Wrażenia po playtestach z BP
Moderator: Kołata
Wrażenia po playtestach z BP
w nowy rok wchodzimy z nowymi mozliwosciami.
LS mnie zaskoczyla odwaga w BP-> itemow sie prawde powiedziawszy nie spodziewalem /tak samo jak jakis zmian kosztow/
sloty:
special-luzik. najbardziej oczekiwana zmiana. prznajmniej teraz mozna sie pokusic o wystawianie czegos rozsadnego na np 2350 (a nie ponad 200 pkt dopchanych w slabioutkich corach)
rare-> na pierwszy rzut oka sprawilo mi mega duza radosc /szczegolnie po zakupie drugiej pompy/. a tutaj dooopa. pompa jako ze rydwan nie wkomponowala sie w zmiany. a szkoda.
trolle/gigant jako wsparcie-mozna pokombinowac.
itemy-> fajne zabaweczki. beda lecialy gromy na to jakie sa przejeahbane. jak sie widzi ile daja za koszt-to mozna miec takie wrazenie. ale trzeba miec na wzgledzie reszte AB.
ugrwalnia klimatyczne rozpiski na pure-goblinach; duzy boost dla opcji z warbossem;
swiniaczki(takze zwyklaki) oraz BO - jest miejsce,sa opcje.
i sa b.przemyslane. nie przychodzi mi do glowy zaden chory kombos.
mozliwosci?
byc moze warboss+3x shaman 2lvl.
magiczne ataki-> kuszace choc problematyczne w wykonaniu.
w wolnej chwili bede ostro kminil nad nowymi mozliwosciami.
LS mnie zaskoczyla odwaga w BP-> itemow sie prawde powiedziawszy nie spodziewalem /tak samo jak jakis zmian kosztow/
sloty:
special-luzik. najbardziej oczekiwana zmiana. prznajmniej teraz mozna sie pokusic o wystawianie czegos rozsadnego na np 2350 (a nie ponad 200 pkt dopchanych w slabioutkich corach)
rare-> na pierwszy rzut oka sprawilo mi mega duza radosc /szczegolnie po zakupie drugiej pompy/. a tutaj dooopa. pompa jako ze rydwan nie wkomponowala sie w zmiany. a szkoda.
trolle/gigant jako wsparcie-mozna pokombinowac.
itemy-> fajne zabaweczki. beda lecialy gromy na to jakie sa przejeahbane. jak sie widzi ile daja za koszt-to mozna miec takie wrazenie. ale trzeba miec na wzgledzie reszte AB.
ugrwalnia klimatyczne rozpiski na pure-goblinach; duzy boost dla opcji z warbossem;
swiniaczki(takze zwyklaki) oraz BO - jest miejsce,sa opcje.
i sa b.przemyslane. nie przychodzi mi do glowy zaden chory kombos.
mozliwosci?
byc moze warboss+3x shaman 2lvl.
magiczne ataki-> kuszace choc problematyczne w wykonaniu.
w wolnej chwili bede ostro kminil nad nowymi mozliwosciami.
Beard of Barbus (10 points, Enchanted Item) - cena + to co robi. W końcu będzie można w kluczowych miejscach mieć 100% pewność że się wypracowana przez nas sytuacja nie s... przez oblanie animozji. Poza tym szamana, z tym przedmiotem jeśli wylosuje z czarów pociski, będzie można wsadzić w regiment na frontowy i ciskać czary co turę. Poza tym można będzie "podzilić" atak i strona bez gienka nam się nie rozsypie, zanim nie dojdzie do wroga.
Genialny przedmiot.
Genialny przedmiot.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
bardzo prosze o link do tych nowości. z góry dziekuje.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
Właśnie przejrzałem BP i uznałem najpierw, że ktoś jaja sobie robi Będzie ciekawie, ale moim zdaniem obetną to po pierwszych bitwach.
Sloty są spoko, nie powinny wzbudzić kontrowersji. Też się zdziwiłem zakazem brania ich pod charioty, moja fluffowa rozpa na rydwanach nie przejdzie Z ciekawości wypróbuję na pewno opcję z 4 gigusiami Któryś w końcu może dojdzie.
Itemki za to na pewno wzbudzą wrzaski.
Armour fajny. BO na wronie zacznie może być w użyciu częściej, chociaż przy nim trzeba będzie teraz wybierać, czy ward 5+ i sam Ulag, czy rezygnujemy z warda na rzecz lepszego kopa w walce. Hmm w sumie ten item nie jest orcs only, więc nawet gobbosa kamikadze teraz łatwiej złożyć, zwłaszcza jak mu damy ten kamień nerkowy i brak testów fear/terror.
