Greatswords - nieelitarna elita?
Moderator: #helion#
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Greatswords - nieelitarna elita?
Lubimy ich. Mają klimar ale nie mają potencjału większego. Ale co ma w naszej armii potencjał w dobie czarnych straży , swordmasterów i innych.
Mamy jednak piechociarza z sv na 4+ Ws4 oraz stubbornem za niewygórowane 10 pkt. Jeżeli popatrzymy tylko z perspektywy armii imperium jako armii ze srednimi jednostkami to okazuje się że są całkiem mili. Jesli mamy bsb w pobliżu to potrafią nieco przytrzymać. Czasami też siła 5 może nam nieco pomóc zwłąszcza jak jest ksiądz w odziale.
Ostatnio zrodził mi siępomysł czy może mały oddział tej jednostki 14 gości nie potrafiłby czegoś zrobić.
Mamy jednak piechociarza z sv na 4+ Ws4 oraz stubbornem za niewygórowane 10 pkt. Jeżeli popatrzymy tylko z perspektywy armii imperium jako armii ze srednimi jednostkami to okazuje się że są całkiem mili. Jesli mamy bsb w pobliżu to potrafią nieco przytrzymać. Czasami też siła 5 może nam nieco pomóc zwłąszcza jak jest ksiądz w odziale.
Ostatnio zrodził mi siępomysł czy może mały oddział tej jednostki 14 gości nie potrafiłby czegoś zrobić.
W sensie, a'la hamki u krasnoludów? Taki unit do przetrzymania czegoś.
Niby tak, ale wyłącznie przeciw wrogom bez feara, a takich coraz mniej![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No i zakładam, że to byłby łysy oddział, najwyżej z championem?
Niby tak, ale wyłącznie przeciw wrogom bez feara, a takich coraz mniej
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No i zakładam, że to byłby łysy oddział, najwyżej z championem?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
A dlaczego nie dać do nich kapitana, albo priesta z dobrym sejwem, na koniu z Icon of Magnus.Niby tak, ale wyłącznie przeciw wrogom bez feara, a takich coraz mniej
Moim zdaniem największy mankament tego unitu w stosunku do poprzedniego booka to jednak brak możliwości wzięcia magicznego sztandaru z fajnym bonusem. Praktycznie każda elitarna piechota ma taki sztandar. Te 10 pkt nic tu nie zmienia in plus.
![Obrazek](http://1.bp.blogspot.com/-Kj7kppEqaMo/TamMH9H6kEI/AAAAAAAABxg/U9en0C0nzwo/s1600/np-facebook-200.jpg)
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Bo to jest motywator by brac generała imperium co taką zdolność umożliwia. Niestety pomysł szczytny nie wypalił przez nowe tendencje army booków. PRiest z ikoną i meteorytem jest ok nawet bez konia. JEsli uda mu się modlitwa unbrekable to też może nam cos dac.
Dużo gdybania. Tzn, żeby było jasne, sam jestem wielkim fanem GS i najchętniej dawałbym ich w każdej rozpie. Zresztą, często daję.
No ale wracając.
Jeśli już dajesz generała, no to warto im dać jakiś banner, odporność na panikę?
Byliby niesamowici z Sztandarem Gryfa, ale z wiadomych powodów, nie bardzo to wypali
.
No ale wracając.
Jeśli już dajesz generała, no to warto im dać jakiś banner, odporność na panikę?
Byliby niesamowici z Sztandarem Gryfa, ale z wiadomych powodów, nie bardzo to wypali
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Osobiście biorę regimenty 25 GS z dwoma detkami 9 swordsmenów. Jeśłi sztandar daje do nich od GoE to raczej Arcane Warding dla ochrony od magii.
Są bardzo mili i rozważałem nawet branie 10 dla stubborna, tyle że w specialach ciasno mamy, niestety, już nawet nie o działa, ale pistoliersi też są przydatni. Niestety, sami są słabi
A też jest to jeden z moich ulubionych oddziałów.
Gdyby rozważać ich z generałem, to wtedy rzeczywiście ustawić ich tak, że przeciwnik nie ma szans i musi szarżować, stubborn miejmy nadzieję wytrzymuje i wtedy kanapka, bo Generał może być na Gryfie, mamy KO czy nawet duży unit piechoty.
