"Pułapka Niedźwiedzia IX"
Format: parówka 2x1350, 3 bitwy
Miejsce:
Centrum Biznesu
ul. Bohaterów westerplatte 23
Sala konferencyjna na IV piętrze
Zielona Góra
Czas: 7 listopada 2009 (sobota)
Plan turnieju:
9.50 Zapisy i takie tam
10.00 Start
Po 3 godz. na bitwę musi starczyć, tak żebyśmy do 20 turniej skończyli

Informacje ogólne:
- Turniej klasy - Lokal
- Wstęp na turniej kosztuje 20 zł od pary
- Turniej został zgłoszony do ligi
- Można proksować, ale tylko innymi figurkami o podobnej roli (w razie wątpliwości proszę pytać przy zgłoszeniu) W szczególnych przypadkach

- Rozpiski jako załącznik do maila (html albo txt) nadsyłać na adres: misiotek@o2.pl do 5 listopada
- Pełniący obowiązki sędziego: Misiek
Obowiązuje Balancing Patch
http://strony.aster.pl/barbaros/balancing_patch.pdf
Limit kości magii jak dla bitew powyżej 2000. Obowiązuje parę armii (czyli 12 kości na parę).
Specjalne ograniczenia co do kompozycji armii:
- Nie można łączyć tych samych armii, ani armii z SoC z armią na bazie której jest napisana.
- Każda armia musi mieć: 2+ Core, 0-3 Special, 0-1 Rare, 1-2 Hero. High Elfy: 1+ core, 0-4 Special, 0-2 Rare, 1-2 Hero
- Maksymalnie 3 czarujących bohaterów na sojusz, za nie czarującego bohatera uznajemy takiego który nie ma magic leveli ani bound spelli
- Zakaz dublowania magic itemów w sojuszu, za wyjątkiem takich które można normalnie dublować (scrolle itd)
- Każda armia musi posiadać generała
- Tylko jeden BSB na sojusz, działa tylko na armię z której pochodzi.
- Nie testujemy paniki od nieszczęść które przytrafiają się sojusznikowi
- Stoły 72”x48”
- Jeden rzut - strona lub rozpoczęcie.
- Ten kto zaczyna grę rozstawia jako pierwszy swoją jednostkę. Wystawiamy po 2 na raz, jedną z każdej armii.
Regulamin:
× Armie limited
× Obowiązują wszystkie wydane księgi armii
× Obowiązują wszystkie FAQi i erraty Games Workshop
× Obowiązują polskie uściślenia sędziowskie http://strony.aster.pl/barbaros/uscpl.pdf chyba, że poniżej wskazano odmiennie
× Nie wolno używać bohaterów specjalnych z końca podręcznika
× Nie wolno używać bohaterów specjalnych z wewnątrz listy armii (armybook O&G, Imperium i następne...)
× Nie wolno używać alternatywnych armii z końca podręcznika
× Wolno używać Regiments of Renown za wyjątkiem tych, które będąc pojedynczym modelem zajmują jednocześnie slot bohatera
× Wolno używać jednostek Dogs of War jako wyboru rzadkiego we wszystkich armiach z VII edycji (armybook Dwarfs, O&G, Empire i następne...) oraz w tych, które mają taką wyraźną adnotację (także u Chaos Dwarfów)
× Dogs of War jak samodzielna armia dozwolone
× Dozwolone są nieoficjalne przedmioty do armii Dogs of War
× Działa Dogs of War mogą brać tylko armie Dogs of War
× Wolno używać jednostek Kislevu zgodnie z zasadami w Chronicles 2004. Wolno także używać Kislevu jako samodzielnej armii.
× Chaos Dwarfs Ravening Hordes dozwolone
× Kawaleria Rhinoxów dozwolona
× Do wszystkich oddziałów spoza AB należy posiadać zasady! Nieposiadanie zasad może skutkować rozstrzygnięciem wszelkich wątpliwości na niekorzyść właściciela, a w skrajnych przypadkach może zostać ukarane karniakami.
Zasady turnieju:
- Gramy 3 bitwy; 3x pitched battle
- Gramy na jawne rozpiski
- Stoły 72”x48”
- Jeden rzut - strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygrał rzut rozstawia pierwszą jednostkę.
Zasada specjalna - Pułapka Niedźwiedzia
Zasadą specjalną turnieju jest "Pułapka Niedźwiedzia". Jeśli komuś uda się wykonać pułapkę woła sędziego, który przyznaje mu wtedy +300 małych punktów.
Dla tych co nie wiedzą czym jest pułapka niedźwiedzia. Jest to manewr wymyślony dla krasnoludów przez Gava Thorpe. Manewr polega na przyjęciu odziałem szarży przeciwnika. W następnej turze dwa inne oddziały szarżują na wyeksponowane flanki wroga. Aby otrzymać punkty należy wykonać dokładnie taki manewr. Przeciwnik musi zaszarżować na nasz centralnie wystawiony oddział a w następnej turze oddziały ustawione po bokach, posiadające możliwość otrzymywania bonusu za ranki (czyli fasty, monstery itp. odpadają) muszą zaszarżować na ten w środku. Pułapki niedźwiedzia nie można wykonać zasadą kontrszarży detachmentów - to nie jest pułapka!
Progi:
0-260=10:10
261-520=11:9
521-780=12:8
781-1040=13:7
1041-1300=14:6
1301-1560=15:5
1561-1820=16:4
1821-2080=17:3
2081-2340=18:2
2341-2600=19:1
2600+=20:0
Punkty do zdobycia:
60 z bitew.
14 z oceny armii
1 za zgłoszenie wraz z rozpiską w terminie
Razem do zdobycia 15 dodatkowych punktów.
Ocena przygotowania armii do turnieju
Ogólny wygląd armii 0-6
Wedle uznania sędziego.
Traye 0-3
Wymagane pod każdy odział z wyjątkiem fastów i skirmishy

Brak takowych 0
Pudełko po CD pod jednym oddziałem 1
Prawie cała armia na trayach 2
Każdy wymagany odział na trayu 3
WYSIWYG 0-3
Na oddziałach: 1 za drobne uchybienia, 2 za kompletny WYSIWYG
Na bohaterach 1
Rozpiska 0-2
Brak, 0 i gratis rozstrzyganie na niekorzyść

Czytelny wydruk, 1
Czytelny wydruk z miejscem na wpisanie czarów, przedmiotów jednokrotnego użycia itd., 2
Każda armia będzie oceniana osobno. Punkty dodawane i dzielone na dwa.
(W ostateczności możemy dopuścić gracza grającego jedną armią na 2600, wtedy jednak nie można brać lorda.)
Zapraszamy!
Limit miejsc: nie ma
