Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Jak jest w 2 szeregu to nie
jak jest BSB to nawet z juggerem zjadają bo jest chaleng a BSB jest odporny na ogniste, ale bedzie bolało jak dostani KB od dołu ;/
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
Nie ma takiej opcji, żeby WL w liczbie 15+ z BSB padli od byle 6 psów z heraldem
Po pierwsze, trzeba tak jak ja mieć zawsze 9+ WL z przodu, ewentualnie rozwijać w miarę potrzeby, tak aby tyko 1 pies stykał się z BSB. Wtedy w tego jednego psa deklarujemy ataki 2 WL i BSB, więc powinien paść. Nawet jeśli nie, to i tak nie zagrozi BSB. Teraz trochę policzmy:
psy z heraldem mają front 200 mm, więc walczyć będzie 11 WL i BSB. Czempion idzie na challnge.
10 WL trafia 5 razy, rani 4, po wardach jest 2,8 rany. BSB trafia 2 razy, rani raz, po wardach 0,66 rany. W sumie 2,5 rany-załóżmy 2
Teraz psy. Zostało 5, więc trafia 5, rani 4. Herald khorna trafia 2 razy, jugger 1. Ranią 2,5 razy. W sumie 6,5 rany-załóżmy 6
Mamy przewagę, szereg, sztandar i BSB + pesymistyczna średnia wartość BB-3. Czyli:
psy- 6
WL- 2+1+1+1+1+3=9
LD heralda 8, statystyczny rzut 2k6=7, więc powinien się posypać o 2 rany, czyli o psa. A potem jest już z górki
Po pierwsze, trzeba tak jak ja mieć zawsze 9+ WL z przodu, ewentualnie rozwijać w miarę potrzeby, tak aby tyko 1 pies stykał się z BSB. Wtedy w tego jednego psa deklarujemy ataki 2 WL i BSB, więc powinien paść. Nawet jeśli nie, to i tak nie zagrozi BSB. Teraz trochę policzmy:
psy z heraldem mają front 200 mm, więc walczyć będzie 11 WL i BSB. Czempion idzie na challnge.
10 WL trafia 5 razy, rani 4, po wardach jest 2,8 rany. BSB trafia 2 razy, rani raz, po wardach 0,66 rany. W sumie 2,5 rany-załóżmy 2
Teraz psy. Zostało 5, więc trafia 5, rani 4. Herald khorna trafia 2 razy, jugger 1. Ranią 2,5 razy. W sumie 6,5 rany-załóżmy 6
Mamy przewagę, szereg, sztandar i BSB + pesymistyczna średnia wartość BB-3. Czyli:
psy- 6
WL- 2+1+1+1+1+3=9
LD heralda 8, statystyczny rzut 2k6=7, więc powinien się posypać o 2 rany, czyli o psa. A potem jest już z górki
Ani razu nie spotkałem się z tym giftem na heraldzie.kto powiedzial ze jugger musie miec flamingi... czesto ma Obyssssss Armour
liczysz 15+ WL z BSB z BB, czyli to czym Ty grasz ja gram 13/14 WL i na BSB puszce ;D wiec jest nieco gorzej
a z Flamingami spotkalem sie... raz z Obsydianem bardzo czesto...
BTW nie uwzgledniles BSB na heraldzie fakt faktem, ze to niestety My szybciej tracimy elfiki, niz wróg psy, więc podsumowujac psiaki z heraldem szybciej wytną w pień WL, niż WL ich
Policzyłeś swoich z BB, to ja policze swoich z puszką ^^
7 WL(w tym champ) + BSB z przodu, więc:
champ trafia raz, rani (powiedzmy raz) no ma nikłe szanse na wbicie rany heraldowi, więc powiedzmy nie nabija nic.
3 WL trafia, 2-3 rani, 33% warda, przymujemy 2Wo
BSB trafia 2 razy, rani raz, 33% warda, przyjmujemy 1
korników juz liczyłeś, więc wklepuja ok. 6 ran, do tego jest ich więcej i jest BSB = 8 Cr
a Elfy szmata+ranka+3Wo+BSB= 6 Cr
po 3 turach CC zostaje sam BSB ^^ ktory ucieka od FO
a z Flamingami spotkalem sie... raz z Obsydianem bardzo czesto...
BTW nie uwzgledniles BSB na heraldzie fakt faktem, ze to niestety My szybciej tracimy elfiki, niz wróg psy, więc podsumowujac psiaki z heraldem szybciej wytną w pień WL, niż WL ich
Policzyłeś swoich z BB, to ja policze swoich z puszką ^^
7 WL(w tym champ) + BSB z przodu, więc:
champ trafia raz, rani (powiedzmy raz) no ma nikłe szanse na wbicie rany heraldowi, więc powiedzmy nie nabija nic.
