Początkujący.... (Pytania/Pomoc)
Re: Początkujący....
To Frenzy daje dodatkowy atak, a nie odporność
Frenzy (szał, czy jakoś tak):
immune to psychology, +1A, nakaz szarży.
immune to psychology (odporność na psychologię):
odporny na paniki, fear, terror... nie może deklarować ucieczki (flee) w reakcji na szarżę
pozdrawiam
immune to psychology, +1A, nakaz szarży.
immune to psychology (odporność na psychologię):
odporny na paniki, fear, terror... nie może deklarować ucieczki (flee) w reakcji na szarżę
pozdrawiam
Co do frenzy, to zapomniałeś dopisać, że traci się je w chwili gdy się przegra walkę.
Sztandar armii daje +1 do CR oddziałowi w którym się znajduje i tylko jemu (kumuluje się ze zwykłym sztandarem) dodatkowo jednostki w 12'' (łącznie z oddziałem w którym się znajduje) przerzucają nieudane testy złamania (break testy).
Sztandar armii daje +1 do CR oddziałowi w którym się znajduje i tylko jemu (kumuluje się ze zwykłym sztandarem) dodatkowo jednostki w 12'' (łącznie z oddziałem w którym się znajduje) przerzucają nieudane testy złamania (break testy).
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Chciałbym zasięgnąć Waszej porady. Otóż chciałbym zacząć swoją przygodę z Warhammerem i zaczął się problem z wyborem armii oczywiście ;P
Jako, że nastawiony byłem na jakość a nie ilość zdecydowałem się na Wojowników Chaosu ale tu z kolei problemem jest że trzeba się nastawić na kawalerię głównie by coś osiągnąć. A ja chciałbym grać armią która przynajmniej w 95% mi odpowiada ;P
A więc tak:
- generalnie jakość a nie ilość - wolę mieć mniej jednostek ale za to mocniejszych
- żeby były jakieś strzelające jednostki
- magia - nie musi być bardzo potężna ale żeby dało się od czasu do czasu coś rzucić
- dużo możliwości taktycznych - tzn. żeby walka nie polegała tylko na jak najszybszym dotarciu do przeciwnika ew. czekaniu aż to wróg dojdzie - wolałbym mieć różne możliwości - takie trochę "szachy"
- różnorodność jednostek - ale żeby mimo wszystko piechota była podstawą (ale i żeby jakaś kawaleria się pojawiła)
A więc ze względu na klimat (przecież to podstawa) mam kilka nacji do wyboru:
- Wojownicy Chaosu (na to się głównie nastawiłem ale niestety kawaleria to podstawa - przynajmniej tak słyszałem, poza tym brak strzelców... no chyba, że Grasantów można wyposażyć w oszczepy, toporki))
- Leśne elfy (wiele o tym nie wiem - a to co wiem pochodzi z rpg)
- Mroczne elfy (jak wyżej)
- Skaveni (miała być jakość ale bardzo podoba mi się klimacik tej armii, magia, dużo chaosu, techniczne zabawki)
- Krasnoludy (tu też głównie klimat, główne minusy (jak dla mnie) to brak kawalerii i magii oraz toporność... tzn bierność w działaniu)
- Hrabstwa Wampirów (klimacik moim zdaniem najlepszy, niemniej jednak chyba są dość trudni do prowadzenia w związku z potrzebą chronienia Generała i tym, że aby oddziały maszerowały muszą w pobliżu mieć Wampira, banshee od biedy mogą "postrzelać")
Może mi ktoś mi tu coś doradzić? Bardzo proszę
Jako, że nastawiony byłem na jakość a nie ilość zdecydowałem się na Wojowników Chaosu ale tu z kolei problemem jest że trzeba się nastawić na kawalerię głównie by coś osiągnąć. A ja chciałbym grać armią która przynajmniej w 95% mi odpowiada ;P
A więc tak:
- generalnie jakość a nie ilość - wolę mieć mniej jednostek ale za to mocniejszych
- żeby były jakieś strzelające jednostki
- magia - nie musi być bardzo potężna ale żeby dało się od czasu do czasu coś rzucić
- dużo możliwości taktycznych - tzn. żeby walka nie polegała tylko na jak najszybszym dotarciu do przeciwnika ew. czekaniu aż to wróg dojdzie - wolałbym mieć różne możliwości - takie trochę "szachy"
- różnorodność jednostek - ale żeby mimo wszystko piechota była podstawą (ale i żeby jakaś kawaleria się pojawiła)
A więc ze względu na klimat (przecież to podstawa) mam kilka nacji do wyboru:
- Wojownicy Chaosu (na to się głównie nastawiłem ale niestety kawaleria to podstawa - przynajmniej tak słyszałem, poza tym brak strzelców... no chyba, że Grasantów można wyposażyć w oszczepy, toporki))
