Moje O&G na GT
Moderator: Kołata
Moje O&G na GT
Naszło mnie, żeby na GT pojechać, a że jestem wierny O&G i armii pożyczał nie będę, no to jadę na GT orkami. Problem jest tylko taki, że w związku z sesją i moim wyjazdem do Walii tak naprawdę wogóle nowych O&G nie przetestowałem i nie mogę się zdecydować czym pojechać.
Defensywnie się specjalnie nie będę nastawiał bo Kołata już defence wystawia, a do tego musiałbym pomalować trochę więcej NG i przekonwertować je co by WYSIWYG miały, a jestem leniwy i mi się nie chce.
Więc na razie mam trzy kocepcje
Wiwerna+2 giganty+Ochrona magiczna
Warboss+BSB+Duuuuuużo piechoty
No i mój VI edycyjny standard, czyli piechota napędzana magami + BSB
W sumie każda z tych opcji mi się podoba:
Pierwsza-bo lubię grać Wiwerną i innymi dużymi lataczami
Druga-Bo to taki fajny fluffowy zielony walec
Trzecia-Bo tak naprawdę znam ją na wylot i gram tak już od dwóch lat na 2k+
No i teraz pytanko do innych zielonych, co byści mi poradzili? Którąś z tych opcji czy może coś zupełnie innego? Obiecuję, że wszystkie głosy zostaną odnotowane i wzięte pod uwagę, a autor najlepszego posta otrzyma nagrodę niespodzinkę, która najprawdopodobniej nie będzie posiadała żadnej wartości na dzień dzisiejszy, ale może to być materiał dyskredytujący mnie w oczach opinii publicznej, na którym przyszły szantażysta może zbić grube miliony, kiedy będę już niepodzielnym władcą wszechświata.
Defensywnie się specjalnie nie będę nastawiał bo Kołata już defence wystawia, a do tego musiałbym pomalować trochę więcej NG i przekonwertować je co by WYSIWYG miały, a jestem leniwy i mi się nie chce.
Więc na razie mam trzy kocepcje
Wiwerna+2 giganty+Ochrona magiczna
Warboss+BSB+Duuuuuużo piechoty
No i mój VI edycyjny standard, czyli piechota napędzana magami + BSB
W sumie każda z tych opcji mi się podoba:
Pierwsza-bo lubię grać Wiwerną i innymi dużymi lataczami
Druga-Bo to taki fajny fluffowy zielony walec
Trzecia-Bo tak naprawdę znam ją na wylot i gram tak już od dwóch lat na 2k+
No i teraz pytanko do innych zielonych, co byści mi poradzili? Którąś z tych opcji czy może coś zupełnie innego? Obiecuję, że wszystkie głosy zostaną odnotowane i wzięte pod uwagę, a autor najlepszego posta otrzyma nagrodę niespodzinkę, która najprawdopodobniej nie będzie posiadała żadnej wartości na dzień dzisiejszy, ale może to być materiał dyskredytujący mnie w oczach opinii publicznej, na którym przyszły szantażysta może zbić grube miliony, kiedy będę już niepodzielnym władcą wszechświata.
A licky boom boom down!!!
Super że będziesz
A teraz do rzeczy
Kwestia podstawowa - jakie rozpy w tym formacie będa przeważać? IMO asekuracyjne. Wystarczy zdobyć 300 pts przewagi by wygrać Bzdura, ale trzeba się do tego dopasować. Druga sprawa - mało czasu na bitwę -> defensy są preferowane (chamstwo, ale co poradzisz?). Tak więc trzeba skonstruować coś, co by sobie najlepiej radziło w tych warunkach. Dlatego ja biorę najprawdopodobniej to, co jest na forum rozp. Mam nadzieję, że się sprawdzi.
Nie chcesz grać defensem, to trzeba wymyśleć coś innego co sprawdzi się w tych warunkach.
Wersja nr 1 - rozpa bardzo ryzykancka. Do tego skłaniam się ku poglądowi, że giganty to przeżytek. Dużo pts które łatwo stracić. Zaporę magiczną możesz dać bardzo mocną, ale strzelaniem i tak Ci pewnie wymasakrują te LT. A wrona i dwa gigusie to duuużo pts. Dasz 3 magów, totem, fasty i specjale.. i po punktach. Chyba że bez totemu, a specjale zapychasz tanimi bolcami. To trochę bydła jeszcze się zmieści, ale bez generała w pobliżu to średnio widzę te kloce w ofensywie.
