Walka o domek i LoS helki

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Walka o domek i LoS helki

Post autor: Shino »

poza tym shino zacytuj mi akapit mowiacy ze walcza modele nawet z dalszych szeregow bo tego nie znalazlem na tej stronie.
sam poczatek. Mowi, ze oddzialy nie sa w styku z soba tak wiec cala walka jest abbstrakcyjna. Jedyna rzecza wskazujaca ile modeli i jkak walczy jest wlasnie up to 10 us po kazdej stronie. nie mogli zapisac 10 us bo oddzialy miwaja mniej jak 10 us co jest chyba oczywiste.. nie wiem czemu znowu szukasz dziury w calym :/
skoro helka traktowana jest jak ST to chyba we szystkich aspektach?
masz racje stuprocentowo. Skoro strzela jak st to we wszystkich aspektach tego strzalu...
katapulty nie maja 90 stopni widocznosc
maja... skoro uwazasz, ze jest inaczej daj cytat. NIe znasz zasad, mieszasz i sobie wymyslasz tak jak ci wygodnie co znacznie utrudnia dyskusje tu...

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

za to Ty znasz i cytujesz wstep ignorjac moj cytat.
to moze sobie jeszcze zacytujmy co pisza o hth?
przeciez tam tez walka jest abstrakcyjna i nalezy sobie wyobrazic ze modele walcza a nie stoja w miejscu w klocuszkach.

w akapicie podanym przez Ciebie pisza o limitach a nie o negacji zasad.
pisza ze moze walczyc do 10 US, nigdzie nie jest napisane ze walcza mimo formacji ktora maja.
jesli uwazasz inaczej poczytaj sam te zasady.
jak znajdziesz argumenty na papierze pisz znowu.

co do jednego masz racje i bije sie w piers.
katapka nie ma losa wogole liczonego w stopniach.
zasady strzelania sa opisane dla WAR MACHIN.
gdzie pisza ze machine wojenna obracasz w kierunku celu.
do tego momentu masz racje.
helka nie jest machina wojenna wiec prosty wniosek ma 90 stopni i strzela w to co widzi.
strzela jak ST co nie znaczy ze obracsz ja w dowolnym kierunku zeby wybrac cel.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

STanka nie obraca się w fazie strzelania w dowolny cel na 360 stopni ;p Trzeba na to zużyć punkt pary w fazie ruchu ;p
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
RAFIX
Falubaz
Posty: 1264
Lokalizacja: WAWA Przyczółek Inkwizytorów

Post autor: RAFIX »

ST - STONE THROWER a nie steam tank

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

ST jak stone thrower zapewne ;).
Muszę się zgodzić z Shino co do walki 10 modeli. Strona 98, drugi akapit z Assaulting Buildings:
"the assaulting unit is imagined to surround the building and try to break their way through windows, doors and other openings."
Siłą rzeczy szyk idzie się walić.

Reguł helki nie znam, to się nie wypowiadam.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

no co Ty...?
przeciez jest machina wojenna!
jak to mozliwe!
shino wez to szybko napraw.

hm.
to znaczy ze nie wszytko zloto co sie swieci?
ciekawe nie?

ps. ST to nie steam tank :)
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

a poczytales byro cytatktory zapodalem?
to przeczytaj i sie ustosunkuj.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

bigpasiak pisze:a poczytales byro cytatktory zapodalem?
to przeczytaj i sie ustosunkuj.
Czytałem ofkors, w ogóle nie wspominają o formacji, gdyż jest nieistotna. Skoro wcześniej napisali, że podczas szarży oddział okrąża budynek (czym zresztą tłumaczą niemożliwość wykonania więcej niż jednej szarży nań), to po co mają pisac o formacjach i ich wpływie na CC w dalszych akapitach?
Po prostu, maksymalnie 10 modeli może walczyć (a raczej, US do 10), niezależnie od rozmiaru oddziału, zgodnie z fragmentem, który cytowałem wcześniej, szyk nie ma znaczenia.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

a wiesz o czym pisalem?

"If characters, champions, or other models that can normally be singled out if they are in base contact, are involved in the fight..."
co o tym sadzisz?
nie ma znaczenia formacja w tym wypadku lub ilosc modeli zetknietych z domkiem?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Czyli domek mamy już załatwiony stosunkiem 3:1.
Pasiaku, UK, nie UK, w rulebooku moim, w przykładzie jest zapis, że mimo tego, że w oddziale goblinów jest 20 to walczyć może tylko 10.

Helka: Skoro jako stone thrower używa scattera i artylerki, jako stone thrower nie moze strzelac po ruchu to też jako stone thrower może spivotowac sie przed strzalem.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

No i gdzie tu masz dylemat?
"Jeśli postacie, czempioni, lub inne modele, które w normalnych okolicznościach można wyodrębnić gdy są kontakcie podstawka - podstawka, są zaangażowane w walce"

W czym jest problem? zwrot "base to base" dotyczy tu normalnej sytuacji, a nie szturmu na domek.
Przykładowo, oddział Maneater'ów atakuje domek, jeden ma 2 handguny, drugi ma GW, wróg bardziej się boi tego z GW, gdyby nie było domku, to mógłby w niego kierować ataki modeli będących z nim w BtB (z Twego cytatu - other models that can normally be singled out if they are in base contact), ale jako, że jest domek, to może w niego atakować US 5 modeli.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
pelzak
Falubaz
Posty: 1195

Post autor: pelzak »

bigpasiak pisze:a wiesz o czym pisalem?

