Rozpiski
Moderator: Kołata
Re: Rozpiski
W 100% zgadzam sie z Kacprem.
Może źle liczę, ale 2 DD i oddział trolli to 3 rary, a na 2250 właśnie tyle można z BP miećswieta_barbara pisze:Przeciez masz jeszcze wolnego rara...
No tutaj masz dużo racji...swieta_barbara pisze: A 4 trolli to o 1 za malo - dorzucasz 40 punktow i masz 1 mniej do paniki ...
To muszę przemyśleć. Może rzeczywiście wylecą, a może kosztem sieci i bossa dołożę trolla?swieta_barbara pisze: A te night gobliny to latwe punkty (i duze) dla przeciwnika. Akurat bys mial na snoty, na 2 trolle, moze na jeszcze jakies fajne dodatki.
Trochę się boję zostawić generała z Sv 3+. Zakładam, że BSB aż takiej ochrony w klocku BO nie będzie potrzebował. No ale dziś test i wyciąganie wnioskówswieta_barbara pisze: I skoro BSB lata w BO, to moze pomysl, czy nie chcesz mu dac collar + Shinguards + brode (moze nawet go wystawic z buta, zeby machal dwurakiem z s6 i mogl wlazic do domku), a na warbossa na wronie Heavy armour, Enchanted Shield, Ulag's akkrit Axe, KB, Ward na 5+. Taki hunter - killer.
Aaaaa no to wychodzi na to, że się ucieszyłem z dodatkowego slotu i nawet nie doczytałem do końca, że przypada na każde 1k To zdecydowanie zmienia postać rzeczy. Wylecą NG, dojdą hoopki, snoty i troll.
Zaraz pokombinuję...
1 Black Orc Warboss @ 445 Pts
General
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
Sword of Might [10]
1 Wyvern @ [200] Pts
1 Black Orc Big Boss @ 145 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Beard of Barbus [10]
Collar of Zorga [5]
1 Boar @ [0] Pts
1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
Yan Khel Mushroom [15]
Dispel Scroll [25]
1 Night Goblin Shaman @ 130 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Nibbla's Itty Ring [20]
Dispel Scroll [25]
2 Snotlings @ 40 Pts
10 Savage Boyz @ 105 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint; Musician
10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician
9 Squig Herd @ 90 Pts
20 Black Orcs @ 323 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Gholan [25]
2 Wolf Chariot @ 120 Pts
4 Spear Chukka @ 140 Pts
1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully
2 Doom Diver @ 160 Pts
5 Trolls @ 200 Pts
Casting Pool: 6 + ring
Dispel Pool: 5 + 2DS + jankiel
Models in Army: 102
Total Army Cost: 2249
Posłuchałem cennych uwag. Wywaliłem NG, w ich miejsce doszeł troll (dopakowałem do 5ciu), herd i snoty. Musiałem też wywalić martoga z bsb ale będzie walił z dzika dwurakiem.
Nie wiem, czy lepiej sprawdzi się bully na lobbie czy po dodatkowym załogancie w rydwanach. Co polecacie?
No i nie mam skąd wziąć pts na samotnego trolla
Zaraz pokombinuję...
1 Black Orc Warboss @ 445 Pts
General
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
Sword of Might [10]
1 Wyvern @ [200] Pts
1 Black Orc Big Boss @ 145 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Beard of Barbus [10]
Collar of Zorga [5]
1 Boar @ [0] Pts
1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
Yan Khel Mushroom [15]
Dispel Scroll [25]
1 Night Goblin Shaman @ 130 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Nibbla's Itty Ring [20]
Dispel Scroll [25]
2 Snotlings @ 40 Pts
10 Savage Boyz @ 105 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint; Musician
10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician
9 Squig Herd @ 90 Pts
20 Black Orcs @ 323 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Gholan [25]
2 Wolf Chariot @ 120 Pts
4 Spear Chukka @ 140 Pts
1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully
2 Doom Diver @ 160 Pts
5 Trolls @ 200 Pts
Casting Pool: 6 + ring
Dispel Pool: 5 + 2DS + jankiel
Models in Army: 102
Total Army Cost: 2249
Posłuchałem cennych uwag. Wywaliłem NG, w ich miejsce doszeł troll (dopakowałem do 5ciu), herd i snoty. Musiałem też wywalić martoga z bsb ale będzie walił z dzika dwurakiem.