Wersja nr 2 - wg mnie dużo lepsza. Bierzemy warbossa na dziku, bsb, 2 caddych, totem na big unsach lub bsb, a do tego oporowe ilości piechoty, fastów i maszyn. Masówką przy dobrym Ld i bsb powinieneś defensy zjadać. A z offensami też nie powinno być tragicznie, bo jest Ciebie dużo i masz kupę maszyn, więc to przeciwnik musi zasuwać do Ciebie. Ten pomysł mi się podoba.
Wersja nr 3 - średnio wiem jak to działa Ty wiesz najlepiej, więc sobie sam wyobraź jak to by działało w warunkach GT.
Pozdrawiam!
A teraz do rzeczy
Kwestia podstawowa - jakie rozpy w tym formacie będa przeważać? IMO asekuracyjne. Wystarczy zdobyć 300 pts przewagi by wygrać Bzdura, ale trzeba się do tego dopasować. Druga sprawa - mało czasu na bitwę -> defensy są preferowane (chamstwo, ale co poradzisz?). Tak więc trzeba skonstruować coś, co by sobie najlepiej radziło w tych warunkach. Dlatego ja biorę najprawdopodobniej to, co jest na forum rozp. Mam nadzieję, że się sprawdzi.
Nie chcesz grać defensem, to trzeba wymyśleć coś innego co sprawdzi się w tych warunkach.
Wersja nr 1 - rozpa bardzo ryzykancka. Do tego skłaniam się ku poglądowi, że giganty to przeżytek. Dużo pts które łatwo stracić. Zaporę magiczną możesz dać bardzo mocną, ale strzelaniem i tak Ci pewnie wymasakrują te LT. A wrona i dwa gigusie to duuużo pts. Dasz 3 magów, totem, fasty i specjale.. i po punktach. Chyba że bez totemu, a specjale zapychasz tanimi bolcami. To trochę bydła jeszcze się zmieści, ale bez generała w pobliżu to średnio widzę te kloce w ofensywie.
Wersja nr 2 - wg mnie dużo lepsza. Bierzemy warbossa na dziku, bsb, 2 caddych, totem na big unsach lub bsb, a do tego oporowe ilości piechoty, fastów i maszyn. Masówką przy dobrym Ld i bsb powinieneś defensy zjadać. A z offensami też nie powinno być tragicznie, bo jest Ciebie dużo i masz kupę maszyn, więc to przeciwnik musi zasuwać do Ciebie. Ten pomysł mi się podoba.
Wersja nr 3 - średnio wiem jak to działa Ty wiesz najlepiej, więc sobie sam wyobraź jak to by działało w warunkach GT.
Pozdrawiam!
IMO wersja 1 brzmi niezgorzej; zawsze jakis powiew nowosci bedzie na turnieju. chociaz to opcja nr2 zapowiada sie silniej.
wez bramke nr 1 i tak!;p
wez bramke nr 1 i tak!;p
Kołata ma racje,trzeba zmierzyc sie nie tylko z przeciwnikiem ale takze z warunkami turnieju
Opcje:
1*-chyba najslabsza;giganty sie slabo sprawdzaja...a w dobie WE i dwarfow schodza jak zloto
"spieszmy sie kochac olbrzymy...tak szybko odchodza"
2*IMO najciekawsza wersja...300pkt przewagi powinno sie osiagnac...szczegolnie jak samemu sie bedzie grac szybko
3*fajne,zwlaszcza jak znasz taki styl gry...z drugiej strony miscasty fajne nie sa,no i trzeba sie przebijac przez oslone magiczna przeciwnika
mozna zrobic ta rozpe z malym upgrade-> goblin 4lvl,szaman 2lvl,general+bsb
do tego totem,+1Dispell+pierscionek+ 2xDS i moznaby sie pokusic o staff of sneaky stealin
plusy->oslona magiczna potezna- 2+2+1+(0-3) i do tego kradniesz kostke z puli przeciwnika i sam masz +1do rzutu na dispell
na wrazie czego jeszcze scrolle
do tego calkiem niezlych wojakow do walki(2x quell)...8ld,przerzuty
mozna sie pobawic magia
do tego strzelanko (2-4chukkasow,lobba,2xDD chyba ze lubisz ryzyko to wtedy trolle i DD)
big uns-sa ok...maja 4WS a to cenna sprawa...no i maja totem
sadze ze jeszcze 2 oddzialy boyzow,jakies nocniczki no i oddzialy flankujace(trolle/savage na butach z 2 bronmi)
ze 3-4 fasty
ps.dlugie wypociny beda nagrodzone niespodzianka?
