Rozpiski

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozpiski

Post autor: Husiat »

Ale DoW troszeczkę się zmieniły - nie trzeba Paymastera, dla którego obowiązkowo trzeba była trzymać jakiś klocek i który nie raz umierał - a więc łatwiej wstawić smoka i JESZCZE 2 innych bohaterów - np. pegaza i caddiego. A wcześniej to było niemożliwe... Jak smok - to brak pegaza. Bo caddiego trzeba mieć, inaczej jeździeć (smoka) i pegaz spadają w pierwszych turach.
W dodatku ten przedmiot z innej armii daje niezłe możliwości. A poza tym - nowe armie oddziałują na rozpiski tych starych.
I tylko zastanawia mnie, czemu wszyscy biorą Maneaterów zamiast Irongutów. Tzn jednostka zdecydowanie lepsza, ale strasznie droga. Chyba w obawie przed głupią stratą slota special, ale ja nadal uważam 4 Irongutów za bardzo dobry oddział, a do tego tanie toto wyjątkowo. Chyba ja jestem przyzwyczajony na <2000p, bo tam smok+caddy+pegaz+kusze i jakieś śmiecie= mało punktów na speciale.
Pod koniec wakacji może się wezmę za walizki, odkurzę trochę i wpadnę na jakiś turniej... Zobaczymy. Halfingi już pewnie farbę potraciły :lol2:

Pozdrawiam,
Husiaty
Bum...!

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Shino pisze:ze mna jeszcze nie wygrales a przegrales juz 3 :) jedna na bpr i 2 w eliminacjach :)

;)
napisałem przecież, że na BP+R prosiaczku

co nie zmienia faktu, że z TK jest wyjątkowo cieżko

kiedy gramy Shinosławie?
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

kiedy chcesz :)

7-10 mnie nie ma ;)

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Heja,
Taki mój kolejny pomysł na Dogi. Ogólnie zacznę się nimi trochę poważniej bawić, gdy w końcu spłyną do mnie ich figsy; póki co testuje czasem poszczególne oddziały jako najemników w innych armiach. Wiem już, że Malakai musi zostać, bo zdecydowanie daje on radę.
Ewidentnym plusem poniżej rozpiski jest to, że wszystkie oddziały strzelają :)
Minusem dość kiepska obrona antymagiczna i fakt, że wszystkie oddziały są miękkie i boli je jeden pocisk / salwa.
Ogólnie ma być dość wkurzająca dla przeciwnika.

1 Hireling Wizard @ 140 Pts
Magic Level 2
Pike of Remas [25]
Estalian Cloak [20]

1 Hireling Wizard @ 145 Pts
Magic Level 2, General
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Hireling Wizard @ 95 Pts
Magic Level 2

8 Duellists @ 72 Pts
Pistol

8 Duellists @ 72 Pts
Pistol

8 Duellists @ 72 Pts
Pistol

10 Crossbowmen @ 80 Pts

10 Crossbowmen @ 80 Pts

5 Light Cavalry @ 90 Pts
Spear; Shield, Bow

5 Light Cavalry @ 90 Pts
Spear; Shield, Bow

5 Light Cavalry @ 90 Pts
Spear; Shield, Bow

3 Leadbelchers @ 165 Pts

3 Maneater (heavy armour) @ 270 Pts
Brace of Handguns; Heavy Armour

15 Mengil Manhide's Manflayers @ 458 Pts

14 Lumpin Croop's Fighting Cocks @ 146 Pts

Malakai Makaisson's Goblin-Hewer @ 130 Pts

Halfling Hot Pot @ 50 Pts


Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 105

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

fajne mocne i standardowe : ) ( tj. widziałem dwie osoby grające na czymś całkiem podobnym , główne różnice to rary i troszkę inni herosi )

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

fajne mocne i standardowe : ) ( tj. widziałem dwie osoby grające na czymś całkiem podobnym , główne różnice to rary i troszkę inni herosi )
Tak ? Ciekawe. Ja nie widziałem, ale w sumie ogólnie mało rozp dogsów widziałem, więc nawet nie wiem jak wygląda standard :)

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Ismael a jak Ci się Malakai sprawdza, bo mi to różnie? Rozpa rzeczywiście standart, tyle zamiast Malakaia lub hotpota, to cześciej biorę działo (albo dwa).

