Doomwheel

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
kanister
Chuck Norris
Posty: 362

Doomwheel

Post autor: kanister »

The Doomwheel moves and manoeuvres like a chariot
with a few exceptions. The Doomwheel does not have a
fixed movement rate but instead moves a random 3D6"
in the Compulsory Movement part of each friendly turn.
Should the Doomwheel run into an obstacle or enter
difficult or very difficult ground it will immediately take
D3 S4 hits. If it survives it can move over the obstacle or
through the difficult ground. If a Doomwheel run into
impassable terrain or a building, it takes D6 Strength 10
hits and comes to a stop. Should a Doomwheel come
into contact with a unit (friend or foe) the Doomwheel
will come to a stop, causing Impact Hits (See Grinding
Down the Foe).


Czyli jak tym mam zaszarżować? Bo nie wiem już sam. Niby bez deklarowania szarży nie można wejść w kontakt z wrogiem, ale doomwheel najwyraźniej ma to gdzieś. Ale co z stand and shotem albo uciekaniem? I dziwactwami typu szarża od boku mimo że na początku tury doomwheel był w przedniej strefie oddziału, czy szarże nawet, jeśli się celu nie widziało?

The Doomwheel itself does a Grind Attack at the
beginning of each round of combat in which it did not
charge. The Grind Attack represents the giant wheel
spinning in place to crush foes. A Grind Attack does D3
automatic S6 hits against one enemy unit in base
contact, distributed as per shooting.


Działa toto w turze, w której doomwheel został zaszarżowany?
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.

Awatar użytkownika
RAFIX
Falubaz
Posty: 1264
Lokalizacja: WAWA Przyczółek Inkwizytorów

Post autor: RAFIX »

ruch koła działa jak ruch spowna, czyli rzucasz kośćmi i dzielisz przez dwa, daje ci to połowę twojego ruchu i od tego mierzysz jakiś defensif fire
w complusory muwment obracasz koło w dowolnym kierunku, rzucasz kośćmi i mierzysz czy dochodzisz czy nie, nie potrzebujesz do tego manewru widzieć

tak działa w momencie kiedy koło nie szarżowało, na początku każdego combatu

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

NIE działa ja ruch spawna. Może szarżować to co widzi. Czy jakikolwiek chariot może zaszarżować coś czego nie widzi?

Porównaj zapisek ruchu abominacji, a ten przy kole.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Czy gdzieś tam napisano, że doomwheel nie może robić pivotów? Nie posiadam niestety ładniutkiego wydrukowanego kodeksu, a jedynie jakieś skrawki.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Morrok pisze:Czy jakikolwiek chariot może zaszarżować coś czego nie widzi?.
Pump Wagon, ktory robi pivota na poczatku ruchu a nastepnie zasuwa we wskazanym kierunku, nie mogac na koncu robic kolejnego pivota, co czyni go jeszcze slabszym niz wydaje sie byc. Ma normalnie strefy, ale szarzuje w dowolnym kierunku.
Obrazek

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

OK, Bless mnei zagiął. Proszę mi tylko powiedzieć, w którym momencie jest opisane, że Doomwheel najpierw się pivotuje i dopiero się rzuca na odległość?

Opisy ruchu abominacji i Doomwheela bardzo się różnią.

Abominacja:
SHAMBLING HORROR
A Hell Pit Abomination is moved in the owning player’s Compulsory Movement, moving 3D6" each turn. First, pivot the Hell Pit Abomination to face the direction in which you wish it to travel and then roll 3D6; this is how many inches directly forward the creature will move. If a triple is rolled, do not move the Hell Pit Abomination; instead roll immediately on the Berserk Abomination chart.
If the Abomination’s movement is sufficient to take it into an enemy unit then it counts as charging. The target may make a charge reaction as normal, counting the Movement value rolled as the Abomination’s maximum charge distance (for purposes of fleeing, standing and shooting, and so on). If the move is blocked by impassible terrain the Hell Pit Abomination will stop 1" away from it. If the Hell Pit Abomination’s move takes it into a friendly unit the creature will immediately cause D6 Impact Hits to the unit in its way, before withdrawing back 1" and ending its movement.

Doomwheel:
ROLLING DOOM
The Doomwheel moves and manoeuvres like a chariot with a few exceptions. The Doomwheel does not have a fixed movement rate but instead moves a random 3D6" in the Compulsory Movement part of each friendly turn.

Według tego co jest w booku (to są dokładne cytaty, sprawdzone z oryginałem) To Doomwheel porusza się jak chariot, jedyną różnicą jest losowy ruch i wykonanie go w Copulsory Movement. Nic nie znalazłem o pivotwaniu przed ruchem.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Morrok pisze:OK, Bless mnei zagiął. Proszę mi tylko powiedzieć, w którym momencie jest opisane, że Doomwheel najpierw się pivotuje i dopiero się rzuca na odległość?
chcemy sobie porawowac?

gdzie jest napisane, ze jesli doomwheel dojdzie do przeciwnika to jest to szarza? bo jesli nie ma to musi sie zatrzymac 1" od niego ;)

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jezeli chcesz sie ruszyc, to musisz wskazac kierunek. Tak ma kazdy oddział. Wskazujesz wiec kierunek, obracasz w jego kierunku DoomWheela i zasuwasz tyle, ile wypadnie na kosciach. Czy po tym ruchu kółko moze zrobic kolejnego pivota to kwestia otwarta.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Pump Wagon w opisie swej umiejętności, "Oi! Pedal Faster!":
"If the dice result will bring the Pump Wagon into contact with an enemy unit then it is treated as declaring a charge and follows all of the normal rules (eg. the target unit can make a charge response as normal)"

W zasadzie Doomwheel'a, nie ma takiego zapisku, ale jest:
"The Doomwheel moves and manoeuvres like a chariot with a few exceptions."

