BP co nowego? lista życzeń i zażaleń

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
symek
Chuck Norris
Posty: 524

BP co nowego? lista życzeń i zażaleń

Post autor: symek »

wątek założony z dwóch powodów:

1) jestem ciekaw jakie macie pomysły (które można by włączyć do BP) aby troszke ugrywalnić nasze grubaski (prosze o nie wypisywaniu nierealnych i poronionych pomysłów typu: brusier 7 tafa i 8 ataków :roll: )

2)nudzi mi się troszke 8)

jeśli admin uzna że ten tema jest do d* i nic nie wnosi to nie obraże się jeśli go usunie (lecz mam nadzieje że powstanie tu coś sensownego na co przychylnie spojrzy LS)

ps: A odemnie :wink: chciałbym tylko aby butcher mógł byc generałem [-o< jak dla mnie ta zmiana by wystarczyła

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: antonio »

pisałem już wcześniej ale warto powtórzyć, a widelec sie coś zmieni :P

a) butcher moze byc generałem
b) gorgery 2 na 1 slot specjal
Obrazek

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Niestety obawiam się że armii Ogrów nie da się poprawić na poziomie dzisiejszego BP za bardzo.

IMO Ogry są o wiele za drogie, nie mają grywalnych specjalnych zdolności, brak użytecznych zwłaszcza chroniących przed ostrzałem przedmiotów magicznych.

Ja bym zaproponował:
1. Możliwość wsadzania bohaterów do gnoblarów.
2. Dopuszczenie przedmiotów z gnoblar horde dla ogrów.
3. Zniesienie 0-1 z Traperów.
4. Umożliwienie gorgerowi szarży od razu po wykopaniu się.
5. Danie Ogrom T5 tak jak miały dawniej.

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

jak już to dwa gorgery na slot rare (żeby nie robić odrazu skrag armii) zeby nie latało zaraz 6 gorgerów

a 5 tafa na corową jednostke? to chyba lekka przesada też jest a co dla hero wtedy?? 6 tafa?

ale myśle ze skoro wszystkie ogry poza butcherami mają ochraniacz na brzuch to powinny miec z tego +1 do save wtedy ironi z save 4+ by już dawali rade przed ostrzałem (oczywiście wszytkie ogry by miały taki bonus poza butcherami bo jak pisze nie używają oni tych ochraniaczy)

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

symek pisze:a 5 tafa na corową jednostke? to chyba lekka przesada też jest a co dla hero wtedy?? 6 tafa?
Biorąc pod uwagę, że ogry nie posiadają ani jednego przedmiotu dającego Warda oddziałowi oraz posiadanie miernych armourów T5 wydaje się uzasadnione.
Zauważ, iż Rhinox jak i ogry wzmocnione czarem mają T5 a nigdy się nie spotkałem żeby ktoś narzekał że są przegięte. Teraz multum jednostek ma wysoką siłę 5-6 więc była by to jakaś rekompensata. Oczywiście bohaterowie też mieli by T5. Ewentualnie można by Bykom zostawić T4
Fluffowo też byłoby to uzasadnione.

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

tylko ze rhinox to specjal i rar a magia to swoją drogą a teraz wyobraź sobie że na taka jednostkę rzucamy dodatkowo +1 o tafa i mamy corowy oddział z tafem 6 i stubornem i siłą 6

moze menaeterzy mogliby miec tafa 5 z bazy bo to by pasowało jako do najleprzych wojowników

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: antonio »

tfu, o rare mi oczywiscie chodziło.