Nie wiem, czy lepiej sprawdzi się bully na lobbie czy po dodatkowym załogancie w rydwanach. Co polecacie?
No i nie mam skąd wziąć pts na samotnego trolla
Duuuuzo lepsza rozpa.
Jesli chcesz wstawic Trolla to proponuje:
- wywalić 2 Black Orków
- zamienic Savagom dodatkową choppę na włocznie (nie tylko taniej ale i lepiej) i wywalic muzyka (przekonałem sie, ze na tym oddzile nigdy sie nie przydaje)
Zyskujesz 43 pkt. Akurat na Trolla.
Jesli chcesz wstawic Trolla to proponuje:
- wywalić 2 Black Orków
- zamienic Savagom dodatkową choppę na włocznie (nie tylko taniej ale i lepiej) i wywalic muzyka (przekonałem sie, ze na tym oddzile nigdy sie nie przydaje)
Zyskujesz 43 pkt. Akurat na Trolla.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Bez kitu, trzyma sie kupy znacznie lepiej. Punkty na trolla proponuje zdobyc z nastepujacych zrodel:
- odchudzic do 0 savage orki (to juz 25)
- wlocznie i luki z fasta (kolejne 10)
- muzyk z arrer boyzow (kolejne 5)
Albo:
- zamienic rydwany goblinskie na 1 orkowy i dodatkowe punkty wsadzic w bullich na bolczykach.
A w ogole to chetnie sprobowalbym BSB na piechote z shinguardami w takim duzym klocku BO. Ale na wiwernie tez jest dobry, bo latwo mozna AOE shinguardow podrzucic i zbombardowac jakis strategiczny cel.
- odchudzic do 0 savage orki (to juz 25)
- wlocznie i luki z fasta (kolejne 10)
- muzyk z arrer boyzow (kolejne 5)
Albo:
- zamienic rydwany goblinskie na 1 orkowy i dodatkowe punkty wsadzic w bullich na bolczykach.
A w ogole to chetnie sprobowalbym BSB na piechote z shinguardami w takim duzym klocku BO. Ale na wiwernie tez jest dobry, bo latwo mozna AOE shinguardow podrzucic i zbombardowac jakis strategiczny cel.
Rozpa walczyła tak jak jest. Jedynie bullego wymieniłem na dodatkowych załogantów w rydwanach. Grałem z imperium i wyszło 1870pts dla mnie (ile to będzie? 16-4?). Zgram kilka fotek i naskrobię mini raporcik.
Staram się sklecić coś na Włocławek. Jest tam nietypowy format - 1999pts. Ciężko ustawić coś grywalnego na te punkty. Albo słaba magia/antymagia, albo słabe bicie po pyskach. Póki co rozpa wygląda tak:
Unnamed1999 Pts - Orcs & Goblins Army
1 Black Orc Big Boss @ 157 Pts
General; Heavy Armour; Shield
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
Sword of Might [10]
1 Boar @ [0] Pts
1 Black Orc Big Boss @ 160 Pts
Choppa; Battle Standard
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Beard of Barbus [10]
Biting Blade [5]
Collar of Zorga [5]
1 Night Goblin Shaman @ 125 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Yan Khel Mushroom [15]
Dispel Scroll [25]
2 Snotlings @ 40 Pts
5 Trolls @ 200 Pts
2 Wolf Chariot +załogant @ 126 Pts
19 Black Orcs @ 343 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Gholan [25]
1 Black Orc Boss @ [20] Pts
10 Savage Boyz @ 105 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint; Musician
10 Savage Boyz @ 100 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint
5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician
5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician
27 Night Goblins @ 189 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Night Goblin Boss @ [8] Pts
2 Fanatic @ [50] Pts
10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; Musician
1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4 +1DS + yankiel
Models in Army: 121
Total Army Cost: 1997
Ewentualnie zamiast BSB drugi szaman i liczymy na magię. Albo BSB, a Orczy Szaman jako generał, ale trolle na Ld7 nie zadziałają raczej...
Pomożecie?
Unnamed1999 Pts - Orcs & Goblins Army
1 Black Orc Big Boss @ 157 Pts
General; Heavy Armour; Shield
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
Sword of Might [10]
1 Boar @ [0] Pts
1 Black Orc Big Boss @ 160 Pts
Choppa; Battle Standard
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Beard of Barbus [10]
Biting Blade [5]
Collar of Zorga [5]
1 Night Goblin Shaman @ 125 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Yan Khel Mushroom [15]
Dispel Scroll [25]
2 Snotlings @ 40 Pts
5 Trolls @ 200 Pts
2 Wolf Chariot +załogant @ 126 Pts
19 Black Orcs @ 343 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Gholan [25]
1 Black Orc Boss @ [20] Pts
10 Savage Boyz @ 105 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint; Musician
10 Savage Boyz @ 100 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint
5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician
5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician
27 Night Goblins @ 189 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Night Goblin Boss @ [8] Pts
2 Fanatic @ [50] Pts
10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; Musician
1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4 +1DS + yankiel
Models in Army: 121
Total Army Cost: 1997
Ewentualnie zamiast BSB drugi szaman i liczymy na magię. Albo BSB, a Orczy Szaman jako generał, ale trolle na Ld7 nie zadziałają raczej...
Pomożecie?
No właśnie zakładam, że generał idzie w NG, a BSB w BO tak, żeby były odporne na psychologię. Generał ma rozdawac Ld i trzymać się w NG (jest ich sporo, a w razie szarży pozostają jeszcze siatki).
Mam tylko 6 figurek dzików, a gdybym miał wystawiać to chyba nie mniej niż 14.
Mam tylko 6 figurek dzików, a gdybym miał wystawiać to chyba nie mniej niż 14.
Oi,Yahoo82 pisze:No właśnie zakładam, że generał idzie w NG, a BSB w BO tak, żeby były odporne na psychologię. Generał ma rozdawac Ld i trzymać się w NG (jest ich sporo, a w razie szarży pozostają jeszcze siatki).
Mam tylko 6 figurek dzików, a gdybym miał wystawiać to chyba nie mniej niż 14.
Twoj pomysl rozstawienia herosow, zdecydowanie lepszy niz moj pomysl. Ja stawialem, ze general z Trollami a BSB z NG.
Nawiasem mowiac, az prosi sie, zeby Champion Black Orkow mogl brac przedmiot magiczny do 25 pkt, prawda?
A co do Trolli, to z Ld 8 masz wieksza szanse na glupote niz u orkow na animozje. Jezeli zamierzasz nimi przyjmowac szarze, to rzeczywiscie nie ma sprawy, ale jezeli chcialbys szarzowac, to rozwaz to jeszcze raz.
NaRa
Jak chcesz na te punkty bic po pyskach tą rozpiską to proponowałbym ci rozbić nocniki na 2 oddziały z 2 fanolami - idą lekko z tyłu i ubezpieczają główne siły przed szarżą (w rzie czego wypuszczasz fanoli prze główne "kloce" które i tak nie uciekną). Do tego wrzuciłbym duży oddział twardzieli dzikusów - dla generała.
Zyskujesz wtedy 2 oddziały szarżujące 8+d6, odporne na paniki, mogące coś jebnąć, do tego ze statikiem, zabezpieczone fanolami. Masz generała odpornego na paniki (z dzikusami nie ucieknie) - jak będzie w nocnikach to może spanikować a wtedy automatycznie trole stają się praktycznie bez użyteczne i idą na rzeź.