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Malakai jest moim zdaniem bardzo w porządku. Najczęściej gram Imperium - gdyby zabierał special + hero byłby w każdej mojej rozpisce, a tak musi konkurować z czołgiem. Jest dla mnie dobry, bo:
- długi zasięg i dobry BS
- niby już mało ludzi gra na klockach piechoty, ale jak widzisz na przeciw siebie 15 Black Guardów to aż miło w nich postrzelać. Drogim jednostkom nie musi zadawać 5D3 hitów. Wystarczy regularne 3D3 / 2D3 przez 4 tury...
- na bliskim możemy już walić oddzielnie z maszyny i z Malakaia (np. po faście)
- nie panikuje
- śmieci się od niego raczej odbiją, a średniaki na chwilę przetrzymuje
- przeciwnik musi uważać, aby nie ustawić się kawalerią bokiem, co czasem trochę przeszkadza mu się optymalnie ruszyć

Ogólnie ma sporo plusów.
Rozpa rzeczywiście standart
Ha ha, czego to człowiek nie jest w stanie samemu złożyć :) Ale mówiąc serio, nie widziałem chyba na tym forum bardzo podobnej rozpiski - po czym wnioskujecie, że to standard? Do dzisiaj myślałem, że Dogsy nie mają swojego standardu, a rozpy to czysta improwizacj :) Poza wiadomo Mengilami, ale już np. Lumpinów to chyba tylko raz widziałem w czyjejś rozpisce.

Awatar użytkownika
pelzak
Falubaz
Posty: 1195

Post autor: pelzak »

Wiesz w dogsach jak dwie osoby mialy jakas rozpiske to jak trzecia zrobi podobna to juz mowia ze standard :P
Ja tez nie widzialem malakaia i lupinow u innych, wiec sie nie przejmuj tym gadaniem o standardach :)

Pozdrawiam
Pelzak
"Lepszy mały ale własny i z przodu, niż duży ale cudzy i z tyłu..."

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

pelzak pisze:Ja tez nie widzialem malakaia i lupinow u innych, wiec sie nie przejmuj tym gadaniem o standardach :)
Tak się składa, że często gram na sporej ilości Halfingów (Lumpin i spółka), a Malakaja też zdarza mi się wystawiać, tylko musze go zawsze maksymalnie chronić, bo moi stali przeciwnicy poznali się na jego zaletach :twisted: i czesto w niego jako pierwszego lecą różnego rodzaju fasty, latacze i pociski magiczne (raz nawet kolega potraktował mnie SD, ale ja na złość nie zabiłem bestii :cry: ). Ogólnie taka rozpa jak zaproponował ismael przynajmniej u mnie jest czymś powszechnym, tyle tylko że zamiast letkiej kawy wystawiam cieżką i jeden oddział mniej duelistów.

Awatar użytkownika
pelzak
Falubaz
Posty: 1195

Post autor: pelzak »

cobra651 a wyznaczasz jakies standardy oficjalne?
Mi tylko chodzi o komentarz:
Rozpa rzeczywiście standart
Standardem byla by jakby nia gralo 50% ludzi :wink:

Pozdrawiam
Pelzak
"Lepszy mały ale własny i z przodu, niż duży ale cudzy i z tyłu..."

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Spoko. To skoro już ustaliliśmy, że moja rozpa to obecnie praktycznie Dogsowy standard :), chętnie posłucham jak się Wam spisuje. Co daje radę, a co nie. Cały czas buduję armię, więc takie rady są dla mnie cenne.
Najbardziej mnie dziwi, że standardem na 2k+ jest rozpiska bez lorda. Chyba więc nie jest niezbędny.

Zastanawiam się, czy jednak speciale nie powinny wyglądać tak: Mengile, 3 x 4 Leadbelechers (lub 2x5 Leadbelchers). Te ogry chyba naprawdę mają wykop w BP. Jeśli wszystkimi w jednej turze wygarniemy w najmocniejszy oddział przeciwnika, niewiele z niego raczej zostanie (no, poza czołgiem). A jak coś zostanie, to mamy jeszcze stand & shoot :) A w tym czasie Mengile i Nasze śmieci zajmują się resztą. Przydałoby się ich jednak uczynić odpornym na panikę, bo Ld to chyba ich największa wada. Czy w jakimś kodeksie jest przedmiocik dający immune to panic na 12" przykładowo ?
tylko musze go zawsze maksymalnie chronić, bo moi stali przeciwnicy poznali się na jego zaletach
Malakai kosztuje w sumie dość śmieszną ilość punktów, więc IMO nie ma co go chronić na siłę.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Wszystko pięknie, tylko zapominacie, że DoW nie mogą wystawiać Malakaia. Jest to jedyny taki przypadek, że DoW nie mogą wystawić RoR. Malakaia mogą mieć tylko Kraśki i Imperium.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

I tu się mylisz Tample G., bo wg FAQa do SoC DoW mogą brać Malakaia i zabiera on slot rare i hero. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Kokesz pisze:I tu się mylisz Tample G., bo wg FAQa do SoC DoW mogą brać Malakaia i zabiera on slot rare i hero. :)
Racja, moja pomyłka. Oryginalnie było tak jak napisałem, ale jak widać to zmienili, o czym nie wiedziłem.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
pelzak
Falubaz
Posty: 1195

Post autor: pelzak »

@ismael

Jedna uwaga do rozpiski. Chyba lepiej duelistow wystawiac po 9 a nie 8. Bo jak masz 9 to musi zginac 3 zebys testowal panike, a przy 8 to tylko 2 wystarczy.