Największy wrzask będzie imho nad tym bannerkiem. Daje spore pole do popisu. Za grosze możemy mieć unit NG z 30 atakami, liderką BSB'ka. Co do przegięć to na BO lub BigUnach możemy zrobić klocek mający w szarży 20+ ataków z siłą 5, wrzucić BSB i zrobić kombosa albo z Waaagh bannerem zwiększającym szansę na szarżę albo z bannerkiem of butchery co da nam raz kopa w postaci 40+ ataków z siłą 5. W ogóle dzięki temu bannerowi będzie sens szarżowania na jednostki z ASF.
Beard też bardzo fajny item który wpłynie na zwiększenie różnorodności rozp. W końcu nie będzie konieczości zatrudniania nianiek tylko po to, żeby trzymać tam szamanów.
Na razie jestem w szoku zobaczymy, czy się to utrzyma.
BTW. wie ktoś jak w army builderze wprowadzać zmiany to bym się pobawił
edit: Loko: http://strony.aster.pl/barbaros/balancing_patch.pdf
Sloty są spoko, nie powinny wzbudzić kontrowersji. Też się zdziwiłem zakazem brania ich pod charioty, moja fluffowa rozpa na rydwanach nie przejdzie Z ciekawości wypróbuję na pewno opcję z 4 gigusiami Któryś w końcu może dojdzie.
Itemki za to na pewno wzbudzą wrzaski.
Armour fajny. BO na wronie zacznie może być w użyciu częściej, chociaż przy nim trzeba będzie teraz wybierać, czy ward 5+ i sam Ulag, czy rezygnujemy z warda na rzecz lepszego kopa w walce. Hmm w sumie ten item nie jest orcs only, więc nawet gobbosa kamikadze teraz łatwiej złożyć, zwłaszcza jak mu damy ten kamień nerkowy i brak testów fear/terror.
Największy wrzask będzie imho nad tym bannerkiem. Daje spore pole do popisu. Za grosze możemy mieć unit NG z 30 atakami, liderką BSB'ka. Co do przegięć to na BO lub BigUnach możemy zrobić klocek mający w szarży 20+ ataków z siłą 5, wrzucić BSB i zrobić kombosa albo z Waaagh bannerem zwiększającym szansę na szarżę albo z bannerkiem of butchery co da nam raz kopa w postaci 40+ ataków z siłą 5. W ogóle dzięki temu bannerowi będzie sens szarżowania na jednostki z ASF.
Beard też bardzo fajny item który wpłynie na zwiększenie różnorodności rozp. W końcu nie będzie konieczości zatrudniania nianiek tylko po to, żeby trzymać tam szamanów.
Na razie jestem w szoku zobaczymy, czy się to utrzyma.
BTW. wie ktoś jak w army builderze wprowadzać zmiany to bym się pobawił
edit: Loko: http://strony.aster.pl/barbaros/balancing_patch.pdf
wow
30 atakow gobosami to moze sila powtorzen cos sie zrani
ale nadal dziala to tylko w turze kiedy sie szarzuje-> wiec mam ture w ktorej mozna powalczyc z czarna gwardia/SM/czy multum innych jednostek widywanych u przeciwnika.
ale nadal to wymaga wziecia bsb z magicznym sztandarem (cud 3+AS)
chociaz na 9-10 orc boar boyzow z BO mozna tez spojrzec przychylniej
jezeli wrzawa bedzie przeogromna to pewnie z itemow sie wycofaja/choc precedensem byly DoW tak naprawde/.
jakas forma immunity albo koszt albo dodatkowe sloty jednostek/bohaterow to bla najwieksza bolaczka (po animozji).
teraz juz nie ma co narzekac-mozliwosci sie pojawily wiec mozna sie pobawic. szczegolnie na wieksze punkty.
30 atakow gobosami to moze sila powtorzen cos sie zrani
ale nadal dziala to tylko w turze kiedy sie szarzuje-> wiec mam ture w ktorej mozna powalczyc z czarna gwardia/SM/czy multum innych jednostek widywanych u przeciwnika.
ale nadal to wymaga wziecia bsb z magicznym sztandarem (cud 3+AS)
chociaz na 9-10 orc boar boyzow z BO mozna tez spojrzec przychylniej
jezeli wrzawa bedzie przeogromna to pewnie z itemow sie wycofaja/choc precedensem byly DoW tak naprawde/.
jakas forma immunity albo koszt albo dodatkowe sloty jednostek/bohaterow to bla najwieksza bolaczka (po animozji).
teraz juz nie ma co narzekac-mozliwosci sie pojawily wiec mozna sie pobawic. szczegolnie na wieksze punkty.
Nie wiem czy się dobrze dobrze domyślam ale plik do AB już jest do ściągnięcia.