Zyskujesz wtedy 2 oddziały szarżujące 8+d6, odporne na paniki, mogące coś jebnąć, do tego ze statikiem, zabezpieczone fanolami. Masz generała odpornego na paniki (z dzikusami nie ucieknie) - jak będzie w nocnikach to może spanikować a wtedy automatycznie trole stają się praktycznie bez użyteczne i idą na rzeź.
Nie podoba mi się wizja generała w dzikusach. Odpada wtedy dzik (bo wszystko na 14" wyciągałoby generała z oddziału) no i ryzykowałbym, że cały oddział zostanie po prostu wyciągnięty przed szereg.Charki pisze:Jak chcesz na te punkty bic po pyskach tą rozpiską to proponowałbym ci rozbić nocniki na 2 oddziały z 2 fanolami - idą lekko z tyłu i ubezpieczają główne siły przed szarżą (w rzie czego wypuszczasz fanoli prze główne "kloce" które i tak nie uciekną). Do tego wrzuciłbym duży oddział twardzieli dzikusów - dla generała.
Zyskujesz wtedy 2 oddziały szarżujące 8+d6, odporne na paniki, mogące coś jebnąć, do tego ze statikiem, zabezpieczone fanolami. Masz generała odpornego na paniki (z dzikusami nie ucieknie) - jak będzie w nocnikach to może spanikować a wtedy automatycznie trole stają się praktycznie bez użyteczne i idą na rzeź.
Z 2 klockami NG niegłupi pomysł, tak sobie myślę, czy nie wystawić drugiego bez siatek, tylko z muzykiem i fanolami.
A generał w NG ma wady i zalety - chronią go siatki i fanole, ma duży CR, ale z drugiej strony głupia panika error boyzów już go może spanikować...
Z tym generałem to chyba się mylisz- on podlega zasadzie przymusowej szarży tylko wtedy kiedy oddział musi szarżować, sam w sobie przecież frenzy nie ma. Więc i tak jest 8" czy masz dzika czy nie .
Ewentualnie mógłbyś jeden oddział SO dopakować do 12 i dać włócznie (2x6 w szeregu), a drugi zamienić na śmieci takie jak fast czy snotlingi. Ale szkoda że nie masz BB.
Ewentualnie mógłbyś jeden oddział SO dopakować do 12 i dać włócznie (2x6 w szeregu), a drugi zamienić na śmieci takie jak fast czy snotlingi. Ale szkoda że nie masz BB.
Bohater dołączony do oddziału z frenzy nie zyskuje frenzy, wiec chłop na świni nie musiałby wyskakiwać na wszystko co mu wejdzie w 14" zasięg. Zgadza się jest ryzyko wyciągnięcia ale terror na ld8 jak coś wejdzie bliżej niż 6" albo zaszarżuje ci oddział z genkiem sycącą opcja też nie jest. Jedyna różnica że przed wyciągnięciem można się zastawić.Nie podoba mi się wizja generała w dzikusach. Odpada wtedy dzik (bo wszystko na 14" wyciągałoby generała z oddziału) no i ryzykowałbym, że cały oddział zostanie po prostu wyciągnięty przed szereg.
Tak sobie pomyślałem, że jednak generał w NG to nie jest najleszy pomysł. W dodatku za słaba antymagia.
Wyleciała 1 10tka dzikusów, boss z BO, errror boyz i fanatyk oraz siatki.
Doszedł klocek big unsów z totemem (w nich wyląduje generał). Dzięki temu na waaagh mam 2 silne klocki idące do przodu.
