Bretonnia 2250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BoB miniatures
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Bretonnia 2250

Post autor: BoB miniatures »

Bretonnia 2250p

Całkowity koszt: 2250p
Ilość modeli: 79

251p Bretonnian Lord - Generał armii
134p Paladyn - Chorąży armii
134p Damsel of the Lady
175p 3x Pegasus knights - czempion, Banner of Chalons
165p 3x Pegasus knights - czempion
248p 6x Grail knights - sztandar
168p 6x Knights of the realm - fcg
168p 6x Knights of the realm - fcg
134p 6x Errant knights - czempion, sztandar
134p 6x Errant knights - czempion, sztandar
134p 6x Errant knights - czempion, sztandar
75p 10x Bowmen - skirmish, płonące strzały, czempion
75p 10x Bowmen - skirmish, płonące strzały
80p 5x Yeomen
80p 5x Yeomen
90p Trebusz

Bretonnian Lord:
- Save 4+
- Cnota Rycerskiego Temperamentu (40) - Za każdy atak rycerza w szarży który trafił i zranił
może wykonać dodatkowy atak. Nie może używać
magicznej broni.
- Wyrmlance (20) - +2 siły w szarży, może wykonać zionięcie z siłą 3, wszystkie ataki zadane
lancą liczą się jako ogniste.
- Ślub rycerzy Graala (28) - odporność na psychologię; zaczyna grę z błogosławieństwem
pani jeziora; magiczne ataki.
- Korbacz (3)
- Królewski pegaz (50)

Paladyn:
- Save 2+
- Lanca (4)
- Opancerzony Bretoński Rumak Bojowy (14)
- Tarcza Graala (35) - Tarcza daje save’a 6+; jeśli ma Błogosławieństwo Pani Jeziora ward
wzrasta do 4+, bez względu na siłę.
- Ślub rycerzy Graala (21) - odporność na psychologię; zaczyna grę z błogosławieństwem
pani jeziora; magiczne ataki Jeziora, magiczne ataki.

Damsel of the Lady:
- Save 5+
- 1lvl
- Domena życia
- Aura pani jeziora - odporność na magię 1
- Dispel scroll (25)
- Dispel scroll (25)
- Opancerzony Bretoński Rumak Bojowy (14)

Pegasus Knights:
- save 3+
- ślub rycerski - ignorują panikę sianą przez chłopstwo
- Banner of Chalons (10p) - wróg nie może wybrać reakcji na szarżę „stand & shoot”

Grail Knights:
- save 2+
- żywe legendy - każdy rycerz może przyjąć i wyzwać pojedynek, niezłomni
- ślub rycerzy Graala - odporność na psychologię, zaczyna grę z Błogosławieństwem Pani
Jeziora, magiczne ataki.
- opancerzony bretoński rumak bojowy

Knights of the Relam:
- save 2+
- ślub rycerski - ignorują panikę sianą przez chłopstwo
- opancerzony bretoński rumak bojowy

Errant Knights:
- save 2+
- ślub rycerski - ignorują panikę sianą przez chłopstwo
- opancerzony bretoński rumak bojowy
- odporność na psychologię
- impet - musi szarżować

Bowmen:
- chłopski obowiązek - używają ZP rycerzy w 6”, zdobycie ich sztandaru nie daje wrogowi
punktów na koniec bitwy.

Yeomen:
- save 6+
- chłopski obowiązek - używają ZP rycerzy w 6”, zdobycie ich sztandaru nie daje wrogowi
punktów na koniec bitwy.
- leka kawaleria - darmowa reorganizacja, pozorowana ucieczka, widok 360 stopni
- tarcze

Trebusz:
- chłopski obowiązek - używają ZP rycerzy w 6”, zdobycie ich sztandaru nie daje wrogowi
punktów na koniec bitwy.
- trebusz polowy - 12-60” S5(10)
Ostatnio zmieniony 5 mar 2010, o 15:04 przez BoB miniatures, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Nie możesz mieć dwóch Grail Shieldów ;)
Lord na Pegazie z tarczą ma 4+save ;)
Release the Przemcio!

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

ja mysle ze te małe oddziały duzo nie zdziałaja :D
i nie musisz pisać wszystkich opcji i kosztów punktowych poszczegolnych broni, zbroi, zasad specjalnych itp. kazdy mniej wiecej kojarzy jak działa np. Lanca :D
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
BoB miniatures
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: BoB miniatures »

Poprawiłem trochę.