Shino napisał:
Taki maly prezent na nowy rok ode mnie
http://rapidshare.com/files/328362060/wf7.ab
Shino napisał:
Taki maly prezent na nowy rok ode mnie
http://rapidshare.com/files/328362060/wf7.ab
-
- Mudżahedin
- Posty: 324
z itemami spokojnie. poki co burza sie glownie trolluja ludzie pokroju ziemka, jak itemy zostana ograne to wrzawa ucichnie.
zamiast sie ekscytowac ukladajcie rozpiski i testujcie, to ciekawsze bedzie.
z ogromna przyjemnoscia skladalem dzis rozpiske na demony, i po raz pierwszy w zyciu widze sens rozpiski nastawionej na CC a nie porno-magie. dla takich chwil warto trzymac to zielone bydlo w gablotce na honorowym miejscu mieszkania:P
zamiast sie ekscytowac ukladajcie rozpiski i testujcie, to ciekawsze bedzie.
z ogromna przyjemnoscia skladalem dzis rozpiske na demony, i po raz pierwszy w zyciu widze sens rozpiski nastawionej na CC a nie porno-magie. dla takich chwil warto trzymac to zielone bydlo w gablotce na honorowym miejscu mieszkania:P
Moim zdaniem nie ma o co się burzyć... tak jak stwierdził przedmówca, nasza armia nie ma jakiś lepszych bonusów, a przedmioty magiczne też zostawiały wiele do rzyczenia... teraz przynajmniej jest jak coś ugrać. Nie czarujmy się ale inne army booki 7 edycji z przedmiotami też są do przodu.
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"
no i jeszcze przeciwnik musi sie wystawic do szarzy.katerek pisze:Noo ze sztandarem SO Bigunsi przy sporym klocku (24+boss+bsb na świniaku) 78 ataków S5 hehehe
Trzeba będzie wyedytować pliki do AB żeby wcielić w życie te cudeńka )
pomijamy oczywiscie koszt takiego oddzialu/trudnosc szarzowania jednostka frenzy w to co sie chce itp.
za to bardzo ciekawie sie z tym prezentuja boar boyzi. bez upgrade sa w stanie cos ugrac.
-
- Mudżahedin
- Posty: 324
dodajesz do nich herosa zapewniajacego brak animozji odpornosc na fear, terror, panike.
dodatkowo dajesz baner +1atak one use only. w efekcie chlopaki w kluczowym momencie wyplacaja te swoje 15 atakow z s5 (wersja big uns)+ataki generala, dodatkowo maja przerzut hitow/kasuja wardy wampirom, a sa przy tym oddzialem calkowicie przewidywalnym i bedacym pod kontrola, z nienajgorszym save'em.
tez juz zaczalem skladac rozpiski z boarboyzami. do czego to doszlo
dodatkowo dajesz baner +1atak one use only. w efekcie chlopaki w kluczowym momencie wyplacaja te swoje 15 atakow z s5 (wersja big uns)+ataki generala, dodatkowo maja przerzut hitow/kasuja wardy wampirom, a sa przy tym oddzialem calkowicie przewidywalnym i bedacym pod kontrola, z nienajgorszym save'em.
tez juz zaczalem skladac rozpiski z boarboyzami. do czego to doszlo
dla mnie sloty sa najwazniejsze. wreszcze na 1500 bedzie miejsce na dodatkowa kontre z dzikusow na dzikach.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
Ja myśle nad 14 Boar Boyzami ze sztadarem Gholana. Do tego heros (np BSB) dajacy zodpornosc na fear/terr/panic i animozję. I huziiiia!GoblinNadGobliny pisze:dodajesz do nich herosa zapewniajacego brak animozji odpornosc na fear, terror, panike.
dodatkowo dajesz baner +1atak one use only. w efekcie chlopaki w kluczowym momencie wyplacaja te swoje 15 atakow z s5 (wersja big uns)+ataki generala, dodatkowo maja przerzut hitow/kasuja wardy wampirom, a sa przy tym oddzialem calkowicie przewidywalnym i bedacym pod kontrola, z nienajgorszym save'em.
tez juz zaczalem skladac rozpiski z boarboyzami. do czego to doszlo
Az tak drogie to nie jest (tyle co klocek Black Orkow) - 371 pkt (o ile dobrze pamietam) a w szarzy mamy 20A5S (dziki, boss i big boss) i 13A4S z reszty chlopakow. Total kombo za jakies 540pkt z herosem, ale mamy oddzial dosyc samodzielny, szybki, z turbo kopem (34 ataki w szarzy), niezla wytrzymaloscia i dobrym bazowym CR (2 szeregi, sztandar, BSB, outnumber). Jezeli szarzujemy, to raczej malo co jest w stanie przetrac szarze. Jezeli przyjmujemy szarze to jest sporo slabiej, wiec trzeba uwazac.
Musze teraz tylko domalowac 2 Boar Boyz.
mam 5,od lat leza w pudelku (tylko folia zdjeta). moze sie pokusze o sklejenie?
i dokladnie tak jak napisal Bless-> konfiguracja dowolna ale wazne iz- w miare wytrzymale,w miare tanie...a i przpieprzyc potrafi
big uns nadal ssaja po calej linii-> drogie ciałatajstwo w kosmos.