Wygląda to tak:
Unnamed1999 Pts - Orcs & Goblins Army
1 Black Orc Big Boss @ 157 Pts
General; Heavy Armour; Shield
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
Sword of Might [10]
1 Boar @ [0] Pts
1 Black Orc Big Boss @ 155 Pts
Choppa; Battle Standard
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Beard of Barbus [10]
Collar of Zorga [5]
1 Night Goblin Shaman @ 125 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Yan Khel Mushroom [15]
Dispel Scroll [25]
2 Snotlings @ 40 Pts <-- miejscówka dla szamana
5 Trolls @ 200 Pts
2 Wolf Chariot + załogant @ 126 Pts
20 Black Orcs @ 323 Pts <-- tu wchodzi BSB
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Gholan [25]
10 Savage Boyz @ 105 Pts <-- przeszkadzajka, ew. lecą na łuczników/kuszników
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician
5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician
21 Orc Big 'Uns @ 275 Pts <-- miejsce dla generała
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]
25 Night Goblins @ 104 Pts
Shield; Musician
1 Fanatic @ [25] Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4 + 3/2 z totema + DS + ew. jankiel
Models in Army: 118
Total Army Cost: 1997
Jak to teraz wygląda?
Wyleciała 1 10tka dzikusów, boss z BO, errror boyz i fanatyk oraz siatki.
Doszedł klocek big unsów z totemem (w nich wyląduje generał). Dzięki temu na waaagh mam 2 silne klocki idące do przodu.
Wygląda to tak:
Unnamed1999 Pts - Orcs & Goblins Army
1 Black Orc Big Boss @ 157 Pts
General; Heavy Armour; Shield
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
Sword of Might [10]
1 Boar @ [0] Pts
1 Black Orc Big Boss @ 155 Pts
Choppa; Battle Standard
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Beard of Barbus [10]
Collar of Zorga [5]
1 Night Goblin Shaman @ 125 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Yan Khel Mushroom [15]
Dispel Scroll [25]
2 Snotlings @ 40 Pts <-- miejscówka dla szamana
5 Trolls @ 200 Pts
2 Wolf Chariot + załogant @ 126 Pts
20 Black Orcs @ 323 Pts <-- tu wchodzi BSB
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Gholan [25]
10 Savage Boyz @ 105 Pts <-- przeszkadzajka, ew. lecą na łuczników/kuszników
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician
5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician
21 Orc Big 'Uns @ 275 Pts <-- miejsce dla generała
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]
25 Night Goblins @ 104 Pts
Shield; Musician
1 Fanatic @ [25] Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts
1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4 + 3/2 z totema + DS + ew. jankiel
Models in Army: 118
Total Army Cost: 1997
Jak to teraz wygląda?
Ostatnio zmieniony 4 lut 2010, o 14:37 przez Yahoo82, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem po pre-bazylu , grałem poniższą rozpiską ale brakuje mi trochę mocniejszej kontry - bałem sie szarży od klocków szczurzych, o przegryzieniu sie przez napierających TG nie wspominając. Macie jakiś pomysł co można wrzucić na kontrę żeby sobie z takimi kwiatkami poradzić ?
bazyl: Bretonski rycerz
4lvl nocnik +broda, 2xDS, +1 do wyniku czaru
2lvl ork, yankiel, itty ring
bobb na swini ench.shield, martog
goblinski bsb na wilku + shino, colar, one hit wunda
2x25 golbinow z 2 fanolami i muzykami
28 nocncyh z fcg, siatkami, 2 fanolami
24 boyzow +fcg, tarcze
5 pajonków
2 bazy snotów
2x7 hopków
orkowy rydwan
5 trolli
1 troll (zajebisty oddział)
2 klopy
2 bolce
doom
działko dow
skrótowy raport mozna znalezc TU
bazyl: Bretonski rycerz
4lvl nocnik +broda, 2xDS, +1 do wyniku czaru
2lvl ork, yankiel, itty ring
bobb na swini ench.shield, martog
goblinski bsb na wilku + shino, colar, one hit wunda
2x25 golbinow z 2 fanolami i muzykami
28 nocncyh z fcg, siatkami, 2 fanolami
24 boyzow +fcg, tarcze
5 pajonków
2 bazy snotów
2x7 hopków
orkowy rydwan
5 trolli
1 troll (zajebisty oddział)
2 klopy
2 bolce
doom
działko dow
skrótowy raport mozna znalezc TU