Teraz jest dobrze??

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

prawie: rozpa dobrze obrobiona ale kompletnie niepoprawna (że o marnej skuteczności tylko wspomnę):
nie mozesz miec grail shielda na Bsb to 1), pegazy nie mogą brać magicznych sztandarów (a szkoda) to 2) i nie pamiętam czy przy virtue of knightly temper mozesz miec magiczna lance (wyrmlance) to 3), yeomeni maja save 5+ a nie na 6+ to 4).
I ciekawi mnie: co ma w tej rozpisce zabijać? rycerze bez siły przebicia - grzęzną w 6 w każdym combacie poza fastami i strzelcami (a od takich kuszników DE/thundererów mogą się nawet odbić...), pegazy podobnie - przez nic się nie przebiją, prawie cała armia musi iść naporowo do przodu i modlić się o małą ilość panik od strzelania (a o te przy tej ilości oddziałów łatwo), a trebusz dzięki temu ma właściwie 1 turę strzelania... Jak rozumiem liczysz na łączone szarże 2-3 lancami w 1 cel. Ale boję się, że się to zwyczajnie nie uda - 3 oddziały errantów aż się proszą, żeby kompletnie zdezorganizować cały misterny plan 1 fastem/lataczem... No i sztandary na wszystkich oddziałach - zmarnowane punkty (jeśli mają w 1 cel uderzać 2-3 lance) i aż się proszą o to, żeby przeciwnik nałapał na nich punkty. Lord niepoprawny, mało wytrzymały, i też od większości rzeczy się odbije. Jedyna jednostka która ma realne szanse zrobić coś sama to grale, ale wypadałoby dodać im przynajmniej 2 gości+damselka do środka+warbanner, żeby ich szarży faktycznie się bano. Dalej - nieszczególnie masz czym polować na large targety - lord żadnego smoka nie ubije, bo w 1 ture nie wbije 6 woundów, a potem już płynie, trebusz ma 1 turę strzelania (chyba że bedziesz stał w swojej strefie wystawienia, a wtedy caly ostrzal przeciwnika robi z ciebie mielonke z puszki). Dalej - słaba antymagia, na te punkty każda czarująca rozpiska wyciąga minimum 10 kości/tura (często sporo więcej/albo ma porządne bonusy), takich VC to wogóle nie masz jak blokować... Także generalnie polecam poszukać innych opcji... i powodzenia ze swoimi rycerzykami :wink:

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Nie możesz mieć 2x skirmishujących łuczników, a czempion dla nich jest kompletnie zbędny.

Dobrze byłoby wszędzie wsadzić muzyka, naprawdę pomoga. Na gralach warbanner najlepiej.

BSB nie moze miec grail shield bo ma zajętą łapkę przez sztandar. Lancy tez nie moze miec. (BSB z HE moze miec ale to inna historia)

Lord nie moze miec magicznej broni jak ma Virtue of Knightly temper. A do tego jak masz magiczną lance to korbacz nie jest Ci potrzebny bo nie mozesz go uzywac.

Reszta chyba juz była wypisana.


Pzdr!
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
BoB miniatures
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: BoB miniatures »

To waszym zdaniem mam zrezygnować z pegazów, 1 łuczników i trebusza, a w zamian za to potworzyć 9 kawy??

Ta rozpiska jest pod turniej na którym jest max 9 kości magi.

Czemu nie mogę mieć 2x łuczników w skirmishu?

Jak skombowć dobrego lorda na large targety?

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Bo tyllko 1 oddział moze miec skirmish - masz armybooka?

Nie wiem dlaczego mowisz o ucieciu pegazów, trebka, przeciez o tym mowy nie było...

Lord - Heroism, Tresska, Grail Shield morning star lanca tarcza -> stary, sprawdzony.

Na gralach dodaj muzyka i warbanner.

Wywal jedną 6 errantów za to dopakuj jedne pegazy do 4 FCG a 3ce daj muzyka.

W kolejnych errantach muzyk i Errantry banner- zwiększysz siłe ich przebicia, a screenowac masz ich czym.

i tak btw cos mało pkt za czarodziejkę Ci wyszło - a poza tym daj jej konika bez bardinga bo to stracone pkt.

Mniej więcej ja tak to bym widział bez zmieniania Twojej koncepcjii rozpiski. Pzdr!
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
BoB miniatures
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: BoB miniatures »

Co to jest tresska??
I jak dokładnie działa morning star? top jest zamiast lancy, czy oprócz??
Jagal pisze: Lord - Heroism, Tresska, Grail Shield morning star lanca tarcza -> stary, sprawdzony.
Wydaje mi się, że morning star jest zamiast lancy, a tarcza jest nie potrzebna jak mam grail shield...


Moja rozpiska wygląda teraz tak:

Bretonnia 2250p

Ilość modeli: 79
Całkowity koszt: 2197p

260p Bretonnian Lord - Generał armii
95p Paladyn - Chorąży armii
130p Damsel of the Lady
185p 3x Pegasus knights - czempion, muzyk, Banner of Chalons
250p 4x Pegasus knights - fcg
321p 7x Grail knights - sztandar, muzyk, War Baner
168p 6x Knights of the realm - fcg
168p 6x Knights of the realm - fcg
161p 6x Errant knights – fcg, erranty banner
134p 6x Errant knights - czempion, sztandar
75p 10x Bowmen - skirmish, płonące strzały
80p 5x Yeomen
80p 5x Yeomen
90p Trebusz

Bretonnian Lord:
- Save 4+
- Virtue of Heroism (40)
- Morning star of Fracasse(25) - +2 siły w pierwszej turze walki, za każdy atak który trafił
rzuć k6, na 4+ magiczna broń przeciwnika zostaje
zniszczona.
lancą liczą się jako ogniste.
- Tarcza Graala (35) - Tarcza daje save’a 6+; jeśli ma Błogosławieństwo Pani Jeziora ward
wzrasta do 4+, bez względu na siłę.
- Królewski pegaz (50)

Paladyn:
- Save 2+
- Broń ręczna
- Ciężka zbroja
- Lanca (4) - +2 siły w szarży
- Opancerzony Bretoński Rumak Bojowy (14)
- Ślub rycerzy Graala (21) - odporność na psychologię; zaczyna grę z błogosławieństwem
pani jeziora; magiczne ataki.

Damsel of the Lady:
- Save 5+
- 1lvl
- Domena życia
- Broń ręczna
- Aura pani jeziora - odporność na magię 1
- Dispel scroll (25)
- Dispel scroll (25)
- Rumak (10)

Zostało mi jeszcze trochę punktów, i zatanawiam się co dołożyć paladynowi, żeby miał większy np. pancerz.
Proszę o pomoc :P

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

1)błędy w rozpisce, cieszą o tyle, że chyba korzystasz army booka a nie army buildera, ale trzeba to i owo poprawić:
-Bsb: chłopak nie ma wpisanej tarczy więc nie ma 2+ save
-BRETOŃSKI BSB NIE MOŻE DOKUPIĆ ŻADNEGO WYPOSAŻENIA (LANCA, TARCZA itp.), już to pisaliśmy, podkreślone, żebyś przy kolejnej wersji nie zapomniał :wink:
-PEGAZY NIE MOGĄ BRAĆ MAGICZNYCH SZTANDARÓW (znowu błąd się powtarza, dlatego podkreślenie)
2)a teraz co do sensownosci ruchów:
-po co Ci Morning Star od Fracasse? Heroism uniemożliwia uzycie magicznej broni (albo raczej: jeśli walczysz tym morning starem to nie działa KB na Large targety i 40 pkt idzie się j****)
-tresska, o której pisał Jagal to kluczowy element tej wersji drwala (drwal - bretoński Lord, łowca Large Targetów), przedmiot nazywa się tress of Isoulde, i powoduje że w jednej turze trafiasz na 2+, dodaj zamiast fracasse i bedzie ok.
-Bsb ma w tej wersji iść do grali? pomysł kiepski o tyle, że przebicie to on ma podobne, jak zwykły gral a może bardziej przydać się w innym miejscu (2 ataki WS 5, S 6 vs 3 ataki WS 5 S 4...)
-mam wrażenie, że nadal antymagia trochę za słaba, pamiętaj, że lance boją się przede wszystkim silnych czarów No Armour Save (pitka, kuźnia), i beast covera - na 2 pierwsze scrolle są niezbędne
-masz 1 oddział uderzeniowy, nadal troszkę mało, sugeruję zrobić coś takiego:
*Lord morning star->lanca+tresska
*Bsb ->virtue of discipline+Gromril great helm tzw. dębkowy, będzie biegał solo
*damselka bez zmian
*pegazy: 4 - bez zmian, 3->muzyk
*Grale ->dostają 1 koleżkę więcej, żeby mimo braku Bsb mieli szereg
*KOTR->obcięci do 5 z muzykiem, oba oddziały
*erranci -> ci z EB->podnieść do 9, drudzy wogóle out
*łucznicy: skirmish->+5 chłopców, +dodatkowa 10 zwykłych
yeomeni->oba oddziały dostają muzyków
trebka -> b.z
w sumie to zmieniło sie niewiele całych oddziałów, a rozpa powinna znacznie lepiej dawać sobie radę... mi nadal brakuje 2 damselki z mirrorem/2scrollami

