Pytania początkującego

Empire

Moderator: #helion#

Zablokowany
Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania początkującego

Post autor: mati.pl »

;) spoko, bo ciśnienie cukru ci skoczy :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Robbbb99
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Robbbb99 »

Ostatecznie najpierw zajmę się składaniem empire tak na 3000pkt jak na początku planowałem a potem skavenami. Armia może i nie ma powera ale figurki najładniejsze i klimat rozwalania smoków i innych potworów mi się podoba, bo kto się oprze Sile 10 i k6 ran, pozatym myślę że magicznie może dużo zdziałać, a co do fluffu to sobie poczytam jak tylko książę po polsku dostane. Aha i jak to jest z inżynierem wiem że może przerzucić jedną kość (np.niewypału) podczas strzelania z działa. Czy może przerzucić kość niewypału w Hellblasterze, czy tylko daje swoje BS? Bo jak tak to hellblaster jest mało użyteczny, za często missfire może wypaść, i czy pistoliersi w walce wręcz mają 2 ataki za 2 pistolety czy tak jak w statystyce jeden? Jeszczy bym się chciał upewnić, czy z domeny niebios czar 1i2 działa na handgunnersów, czy tylko tyczy się walki wręcz ?

Awatar użytkownika
Foalooke
Chuck Norris
Posty: 438
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foalooke »

inżynier w helblasterze daje tylko BSa (co jest Imo ciekawe bo taki smok nie podejdzie wiedząc że może dostać nawet kilkadziesiąt strzałów z S5 trafiających na 2+ :D) Pistoliersi mają chyba tylko jeden atak w CC ( w 6 ed byla zasada fullisade która dawała im 2 ataki w 1 rundzie)

Co do czarów, możesz spokonie przerzucać hangunnerów ;)
http://imperium-i-insze-wojska.blogspot.com/

Modelarstwo + opowiadania o imperium 8)

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Powiem więcej, czar nr 1 z domeny niebios działa na helblastera :)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Robbbb99
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Robbbb99 »

A jak z tymi pistoliersami mają napewno 1 atak bo nigdzie nic nie pisze o tym a statystyce mają 1A a w rulleboku pisze że 2pistolety w walce wręcz to 2 ataki??.Aha i jak np strzelam działem w Varghulfa to on robi regenerke na K6 czy na jednej kości, tzn zadaje mu jedną rane i on robi reg. Czy zadaje mu k6 ran i on roby tyloma kośćmi ile mi wypadło ?

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

Robbbb99 pisze:A jak z tymi pistoliersami mają napewno 1 atak bo nigdzie nic nie pisze o tym a statystyce mają 1A a w rulleboku pisze że 2pistolety w walce wręcz to 2 ataki??.Aha i jak np strzelam działem w Varghulfa to on robi regenerke na K6 czy na jednej kości, tzn zadaje mu jedną rane i on robi reg. Czy zadaje mu k6 ran i on roby tyloma kośćmi ile mi wypadło ?
Pistoliersi mają w cc po 1 ataku .
Co do vargulfa , to strzelasz , ranisz , on zdaje regenke . Jak nie zda , dostaje d6 woundów .

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Dla rozwinięcia, 2 pistolety dają dodatkowy atak osobie pieszej, nie konnej.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Robbbb99
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Robbbb99 »

A co z smokiem imperialnym, czemu nie ma figurki i czy dawał by rade ? I co z Dog of War, czy w tej edycji wogóle nie istnieją , na forum czytałem ze ktoś tam ich wystawiał nie wiem czy tylko klimatycznie? Aha i jeszcze jedna niejasność w podręczniku pisze że halabarda nie jest wielką bronią i wymaga 2 rąk, z koleji w Booku pisze że halabardnik może brać tarczę za 1pkt

Awatar użytkownika
Bayard
Chuck Norris
Posty: 404
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bayard »

Robbbb99 pisze:A co z smokiem imperialnym, czemu nie ma figurki i czy dawał by rade ? I co z Dog of War, czy w tej edycji wogóle nie istnieją , na forum czytałem ze ktoś tam ich wystawiał nie wiem czy tylko klimatycznie?
Brakuje wielu figurek- np. na konnego Warrior Priesta masz tylko Luthora Hussa, więc trzeba kombinować z konwersjami, taka już polityka GW. Co do smoka- może go dosiadać tylko i wyłącznie Karl Franz, więc jeśli nie grasz na Special Charactery, to nie możesz go wystawiać. Dogs of War nie mają podręcznika w tej edycji, ale na przykład Ogry mają tą zasadę i możesz wystawiać ich oddziały w swojej armii (często pojawiają się Irongutsy- mają całkiem niezłego kopa :) )
Mój blog: http://arsbelli.blogspot.com/
"Kiedy atakujecie- wyjcie jak furie!"- Thomas "Stonewall" Jackson

