Pytania wszelakie ... ;)
Moderator: JarekK
Re: Pytania wszelakie ... ;)
Takie pytanko, jeżeli jednostka ma frenzy i uzyskuje w pewnym momencie całkowitą odporność na psychologię to czy taka jednostka nadal MUSI szarżować na wszystko co widzi i gonić każdego ? Dzięki za odpowiedź.
Jednostka będąca pod wpływem frenzy, już jest Odporna na Psychologię. Termin "całkowita odporność na psychologię" nie ma innego znaczenia niż "odporność na psychologię" (według Rulebook'a terminy te można używać zamiennie, ale to jest raczej reminiscencja 6 edycji, kiedy to rzeczywiście odporność na psychologię znaczyła odporność na każdą psychologię). W tej edycji odporność na psychologię daje jedynie odporność na Fear, Terror and Panic, a więc tak, oddział pod wpływem Frenzy zawsze będzie musiał szarżować każdego kogo może i zawsze będzie musiał gonić (chyba, że straci Frenzy w wyniku przegranej walki - wtedy wszystkie zasady dotyczące Frenzy znikają).Luk pisze:Takie pytanko, jeżeli jednostka ma frenzy i uzyskuje w pewnym momencie całkowitą odporność na psychologię to czy taka jednostka nadal MUSI szarżować na wszystko co widzi i gonić każdego ? Dzięki za odpowiedź.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- PIOTROSLAV
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 153
i jeszcze niemożliwośc ucieczki w deklaracji na szarżę oznacza ITP
Ok to mam teraz inne choć powiązane z tym tematem pytanie :Mac pisze:Jednostka będąca pod wpływem frenzy, już jest Odporna na Psychologię. Termin "całkowita odporność na psychologię" nie ma innego znaczenia niż "odporność na psychologię" (według Rulebook'a terminy te można używać zamiennie, ale to jest raczej reminiscencja 6 edycji, kiedy to rzeczywiście odporność na psychologię znaczyła odporność na każdą psychologię). W tej edycji odporność na psychologię daje jedynie odporność na Fear, Terror and Panic, a więc tak, oddział pod wpływem Frenzy zawsze będzie musiał szarżować każdego kogo może i zawsze będzie musiał gonić (chyba, że straci Frenzy w wyniku przegranej walki - wtedy wszystkie zasady dotyczące Frenzy znikają).Luk pisze:Takie pytanko, jeżeli jednostka ma frenzy i uzyskuje w pewnym momencie całkowitą odporność na psychologię to czy taka jednostka nadal MUSI szarżować na wszystko co widzi i gonić każdego ? Dzięki za odpowiedź.
Załóżmy, że konnica HE ma stadard of balance który daje jej i wrogowi w kontakcie immune to psychology ( w tym znika hatred, frenzy itd ). Jednostka konnicy walczy ale przegrywa wynikiem walki i zaczyna uciekać :
a.) w momencie kiedy konnica zaczyna uciekać wroga jednostka odzyskuje frenzy i musi gonić
b.) w momencie ucieczki frenzy nadal nie działa i gracz wrogiej jednostki ma prawo wyboru czy goni czy nie.
Która odpowiedź jest prawidłowa ?
a, konnica, uciekając, traci baner a wroga jednostka odzyskuje frenzy i musi gonić
Popatrz na opis bannera:Luk pisze:Widzę tu pewną nieścisłość, najpierw piszecie że immune to psychology nie neguje efektów frenzy, a teraz, że w kontakcie z bannerem dającym immune to psychology jednostka traci frenzy ? Jeżeli to możliwe prosiłbym o uściślenie bo trochę BARDZO to nie logiczne.
To że banner daje immune to psychology to jedno, ale drugie jest to, że również likwiduje hatred i frenzy. A więc nie jest to efekt bycia Immune to Psychology, ale oddzielny efekt sztandaru (rozumiem, że właśnie o High Elficki Standard of Balance chodziło).Standard of Balance....45 points
The unit carrying the Standard of Balance, and any enemy unit
in base contact with it, is immune to psychology. In addition,
they also lose hatred and frenzy abilities (in the same way as a
unit that has already fought and lost a round of combat).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Zasadniczo przyjmuje się, ze tak, choć nie wiem dlaczego ( BoB kasuje frenzy tak jakbyś przegrał walkę, BoR pozwala zachować frenzy mimo przegrania walki ).