Problem w tym, że ciężko tak wymanewrować, a jeśli tak robimy,to i inne taktyki nam wyjdą...
Najbardziej boli u nich ruch oraz sztandar. Jest to wielkie nieporozumienie, nie wiem jak to się stało!
Ruch nic nie poradzimy, ale mamy kilka możliwości popchnięcia.
Zastanawiałem się nawet nad 10 takich + 2x5 detka archersów. Stawiamy to obok parku maszynowego i jakaś ochrona już jest.
Myślę, że na wielko-punktowym turnieju ciężko coś sensownego wymyśleć, jednakże na mniejsze punkty stubborn daje naprawdę wiele możliwości, trzeba to tylko wykorzystać odpowiednio![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Gdyby rozważać ich z generałem, to wtedy rzeczywiście ustawić ich tak, że przeciwnik nie ma szans i musi szarżować, stubborn miejmy nadzieję wytrzymuje i wtedy kanapka, bo Generał może być na Gryfie, mamy KO czy nawet duży unit piechoty.
Problem w tym, że ciężko tak wymanewrować, a jeśli tak robimy,to i inne taktyki nam wyjdą...
Najbardziej boli u nich ruch oraz sztandar. Jest to wielkie nieporozumienie, nie wiem jak to się stało!
Ruch nic nie poradzimy, ale mamy kilka możliwości popchnięcia.
Zastanawiałem się nawet nad 10 takich + 2x5 detka archersów. Stawiamy to obok parku maszynowego i jakaś ochrona już jest.
Myślę, że na wielko-punktowym turnieju ciężko coś sensownego wymyśleć, jednakże na mniejsze punkty stubborn daje naprawdę wiele możliwości, trzeba to tylko wykorzystać odpowiednio
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council
W jakim sensie ruch? Bo nie bardzo rozumiem.-SaH- pisze:Najbardziej boli u nich ruch oraz sztandar. Jest to wielkie nieporozumienie, nie wiem jak to się stało!
Ruch nic nie poradzimy, ale mamy kilka możliwości popchnięcia.
Ja często ich wystawiam z księdzem i BSB z Griffon Bannerem. Drogo wychodzi, ale czasem idzie coś tym zdziałać.
Ee tzn. właściwie to co jeśli chodzi o kwestie trzymania ich różni od swordsmanów? prócz tego że kosztują o 4 ptk więcej , mają stubborna ale jak coś wpadnie magów i tak zabije... odporności na panike nie weźmiesz , różni się de facto jedynie liderka - ale zakładam że i tak lepiej trzymać generała w pobliżu....
Ja stosuję 24 FCG + priest z icon of magnus i sejwem + det 12 halabardników + det 12 handgunw. Spisują się całkiem nieźle, zwłaszcza w zasięgu BSB. Nie rozumiem czemu mieliby byc niegrywalni. Oni nie sa do scigania elfów po lasach, tylko obrony artylerii. I świetnie sobie z tym radzą.
Z bannerów nawet nie ma im co dac. Praktycznie w gre wchodzi imo banner of Valour (i mamy pełną itp z mozliwoscia ucieczki) lub war banner.
Pozdrawiam
Z bannerów nawet nie ma im co dac. Praktycznie w gre wchodzi imo banner of Valour (i mamy pełną itp z mozliwoscia ucieczki) lub war banner.
Pozdrawiam
@Fluffy: A ile kosztuje cię ten oddział razem z detkami i priestem? 550? To raczej kiepski deal za chronienie 3/4 maszyn.