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Halabarda wymaga 2 rąk. Poza nią, halabardnik ma broń ręczną.
Wykupienie tarczy daje 2 bonusy:
1. Dodatkowy sejw na strzelanie.
2. Na początku walki możesz wybrać, czy walczy halabardą (siła 4 i pancerz 6+) czy bronią ręczną i tarczą (siła 3 i pancerz 5+/4+ od przodu).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Jest piękny model konnego Priesta
Obrazek ze stajni GZ mam takiego jest cudowny
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Robbbb99
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Robbbb99 »

Byro pisze:1. Dodatkowy sejw na strzelanie.2. Na początku walki możesz wybrać, czy walczy halabardą (siła 4 i pancerz 6+) czy bronią ręczną i tarczą (siła 3 i pancerz 5+/4+ od przodu).
Czyli normalnie wystawiam sobie halabardników + wykupiona tarcza,i przy strzelaniu mam save 5+(czemu od przodu4+) a podczas walki robi się 6+
Byro pisze:Jest piękny model konnego Priesta
No piękny piękny jak zobaczyłem tą animacje na youtube to postanowiłem że zostane przy empire :) Skoro go masz to mógł byś mi powiedzieć czy nie jest lekko przy duży,i czy ładnie się wpasowuje w klocek konnicy, tzn czy można obstawić go konnicą i nie będzie o nikogo wadzil ?

Awatar użytkownika
Foalooke
Chuck Norris
Posty: 438
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foalooke »

bo za walkę od przodu hand weapon + tarcza jest dodatkowy +1 as (czyli jakby tarcza dawała +2 od AS)

Priest rozmiarem jest dobry, jedynie nieco za długi. (zaraz znajdę zdjęcia)

Obrazek

Obrazek

proszę :D
http://imperium-i-insze-wojska.blogspot.com/

Modelarstwo + opowiadania o imperium 8)

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Rulebook się kłania.
Tarcza bazowo polepsza sejw o 1. Jeśli jest użyty w walce wręcz, przez pieszego wojownika, uzbrojonego w broń ręczną (hand weapon, czyli żadne włócznie, halabardy etc, dodatkowo nie może być magiczna), to wobec przeciwników od frontu ów wojownik ma dodatkowo sejw lepszy o kolejny 1.
Więc, light armor 6+, LA+tarcza 5+ (na ostrzał, walcząc włócznią lub magiczną bronią) lub 4+(tylko w walce wręcz, tylko wobec wrogów od frontu, tylko gdy wojownik ma zwykłą broń ręczną).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Robbbb99
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Robbbb99 »

Skala jest idealna. Figurka cudowna :shock: W GW takich nie znajdę , tylko ten amen na młocie mi się średnio podoba, chyba go spiłuję :| .Co do Zasad to muszę sobie powtórzyć,(czyli swordsmeni mają save4+ od przodu.) bo jendak ponad 100stron jest troche ciężko spamiętać zwłaszcza że się nie grało nigdy tylko widziało jak inni grają.Jeszcze jedno czyli pika to broń jedno ręczna według zasad. Czyli jak pikinier ma tarczę to zawsze ma save 5+

Awatar użytkownika
Barney
Mudżahedin
Posty: 256

Post autor: Barney »

Warhammer nie jest grą logiczną ale... no troche można sobie wyobrazić .
Imperium to nie 300... Pika jest 2-ręczna .
Masz w RB taką fajną tabelke , gdzie masz pokazane wszystkie zasady dla różnych broni.
Jak nie masz RB to kup sobie taki na allegro z Skull Pass'a . Kosztuje dosyć mało.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Erm.

Nie mylmy pojęć.
Pika - bardzo długa broń drzewcowa, w młotku jest to broń dwuręczna dostepna tylko dla najemników.
Włócznia - krótsza broń drzewcowa, w młotku można jej używać z tarczą, jest to broń Imperialnych spearmen'ów, wojowników DE, goblinów itd. Acz nie jest to broń ręczna, więc włócznik będzie miał 5+ z tarczą, pikinier DoW już nie.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Ile w zestawie Greatswordów jest tych fajnych głów w pełnych hełmach? Rozumiem, że 1 na wypraskę z 5 GS, czyli na 10 dwóch moze mieć taki łeb? :)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Legion
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Ostland

Post autor: Legion »

Temple Guard pisze:Ile w zestawie Greatswordów jest tych fajnych głów w pełnych hełmach? Rozumiem, że 1 na wypraskę z 5 GS, czyli na 10 dwóch moze mieć taki łeb? :)
Dokładnie, poza tym są też dwie osłony szyi, które ładnie współgrają z takim hełmem.
Vae victis!

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Temple Guard pisze:Ile w zestawie Greatswordów jest tych fajnych głów ......

0 do potęgi 0
Obrazek






_________________

Zablokowany