Nie ma co pitolić o statystykach, savach, kosztach itd gdyz jest to zbyt duża ingerencja w zasady i bp takich rzeczy wprowadzać nie bedzie. To co nam pozostaje to zmiany w kompozycji - zniesienia ograniczen jednostek, zwiekszenie ilosci slotów itd.
Aczkolwiek dołączenie przedmiotów z gnoblar hordes byłoby ostre :twisted:

Tyrant + Funny trinket + honcho helm = jedyna jednostka z przerzucanym stale wardem na 4+ :twisted: :twisted:
Obrazek

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

no ciekawe ale pewnie też nei udostępnią

jedyne na co MOZE pozwolą to butcher jak genek i gorger 2 na slot na więcej pewnie nie ma co liczyć

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Miło by było gdyby ktoś zaczął pisać "Ogr Kindoms by Border Princes" tak jak to robią z imperium(acz to wobecnej edycji słabe nie jest). Ta armia ma za ładne modele i zbyt fajny fluff by mieć tak niskie staty.
Przypominam moje stare(ale jare) pomysły
-trzy brzuchy(może pomysł na sztandar)
Zamiast normalnego rank bonus, każdy ogry w drugim szeregu generuje +1 do rank bonus(max+3), zraniony w drugim szeregu ogry liczy się jak nie pełny szereg.
Czemu mocne?
-bo ogry mogą mieć premię nawet +3 do wyniku walki, a przecież ogry zawsze mocno obrywają po CR.
Czemu słabe?
-Bo starczy zadać 3 rany by zdjąć jeden "szereg".

GW nie lubi babrania w statystykach swoich pomysłów(a propos zwiększania T dla ogrów), acz bardzo lubi inicjatywę twórczą np. tworzenie własnych jednostek, przedmiotów, specyficznych zasad(wyścigi rydwanów) lub tworzenie całych armii np. gnoblar hordes.
W ograch jest śmiesznie mało jednostek, cztery core, trzy spece i trzy rare(no i jeszcze rinoksi). Ta armia aż się prosi by dodać do niej jedną lub dwie jednostki(nie wiem ogrzy rinoksowy rydwan, odpowiednik kociołka dla rzeźnika, gnoblarową chuckę(z siłą 5, ale była by on corach, jedna na każdy klocek gnoblarów), czy imperialny regiment ogrów(według fluffu imperium ma własne jednostki złożone z ogrzych wojowników wyszkolonych i uzbrojonych jak imperialni żołnierze) może jakiś sierżantów mogących wziąść magiczne przedmioty tak jak u nowych armii). To jedynie proste pomysł jak ktoś ma wenę to może coś z nich zrobi. :mrgreen:
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

jedno jest pewne LS na pewno nie wprowadzi żadnych wymyślonych przez nas zasad typu 3 brzuchy

jedynie co możeby zrobic to zmodernizować lekko istniejące już zasady aby zlikwidować występujące w nich utrudnienia (jak na przykład to że leadzi mogą strzelać co ture- przez co stali się grywalni i ja zawsze teraz na turnieje z BP biore oddział lub 2 bo warto, uważam że to jedna z najleprzych zmian w BP do ogrow)

jedynie o co możemy powalczyć to własne takie korekty ale nie piszmy nowego booka, ogry są naprawde fajne i nie trzeba im wiele aby były grywalne, zmiany jakie wprowadził BP do tej pory sprawia ze można już wygrywać ze średnimi armiami nie licząć na mega szczęście

jedyne co nas nadal boli to przewaga magii przeciwnika (bo nie mozemy wziąść 3 magów na mniej niż 2 k aby sie odpowiednio zabezpieczyć przed magią) oraz mocny ostrzał (słaby armor save i tylko jeden gorger na slot)

likaon@ ogry to nie armia która wygrywa staticem tylko ilością silnych ataków, a pozatym takich 6 bulli kosztowało by 210 a to zdecydowanie za dużo jak na oddział z takimi możliwościami bo i tak pierwsza trójka tylko jest wazna i nawet jakby ta zasada była to nie płaciłbym dodatkowych 105 punktów za +3 do statica bo w koszt tego wolałbym drugi oddział
jesli chcesz aby twoja armia wygrywała staticem to graj VC albo krasiami bo ogry to inny typ armii


EDIT: moje propozycje
1) butcher na generała
2) 2 gorgery na slot
3) zdjęcie ograniczenia 0-1 z traperów

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

symek pisze:tylko ze rhinox to specjal i rar a magia to swoją drogą a teraz wyobraź sobie że na taka jednostkę rzucamy dodatkowo +1 o tafa i mamy corowy oddział z tafem 6 i stubornem i siłą 6
Wreszcie zasady zgadzały by się z bluffem, gdzie kilka ogrów niszczy całe oddziały ludzi.