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Nie sztandar akurat mnie nie interesował, nawet jego zasad nie znałem, po prostu się złapałem na tym, że daje immune to psychology i zasugerowałem, że to niweluje frenzy ( jako zasada nadrzędna ) jeżeli tak nie jest to wszystko jasne. Jednak jeżeli przypadkiem jest to zasada nadrzędna to prosiłbym o potwierdzenie
- PIOTROSLAV
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 153
ponowię swoje pytanie:
czy na blessingi rzucane potem z warshrinów można przerzucać 2 i 7? Ja póki co grałem że można, ale w sumie nie znalazłem na to odpowiedzi nigdzie...
czy na blessingi rzucane potem z warshrinów można przerzucać 2 i 7? Ja póki co grałem że można, ale w sumie nie znalazłem na to odpowiedzi nigdzie...
Hmmmm nie mam tekstu przed sobą ale z tego co widziałem i pamiętam to zasada choosenów mówi że przerzucać można wyniki 2 lub 7 na kostce i nie jest napisane, że tylko przy tym 1 rzucie przed grą więc jeśli nie jest nigdzie expressis verbis wymienione, że przerzucać można tylko przy rzucie przed grą to rozumieć należy, że dotyczy to wszelkich rzutów na Eye of the God's dotyczących tej jednostki.
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...
- PIOTROSLAV
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 153
no właśnie jest taki problem, że tam to tylko do pierwszego rzutu się tyczy
Skoro jesteśmy przy warshrinie. to takie pytanko. Jeżeli bohater znajduje się w oddziale na który rzucamy błogosławieństwo to on również otrzymuje błogosławieństwo i traci je w momencie odłączenia się od oddziału. ( zgodnie z erratą) A czy w sytuacji gdy bohater znajduje się w oddziale i rzucamy to samo błogosławieństwo jednak z myślą, że po rozdzieleniu ma zostać na bohaterze nie na oddziale to możemy po prostu je rzucić na bohatera i oddział dostanie je również. ( sytuacja odwrotna jedyna różnica jest taka, że po odłączeniu błogosławieństwo ma zostać na bohaterze nie na oddziale). Jeżeli nie to jak to wygląda w przypadku oddziału składającego się tylko z 2 bohaterów ( wedle zasad podręcznikowych jest to oddział jak każdy inny) i gdy na taki oddział nie wybierając żadnego z bohaterów rzucam błogosławieństwo co się wtedy dzieje jak się rozłączają? Trochę zagmatwane pytanie, z góry dzięki za odpowiedź.
( A co do immune to psychology i frenzy trochę mnie zmyliło 3 zaklęcie slanesha dające frenzy którego nie można rzucać na jednostki odporne na psychologię )
( A co do immune to psychology i frenzy trochę mnie zmyliło 3 zaklęcie slanesha dające frenzy którego nie można rzucać na jednostki odporne na psychologię )
pytanie jest o 2 bohaterow w oddziale a nie o oddzial skladajacy sie z 2 bohaterow (co jest niezgodne z sasadami).
Ja mam pytanie ktorego nie chce wklejac w rozpiski. Gram na 1650, bsb na cyckowezu, dyskowiec i nurglita z BoS, do tego maruderzy, 1 horsemani, 2x psy i 3x knighci. I teraz ktora opcja jest lepsza. 1x6 +2x5 knightow i banner of wrath(slaanesh), czy 3x5 knightow, jedni z BoW a drudzy z BoR i MoN, przy dosc malym screenie i zmiejszonym oddziale piechoty z 16 do 11?
Ja mam pytanie ktorego nie chce wklejac w rozpiski. Gram na 1650, bsb na cyckowezu, dyskowiec i nurglita z BoS, do tego maruderzy, 1 horsemani, 2x psy i 3x knighci. I teraz ktora opcja jest lepsza. 1x6 +2x5 knightow i banner of wrath(slaanesh), czy 3x5 knightow, jedni z BoW a drudzy z BoR i MoN, przy dosc malym screenie i zmiejszonym oddziale piechoty z 16 do 11?
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
Banner of wrath jest bez sensu na rycerzach bo przecież nie możesz rzucać tego w CC. Więc za 65 ptk. masz jeden strzał z bound spella poziom 4... i to tylko d6 hitów z siła 4. Bez sensu...
Nie przebijesz się tym a rycerze dojadą ci do CC i tyle w zasadzie z tego będzie...
Lepiej 3x rycerze
Nie przebijesz się tym a rycerze dojadą ci do CC i tyle w zasadzie z tego będzie...
Lepiej 3x rycerze
Paskudny uśmiech power gamera