pps.koloryt armii sprawia ze kombinacji jest wiele(i w tym miejscu mozemy sie posmiac nad WE )
Opcje:
1*-chyba najslabsza;giganty sie slabo sprawdzaja...a w dobie WE i dwarfow schodza jak zloto
"spieszmy sie kochac olbrzymy...tak szybko odchodza"
2*IMO najciekawsza wersja...300pkt przewagi powinno sie osiagnac...szczegolnie jak samemu sie bedzie grac szybko
3*fajne,zwlaszcza jak znasz taki styl gry...z drugiej strony miscasty fajne nie sa,no i trzeba sie przebijac przez oslone magiczna przeciwnika
mozna zrobic ta rozpe z malym upgrade-> goblin 4lvl,szaman 2lvl,general+bsb
do tego totem,+1Dispell+pierscionek+ 2xDS i moznaby sie pokusic o staff of sneaky stealin
plusy->oslona magiczna potezna- 2+2+1+(0-3) i do tego kradniesz kostke z puli przeciwnika i sam masz +1do rzutu na dispell
na wrazie czego jeszcze scrolle
do tego calkiem niezlych wojakow do walki(2x quell)...8ld,przerzuty
mozna sie pobawic magia
do tego strzelanko (2-4chukkasow,lobba,2xDD chyba ze lubisz ryzyko to wtedy trolle i DD)
big uns-sa ok...maja 4WS a to cenna sprawa...no i maja totem
sadze ze jeszcze 2 oddzialy boyzow,jakies nocniczki no i oddzialy flankujace(trolle/savage na butach z 2 bronmi)
ze 3-4 fasty
ps.dlugie wypociny beda nagrodzone niespodzianka?
pps.koloryt armii sprawia ze kombinacji jest wiele(i w tym miejscu mozemy sie posmiac nad WE )
Zobaczymyquas pisze:...ps.dlugie wypociny beda nagrodzone niespodzianka?...
A licky boom boom down!!!
Najlepiej zalac przciwnika masą
To znaczy nie wydawać multum na ochrone magiczną czy jakieś dodatki
Z bohaterów krótko:
Warboss, BSB, caddy z 2 DS i caddy z szczwanym kradziejem
Z corów:
3 * 25 okrów w tym jedni bigunsii z totemem
12 savage orc któży wyłaniają się za tłumów normalnych orków
4 fasty na przetrzymanie wroga
Z speciali
lobble
2 chucki
około 20 black orków z jakimś tam sztandarem
no i może z 8 hoppersów
Z rarów
2 doomy (są znakomite)
Plan dziłania jest taki:
Idziemy do przodu i się bijemy, jest nas więcej mamy więcej rank
A ostrzałem kierowac po klockach w którym jest genio i BSB żeby zjechać szybciej wrogów w walce
To znaczy nie wydawać multum na ochrone magiczną czy jakieś dodatki
Z bohaterów krótko:
Warboss, BSB, caddy z 2 DS i caddy z szczwanym kradziejem
Z corów:
3 * 25 okrów w tym jedni bigunsii z totemem
12 savage orc któży wyłaniają się za tłumów normalnych orków
4 fasty na przetrzymanie wroga
Z speciali
lobble
2 chucki
około 20 black orków z jakimś tam sztandarem
no i może z 8 hoppersów
Z rarów
2 doomy (są znakomite)
Plan dziłania jest taki:
Idziemy do przodu i się bijemy, jest nas więcej mamy więcej rank
A ostrzałem kierowac po klockach w którym jest genio i BSB żeby zjechać szybciej wrogów w walce
[/quote]Najlepiej zalac przciwnika masą
To znaczy nie wydawać multum na ochrone magiczną czy jakieś dodatki
Z bohaterów krótko:
Warboss, BSB, caddy z 2 DS i caddy z szczwanym kradziejem
Z corów:
3 * 25 okrów w tym jedni bigunsii z totemem
12 savage orc któży wyłaniają się za tłumów normalnych orków
4 fasty na przetrzymanie wroga
To znaczy nie wydawać multum na ochrone magiczną czy jakieś dodatki
Z bohaterów krótko:
Warboss, BSB, caddy z 2 DS i caddy z szczwanym kradziejem
Z corów:
3 * 25 okrów w tym jedni bigunsii z totemem
12 savage orc któży wyłaniają się za tłumów normalnych orków
4 fasty na przetrzymanie wroga
widze ze mamy zupelnie inne zdanie w kwestii:
-zalac masa (4 oddzialy)
-oszczedzanie na ochronie p-mag
Ja bym radził wersję z Warbossem i BSB przy bardzo silnej defensywie magicznej. Nie powinieneś marnować w ogóle czasu na fazę magii (no chyba, że przeciwnik ma jednego caddiego - wtedy z tych 4 kości możesz rzucić 2x pierwszy czar W końcu wejdzie ), tylko szybko kosić tych defensiarzy Osobiście proponowałbym coś takiego:
1 Black Orc Warboss @ 269 Pts
General
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Armour of Gork [50]
Amulet of Protectyness [25]
Boar
1 Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Martog's Best Basha [15]
Effigy of Mork [35]
Boar
1 Night Goblin Shaman @ 100 Pts
Magic Level 1;
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Night Goblin Shaman @ 100 Pts
Magic Level 1;
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Spear; Shield; Musician
5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Spear; Shield; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Shield; Light Armour; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician
28 Night Goblins @ 156 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Fanatic
28 Night Goblins @ 156 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Fanatic
24+1 Orc Boyz @ 180 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Orc Boss
24+1 Orc Boyz @ 180 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Orc Boss
28+1 Orc Big 'Uns @ 370 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Orc Boss
Morks Spirit Totem [50]
9 Squig Hoppers @ 135 Pts
1 Boar Chariot @ 85 Pts
3 Orc Crew
2 Spear Chukka @ 70 Pts
2 Spear Chukka @ 70 Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 195
Total Army Cost: 2500
Nie jestem pewien, czy przedmioty są dobre - ale mój AB takie mi pokazuje Ogólnie masz potężną defensywę magiczną (7 DD i 4 DS), więc taki defens nie przebije się nawet z jednym czarem zanim go zalejesz Ostrzał - kloce ng potrzebują aż 8 trupów, aby rzucały panikę (jeśli dołączysz do nich szamanów... ), to samo big uns - wersja przetrwalnikowa, która długo generuje DDki Herosi raczej mają wejść do mniejszych klocków i dodawać im powera. Ogólnie masz 5 wypasionych klocków, wspieranych rydwanem i squigami, na smoka masz 4 chukki, na wredną kawalerię/skirmishe masz 2 Divery, no a naturalnie do koszenia maszyn masz 4 fasty. Gracz defensywny ma niezły problem - po czym ma strzelać? 4 fasty musi skosić szybko, bo mu maszyny zjesz, no a potem zostają squigi odporne na psychę, rydwan z T5 i 5 wieeelkich kloców, które cholernie ciężko spanikować (w końcu to Ld9 + wielka ilość chłopa ) - może być fajnie A na ofens - trochę wystrzelasz, pomanewrujesz fastami, krzykniesz sobie WAAAGH! i pociśniesz tymi klocami!