Pozzdrawiam
Pelzak
"Lepszy mały ale własny i z przodu, niż duży ale cudzy i z tyłu..."

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

bardzo fajna i grywalna rozpiska ale po dwóch masterach na duze punkty (Wejherowo i DMP) i kilku lokalach warszawskich zagranych DoW muszę przyznać, ze wyżej dupy taką rozpiską nie podskoczysz.

Trafisz na :wraciaki, bladzia, porno magiczne darke elfy z np. lifetakerem, lizzaki na masie terek i skinków, skaveny na storm bannerze i full magii, wood elfy na driadach i dwóch treemenach, tk na dwóch klopach, wc na hellkach i opór magii, dwarfy na rune of challange i kowadle...

...i wtedy tylko grając bardzo mądrze, nie popełniając żadnych błędów i nie ryzykując można walczyć o tę minimalną wygraną (nawet grając z totalnym nOObem jest ciężko)
Na DMP bylem wystawiany i przez 5 bitew miałem może z 3-4 combaty (najczęściej moje fasty walczyły z fastami przeciwnika). Dlatego, mimo iż pomalowalem i elegancko zabejcowalem swoją armię DoW wracam do bretki wygrywać tury. W tę sobotę ostatni mój solowy turniej DoW w tym roku.

DoW 2550 BP:

Hireling Mage, 4 level, Book of Hoeth, Generał = 310
Mage, 1 level, 2 x Scroll = 110
Asarnil = 460
Capitan, Pegaz, Pika, Helm of Myrmidia, Heay Armour = 151

Działko = 85
2 x 9 Dueliści z pistoletami = 2 x 81
8 x Duelliści bez niczego = 40
2 x 5 Heavy Cavalery, barding = 2 x 105
2 x 5 Light Cavalery, spear = 2 x 60
10 x Kusznicy = 80
15 x Manflayers = 458
Maneater z pistoletami = 90
3 x Maneater z pistoletami = 270

Słabe to strasznie ale trzeba będzie z tym żyć. Book of Hoeth ułatwia grę z TK czy Dark Elfami (wall of fire i kometa). Pegazista na patencie. Smok leci jedną flanką, reszta armii drugą. Wygrywam każdą bitwę srednio 15:5 i podium powinno być.
Obrazek

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Jedna uwaga do rozpiski. Chyba lepiej duelistow wystawiac po 9 a nie 8. Bo jak masz 9 to musi zginac 3 zebys testowal panike, a przy 8 to tylko 2 wystarczy.
Niby zawsze o tym pamiętam, a jak przychodzi co do czego, zapominam jak widać :) Uwaga jak najbardziej słuszna.

Fisch - pewnie masz rację, że o wygrane będzie ciężko i trzeba je będzie wyszarpywać. W Twojej rozpie najbardziej mnie zastanawia Asarnil. Chłopak wydaje się być raczej słaby na papierze. Ginie od byle piardu. Masz jakiś dobry patent na granie nim ?

No i co z tymi Leadbelcherami - dają radę, czy nie dają po tuningu BP ?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Pegazista na patencie
czyim? 8)

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Leadblechersi są bardzo w porządku, najefektywniejsi w parkach za 110 punktów. Mają fajny ostrzał, odporność na feara i coś tam przywalą. Zdecydowanie lepszy wybór niz kusznicy. Niestety nie mam jeszcze pomalowanych figurek...

Asarnil to turbo plew ale jednak co smok to smok i można nim sporo ugrać. Na bank nie można nim lecieć na pałę (co niestety nadal często robię i tracę spore punkty). Dobrze kontruje, można go samotnie wystawić na flance i odciagać przecinika od działa, magów i mengili, zionięcie w sumie nie jest złe - świetnie zdejmuje hydre (panika po stracie 1/4 oddziału i panika w stronę domków/obelisków), można go popchnać unseen lurkerem w coś od boku itp
Na pewno inne armie mają jak lepiej wydać 460 punktów ale DoW na ponad 2250 po prostu muszą go mieć w rozpie.


A co Shino, tez wymysliłeś tego pegazistę? Bo w sumie nie jest takim plewem tylko ten pegaz powinien być montem z jednym woundem
8)
Obrazek

ODPOWIEDZ