Awatar użytkownika
BoB miniatures
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: BoB miniatures »

A ja chyba zrobię tak:

261p Bretonnian Lord - Generał armii
146p Paladyn - Chorąży armii
130p Damsel of the Lady
175p 3x Pegasus knights - czempion, muzyk
250p 4x Pegasus knights - fcg
359p 8x Grail knights - sztandar, muzyk, War Baner
168p 6x Knights of the realm - fcg
168p 6x Knights of the realm - fcg
221p 9x Errant knights - fcg, erranty banner
108p 15x Bowmen - skirmish, płonące strzały
87p 5x Yeomen - muzyk
87p 5x Yeomen - muzyk
90p Trebusz

Wszyscy rycerze i bohaterowie (oraz ich wierzchowce):
- Błogosławieństwo pani jeziora - magiczny save 6+, a przeciwko jednostkom o sile ≥5 5+
- Koń bojowy czystej krwi - brak kary do ruchu za obciążenie kropierzem

Bretonnian Lord:
- Save 4+
- Tress of Isoulde (20) - przez jedną turę postać trafia na 2+. Jednorazowego użytku.
- Morning star of Fracasse (25) - +2 siły w pierwszej turze walki, za każdy atak który trafił
rzuć k6, na 4+ magiczna broń przeciwnika zostaje
zniszczona.
- Tarcza Graala (35) - Tarcza daje save’a 6+; jeśli ma Błogosławieństwo Pani Jeziora ward
wzrasta do 4+, bez względu na siłę.
- Ślub rycerzy Graala (21) - odporność na psychologię; zaczyna grę z błogosławieństwem
pani jeziora; magiczne ataki.
- Broń ręczna
- Ciężka zbroja
- Królewski pegaz (50)

Paladyn:
- Save 1+
- Broń ręczna
- Ciężka zbroja
- tarcza (2)
- Gromril Great Helm (30) - daje ochronę pancerza na 6+, pozwala na przerzut nieudanych
rzutów na ochronę pancerza
- cnota dyscypliny (15) - przeciwnik nigdy nie dostaje bonusu +1 do rozliczenia walki za
przewagę liczebną, w walce, w której uczestniczy ta postać.
- Lanca (4) - +2 siły w szarży
- Opancerzony Bretoński Rumak Bojowy (14)
- Ślub rycerzy Graala (21) - odporność na psychologię; zaczyna grę z błogosławieństwem
pani jeziora; magiczne ataki.

Damsel of the Lady:
- Save 5+
- 1lvl
- Domena życia
- Broń ręczna
- Aura pani jeziora - odporność na magię 1
- Dispel scroll (25)
- Dispel scroll (25)
- Rumak (10)


BSB wg. podr może mieć inny eqp, pod warunkiem że nie ma magicznej szmaty żadnej.
Grale i tak miały by szereg, bo wszystkie kawy u mnie jadą lancą.

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

polecam, przeczytaj jeszcze raz opis Bsb :wink: nie mozesz kupowac zadnego dodatkowego wyposazenia - natomiast zapis z mag. przedmiotami wyglada tak, ze masz 2 alternatywy:
albo bierzesz magiczny banner, i wtedy mozesz miec dowolny banner, bez limitu punktowego + mozesz wziac 1 virtue za max 50 pkt,
albo bierzesz magiczne przedmioty/virtue za max 50 pkt i nie mozesz wziac mag. banneru... przykro mi, ale tak to wyglada.