3 WL trafia, 2-3 rani, 33% warda, przymujemy 2Wo
BSB trafia 2 razy, rani raz, 33% warda, przyjmujemy 1
korników juz liczyłeś, więc wklepuja ok. 6 ran, do tego jest ich więcej i jest BSB = 8 Cr
a Elfy szmata+ranka+3Wo+BSB= 6 Cr
po 3 turach CC zostaje sam BSB ^^ ktory ucieka od FO
Ostatnio zmieniony 4 lut 2010, o 17:24 przez Rabsp, łącznie zmieniany 2 razy.
Czyli już wiesz, co brać, żeby wygrywć
Faktycznie, bez BB WL nie dają rady. Dlatego jest on must be
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=21211
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=21168
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=20514
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 66#p444466
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=18500
Faktycznie, bez BB WL nie dają rady. Dlatego jest on must be
Dziwne. Zwłaszcza, że:a z Flamingami spotkalem sie... raz z Obsydianem bardzo czesto...
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=21211
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=21168
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=20514
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 66#p444466
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=18500
masz oddział z fronetm 12 modeli????? czy jak widzisz psy z heraldem to ich tak ustawiasz???
przed szarza psów na WL, zawsze dokonuje małej redukcji czerwoniaków z bolców
hmmm... no bardzo dziwne z tymi flamingami... jakos na turnieju dopiero raz sie z tym spotkalem moze dlatego ze ostatnii moj wiekszy tur to dmp... a teraz sie moze moda zmienila i ludzie nie boja sie tak odpornosci na ogien bo wiekszosc(mam na mysli hydre i abomke ^^) monsterów ma regenke...
daja rade ja dlatego preferuje puche, bo imo jest on bardziej uniwersalny. BB musi siedziec ciagle w 1 unicie, a pucha sobie moze wyszarzowac na luzieFaktycznie, bez BB WL nie dają rady. Dlatego jest on must be
przed szarza psów na WL, zawsze dokonuje małej redukcji czerwoniaków z bolców
hmmm... no bardzo dziwne z tymi flamingami... jakos na turnieju dopiero raz sie z tym spotkalem moze dlatego ze ostatnii moj wiekszy tur to dmp... a teraz sie moze moda zmienila i ludzie nie boja sie tak odpornosci na ogien bo wiekszosc(mam na mysli hydre i abomke ^^) monsterów ma regenke...
Jak już pisałem, minimum 9 modeli w rzędzie(nawet mam taką podstawkę ) A jak widzę,że gram z demonami, to tak, ustawiam ich nawet po 11-12
Albo robię tak: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=480166#p480166
A opcja z mieczem jest o wiele bardziej uniwersalna(i tańsza)
Albo robię tak: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=480166#p480166
A opcja z mieczem jest o wiele bardziej uniwersalna(i tańsza)
działo jest z jednostek psów wojny (dogs of war) wykupujesz je na zasadach najemników. Kiedyś było napisanie ale teraz nie ma . Ale możesz ich brać. Maja oni takie swoje zasady które znajdziesz w dziale dogs of war .
a nie lepiej wrzucić do rozpuszczalnika i później szczoteczką?
Oi,
Zamierzam zagrac HElfami. Mam cale mnostwo figurek Sword Masterow. Stad chcialby ich uzyc.
Na poczatek, na male punkty, mam taki pomysl:
5-ciu bez niczego, tani oddzial, dodatkowe wystawienie, do przeganiania fastow wroga
14-tu ze Standard of Balance i Gem of Courage. Odporni na strachy, powinni ustac szarze.
Do tego dwoch magow. Pomyslalem, ze jeden bedzie mial Shield of Saphery (WSv5+), moze rzucic na tych nieszczesnych Miecznikow, by zwiekszyc ich przezywalnosc. Drugi z Seerstaff, by miec pewnosc wyboru odpowiednich czarow.
Uzupelnienie, tez ograniczone posiadanymi modelami, to SilverHelmes, Dragon Princes i SpearElves.
Czy macie pomysl na lepsze wykorzystanie Swordmasterow? Moze jeden solidny oddzial? A moze mnostwo piatek/siodemek?
Oczywiscie wiem, ze przydaliby sie Phoenix Guard i White Lions. Ale rzecz jest w wystawieniu Swordmasterow.
Zamierzam zagrac HElfami. Mam cale mnostwo figurek Sword Masterow. Stad chcialby ich uzyc.
Na poczatek, na male punkty, mam taki pomysl:
5-ciu bez niczego, tani oddzial, dodatkowe wystawienie, do przeganiania fastow wroga
14-tu ze Standard of Balance i Gem of Courage. Odporni na strachy, powinni ustac szarze.
Do tego dwoch magow. Pomyslalem, ze jeden bedzie mial Shield of Saphery (WSv5+), moze rzucic na tych nieszczesnych Miecznikow, by zwiekszyc ich przezywalnosc. Drugi z Seerstaff, by miec pewnosc wyboru odpowiednich czarow.
Uzupelnienie, tez ograniczone posiadanymi modelami, to SilverHelmes, Dragon Princes i SpearElves.
Czy macie pomysl na lepsze wykorzystanie Swordmasterow? Moze jeden solidny oddzial? A moze mnostwo piatek/siodemek?