BP nie ugrywalnil giganta: to ze jest opcja jego wziecia(w zasadzie bez patrzenia na sloty)nie znaczy ze rozwiaze problemy. nadal jest cieniasem. w VC skroja go ghule/wraithy. DoCh to zuo w postaci flamerow.
IMO slot rare wykorzystany bedzie gorka na trolla+slot special (zwlaszcza prz opcji przejscia na jakosc nie na ilosc)
i dokladnie tak jak napisal Bless-> konfiguracja dowolna ale wazne iz- w miare wytrzymale,w miare tanie...a i przpieprzyc potrafi
big uns nadal ssaja po calej linii-> drogie ciałatajstwo w kosmos.
BP nie ugrywalnil giganta: to ze jest opcja jego wziecia(w zasadzie bez patrzenia na sloty)nie znaczy ze rozwiaze problemy. nadal jest cieniasem. w VC skroja go ghule/wraithy. DoCh to zuo w postaci flamerow.
IMO slot rare wykorzystany bedzie gorka na trolla+slot special (zwlaszcza prz opcji przejscia na jakosc nie na ilosc)
Gigant w tej edycji nadaje się tylko jesli wiesz przeciwko jakiej armi grasz. I nie zgodze się, ze jest kiepski na VC. Własnie tu mi się sprawdza najlepiej.
A jesli chodzi o ghule i wraiciaki. Własnie o to chodzi w tej grze, żeby nie dać sie udupić. Wolę unikać nim określonych przeciwników w CC niż armat.
Sloty -> wsio juz powiedzieliście.
Przedmiotki:
Shino -> bomba,
Broda -> zajebiste,
Xet -> świetna sprawa, ale w sumie aż tak często nie szarżujemy, boost dla rozp rydwanowych i przeciwko undeadom i demonoidom,
grzyb -> jak dla mnie szał ciał,
szmatka -> cud techniki, tylko na małe pkt. jakos tego nie widzę,
A jesli chodzi o ghule i wraiciaki. Własnie o to chodzi w tej grze, żeby nie dać sie udupić. Wolę unikać nim określonych przeciwników w CC niż armat.
Sloty -> wsio juz powiedzieliście.
Przedmiotki:
Shino -> bomba,
Broda -> zajebiste,
Xet -> świetna sprawa, ale w sumie aż tak często nie szarżujemy, boost dla rozp rydwanowych i przeciwko undeadom i demonoidom,
grzyb -> jak dla mnie szał ciał,
szmatka -> cud techniki, tylko na małe pkt. jakos tego nie widzę,
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...
No dobra, pierwszy test nowymi orkasami za mną.
Moja armia:
Black Orc Warboss @ 250 Pts
General; Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Enchanted Shield [15]
Collar of Zorga [5]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
Boar
Black Orc Big Boss @ 166 Pts
Battle Standard
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Beard of Barbus [10]
Boar
Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
Yan Khel Mushroom [15]
2x 25 Night Goblins @ 129 Pts
Shield; Musician, 2 Fanatic
10 Savage Boyz @ 90 Pts
Spear
4x Spear Chukka @ 160 Pts
Bully
2x Boar Chariot @ 85 Pts
3 Orc Crew
15 Squig Herd @ 150 Pts
14 Orc Boar Boyz @ 371 Pts
FCG
Banner of Gholan [25]
5 Trolls @ 200 Pts
2x Doom Diver @ 160 Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 5
Models in Army: 142
Total Army Cost: 2245
Armia Runepriesta:
Highborn @ 577 Pts
General; Great Weapon; Light Armour; Shield
Bow of Loren [35]
Amaranthine Brooch [35]
Hail of Doom Arrow [30]
Green Dragon @ [320] Pts
Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
3x 8 Dryads @ 96 Pts
12 Glade Guard @ 150 Pts
Musician
12 Glade Guard @ 156 Pts
Musician, Lord's Bowman
2x 5 Glade Riders @ 120 Pts
3x 5 Wardancers @ 97 Pts
Musician
5 Waywatchers @ 120 Pts
6 Waywatchers @ 144 Pts
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 88
Total Army Cost: 2246
Układ terenu i wystawienie armii wyglądało następująco:
Z czarów:
- welfy miały dwa razy 3 czar z Athel Loren
- zielonoskorzy dwie stopy, popychaczkę i mały pocisk D6S2
Welfy zaczynały bitwę.
1 tura - WE
Driady przy prawej krawedzi ruszyly do przodu na maksa, driady srodkowe, wraz z lucznikami, przesunely sie do przodu, drudzy lucznicy weszli na gorke. Tancerze i Glade Riderzy weszli ostro w srodek pola, smok podleciał pod duży las tak, że widziała go jedna chukka.
Z ostrzału welfy zabijają wspomnianą, samotną chukkę po lewej stronie.