"If characters, champions, or other models that can normally be singled out if they are in base contact, are involved in the fight..."
co o tym sadzisz?
nie ma znaczenia formacja w tym wypadku lub ilosc modeli zetknietych z domkiem?
Ja to rozumiem jako zabezpieczenie przed walkami typu odmawiam challange ale jako ze atakuje domek to nadal moge normalnie atakowac, lub ze nie moge odmowic challange bo nie ma formacji.

Po prostu formacji nie ma ale czempioni i bohaterowie i tak moga znalezc sie w "tylnym" rzedzie.

Pozdrawiam
Pelzak
"Lepszy mały ale własny i z przodu, niż duży ale cudzy i z tyłu..."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

wg tego co piszecie to nie da sie odmowic pojedynku jak masz 10 chlopa.
dla mnie ten zapis jest zalezy do sytuacji gdzie na domek np szarzuja 4 ogry i moga walczyc max 3
a teraz wystarczy zrobic linie i jazda na domek bo i tak walczy 10 modeli.
super nie ma co.
malo tego wystarczy ze jeden ze skirmisherow bedzie mial zasieg i wali max 10 [ bo szarza jest udana gdyz jeden doszedl ].
super.


co do helki to opisalem dlaczego tak uwazam.
sa wyjatki i jak karlee przytoczyl tank nie pivotuje za free do celu a przeciez jest machina wojenna i strzela z cannona.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Bo tank nie do strzału też nie ma darmowego pivota? Po prostu tank, żeby się pivotować musi poświęcić punkt pary na ruch. Helka nie ma punktów pary, i jako maszyna ma darmowy pivot.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

a tank jako maszyna nie ma darmowego face to target bo nalezy sie on helenie...

helka to nie maszyna to monster jeszcze raz powtarzam.
strzela na zasadach katapki nic wiecej.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Pasiaku, jakoś większość wypowiada się zgodnie ze mną więc odpuść już i daj to piwo ;)
Helka jako, że strzela jak katapa (war machine) to ma darmowy pivot. Czołg nie ma pivota bo ma punkty pary i to, czy jest maszyną, czy nie nie ma tu nic do gadania.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

qrwa czyli ze helka jako skirmish to tez widzi 360 moze?
no przeciez porusza sie jak skirmish to przeciez powinna i widziec jak i on, nie?
no bo kiedy deklaruje sie szarze?
w czasie ruchu, czyli wtedy kiedy helka ma zasady skirmishu...

przeciez to takie samo myslenie.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Nie, bo w zasadach Monsters and Handlers masz wszystko dokładnie napisane...

Pasiaku... odpuść, proszę.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

Pasiak, jak podajesz cytat dawaj nr strony.

A jak blubrasz to rob to w domu.
wg tego co piszecie to nie da sie odmowic pojedynku jak masz 10 chlopa.
dla mnie ten zapis jest zalezy do sytuacji gdzie na domek np szarzuja 4 ogry i moga walczyc max 3
a teraz wystarczy zrobic linie i jazda na domek bo i tak walczy 10 modeli.
super nie ma co.
Nie wiem skad sie bieze twoj problem, tak klarownego zapisu jak odnosnie domkow dawno nie widzialem. Na maxa jasne kilka pragrafow.
"If characters, champions, or other models that can normally be singled out if they are in base contact, are involved in the fight..."

wg was taki zapis nie ma sensu bo rzeczone modele musza walczyc w szturmie domku bo sa w pierwszym szeregu.
wg mojej interpretacji ze walczy tylko to co sie zetknie z budynkiem zapis ten ma sens.
Stary z taka interpetacja to nie masz szans na maturze. Jak byk jest tam napisane ze w dany model (ktorym moze byc heros, champion, model wyruzniajacy sie) moze atakowac maksymalnie US 5 modeli strony przeciwnej, to jest po to zeby w herosa nie szly wszytkie ataki.
Zgodnie z zasadami walczy czesc oddzialu i tyle, okrazaja domek wzucaja Hansa przez komin itd. Jezeli zostana zaatakowani przez inny oddzial szturm na domek NIE JEST rozgrywany, co totalnie rojnuje cokolwiek zostalo z twojej interpretacji.

Co do helcannona,

RB str 85 War machine pivotuje sie w fazie strzelania, jezeli wiec Helcannon strzela jak stone thrower to powinno sie moc go wtedy przekrecic.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

powinno, tyle ze stone thrower nie ma LOS, a Helena ma swój normalny 90 stopni w fazie ruchu (przynajmniej tak sie przyjelo), a w fazie strzelania nagle zyskuje 360 stopni...

ODPOWIEDZ