Przy czym w tych exceptions jest opisana losowość ruchu, otrzymywanie obrażeń przy przejeżdżanie przez przeszkody/trudny teren, otrzymywanie obrażeń przy zetknięciu się z impassable terrain/budynkiem, i co się dzieje przy kontakcie Doomwheel'a z jednostkami.

Sprawa, wydaje się śliska i coś czuje, że autor znów zapomniał czegoś dopisać... #-o

EDIT: Porównywanie Doomwheel'a do ruchu Abominacji, Shambling Horror, nie ma sensu, gdyż tam jest ewidentnie napisane: "If the Abomination's movement is sufficient to take it into an enemy unit then it counts as charging." - zupełnie jak przy opisie ruchu spawna.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, o 22:31 przez Mac, łącznie zmieniany 2 razy.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Shino pisze:
Morrok pisze:OK, Bless mnei zagiął. Proszę mi tylko powiedzieć, w którym momencie jest opisane, że Doomwheel najpierw się pivotuje i dopiero się rzuca na odległość?
chcemy sobie porawowac?

gdzie jest napisane, ze jesli doomwheel dojdzie do przeciwnika to jest to szarza? bo jesli nie ma to musi sie zatrzymac 1" od niego ;)

Zgodzę się. Tylko mi wytłumacz skąd pomysł, z porusza sięj ak spawn?? :O

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Sprawa, wydaje się śliska i coś czuje, że autor znów zapomniał czegoś dopisać... #-o
Swojego numerU komórkowego,by grono graczy mogło podziękować za spójny AB.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Morrok pisze:
Shino pisze:
Morrok pisze:OK, Bless mnei zagiął. Proszę mi tylko powiedzieć, w którym momencie jest opisane, że Doomwheel najpierw się pivotuje i dopiero się rzuca na odległość?
chcemy sobie porawowac?

gdzie jest napisane, ze jesli doomwheel dojdzie do przeciwnika to jest to szarza? bo jesli nie ma to musi sie zatrzymac 1" od niego ;)

Zgodzę się. Tylko mi wytłumacz skąd pomysł, z porusza sięj ak spawn?? :O
zgodzisz sie, ze nie da sie nigdy zaszarzowac doomwheelem? (wyjatek to gonienie przeciwnika)Oo

jesli tak to nawet moza zygzakowac jak dla mnie ;)

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

mam figurkę, wątpię abym nią grał, bo nawet cannon jest przy nim lepszą opcją, ale chodzi mi o jasne podejście do sprawy.

Kółko zostało opisane jak zostało i coś z tym fantem trzeba zrobić. Nie chciałbym pojechac do białego i nagle się dowiedzieć, ze sędzia interpretuje, że doomwheel porusza się jak spawn... Wolę to wiedzieć już teraz. A jak już to dlaczego.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

bo najprawdopodobniej o to chodzilo...

to co probojesz robic to raw. tylko, ze w raw musisz zadeklarowac szarze przed ruchem zeby doomwheelem zaszarzowac przeciwnika. Jesli natomiast zadeklarujesz szarze to sie nie ruszasz w compulsory tylko move chargers a wtedy doomwheel nie ma ruchu
;)

dlatego rawowanie jest zle czasami ;)

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Mi to obojetne Shino ;)

Ważne aby interpretacja zasad była taka sama i grało się wg niej. Inaczej jak przeciwnik będzie wkurwiający to mu powiem wprost, ze jego doomwheel może sobie nie poszarżować na mnie za bardzo ;)

Uściślijcie to lepiej, że porusza się jak abominacja i po sprawie

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Zgodnie z zasadami to dopiero zaczyna ch... wyglądać.

Rusza się jak chariot z tą różnicą, że w compulsory i na losową odległość i to wszystko. To, co proponujesz Shino to już ewidentne przegięcie, nie mające żadnych podstaw w zasadach.
A zatem nie ma żadnych przeciwskazań, by w trakcie normalnego ruchu zrobił sobie 10 pivotów, żeby przypadkiem w las nie wjechać, a w szarży zrobił pivota po przejechaniu połowy dystansu. Czy tak to miało wyglądać? Nie wiem - tak mi wynika z zasad :|
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

co proponujesz Shino to już ewidentne przegięcie, nie mające żadnych podstaw w zasadach.
wiem, ze przegiecie.. niestety podstawy w zasadach ma. Pytanie jak wyglada szarza doomwheela. deklaruje normalnie w cele, ktore widzi? a moze jak spawn?

i dlaczego ;)

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

IMO wg cytatów zapodanych tutaj normalnie deklarujesz szarżę i turlasz na odległość.

Nie ma podstaw w opisie ruchu Doomwheela, aby mógł szarżować w bok

Zakładam oczywiście Shino, że problem "nie szarżowania" przez kółko już pominęliśmy bo to absurd ;)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Morrok pisze:IMO wg cytatów zapodanych tutaj normalnie deklarujesz szarżę i turlasz na odległość.

Nie ma podstaw w opisie ruchu Doomwheela, aby mógł szarżować w bok
jak masz los w bok to mozesz. jesli nie masz to raczej nie ;)

bo w takim wypadku to tak wyglada...

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Ależ Ciebie Shino bawi taka żonglerka zasadami - czyste zło :twisted:

Skoro Doomwheel może dowolnie pivotować podczas ruchu to w jaki sposób ma wpadać na te wszystkie trudne tereny? #-o Kurde GW zawsze coś przekombinuje.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

ODPOWIEDZ