1 tura - O&G
Jedyny niezdany test animozji to squig herd. Oblany test toche przyblokowal mi armię i najwiekszym tego bolem bylo ograniczone pole widzenia maszyn. Moje Trolle wyszly mocno na srodek pola, oddziały nocników za nimi. Rydwan przy lesie obraca się w stronę Waywatcherow. Po prawej stronie oddział Dzików i Rydwan podjezdzaja pod driady. Z magii nic nie wchodzi, ale scroll poszedł.
2 tura - WE
Smok ląduje obok Doom Diverów. Driady stojące na srodku pola podchodza pod trolle, zeby wyploszyc fanatyków z obu oddziałow Nocników (nocniki zabijaja sie na murku). Jedni Riderzy staja miedzy laskami, drudzy idą wolną lewą flanką. Driady stojące po lewej stronie wbijaja do dużego lasu. Driady stojące obok Boar Boyzow nie maja gdzie uciec, wiec ustawiaja sie tylko tak, zeby oddział Dizków nie robił sobie po wygranej walce ruchu na srodek stołu, lecz szedł na bok, najlepiej za pole. Tancerze z magami trzymaja sie na tyłach (tak do końca bitwy). W fazie strzelania Runepriest odpala HODE w Doom Divera i majac 16 hitów rozwala go bez problemu. Waye, lucznicy z górki i Riderzy wystrzeliwują prawie do nogi zalogę drugiej chukki (zostaje bully). Reszta łuków idzie w trolle, na których nie robi to wiekszego wrazenia.
2 tura - O&G
Rydwan i Boar Boyz wjezdzaja w stojące przed nimi driady. Trolle wjezdzjaja w drugie driady, ktore przed chwila wywabiły fanatyków. Rydwan na lewej szarzuje na Waywatcherów, którzy być moze niechcacy weszli w jego zasieg - elfy deklaruja ucieczkę. Reszta armii obraca sie w strone smoka, ktory wyladował na jej tyłach. W fazie magii welfy używają kolejnego scrolla. W fazie strzelania chukki zadaja trzy rany na smoku. Boar Boyzi i rydwan masakruja Driady. Trolle łamią drugie Driady (ginie tez jeden Troll) - te uciekają przez łuczników i panikują ich. Trolle powstrzymuja sie od pogoni (stracilyby Ld generała)
3 tura - WE
Tancerze z małego lasku szarzują w bok Trolli. Smok szarzuje na drugiego Doom Divera. Driady, ktory uciekały od Trolli nie zbieraja sie i uciekaja dalej, to samo dotyczy Waywatcherów. Tylko łucznicy sie opanowują. Driady stojące w lesie przechodzą tak, by widzieć oddziały orków. Jeden oddział Riderów staje przy środku orkowej krawedzi. Drugi oddział staje przy Nocnych Goblinach. W fazie strzelania Waye i Riderzy dostrzeliwują samotnego bulliego w baliscie. W walce wrecz smok zabija Doom Divera i wpada w chukkę. Tancerze, którzy wpadli w bok Trolli nie zadali żadnej rany, natomiast w odpowiedzi Troll zabił jednego z nich - elfy przegrały, ale ustały brejka. Trolle obróciły się do wroga.
3 tura - O&G
Brak szarz. Boar Boyz i rydwan lecą z prawej flanki do środka pola bitwy, w strefę welfów. Savage zasuwają w stronę prawej krawedzi, by nie przeszkadzac reszcie armii ( i tam juz pozostaną do konca bitwy). Drugi rydwan przesuwa się na bok, koło Glade Riderów. Jeden klocuszek Nocników pozostaje zwrócone w stronę smoka, drugi obraca sie do Riderów, którzy stanęli obok niego. Squig Herd jest obrócony w strone drugich Glade Riderów, którzy są z boku, na tyłach zielonoskórej armii. W magii miscast i jeden Szaman dostaje ranę. Drugi czar rozproszony z kostek. Strzelania brak. W fazie walki wrecz smok łamie balistę i wpada w czwartą, ostatnią maszynę. Trolle łamią Tancerzy i zaganiają ich.
4 tura - WE
Driady i Waywatcherzy się opanowują. Driady z duzego lasu szarzują na rydwan - ten deklaruje ucieczkę. Wpada w ten sposób w Glade Riderów i ginie zabierając ze sobą do piachu cały oddział jezdzców (7 impaktów!). Strzelanie z łuków idzie w Trolle, które dostają ranę albo dwie, ale kompletnie sie tym nie przejmują. Smok zabija ostatnia balistę i wylatuje za pole.