1 Black Orc Warboss @ 269 Pts
General
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Armour of Gork [50]
Amulet of Protectyness [25]
Boar
1 Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Martog's Best Basha [15]
Effigy of Mork [35]
Boar
1 Night Goblin Shaman @ 100 Pts
Magic Level 1;
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Night Goblin Shaman @ 100 Pts
Magic Level 1;
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Spear; Shield; Musician
5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Spear; Shield; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Shield; Light Armour; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician
28 Night Goblins @ 156 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Fanatic
28 Night Goblins @ 156 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Fanatic
24+1 Orc Boyz @ 180 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Orc Boss
24+1 Orc Boyz @ 180 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Orc Boss
28+1 Orc Big 'Uns @ 370 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Orc Boss
Morks Spirit Totem [50]
9 Squig Hoppers @ 135 Pts
1 Boar Chariot @ 85 Pts
3 Orc Crew
2 Spear Chukka @ 70 Pts
2 Spear Chukka @ 70 Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 195
Total Army Cost: 2500
Nie jestem pewien, czy przedmioty są dobre - ale mój AB takie mi pokazuje Ogólnie masz potężną defensywę magiczną (7 DD i 4 DS), więc taki defens nie przebije się nawet z jednym czarem zanim go zalejesz Ostrzał - kloce ng potrzebują aż 8 trupów, aby rzucały panikę (jeśli dołączysz do nich szamanów... ), to samo big uns - wersja przetrwalnikowa, która długo generuje DDki Herosi raczej mają wejść do mniejszych klocków i dodawać im powera. Ogólnie masz 5 wypasionych klocków, wspieranych rydwanem i squigami, na smoka masz 4 chukki, na wredną kawalerię/skirmishe masz 2 Divery, no a naturalnie do koszenia maszyn masz 4 fasty. Gracz defensywny ma niezły problem - po czym ma strzelać? 4 fasty musi skosić szybko, bo mu maszyny zjesz, no a potem zostają squigi odporne na psychę, rydwan z T5 i 5 wieeelkich kloców, które cholernie ciężko spanikować (w końcu to Ld9 + wielka ilość chłopa ) - może być fajnie A na ofens - trochę wystrzelasz, pomanewrujesz fastami, krzykniesz sobie WAAAGH! i pociśniesz tymi klocami!
Generalnie kombinowałem mniej więcej coś podobnego kiedy mówiłem o opcji numer 2, oczywiście z własnym tuningiem bo ja mam jednak swoje przyzwyczajenia.
A tak swoją drogą to niektórzy (nie koniecznie tutaj) dają rady na GT w stylu "złapać 300 punktów i uciekać", muszę oczywiście zaznaczyć, że mnie takie pomysły do głowy nie przyjdą , bo jak nie od dziś wiadomo nie jest to filozofia zgodna z wyznawaną przez każdego Warbossa zasadą "Waaaaaaaagh!!!" i takie zagrywki to co najwyżej z plugawymi karzełkami mogę uskuteczniać, bo pierdzę w ich generalnym kierunku, a do tego ich ojciec był chomikiem, a matka śmierdziała skisłymi jagodami, poza tym wyjątkowym pzypadkiem w walce dla mnie nie ma półśrodków.
A tak swoją drogą to niektórzy (nie koniecznie tutaj) dają rady na GT w stylu "złapać 300 punktów i uciekać", muszę oczywiście zaznaczyć, że mnie takie pomysły do głowy nie przyjdą , bo jak nie od dziś wiadomo nie jest to filozofia zgodna z wyznawaną przez każdego Warbossa zasadą "Waaaaaaaagh!!!" i takie zagrywki to co najwyżej z plugawymi karzełkami mogę uskuteczniać, bo pierdzę w ich generalnym kierunku, a do tego ich ojciec był chomikiem, a matka śmierdziała skisłymi jagodami, poza tym wyjątkowym pzypadkiem w walce dla mnie nie ma półśrodków.
A licky boom boom down!!!
Dzisiaj był pierwszy test piechotnego walca i jestem zdecydowanie zadowolony. Grubo ponad 200 modeli, dużo kombinowania no i wygrana z WE na początek, co dla piechotnych O&G jest dość ciężkim zadaniem. Wybieram wersję numer 2, a co do zwycięzcy konkursu to jeszcze się zastanowię.
A licky boom boom down!!!
O kurna trzy posty pod rząd, ale edytował nie będę bo nikt nie zobaczy.
Po dogłębnym zastanowieniu się doszedłem do wniosku, że pierwszą nagrodę wygrali: Kołata i Gotrek vel Ypcośtam nagroda jest aktualnie w czasie tworzenia bo się okazało że wymaga pewnego specjalistycznego software'u, który muszę zakupić. Ale jak się tylko zakupi to ją zmontuję i prześlę.
Po dogłębnym zastanowieniu się doszedłem do wniosku, że pierwszą nagrodę wygrali: Kołata i Gotrek vel Ypcośtam nagroda jest aktualnie w czasie tworzenia bo się okazało że wymaga pewnego specjalistycznego software'u, który muszę zakupić. Ale jak się tylko zakupi to ją zmontuję i prześlę.
A licky boom boom down!!!
I to pisze b_sk, postrach spamerów z podforum PiMb_sk pisze:O kurna trzy posty pod rząd, ale edytował nie będę bo nikt nie zobaczy.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
Ej no ostatni był 11 dni wcześniej.
A licky boom boom down!!!