Na GT podjeliśmy decyzję o wyjeździe na MB (nawet już miejsca w samochodzie wstępnie zaklepane ), więc czas jakąś rozpiskę złożyć, by ewentualnie domalować brakujące rzeczy.
Ponieważ rozpa full defens na GT mi się nienajgorzej sprawowała, prawdopodobnie wybiorę ten wariant ponownie. Zwłaszcza, że nie będę miał zbyt dużo do domalowania. Nie podoba mi się tylko to, że sporo najładniejszych oddziałów zostajeje znów na półce, a wchodzą głupie maszynki Ale jeszcze coś wymyślę, by armia zasłużyła na trochę extra punktów z malowania.
Rozpa jest prawie taka sama jak na GT. Jako że punkty są mniejsze, wypada jeden kloc nocników. Wywaliłem też 1 fasta, a wstawiłem 2x2 bazy snotlingów, które chcę potestować. No i jedne wilki zamienię na pająki, bo w końcu je trzeba zakupić i zrobić.
Jak to mi ktoś wykrakał (Dębek?) na GT trafiłem w 5 bitwach tylko jedną armię złożoną na dużej ilości magii Tak więc zmniejszam defensywę magiczną. Wypada sneaky stealin, a za to wchodzi 5 grzybów Wiem że to ryzyko, ale chcę je sprawdzić na własnej skórze Jak się nie sprawdzą na testach, to coś zmienię.
1 Orc Great Shaman @ 310 Pts
General; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Collar of Zorga [5]
Horn of Ugrok [40]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Staff of Sorcery [30]
Magic Mushrooms [10]
Magic Mushrooms [10]
1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Nibbla's Itty Ring [20]
Magic Mushrooms [10]
Magic Mushrooms [10]
Magic Mushrooms [10]
1 Night Goblin Shaman @ 130 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Pipes of Doom [35]
Magic Mushrooms [10]
5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Spear; Shield; Musician
2 Snotlings @ 40 Pts
2 Snotlings @ 40 Pts
29 Night Goblins @ 184 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
2 Fanatic
29 Night Goblins @ 184 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
2 Fanatic
29 Night Goblins @ 184 Pts
Netters; Shortbow; Standard; Musician
2 Fanatic
22 Black Orcs @ 376 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts
Casting Pool: 12
Dispel Pool: 7
Models in Army: 176
Total Army Cost: 2331
PS. Cały czas próbuję złożyć coś ciekawszego, ale cholerni herosi walczący w wersji jakiej bym ich chciał są dużo drożsi od magów! A jednostki elity kosztują koszmarne punkty i armia się niesamowicie kurczy. Nie mogę pomieścić tego, co bym chciał. A w tej rozpie wszystko się mieści, bo maszynki są taniutkie (a dobre).
Jak wymyślę jakąś ciekawą alternatywę do w/w rozpy, to zapodam.
Pozdrawiam!
O&G - 2333 MB
O&G - 2333 MB
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2007, o 10:49 przez Kołata, łącznie zmieniany 1 raz.
jedziesz, jedziesz
rozpiska jak dla mnie zbyt losowa... przy takiej ilosci grzybow bedziesz wylatywal w powietrze co chwila (a wyjscie samym magiem z oddialu w takim przypadku wychodzi z gry... co jest sporym minusem)
a i wymienilbym blacki na bigunow i totemem i dal kolejne chukki
rozpiska jak dla mnie zbyt losowa... przy takiej ilosci grzybow bedziesz wylatywal w powietrze co chwila (a wyjscie samym magiem z oddialu w takim przypadku wychodzi z gry... co jest sporym minusem)
a i wymienilbym blacki na bigunow i totemem i dal kolejne chukki
Rozpa mocna, nie ma co Parę uwag ode mnie:
Z moich doświadczeń wynika, że ci magowie jednak wybuchają...
Brakuje mi też czwartego fasta w tej rozpie, na te punkty powinien się wcisnąc.
No i te snoty... Jeśli masz farta do rzucania liderek na 4, to bierz, inaczej posłużą za dodatkowy ruch dla przeciwnika.
A jakbyś potrzebował pająków, to za małe pieniądze gotów jestem oddać trochę moich Skull Passowych, w końcu mam 3 Skull Passy na stanie Jak coś to pisz PW.
Z moich doświadczeń wynika, że ci magowie jednak wybuchają...
Brakuje mi też czwartego fasta w tej rozpie, na te punkty powinien się wcisnąc.
No i te snoty... Jeśli masz farta do rzucania liderek na 4, to bierz, inaczej posłużą za dodatkowy ruch dla przeciwnika.
A jakbyś potrzebował pająków, to za małe pieniądze gotów jestem oddać trochę moich Skull Passowych, w końcu mam 3 Skull Passy na stanie Jak coś to pisz PW.