4 tura - O&G
Squig Herd rzuca 6 na animozję i dzieki temu ma zasięg szarzy na Driady, ktore przed chwilą zniszczyły rydwan. Bez namyslu paszczaki rzucają sie na małe drzewka. Boar Boyz robią wjazd w zebranych łuczników a towarzyszacy im rydwan chroni tyłów oddziału Dzików, bo gdzies tam w krzakach z boku kryje sie jeszcze jeden oddział Tancerzy. W fazie magii nie ma smoka, wiec czary idą w jeden pozostały oddział Ridersów, którzy stoją na tyłach zielonej armii. Jeden scroll i jeden misdispel - ginie dwoch Riderów a oddział panikuje i ucieka za stół. W fazie walki Driady ustały na 5+ przegrana walkę ze squigami. Boar Boyz masakrują łuczników i wjezdzaja w Driady, który stały za nimi (to te, które uciekały od Trolli).
5 tura - WE
Na pole bitwy wraca smok - staje z boku oddzialu Nocników, by ostrzałem i zionięciem, oraz terrorem, zmusic je do ucieczki. Reszta elfów już raczej unika niebezpiecznych sytuacji i wycofuje się w gląb lasków lub na bezpieczną odległość. W fazie strzelania smok z BoL i zioniecia zabija 5 Nocnikow, wiec oddział nie musi robic testu psychologicznego. Ostrzał w Trolle zabija jednego z nich, ale dzieki bliskosci generała nie wywołuje to paniki. Pierwsze Driady znów ustały brejka od squigów ale drugie Driady giną pod kopytami Dzików.
5 tura - O&G
Generał z szamanami wchodza do Oddziału Nocników, ktory przed chwilą był pod ostrzałem elfickiego smoka. Reszta oddziałow duzo juz nie zrobi - obracaja sie tylko w stronę Tancerzy, łuczników i Wayów, którzy sa ostatnimi elfickimi oddziałami na polu bitwy. W fazie magii napierw stopa i ostatni DS welfów. Z drugiego czaru wchodzi popychaczka na oddział Nocników z Generałem. Smok deklaruje ucieczkę i cudem udaje mu się nie wyleciec za pole bitwy (staje tuz przy krawedzi).
6 tura - We
Smok rzuca 11 na opanowanie i wylatuje za pole bitwy.
Oddzialy strzelcow probuja jeszcze zadac rane na Trollach, zeby wywołac kolejny test paniki, lecz nie udaje im się to.
6 tura - O&G
Dwa razy nieudane rzucenie stopy. Zajecie/zablokowanie cwiartek.
Straty O&G:
wszystkie maszyny (w sumie 320 pkt) i jeden rydwan.
Straty WE:
- Generał na smoku
- 3 oddziały Driad
- 2 oddziały Glade Riderów
- oddział Glade Guardów
- oddział tancerzy
Wynik: 1000pkt przewagi dla zielonoskórych, wiec jakieś 14:6
Wnioski:
Welfy miały nieco pecha z liderkami - pomijajac kilka niezdanych panik, najbardziej Runepriesta zabolało niezebranie generała na 10ld. Poza tym napór szedł dosyc skutecznie. Orkasy kreciły się wokól siebie i gdyby nie trochę farta, to mogło byc znacznie gorzej dla orkasów.
W armii orków najlepiej spisywały mi sie Trolle, które zebrały 2/3 welfickiego strzelania, co nie zrobiło na nich wiekszego wrazenia, a które niszczyły lub odsuwały wrogie regimenty od moich pozycji. Przedmioty z Balancig Patcha miały znaczenie tylko o tyle, że mogłem wystawic oddział Boar Boyzow (szkoda tylko, ze nie udało mi sie w pełni wykorzystac potencjału tej bardzo drogiej jednostki). Poza tym nie wpłynęły w żaden sposób na przebieg rozgrywki.
Choc nie widać tego w moim dosyć rzeczowym raporcie, mieliśmy z tej bitwy ubaw po pachy. Była kupa śmiechu i dobrze się bawiliśmy. Dzięki za świetną bitwę, Runepriest!
Orkasy rules!
Moja armia:
Black Orc Warboss @ 250 Pts
General; Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Enchanted Shield [15]
Collar of Zorga [5]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
Boar
Black Orc Big Boss @ 166 Pts
Battle Standard
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Beard of Barbus [10]
Boar
Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
Yan Khel Mushroom [15]
2x 25 Night Goblins @ 129 Pts
Shield; Musician, 2 Fanatic
10 Savage Boyz @ 90 Pts
Spear
4x Spear Chukka @ 160 Pts
Bully
2x Boar Chariot @ 85 Pts
3 Orc Crew
15 Squig Herd @ 150 Pts
14 Orc Boar Boyz @ 371 Pts
FCG
Banner of Gholan [25]
5 Trolls @ 200 Pts
2x Doom Diver @ 160 Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 5
Models in Army: 142
Total Army Cost: 2245
Armia Runepriesta:
Highborn @ 577 Pts
General; Great Weapon; Light Armour; Shield
Bow of Loren [35]
Amaranthine Brooch [35]
Hail of Doom Arrow [30]
Green Dragon @ [320] Pts
Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
3x 8 Dryads @ 96 Pts
12 Glade Guard @ 150 Pts
Musician
12 Glade Guard @ 156 Pts
Musician, Lord's Bowman
2x 5 Glade Riders @ 120 Pts
3x 5 Wardancers @ 97 Pts
Musician
5 Waywatchers @ 120 Pts
6 Waywatchers @ 144 Pts
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 88
Total Army Cost: 2246
Układ terenu i wystawienie armii wyglądało następująco:
Z czarów:
- welfy miały dwa razy 3 czar z Athel Loren
- zielonoskorzy dwie stopy, popychaczkę i mały pocisk D6S2
Welfy zaczynały bitwę.