Oczywiscie wiem, ze przydaliby sie Phoenix Guard i White Lions. Ale rzecz jest w wystawieniu Swordmasterow.
Jeśli zamierzasz używać głównie SM, to najlepiej będzie wystawić coś w tym rodzaju:
2x mag
spearmani
14 SM złożonych tak jak pisałeś
5-7 SM gołych lub z muzykiem
DP z BoS (żeby magia się przebiła, np. ten ward dla SM)
2x bolce
Do tego możesz dodać piątkę SH, albo jakiegoś fasta, jeśli masz figurki.
Ogólnie rozpa daje radę, dopóki nie będziesz grał z armią opartą na silnym strzelaniu (DE, WE, HE, dwarfy)
2x mag
spearmani
14 SM złożonych tak jak pisałeś
5-7 SM gołych lub z muzykiem
DP z BoS (żeby magia się przebiła, np. ten ward dla SM)
2x bolce
Do tego możesz dodać piątkę SH, albo jakiegoś fasta, jeśli masz figurki.
Ogólnie rozpa daje radę, dopóki nie będziesz grał z armią opartą na silnym strzelaniu (DE, WE, HE, dwarfy)
Oi,Andrzej pisze:Jeśli zamierzasz używać głównie SM, to najlepiej będzie wystawić coś w tym rodzaju:
2x mag
spearmani
14 SM złożonych tak jak pisałeś
5-7 SM gołych lub z muzykiem
DP z BoS (żeby magia się przebiła, np. ten ward dla SM)
2x bolce
Do tego możesz dodać piątkę SH, albo jakiegoś fasta, jeśli masz figurki.
Ogólnie rozpa daje radę, dopóki nie będziesz grał z armią opartą na silnym strzelaniu (DE, WE, HE, dwarfy)
dzieki za porade. Zwlaszcza ten BoS to na DP to fajny pomysl. A myslisz, ze dobrym pomyslem byloby dodanie SM Maga z Sacred Incense? Zmniejszy sile w CC o dwa ataki, ale troche obroni przed strzelaniem.
Jeszcze pytanie o Shadow Warriorsow, warto wziac 5? A moze lepiej 9? Piatka ma swoj urok, jako ze skauci, to nie moga byc za duzym oddzialem. Jezeli jest dobre miejsce na planszy dla skautow, to mozesz je zajac przeciwnikowi, a jezeli nie ma, to zawsze jest to dodatkowe male wystawienie. Jezeli ich przeciwnik zlekcewazy, to moga zajac cwiartke, jezeli zaatakuje, to przynajmniej odciagna ogien od SM. Plus 5 strzalow ze znosnym BS i zasiegiem.
Tak przynajmniej wyglada to w teorii. Dotychczas gralem glownie Orkami, a tam skautow nie uswiadczysz.
Wydaje mi się, że skautów zawsze się wystawia na końcu, więc dodatkowym wystawieniem nigdy nie są. A co do używania to wydaje mi się, że 5 gołych, w miarę tanie a może poprzeszkadzać, obciąć marsz, zjeść maszynkę, coś zastrzelić, itp.ninjaska pisze:Jeszcze pytanie o Shadow Warriorsow, warto wziac 5? A moze lepiej 9? Piatka ma swoj urok, jako ze skauci, to nie moga byc za duzym oddzialem. Jezeli jest dobre miejsce na planszy dla skautow, to mozesz je zajac przeciwnikowi, a jezeli nie ma, to zawsze jest to dodatkowe male wystawienie. Jezeli ich przeciwnik zlekcewazy, to moga zajac cwiartke, jezeli zaatakuje, to przynajmniej odciagna ogien od SM. Plus 5 strzalow ze znosnym BS i zasiegiem.
Tak przynajmniej wyglada to w teorii. Dotychczas gralem glownie Orkami, a tam skautow nie uswiadczysz.
1. Czy dodatkowa kość dragon maga liczy się do ograniczeń z BP?
2. Czy Prince zrobiony na 1 lv maga daje +1 do wyniku rozproszenia (nie pytam o kość dispela), jak inni magowie HE?
3. Czy orzeł jako single model jest trafiany z modyfikatorem -1 i czy ma pole widzenia 360 stopni?
THX za odpowiedzi
2. Czy Prince zrobiony na 1 lv maga daje +1 do wyniku rozproszenia (nie pytam o kość dispela), jak inni magowie HE?
3. Czy orzeł jako single model jest trafiany z modyfikatorem -1 i czy ma pole widzenia 360 stopni?
THX za odpowiedzi
andmiz pisze:2. Czy Prince zrobiony na 1 lv maga daje +1 do wyniku rozproszenia (nie pytam o kość dispela), jak inni magowie HE?
wyraźnie to jest napisane w wersji angielskiej, w polskim AB jakoś przeoczyliSemi pisze:2. tak, masz wyraznie napisane ze jest high elf mage (byla jakas erata do tego ze mimo ze jest magiem HE to nie moze brac high magic, ale nie jestem pewien)
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę