez na siebie samych :D

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

jeśli szanowna LS zgodnie uznała że wysoce szkodliwym i karygodnym jest ingerencja w AB Demonów to niech się.... napracuje :wink: i sama zaproponuje rozwiązanie. :mrgreen: Ja zgadzam się z Turionem, kompozycja (choć może być skuteczna) zbyt mocno uderza w kolekcje figurek graczy, lepszym rozwiązaniem są modyfikacje zasad, do jasnej cholery można to nazwać specjalnym scenariuszem dla armii demonów, może być to jakiekolwiek inne rozwiązanie byleby coś z tym fantem w postaci Danonków zrobić :roll:

pozdrówki,
Ż.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

znowu sie zgadzamy Thurion.

zmiany kompozycyjne nie dadza takiego efektu jak zmiana zasady armii.

wprowadzenie wyparowywania jest srednim pomyslem chocby z powodow jakie podal Thurion.
juz sama zmiana warda jest mocna i nie wiemy do konca jak by podzialala.

przedzialy A/B/C tez moga sie sprawdzic jednak trzeba mocno sie zastanowic ktora armie gdzie wcisnac...

Lidder... a myslisz ze jak jest w WE vs WE? lub Imperium vs Imperium?
trzeba wiecej kombinowac i miec wieksze szczescie :D
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Lidder pisze:Twoj domysl jest prawie dopracowany :) brakuje tylko potyczki demony kontra demony... co pierwsze wbije, wyczaruje lub strzeli ma spora przewage. Wiec nie zmieniajac nic w Twoim zapisie to bedziemy musieli skladac armie rowniez na siebie samych :D
moim zdaniem w partii demony na demony wkoncu by sie liczyl troche skill a nie kulanie wardow i lepsze rzucanie na trafianie w walce psy na psy...

pzdr

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

moim zdaniem kategorie A/b/c to słaby pomysł gram wampirami więc wiem gdzie będą ulokowane, nie chodzi mi o to że będę miał słabszą armie bo obecny bpr na wampy mi się podoba ale szkoda mi modeli które będą się kurzyły na półce z resztą już kilka to robi.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

thurion pisze:moim zdaniem w partii demony na demony wkoncu by sie liczyl troche skill a nie kulanie wardow i lepsze rzucanie na trafianie w walce psy na psy...
to jest malo jak denerwujace w tym matchupie :) moze wkoncy screamery beda czesciej grane :D

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

tak sie jeszcze teraz zastanawiam, ktos wie jak sprawe Demonow i Wampirow rozwiazano w Danii Niemczech czy Wloszech? bo na TWF nie widac jakiegos spejclanego narzekania czy biadolenia na te armie... owszem wszyscy wiedza ze sa przegiete ale nikt nie jeczy co turniej tak jak u nas...

moze warto by sie dowiedziec...

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

możesz przytoczyć ?? bo tej zasady nie pamiętam
Jeżeli w 12" od jednych demonów były demony innego boga, na 1-2 jedne demony atakowały drugie (teleportowały się, bez względu na dystans i LOS), 3-4 nic nie robią do końca tury, 5-6 mogą się normalnie ruszać.
tu sie zgadzam, najlepszy book do WFB jaki w swojej juz ponad 15 karierze w WFB widzialem, idealny
Taaa, jest tak idealny, że odczułem potrzebę grania WE, bo mnie trochę DE zaczęły męczyć :mrgreen:
jeśli szanowna LS zgodnie uznała że wysoce szkodliwym i karygodnym jest ingerencja w AB Demonów to niech się.... napracuje
Się, k..., nauczcie grać, a nie zrzucajcie na nas obowiązek przycięcia demonów :mrgreen:
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

no ba wiadomo nie od dziś, że nic nie ujawnia słabości danej armi lepiej jak systematyczne nią granie - i to spowodowało chwilowy wzrost ilości amatorów DOCH - szukają pięty achillesowej tej armii :twisted: tylko czemu tak długo #-o

Ż.

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5353

Post autor: Tutajec »

nie to że tak długo tylko po prostu nie ma słabych punktów

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Zasadniczo zgadzam się z Thurionem. Zmienił bym tylko Locus of Tzeentch na coś podobnego do mortalowego Marka Tzeentcha, czyli +1 do Warda. W przypadku ataków ze zwykłej broni nie było by żadnej różnicy z obecną wersją, a przy atakach z magicznej broni zostawał by ward na 6+.

Co prawda najgroźniejsze demony (Khornowe) i tak mają MR...

Nie zgodzę się również z tym, że DE są idealne. Gdyby takie były nie trzeba było by ograniczać ilości Harpii czy Hydr, a na stole widzielibyśmy egzeków. Nie wspominam o przegiętych itemach.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2009, o 22:44 przez Hobbit, łącznie zmieniany 1 raz.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

:-$ ... bo sie wyda...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

@ Hobbit znasz kodeks w którym wystawia się wszystkie regony :?: :mrgreen:
DE i Khemri to dobre przemyślane kodeksy z wizją, przyczym De można złożyć na x skutecznych sposobów,
co do reszty: o gustach się nie dyskutuje :wink:

Ż.

ODPOWIEDZ