1 tura - WE
Driady przy prawej krawedzi ruszyly do przodu na maksa, driady srodkowe, wraz z lucznikami, przesunely sie do przodu, drudzy lucznicy weszli na gorke. Tancerze i Glade Riderzy weszli ostro w srodek pola, smok podleciał pod duży las tak, że widziała go jedna chukka.
Z ostrzału welfy zabijają wspomnianą, samotną chukkę po lewej stronie.
1 tura - O&G
Jedyny niezdany test animozji to squig herd. Oblany test toche przyblokowal mi armię i najwiekszym tego bolem bylo ograniczone pole widzenia maszyn. Moje Trolle wyszly mocno na srodek pola, oddziały nocników za nimi. Rydwan przy lesie obraca się w stronę Waywatcherow. Po prawej stronie oddział Dzików i Rydwan podjezdzaja pod driady. Z magii nic nie wchodzi, ale scroll poszedł.
2 tura - WE
Smok ląduje obok Doom Diverów. Driady stojące na srodku pola podchodza pod trolle, zeby wyploszyc fanatyków z obu oddziałow Nocników (nocniki zabijaja sie na murku). Jedni Riderzy staja miedzy laskami, drudzy idą wolną lewą flanką. Driady stojące po lewej stronie wbijaja do dużego lasu. Driady stojące obok Boar Boyzow nie maja gdzie uciec, wiec ustawiaja sie tylko tak, zeby oddział Dizków nie robił sobie po wygranej walce ruchu na srodek stołu, lecz szedł na bok, najlepiej za pole. Tancerze z magami trzymaja sie na tyłach (tak do końca bitwy). W fazie strzelania Runepriest odpala HODE w Doom Divera i majac 16 hitów rozwala go bez problemu. Waye, lucznicy z górki i Riderzy wystrzeliwują prawie do nogi zalogę drugiej chukki (zostaje bully). Reszta łuków idzie w trolle, na których nie robi to wiekszego wrazenia.
2 tura - O&G
Rydwan i Boar Boyz wjezdzaja w stojące przed nimi driady. Trolle wjezdzjaja w drugie driady, ktore przed chwila wywabiły fanatyków. Rydwan na lewej szarzuje na Waywatcherów, którzy być moze niechcacy weszli w jego zasieg - elfy deklaruja ucieczkę. Reszta armii obraca sie w strone smoka, ktory wyladował na jej tyłach. W fazie magii welfy używają kolejnego scrolla. W fazie strzelania chukki zadaja trzy rany na smoku. Boar Boyzi i rydwan masakruja Driady. Trolle łamią drugie Driady (ginie tez jeden Troll) - te uciekają przez łuczników i panikują ich. Trolle powstrzymuja sie od pogoni (stracilyby Ld generała)
3 tura - WE
Tancerze z małego lasku szarzują w bok Trolli. Smok szarzuje na drugiego Doom Divera. Driady, ktory uciekały od Trolli nie zbieraja sie i uciekaja dalej, to samo dotyczy Waywatcherów. Tylko łucznicy sie opanowują. Driady stojące w lesie przechodzą tak, by widzieć oddziały orków. Jeden oddział Riderów staje przy środku orkowej krawedzi. Drugi oddział staje przy Nocnych Goblinach. W fazie strzelania Waye i Riderzy dostrzeliwują samotnego bulliego w baliscie. W walce wrecz smok zabija Doom Divera i wpada w chukkę. Tancerze, którzy wpadli w bok Trolli nie zadali żadnej rany, natomiast w odpowiedzi Troll zabił jednego z nich - elfy przegrały, ale ustały brejka. Trolle obróciły się do wroga.
3 tura - O&G
Brak szarz. Boar Boyz i rydwan lecą z prawej flanki do środka pola bitwy, w strefę welfów. Savage zasuwają w stronę prawej krawedzi, by nie przeszkadzac reszcie armii ( i tam juz pozostaną do konca bitwy). Drugi rydwan przesuwa się na bok, koło Glade Riderów. Jeden klocuszek Nocników pozostaje zwrócone w stronę smoka, drugi obraca sie do Riderów, którzy stanęli obok niego. Squig Herd jest obrócony w strone drugich Glade Riderów, którzy są z boku, na tyłach zielonoskórej armii. W magii miscast i jeden Szaman dostaje ranę. Drugi czar rozproszony z kostek. Strzelania brak. W fazie walki wrecz smok łamie balistę i wpada w czwartą, ostatnią maszynę. Trolle łamią Tancerzy i zaganiają ich.