IMO Armia która niema fastów, zasięgowego silnego strzelania, kawalerii, silnej magii ani Cr powinna być naprawdę dewastująca w walce wręcz. Zresztą szansa wbicia wounda przez gościa z S4 przeciwnikowi z T6 i armourem 5+ jest chyb sporo większa do szansy zranienia ludka z T4 i armourem na 1+ (Knight Chaosu)

Może dało by się ustalić jakieś wspólne stanowisko zmian Bp. Uzasadnić „zasadowo” i fluffowo i wysłać do LS jako oficjalne propozycje graczy ogrów? Co Wy na to ?

Janiszek
Masakrator
Posty: 2035

Post autor: Janiszek »

Bonus taki jak w DoW, że ogry mogą wziac jeden item z jakiejs armii. To by bardzo pomogło. Dodatkowo, gorgerer może szarzowac po wyjściu, butcher generałem. I tyle. Naprawde wystarczyło by cos takiego, a juz zrobiłoby sie fajnie. Dodatkowo jeszcze yeti po 4 ataki (maja przeciez two hand weapon, na obrazkach) . Mysle, ze nie wypacza takie zyczenie zbytnio, no nie?

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Eh cieszmy się że BP daje to co daje bo jak sprawdzicie ostatnie rozmowy na LS w sprawie uściśleń itp to chciano wszystkie zasady które otrzymaliśmy - odwołać... bo są sprzeczne z zasadami :P
Że leadbelcersi strzelają, że rękawice zawsze daję +1 do save, że hunterzy strzelają po ruchu, czy też branie gnoblarków jest w pełni dozwolone i bez potrzeby pilnujących bulsów...
Naturalnie wasze pomysły do mnie przemawiają, ale nie łudźmy się tą armia da się grać i bez tego, tylko proszę was o zmianę podejścia do armii - co z resztą opisywałem o niby nowym dodatku do ogrów (w formie BP). Tą armią da się wygrać, jest to tylko albo aż trudniejsze...

Janiszek
Masakrator
Posty: 2035

Post autor: Janiszek »

Bogins, próbowałem składac ta armią na 2250, imho daje rade (chwilowo chciałem dac mengili, ale w sumie nie ma aż takie super anty magii, wiec chyba długo by nie pożyli)ale patrząc , ze co druga armia to gejowisko (strasznie tyra ogry) bądź demony to.... Imho z Demonami możemy śmiało powalczyc, wiadomo an wejściu mamy z 17:3 , ale przy dobrym zagraniu da się coś więcej wyszarpac, to o tyle z gejownią nie da się nic zrobic. Ale taki tyrant, z pedantem byłby fajny, nie uważacie?Albo z PoS, albo nie wiem już co. Bogins, cos ostatnio nie raportujesz, czy mi się tylko wydaje? Zapodaj rozpe którą grasz aktualnie, co myślisz o mengilach?

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: antonio »

Jasne że da się grać, ba, można powalczyć jak równy z rownym z kilkoma o wiele silniejszymi armiami czy założyć maskę takim hajpedałkom... :twisted:

Ja tam na armie nie narzekam, ważniejsze jest podejście to tej armii, demotywujące okrzyki typu "Zeżrę Cię!" "Ach, chaośnickie mięcho" czy "Elf na ostro raz!"... :wink:, przynajmniej w moim odczuciu. Jakbym miał cisnienie na wygrane i punkty do ligi to sprzedałbym wszystkie figsy jakie mam, kupił demony, dał Sciborowi do skonwertowania i [tu wstaw swojego ulubionego malarza] do malowania. Ale takie podejście to mam głęboko w d... :wink:

Po prostu trzeba grać jak jest, poczekajmy na 8 edycję :mrgreen: Przyjdzie nowy book, a tam 5T bulli, regenka i hate na całej armii i ostatnie chmurne olbrzymy o statach star dragonów :twisted:
Obrazek

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

pomarzyć dobra rzecz :wink:

ogry są armią której niewiele brakuje, naprawde wprowadzenie tylko kilku kosmetycznych zmian (takie jak do tej pory w BP) wystarczą aby ogry nadziły sobie z większością armii na równi.
mnie osobiście brakuje tylko czegoś co by nam pomogło z porno magią i porno strzelaniem bo reszta jest do ugrania dlatego chciałbym aby butcher był generałem abyśmy mogli wystawić 3 magów (bo jak widze te rozpiski poniżej 2k gdzie można wygenerowac kilkanaście PD przeciwnko naszym 4 DD i max 4 skrolom to ręce opadają) oraz przeciwko strzelaniu (jak krasie albo orki na 6)

ogry byłyspoko jak wychodziły niestety kolejne booki zmusiły nas do podjęcia takich działań aby ogry dalej gościły na stołach
a jak widze sytuacje że przeciwnik widzi że gra z ogrami to się cieszy bo wie ze będzie miał punkty to mnie szlag trafia(ale to moje osobiste zdanie) nie chce żeby ogry były najmocniejsze ale żeby gracze sie z nimi liczyli

Awatar użytkownika
Mysza_on
Mudżahedin
Posty: 336
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mysza_on »

symek pisze:pomarzyć dobra rzecz :wink:


ogry byłyspoko jak wychodziły niestety kolejne booki zmusiły nas do podjęcia takich działań aby ogry dalej gościły na stołach
a jak widze sytuacje że przeciwnik widzi że gra z ogrami to się cieszy bo wie ze będzie miał punkty to mnie szlag trafia(ale to moje osobiste zdanie) nie chce żeby ogry były najmocniejsze ale żeby gracze sie z nimi liczyli

Podzielam to odczucie i zgadzam sie . Przydała by sie jakakolwiek ochrona na strzelanie.

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

mam pomysł :mrgreen:

zasada gruba skóra - przez taką skórę ciężko się przebić dlatego wszystkie ataki strzeleckie ranią z modyfikatorem -1 do siły, a poison ataki ze strzelania jeśli zranią zasadą poison to muszą dodatkowo wykonać rzut k6 aby sprawdzić czy pocisk przebił grubą skórę i tym samym trucizna dostała się do organizmu- rzut na 4+

myślę że to by starczyło :wink:

oczywście nie modyfikowało by to siły na potrzeby ochrony pancerza

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

na wstepie - post ten jest pewnie do przeniesienia juz mod bedzie wiedzial gdzie.
teraz do rzeczy: (tytul) jako gracz orkowy mam powod do swietowania. nowy bp jest dla mnie niczym balsam, gracze orkowi wreszcie ''wyplakali'' zmiany na lepsze. ogry dopiero zaczynam zbierac i caly czas zdaje sobie sprawe ze jest to armia zdecydowanie z tych slabszych. we wstepie do bp napisane jest ze powstawal on bla bla bla ze spostrzezen listy sedziow z masterow . ja za soba mam tylko 1 mastera , do tego w wersji par i z tego co pamietam na 50 par, ogrow bylo 2 osoby. i to max bo jedne ludojady mogly byc z dogs of war ( mogly?) . nawet orkow bylo wiecej. to skoro nie bylo nawet co obserwowac to jak mozna oczekiwac zmian? dla mnie zieloni to jest armia nr1 . wiec zalezy mi na tym by byla jak najlepsza. czyzby za malo bylo was - prawdziwych kwadransowych grubasow? a moze zmiany bp sa dla was wystarczajace? po prostu mam wrazenie jakby poprawka do ok powstawala bez was.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

my juz swoje plakalismy jak wychodzily pierwsze patche, w koncu sie nam to znudzilo :|

ODPOWIEDZ