- Leśne elfy (wiele o tym nie wiem - a to co wiem pochodzi z rpg)
- Mroczne elfy (jak wyżej)
- Skaveni (miała być jakość ale bardzo podoba mi się klimacik tej armii, magia, dużo chaosu, techniczne zabawki)
- Krasnoludy (tu też głównie klimat, główne minusy (jak dla mnie) to brak kawalerii i magii oraz toporność... tzn bierność w działaniu)
- Hrabstwa Wampirów (klimacik moim zdaniem najlepszy, niemniej jednak chyba są dość trudni do prowadzenia w związku z potrzebą chronienia Generała i tym, że aby oddziały maszerowały muszą w pobliżu mieć Wampira, banshee od biedy mogą "postrzelać")
Może mi ktoś mi tu coś doradzić? Bardzo proszę
opis idealnie pasuje do HEWaldi pisze: - generalnie jakość a nie ilość - wolę mieć mniej jednostek ale za to mocniejszych
- żeby były jakieś strzelające jednostki
- magia - nie musi być bardzo potężna ale żeby dało się od czasu do czasu coś rzucić
- dużo możliwości taktycznych - tzn. żeby walka nie polegała tylko na jak najszybszym dotarciu do przeciwnika ew. czekaniu aż to wróg dojdzie - wolałbym mieć różne możliwości - takie trochę "szachy"
- różnorodność jednostek - ale żeby mimo wszystko piechota była podstawą (ale i żeby jakaś kawaleria się pojawiła)
DE też mogą być
natomiast VC czy też krasnoludy w ogóle do tego nie pasują.
porozglądaj się po działach danych armii.. i poczytaj o jednostkach, taktykach itp.. może coś ci podpasuje.
No właśnie HE mi w ogóle nie pasują charakterologicznie ;PAsassello pisze: opis idealnie pasuje do HE
DE też mogą być
natomiast VC czy też krasnoludy w ogóle do tego nie pasują.
porozglądaj się po działach danych armii.. i poczytaj o jednostkach, taktykach itp.. może coś ci podpasuje.
a VC i krasnale - tak mi się wydaje, że mają fajny klimacik- tylko, że nie wiem bardzo jakby mi się nimi grało... krasnale strasznie wolni są ale za to fajnie wyglądają i mają strzelby, działka itd
VC z kolei to nekromanci, szkieletki i wampirki - fajnie bardzo wyglądają
Rzeczywiście mroczne elfy po wstępnym przyjrzeniu się wyglądają bardzo fajnie, poczytam jeszcze o nich...
I takie pytanie: jakie znaczące różnice są między DE a WE?
Wybaczcie, że tak męczę ale jak już się zdecyduję na armię to na taką najbardziej mi odpowiadającą
Jaszczurki zdecydowanie odpadają - nie mój klimacik ;PShinue pisze:mroczne elfy mają wszystko czego szukasz nawet więcej...
pomyśl tez o lizakach.
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
niestety te kryterium dyskwalifikuje demony:Eltharion pisze:A mi tu idelnie pasuja demony
Waldi pisze: - dużo możliwości taktycznych - tzn. żeby walka nie polegała tylko na jak najszybszym dotarciu do przeciwnika ew. czekaniu aż to wróg dojdzie - wolałbym mieć różne możliwości
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Jeśłi chodzi o klimat, to tylko Krasnale. Klimat brodaczy jest nie do podrobiena. No i slayerzy - IMO najbardziej klimatyczna jednostka w grze.
Nie dają jednak tylu możliwości tatycznych, co inne rasy. Mała mobilność? Na 2k+ odpowiedna kombinacja run i Kowadełko Zagłady, i oddziały w pierwszej turze już na 18' idą
Jeśli chodzi o wszystkie punkty, które wymieniłeś, to DE.
I pytanie ode mnie: jakie wymiary ma podstawka pod chariota?
Nie dają jednak tylu możliwości tatycznych, co inne rasy. Mała mobilność? Na 2k+ odpowiedna kombinacja run i Kowadełko Zagłady, i oddziały w pierwszej turze już na 18' idą
Jeśli chodzi o wszystkie punkty, które wymieniłeś, to DE.
I pytanie ode mnie: jakie wymiary ma podstawka pod chariota?
- Bruenor Battlehammer
- Wodzirej
- Posty: 700
- Lokalizacja: Bendsburg
Wedle opisu też bym doradził DE
@tomasso charioty są na 50x100 mm
@tomasso charioty są na 50x100 mm
putoa alasti avantoon!
Zbieraj WE! Dość dobrze pasują do podanego przez Ciebie opisu
Parravon pisze:Człowieku jaka " Flaing Skirmisza" mają zasadę Flying Cavalry a w rulebook-u poczytaj sobie o zasadach Flyers od strony 68 czytaj wszystkie zasady to nie będziesz miał takich problemów.mi_hau pisze:w RB nie ma ze Terki to Flaing Skirmisza jedynie - cold blod, Poison, flaing cavalary