4 tura - WE
Driady i Waywatcherzy się opanowują. Driady z duzego lasu szarzują na rydwan - ten deklaruje ucieczkę. Wpada w ten sposób w Glade Riderów i ginie zabierając ze sobą do piachu cały oddział jezdzców (7 impaktów!). Strzelanie z łuków idzie w Trolle, które dostają ranę albo dwie, ale kompletnie sie tym nie przejmują. Smok zabija ostatnia balistę i wylatuje za pole.
4 tura - O&G
Squig Herd rzuca 6 na animozję i dzieki temu ma zasięg szarzy na Driady, ktore przed chwilą zniszczyły rydwan. Bez namyslu paszczaki rzucają sie na małe drzewka. Boar Boyz robią wjazd w zebranych łuczników a towarzyszacy im rydwan chroni tyłów oddziału Dzików, bo gdzies tam w krzakach z boku kryje sie jeszcze jeden oddział Tancerzy. W fazie magii nie ma smoka, wiec czary idą w jeden pozostały oddział Ridersów, którzy stoją na tyłach zielonej armii. Jeden scroll i jeden misdispel - ginie dwoch Riderów a oddział panikuje i ucieka za stół. W fazie walki Driady ustały na 5+ przegrana walkę ze squigami. Boar Boyz masakrują łuczników i wjezdzaja w Driady, który stały za nimi (to te, które uciekały od Trolli).
5 tura - WE
Na pole bitwy wraca smok - staje z boku oddzialu Nocników, by ostrzałem i zionięciem, oraz terrorem, zmusic je do ucieczki. Reszta elfów już raczej unika niebezpiecznych sytuacji i wycofuje się w gląb lasków lub na bezpieczną odległość. W fazie strzelania smok z BoL i zioniecia zabija 5 Nocnikow, wiec oddział nie musi robic testu psychologicznego. Ostrzał w Trolle zabija jednego z nich, ale dzieki bliskosci generała nie wywołuje to paniki. Pierwsze Driady znów ustały brejka od squigów ale drugie Driady giną pod kopytami Dzików.
5 tura - O&G
Generał z szamanami wchodza do Oddziału Nocników, ktory przed chwilą był pod ostrzałem elfickiego smoka. Reszta oddziałow duzo juz nie zrobi - obracaja sie tylko w stronę Tancerzy, łuczników i Wayów, którzy sa ostatnimi elfickimi oddziałami na polu bitwy. W fazie magii napierw stopa i ostatni DS welfów. Z drugiego czaru wchodzi popychaczka na oddział Nocników z Generałem. Smok deklaruje ucieczkę i cudem udaje mu się nie wyleciec za pole bitwy (staje tuz przy krawedzi).
6 tura - We
Smok rzuca 11 na opanowanie i wylatuje za pole bitwy.
Oddzialy strzelcow probuja jeszcze zadac rane na Trollach, zeby wywołac kolejny test paniki, lecz nie udaje im się to.
6 tura - O&G
Dwa razy nieudane rzucenie stopy. Zajecie/zablokowanie cwiartek.
Straty O&G:
wszystkie maszyny (w sumie 320 pkt) i jeden rydwan.
Straty WE:
- Generał na smoku
- 3 oddziały Driad
- 2 oddziały Glade Riderów
- oddział Glade Guardów
- oddział tancerzy
Wynik: 1000pkt przewagi dla zielonoskórych, wiec jakieś 14:6
Wnioski:
Welfy miały nieco pecha z liderkami - pomijajac kilka niezdanych panik, najbardziej Runepriesta zabolało niezebranie generała na 10ld. Poza tym napór szedł dosyc skutecznie. Orkasy kreciły się wokól siebie i gdyby nie trochę farta, to mogło byc znacznie gorzej dla orkasów.
W armii orków najlepiej spisywały mi sie Trolle, które zebrały 2/3 welfickiego strzelania, co nie zrobiło na nich wiekszego wrazenia, a które niszczyły lub odsuwały wrogie regimenty od moich pozycji. Przedmioty z Balancig Patcha miały znaczenie tylko o tyle, że mogłem wystawic oddział Boar Boyzow (szkoda tylko, ze nie udało mi sie w pełni wykorzystac potencjału tej bardzo drogiej jednostki). Poza tym nie wpłynęły w żaden sposób na przebieg rozgrywki.
Choc nie widać tego w moim dosyć rzeczowym raporcie, mieliśmy z tej bitwy ubaw po pachy. Była kupa śmiechu i dobrze się bawiliśmy. Dzięki za świetną bitwę, Runepriest!
Orkasy rules!