@Pabis: Z GS można stosować różne myki np ustawienie się bokiem żeby przeciwnik nie zetknął się z magami. Poza tym zawsze można opuścić ten odział i zostawić go jako bloker dla czegoś mocniejszego. No i LD 8 która wbrew pozorom ma ogromne znaczenie
@Pabis: Z GS można stosować różne myki np ustawienie się bokiem żeby przeciwnik nie zetknął się z magami. Poza tym zawsze można opuścić ten odział i zostawić go jako bloker dla czegoś mocniejszego. No i LD 8 która wbrew pozorom ma ogromne znaczenie
Biorę elektoraEee , chronienie maszyn przed czym? skoro fasty i latacze i tak ominą ten klocek który jest warty tryliard ptk(jak gotih napisał).. ponadto są wrażliwi na ostrzał nie mówiąc o tym że nie wiem jak im chcesz dać magiczny sztandar...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
2250 Pts - Empire Army
1 General of the Empire @ 209 Pts
General; Empire Handgun; Pistol; Full Plate Armor; Shield
The Mace of Helstrum [60]
Doomfire Ring [30]
1 Captain @ 142 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Dragon Bow [25]
Ring of Volans [20]
1 Battle Wizard of the Golden Order @ 130 Pts
Magic Level 2;
Rod of Power [30]
1 Warrior Priest of Sigmar @ 144 Pts
Prayers of Sigmar; Great Weapon
Icon of Magnus [25]
Armour of Meteoric Iron [25]
10 Knightly Orders @ 274 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
The Steel Standard [20]
9 Knightly Orders @ 256 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
War Banner [25]
20 Spearmen @ 216 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
8 Detachment - Handgunners @ [64] Pts
8 Detachment - Halberdiers @ [40] Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
24 Greatswords @ 456 Pts
Great Weapon; Full Plate Armor; Standard; Musician
Banner of Valour [30]
12 Detachment - Handgunners @ [96] Pts
Empire Handgun
12 Detachment - Swordsmen @ [72] Pts
Light Armour; Shield
1 Helblaster Volley Gun @ 110 Pts
1 Helblaster Volley Gun @ 110 Pts
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 123
Gram czyms takim, gra mi sie bardzo dobrze. Z demonami będzie problem, ale na dowolną inna armię spokojnie moge z tym iśc. W wersji turniejowej posadziłbym tylko elektora na konika i dorzucił kilku archerów w skirmishu, zamieniając może jednego cannona na mortara. Wbrew obiegowej opinii tą niegrywalną imperialną piechotą mozna spokojnie sobie radzic w niewiarygodnych nawet sytuacjach. Wystarczy się przełamac i zostawic steam tanki z war altarem w domu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pozdrawiam
Max to 12 kosci powera łącznie. Do tego trzeba wylosowac dobre czary do rzucania
Sprowadza się to do tego, ze z tych 12 kosci jakies czary na pewno bede mógl wpuscic. Do dispela moge miec w porywach 7 DD, wiec nie jest źle. Brak scrolla bardziej boli, no ale trudno.
Zresztą, rozpy na full magii to juz przeszlosc, mocno czarują VC i DoCh, z czego z pierwszymi moge pograc. Drudzy mnie zjedzą, trudno. Za dużo poteznych czarów o niskim CV, duze obrazenia, do tego przerzuty i inne przyjemnosci.. Elfy na BoH - tu DSy mi nie pomoga za bardzo
Da się z takim dispelem życ.
Pozdrawiam
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zresztą, rozpy na full magii to juz przeszlosc, mocno czarują VC i DoCh, z czego z pierwszymi moge pograc. Drudzy mnie zjedzą, trudno. Za dużo poteznych czarów o niskim CV, duze obrazenia, do tego przerzuty i inne przyjemnosci.. Elfy na BoH - tu DSy mi nie pomoga za bardzo
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pozdrawiam
Chodzi o mv4, jak każda piechota zresztą, rzeczywiście niejasno napisałemargoth pisze: W jakim sensie ruch? Bo nie bardzo rozumiem.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Co do jeszcze szerszego wykorzystania, to również popieram mocno to, że stubborn i Ld8 to ogromna różnica za 4pkt. No 4 dział nie weźmiesz, ale z takimi co tak grają nie rozmawiamy w tym temacie, bo i nie ma o czym
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Myślałem też o defensywnej rozpisce, maksymalnie cofniętej do krawędzi i z GS na jednaj flance i Flagusiami na drugiej. Dzięki cofnięciu nikt nie obleci od tyłu, flanki bronione a od przodu wrogów zatrzymują kule
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council