Pytania początkującego
Moderator: #helion#
Re: Pytania początkującego
Zaryzykuję, że chodzi o lusterko, a koledze chodzi o to, jak ma się przed tym bronić. Jedyny sposób zdaje się, to zaangażować danego bohatera oddziałem bez bohatera, tak by challenge nie na wiele się zdał.
A jeśli nie o to chodziło to nie wiem o co.
A jeśli nie o to chodziło to nie wiem o co.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Tak,tak o lusterko no wlasnie nie mam pojecia jak sie przed tym bronic. Otatnio gralem pzreciwko Imperium na 2k i WAr Altar wyzwal mi Lorda na challenge i uzyl lusterka. Wywnioskowalem ze trzeba go wystrzelac, ale moze sie da cos jeszcze zrobic? Mam nadzieje ze pomozecie mimo, iz nie gram Imperium
albo ostatecznie odmówić challenge
potrzebny imperialny uczony który przypomni mi : (brak podręcznika obecnie i znajomości zasad )
- templatka z helstorma częściowo jak przykryje jest automatycznie trafiony czy na 4+?
- outraidersi po daniu flee i zebraniu się mogą strzelić tak jak zwykła lekka kawaleria z tym że się nie ruszając oczywiście
- czy bardingi na outridersach obcinają fast cavalry?
- arcykapłan może podtrzymywać 2 różne RiP-y naraz?
z góry dzięki z odp
- templatka z helstorma częściowo jak przykryje jest automatycznie trafiony czy na 4+?
- outraidersi po daniu flee i zebraniu się mogą strzelić tak jak zwykła lekka kawaleria z tym że się nie ruszając oczywiście
- czy bardingi na outridersach obcinają fast cavalry?
- arcykapłan może podtrzymywać 2 różne RiP-y naraz?
z góry dzięki z odp
- templatka z helstorma częściowo jak przykryje jest automatycznie trafiony czy na 4+?
4+
- outraidersi po daniu flee i zebraniu się mogą strzelić tak jak zwykła lekka kawaleria z tym że się nie ruszając oczywiście
Nie, samo ogarnianie się jest traktowane jako ruszenie zgodnie z RB
- czy bardingi na outridersach obcinają fast cavalry?
tak
- arcykapłan może podtrzymywać 2 różne RiP-y naraz?
nie
4+
- outraidersi po daniu flee i zebraniu się mogą strzelić tak jak zwykła lekka kawaleria z tym że się nie ruszając oczywiście
Nie, samo ogarnianie się jest traktowane jako ruszenie zgodnie z RB
- czy bardingi na outridersach obcinają fast cavalry?
tak
- arcykapłan może podtrzymywać 2 różne RiP-y naraz?
nie
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
1. częściowo przykryte są trafiane na 4+ niestety
2.dokładniej zapis brzmi (str.19 polskiego dużego booka), że po zebraniu się oddział musi dokonać reorganizacji, co jest traktowane jako ruch i wyklucza możliwość strzelania; możesz oczywiście się poruszyć pełnym ruchem zgodnie z zasadą fasta, repeater handguny mają zasadę move or fire co wyklucza wszelkie możliwości oddania strzałów, jedynie champion, jeśli posiada repeater pistol, może w cokolwiek strzelić;
3. Barding na chabetach outriderów obcina zasadę fast cavalry, czyli 360 stopni line of side również
4.Może rzucić 2 modlitwy w jednej turze (z Altara trzecia) ale podtrzymywać może tylko jedną
ups ktoś mnie ubiegł
2.dokładniej zapis brzmi (str.19 polskiego dużego booka), że po zebraniu się oddział musi dokonać reorganizacji, co jest traktowane jako ruch i wyklucza możliwość strzelania; możesz oczywiście się poruszyć pełnym ruchem zgodnie z zasadą fasta, repeater handguny mają zasadę move or fire co wyklucza wszelkie możliwości oddania strzałów, jedynie champion, jeśli posiada repeater pistol, może w cokolwiek strzelić;
3. Barding na chabetach outriderów obcina zasadę fast cavalry, czyli 360 stopni line of side również
4.Może rzucić 2 modlitwy w jednej turze (z Altara trzecia) ale podtrzymywać może tylko jedną
ups ktoś mnie ubiegł