Graj jak Ci odpowiada, ale lord nie nadaje się w tym momencie to żadnych konkretnych zadań - ew. co on Twoim zdaniem miałby robić, bo ja logiki nie widzę? A już z całą pewnością - będzie sobi kiepsko radził z Large Targetami. Reszta - myślę że ok (nie powinno być takich problemów jak z pierwotną wersją, a co się sprawdza przy Twoim stylu gry - dojdziesz z czasem sam.

A, i z szeregiem - chodziło mi o to, że przy 9 chłopakach masz już +2 za szeregi - i taka formacja to najczęściej "duża lanca" - większych rzadko kiedy się używa. To, co jeszcze mogę dodać - nadal twierdzę, że sztandary na małych lancach to tylko darmowe pkt. dla przeciwnika
pozdr.

Awatar użytkownika
BoB miniatures
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: BoB miniatures »

przecież sam mówiłeś że taki lord jest najlepszy na large targety...
To co mam w końcu z nim zrobić żeby radził sobie jako łowca large targetów??

tak chyba zostanie, z wyjątkiem lorda:

261p Bretonnian Lord - Generał armii
144p Paladyn - Chorąży armii
130p Damsel of the Lady
175p 3x Pegasus knights - czempion, muzyk
250p 4x Pegasus knights - fcg
397p 9x Grail knights - sztandar, muzyk, War Banner
152p 6x Knights of the realm - muzyk, czempion
168p 6x Knights of the realm - fcg
205p 9x Errant knights - muzyk, czempion, Erranty Banner
103p 14x Bowmen - skirmish, płonące strzały
87p 5x Yeomen - muzyk
87p 5x Yeomen - muzyk
90p Trebusz
Bretonnian Lord:
- Save 4+
- Tress of Isoulde (20) - przez jedną turę postać trafia na 2+. Jednorazowego użytku.
- Morning star of Fracasse (25) - +2 siły w pierwszej turze walki, za każdy atak który trafił
rzuć k6, na 4+ magiczna broń przeciwnika zostaje
zniszczona.
- Tarcza Graala (35) - Tarcza daje save’a 6+; jeśli ma Błogosławieństwo Pani Jeziora ward
wzrasta do 4+, bez względu na siłę.
- Ślub rycerzy Graala (21) - odporność na psychologię; zaczyna grę z błogosławieństwem
pani jeziora; magiczne ataki.
- Broń ręczna
- Ciężka zbroja
- Królewski pegaz (50)

Paladyn:
- Save 2+
- Broń ręczna
- Ciężka zbroja
- Gromril Great Helm (30) - daje ochronę pancerza na 6+, pozwala na przerzut nieudanych
rzutów na ochronę pancerza
- cnota dyscypliny (15) - przeciwnik nigdy nie dostaje bonusu +1 do rozliczenia walki za
przewagę liczebną, w walce, w której uczestniczy ta postać.
- Lanca (4) - +2 siły w szarży
- Opancerzony Bretoński Rumak Bojowy (14)
- Ślub rycerzy Graala (21) - odporność na psychologię; zaczyna grę z błogosławieństwem
pani jeziora; magiczne ataki.

Damsel of the Lady:
- Save 5+
- 1lvl
- Domena życia
- Broń ręczna
- Aura pani jeziora - odporność na magię 1
- Dispel scroll (25)
- Dispel scroll (25)
- Rumak (10)

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

205p 9x Errant knights - muzyk, czempion, Erranty Banner
Taki unit kosztuje 221 pkt
tak chyba zostanie, z wyjątkiem lorda:
Jak zabierzesz jeszcze BsBkowi lancę, to już wszystko będzie zgodnie z zasadami.
Damsel of the Lady:
- Save 5+
Magiczka na koniu za 10 pkt może mieć co najwyżej 6+ sejwa
- Tress of Isoulde (20) - przez jedną turę postać trafia na 2+. Jednorazowego użytku.
Skoro już bawisz się w niepotrzebne opisy przedmiotów to chociaż pisz dokładnie jak działają. Heros trafia na 2+, ale jeden konkretny model przeciwnika. To jednak trochę zmienia.
Z punktu widzenia osoby czytającej Twojego posta:
- Proponuję najpierw kupić kodeks, przeczytać go, a potem przystąpić do składania rozpisek.
- Daruj sobie opis działania przedmiotów, a w szczególności oczywiste sprawy typu:
- Lanca (4) - +2 siły w szarży
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