Losowość. No cóż, tego nie da się za bardzo uniknąć grając na orkowej magii. Na Gt lord wybuchł mi 2 razy w 2 turze, w tym raz od d6s4 rzucanego z 2 kości - pech to pech. Ale nie zapominajcie o jednym - ta magia ma też swoje mega plusy, bo czary są bardzo mocne. Co do grzybów, to plan jest taki. Jak mi jakiś ważny czar o 1 lub 2 oczka się nie uda, to zagryzam i na 2+ czar jednak wchodzi. Pozatym mogę sie pokusić o rzucanie np 2d6s4 z 2 kości. Na 8 ma spore szanse wejść. A jak nie wyjdzie, to zagryzamy jeśli warto Weźcie sobie kości i porzucajcie, a sami zobaczycie, że nie jest tak źle. Prędzej się rzuci regularnego miscasta z 3 kości, niż wypadnie on przy dogryzieniu grzyba bo czar nie wszedł. Pozatym nie wszystkie miscasty zabijają
Shino
Black orki zostają. Dobrze trzymają magów, są sporo skuteczniejsi od BU, kolejne bolce to już chyba byłaby przesada, a pozatym muszę mieć choć jeden ładny, klimatyczny unit w armii
Tomekjar
Fast będzie, jeśli snoty się nie sprawdzą. Plan dla snotów wygląda tak:
Zamiast 1 fasta mam 2 oddziały snotlingów.
- idealnie nadają się na przedłużacze dla fanatyków, bo są tani i nie robią panik, a mają 1W więcej i nie testują animozji
- mogą odginać szarże i nadają się do robienia pułapek
- można nimi coś zasłonić i traktować jako tarczę/mięso armatnie
- grając z ofensami puszczam je np w środek lasu, by blokowali marsz
- ćwiartki trzymają tak samo, a za pół ceny
- przy mega farcie mogą zatrzymać coś potężnego, ale to w ostateczności
- dodają kolorytu armii
- co 2 jednostki to nie jedna, chociażby przy wystawianiu się
Trzeba tylko uważać by:
- przeciwnik się na nich nie rozpędził
- nie doklejać ich niepotrzebnie do kombatu (raz skasowałem nimi przeciwnikowi ranki, ale ustał i tak, a potem skontrował w snoty i nabił 6 ran do CR )
Na papierze wygląda to ciekawie, zobaczymy jak wyjdzie w praniu.
Shino
Black orki zostają. Dobrze trzymają magów, są sporo skuteczniejsi od BU, kolejne bolce to już chyba byłaby przesada, a pozatym muszę mieć choć jeden ładny, klimatyczny unit w armii
Tomekjar
Fast będzie, jeśli snoty się nie sprawdzą. Plan dla snotów wygląda tak:
Zamiast 1 fasta mam 2 oddziały snotlingów.
- idealnie nadają się na przedłużacze dla fanatyków, bo są tani i nie robią panik, a mają 1W więcej i nie testują animozji
- mogą odginać szarże i nadają się do robienia pułapek
- można nimi coś zasłonić i traktować jako tarczę/mięso armatnie
- grając z ofensami puszczam je np w środek lasu, by blokowali marsz
- ćwiartki trzymają tak samo, a za pół ceny
- przy mega farcie mogą zatrzymać coś potężnego, ale to w ostateczności
- dodają kolorytu armii
- co 2 jednostki to nie jedna, chociażby przy wystawianiu się
Trzeba tylko uważać by:
- przeciwnik się na nich nie rozpędził
- nie doklejać ich niepotrzebnie do kombatu (raz skasowałem nimi przeciwnikowi ranki, ale ustał i tak, a potem skontrował w snoty i nabił 6 ran do CR )
Na papierze wygląda to ciekawie, zobaczymy jak wyjdzie w praniu.
Grzybki są spoko:) teraz zielone miscasty są lżejsze niż dawniej.
A jak sam pisałeś pozwalają rzucać czary mniejszą ilością kostek bo zawsze można dojeść.
Snoty mają szansę się tutaj sprawdzić, a jak już jakaś lanca rozpędzi się na nich i wpadnie w nocniki to przychodzi nasza tura i fanole mogą zawrócić:)
ropziska spoko choć dla mnie lepiej mieć również klopę a nie tylko bolce
A jak sam pisałeś pozwalają rzucać czary mniejszą ilością kostek bo zawsze można dojeść.
Snoty mają szansę się tutaj sprawdzić, a jak już jakaś lanca rozpędzi się na nich i wpadnie w nocniki to przychodzi nasza tura i fanole mogą zawrócić:)
ropziska spoko choć dla mnie lepiej mieć również klopę a nie tylko bolce