Witam chciałem się zapytać czy zamiast Arcymaga Warto wystawiać balthasar gelta niby model ma warda na 3+ przeciw strzelaniu może ignorować pierwsze nieudane rzucenie czaru i ma +2 do próby rzucenia czaru , ale czy da rade przeżyć z bolcami katapultami itp ? Bo do oddziału go niestety nie wsadze no i brak możliwości brania magicznych przedmiotów i 400pkt to też nie mało. Jeszcze pytanko o łuczników do czego są tak bardzo przydatni i na czym polega odganiaczka ? Bo skauci np nie przesłoną np Bolcom LOSu do czołgu czy War altaru ? aha ostatnie pytanko grałem ostatnio z wampirami i Lord miał red fury i lance która trafia automatycznie i najpierw wypłacił mi 4 ataki zraniły na 2+ przed armour save wzioł jeszcze 4 kości za red fury trafiły automatycznie i 3 zraniły na 2 + i na 7 kościach miałem robić save ? czy to jest poprawne czy trafienia z red fury nie podlegają działaniu lancy
hehe...co do Balthazara (z założeniem że między sobą gracie na bohaterów specjalnych), hmmm, zwykły Arcymag na pegazie i z pełną pulą za magiczne przedmioty kosztuje jakies 350 pkt, właściwości wszystkich nie wymieniłeś, otóż, zna wszystkie czary z magii metalu, która jest niezła, zwłaszcza jak Balti ma +2 do wyniku rzutu, Ward też niezły, chociaż grając na Pegazie trzeba bardzo uważać, nie jest Large Targetem, oprócz ruchu 20 cali można pomarszować 16. Jeśli dasz sobie ustrzelić arcymaga na pegazie z katapulty, działa, bolca lub innych wynalazków, to musisz być naprawdę zdolny, gorzej z łucznikami wszelkiej maści no i oczywiście panika bardzo boli takiego bohatera. Niestety słaba Liderka na całej armii powoduje, że nie jest to aż tak popularny wybór Lorda. Balti jest bezsprzecznie najlepszym z magusów w arsenale Imperium i wart jest swoich punktów, co by nie mówić, niezbyt wysokich. Na pozostałe pytania, niech lepiej wypowiedzą się inni
To ja odpowiem na drugie
To że lanca trafiała automatycznie, to nie ma znaczenia, bo w walce z czołgiem wszystko go trafia automatycznie.
Nie da się jednak ukryć, że kumpel Cię zwałował. Dodatkowe ataki z red fury dostaje za każdą ranę jaką zadał. tzn ranę której nie udało Ci się wysavować - w tym przypadku pancerzem czołgowym.
To że lanca trafiała automatycznie, to nie ma znaczenia, bo w walce z czołgiem wszystko go trafia automatycznie.
Nie da się jednak ukryć, że kumpel Cię zwałował. Dodatkowe ataki z red fury dostaje za każdą ranę jaką zadał. tzn ranę której nie udało Ci się wysavować - w tym przypadku pancerzem czołgowym.
Do tego co napisał Blaesus dodam, że Red Fury nie moze być połączone jedynie z GW (wielką bronią), ale z lancą jak najbardziej.
@Blaesus: Czemu zakładasz, że wampirzy Lord walczył z czołgiem?
@Blaesus: Czemu zakładasz, że wampirzy Lord walczył z czołgiem?
Ok wielkie dzięki co z łucznikami czy warto ich brać zamiast handgunów i kusz ktoś ostatnio robił turniejową rozpiskę i miał ich aż 40 i o co chodzi z tą odganiaczką. aha i jeszcze takie małe dopytanie o czołg jeżeli szarżuje czołgiem na oddział który jest 10" od niego i wydam na to 5 pkt pary to ten oddział dostaje K3 +5k3 auto trafień z siła 6 ?
1. Odginaczka, nie odganiaczka służy do tego, żeby tak mądrze ustawić ten oddział straceńców, żeby spowodowali to, iż szarżujący będzie musiał zaszarżować na nich, a nie na ważniejszy Twój oddział. Po deklaracji szarż, robisz flee, jeśli się uda uciec, przeciwnik pali szarżę i przy dobrych wiatrach może się na przykład ustawić bokiem na szarże Twojego ważnego, nie zagrożonego już przez przeciwnika szarżą
2. Tak, czołg za każdy pkt pary zadaje k3 z s6 plus jedno k3 z s6 za samą szarżę(nie ważne w jakiej jest odległości, nawet może być 1"), ale to jest podstawa i masz ten zapis w AB, radzę go dobrze poczytać, bez tego się nie wychodzi na stół.
2. Tak, czołg za każdy pkt pary zadaje k3 z s6 plus jedno k3 z s6 za samą szarżę(nie ważne w jakiej jest odległości, nawet może być 1"), ale to jest podstawa i masz ten zapis w AB, radzę go dobrze poczytać, bez tego się nie wychodzi na stół.
Robbbb99, różnica jest taka że jak zadeklarujesz 3 punkty na szarżę to jak przeciwnik zwieje gonisz go na 9 cali, a w przypadku 4 punktów na 12
Ok tylko ta odginaczka z skrimsherów średnio odgina, bo to skrimshe dostawiają się do szarżującego oddziału. Czyli o ile dobrze myślę to ustawiając skrimsherów przesuniętych tak by np. konnica chaosu nie mogła wjechać w czołg wjedzie prosto w np. jednego skrimshera i cały oddział będzie musiał się dostawić, a po ich złamaniu przypuszczam że odrazu, konnica będzie mogła wjechać w czołg w ramach pościgu. Przy okazji chciałem się zapytać co jeśli ja mam 10 skrimsherów oddalonych np 2" od skrimshu przeciwnika też 10 modeli jak się wtedy robi pierwszy szereg chyba nie będzie się składał z 10 modeli ?mati.pl pisze:1. Odginaczka, nie odganiaczka służy do tego, żeby tak mądrze ustawić ten oddział straceńców, żeby spowodowali to, iż szarżujący będzie musiał zaszarżować na nich, a nie na ważniejszy Twój oddział. Po deklaracji szarż, robisz flee, jeśli się uda uciec, przeciwnik pali szarżę i przy dobrych wiatrach może się na przykład ustawić bokiem na szarże Twojego ważnego, nie zagrożonego już przez przeciwnika szarżą
szarżowany się dostawia do szarżowanego, to raz, dwa uciekasz, a nie dajesz się zaszarżować, to dwa, dostawia się do najbliższego skirmisza, po linii prostej od środka oddziału szarżującego, czyli musisz tak kombinować, żeby nie wpadli ...
skirmisz, to powinni atakować wszyscy, którzy są w zasięgu szarży
skirmisz, to powinni atakować wszyscy, którzy są w zasięgu szarży
Właśnie o to chodzi by ta 5 ka łuczników jak najrzadziej dawała się zaszarżować... ona ma dawać flee.
Wtedy przeciwnik goni swój środek do środka najbliższego łucznika, czyli dokładnie tam gdzie chcemy go mieć... Taktyka zabawna, ale w polskim świecie rozpiskowym b. mała szansa na wygranie bitwy masakrą. Gdyby u nas na turniejach liczono punkty na zasadzie wygrana, przegrana, remis (jak w piłce nożnej)to by się sprawdzała. Tak, to przeciwnicy nabijają sobie punkt z dystansu magią i strzelaniem, a potem w ostatniej turze próbują szarż na zrobienie maksymalnej liczby fear/panic/terror testów.
Żeby ta taktyka się sprawdzała, to trzeba brać BSB i 3 x magowie...
Barzdzo dobra strona o tej taktyce poniżej:
http://www.remanlegions.com/
Wtedy przeciwnik goni swój środek do środka najbliższego łucznika, czyli dokładnie tam gdzie chcemy go mieć... Taktyka zabawna, ale w polskim świecie rozpiskowym b. mała szansa na wygranie bitwy masakrą. Gdyby u nas na turniejach liczono punkty na zasadzie wygrana, przegrana, remis (jak w piłce nożnej)to by się sprawdzała. Tak, to przeciwnicy nabijają sobie punkt z dystansu magią i strzelaniem, a potem w ostatniej turze próbują szarż na zrobienie maksymalnej liczby fear/panic/terror testów.
Żeby ta taktyka się sprawdzała, to trzeba brać BSB i 3 x magowie...
Barzdzo dobra strona o tej taktyce poniżej:
http://www.remanlegions.com/