Propozycje zmian w OK w następnym BP

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Re: Propozycje zmian w OK w następnym BP

Post autor: Laik »

Ja bym po prostu zmienił zasadę - nie RiP tylko działa do początku następnej tury rzucającego.

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

albo inaczej jeśli jakiś mag chce zdisplować czar RiP ogrowy ponosi te same konsekwencje co ogr rzucający go
czyli zdanie siły, hit z siłą 6 albo tracenie woonda 8)

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

antonio pisze:Jak dla mnie wystarczyłoby że przeszłyby itemki z gnoblar hordes i imona jak to napisał Xet, fajne kombinacje z tego by wyszły, np:

tyrant z wardem 4+, tendreaiserem, kineaterem i cheaterem/longiem
tyrant z wardem 4+ ,reroll, fistem, slavem, kineaterem
jw. ale z dwurakiem i beastkillerem
bsb ze słomką, wardem 5 i mr1 + kineater
samymi herosami się nie gra więc uważam, że tylko dodanie tych przedmiotów byłoby niewystarczające
Xet pisze:Dokładnie taką możliwość wzmocnienia zamiast np. magicznych przedmiotów daje magia Ogrów
różnica jest taka, że czar najpierw trzeba skutecznie rzucić. Czary mamy sensowne, ale nie można wychodzić z założenia, że wszystkie ogrze problemy znikną jeśli przeciwnik nie będzie mógł dispelować RIPa w swojej turze.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

a jakby dodać zasade że ogry moga byś pod działaniem kilku czarów naraz (oczywiście różnych) to oddział z +1 T i stubornem i regenką i MR 2 byłby już całkiem odporny 8)

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

symek pisze:a jakby dodać zasade że ogry moga byś pod działaniem kilku czarów naraz (oczywiście różnych) to oddział z +1 T i stubornem i regenką i MR 2 byłby już całkiem odporny
tylko czy my musimy być całkowicie uzależnieni od fazy magii ? Inaczej - czy przy naszej sile magii możemy sobie wogóle na to pozwolić, by była ona jedynym i to bardzo wątpliwym w moim odczuciu "wzmocnieniem" ?
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

No właśnie, czemu prawie wszyscy uważają, że poprawa magii czy dodanie przedmiotów dla bochaterów załatwi sprawe? Czemu nie można polepszyć całej armii? Czy zamianienie zasady ogrzej pałki na rębaka(+1 S w 1 rundzie, ponatto działa jak broń ręczna) chociażby byłaby większą ingeręcją w zasady? A skorzystałaby na tym co 2 jednosta. Albo danie premii za szeregi od 3 ogrów, piszecie, że byłaby to martwa zasada, nikt by z tego nie korzystał bo ogry wystawia się w 1 szeregu. Przecież przed BP nikt nie wystawiał BO czy BB w orkach, i co? Pojawili się, wystarczyła odpowiednia zasada(przedmiot boostujący). Co takiego dadzą gratisowę sloty ogrom? Co z tego, że będą sloty na yeti czy Giana, skoro nie będzie punktów, bo aby je zdobyć trzeba zrezygnować z czegoś, a plewne jednostki dalej będą plewne.

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Pogadajmy uczciwie.
1) Nie dostaniecie 5 magicznych przedmiotów. 1 to max jak nie 0.
2) Nie będzie żadnych zmian w statystykach. No Yetis in skirmish :(
3) Jest szansa na poprawę kompozycji armii i to znacząco. (sloty, imiona, generał, dzordze itp.)
4) Jest szansa na nowe zasady jak np. ta z paniką od 50% oraz Look Out Sir od 3 modeli.

Spróbujcie więc w tych ramach coś wymyśleć. Myślę, że to co zaproponowałem wczoraj to max jaki można z tego wyciągnąć. Jedyna droga jaka zostaje to boost dla magii. Niedispelowalność RIP czy to przez przedmiot czy zasadę armii. Czy ktoś widzi inne możliwości ??

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

Nie będzie bo co? Bo ktoś już tak założył i koniec kropka? Jakoś nie było problemu z przedmiotami do orków, a nawet cofając się daleko w tył strzelaniem ołowiomiotaczy czy tłumieniem animozji, a to co było jak nie ingerencja? Czemu zasady/przedmioty wymyślone przez LS są ok, a te wymyślone przez graczy odrzucanę na starcie?
Kiedyś czytałem, że ogrów nie da się polepszyć boostującymi przemiotami jak orków bo są zwalonę od podstaw. A co takiego sloty naprawiają? Czumu można dać przedmiopy z gnoblar horde, ale wymyślić własnę to nie?

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Xet pisze: Jest szansa na poprawę kompozycji armii i to znacząco. (sloty, imiona, generał, dzordze itp.)
Gorger - ok, 2 za 1 slot to by była poprawa, ale każdy kto nim trochę pograł wie, jak bardzo NIE można na niego liczyć.
Sloty - proste pytanie - po co nam więcej slotów na szrot ?
imiona - limit standardowy na itemy plus dodatkowo do tego imiona - nasi bohaterowie i tak są bardzo drodzy - mamy samych bohaterów wystawiać, bo nic innego z pkt nie starczy ?
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Dyskusja idzie w dobrą stronę. Piszcie dalej.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Po prostu nie damy całej masy głupot, które nic nie zmieniają, albo zmieniają bardzo niewiele. Szkoda miejsca i nie warto zmuszać innych graczy do pamiętania tego.
Możemy wprowadzić kilka naprawdę istotnych zmian, ale nie będziemy zaśmiecać BP.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Argument o niezaśmiecaniu BP do mnie trafia więc nie będę płynął z wymyślaniem niewiadomo czego.

To są rzeczy o których pamiętają tylko ogrowi gracze raczej więc ich zniknięcie nie spowoduje zamieszanie a urozmaici i uprości kompozycję armi -

traperzy (nie są wcale 0-1) - ich ilość max. to ilość hunterów+1
śmieciarki - nie więcej niż unitów gnoblarów
gnoblary - nie więcej niż bulli
slaughtermaster - nie wystawisz bez tyranta
tyrant - 0-1

zwłaszcza zdjęcie tego z traperów dałoby nam sporo

impakty - MUSZĄ zostać tak jak w obecnym BP - poprzednio na turniejach było to żałosne z tym 6" i min. 3 ogry...
hunter z move and fire - zaczął być grywalny, bo jako "stacjonarny strzelec" to na turniejach się nie pojawiał
iron fisty - w obecnym BP działają ok
leadbelcherzy - jeśli nie będą tacy jak w obecnym BP nie mamy kompletnie czym zdejmować fastów czy innych przeszkód/śmieci

CR za kolejny szereg jest w mojej ocenie niepotrzebny, bo za drogo ten szereg (nawet z 3 ogrów złożony) wychodzi i ciężko się czymś takim manewruje

gnoblar zcreeny w ograch to byłaby świetna opcja, mimo tej różnicy w ruchu między gnoblarem a ogrem, tyle że nic nie może zniwelować zagrożenia bickery - tego bez ingerencji w zasady z serii "generał jest blisko więc się nie kłócić" pewnie się nie usunie.

Nasi samotni bohaterowie widzą i ruszają się jak monstery - przejście przez las czy też łapanie latacza hunterem, który niby jest do walki z bestiami, jest strasznie trudne jak się widzi w zakresie 90 stopni
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

tak jak pisano wcześniej danie gorgerów 2 na slot nic nie da, bo bez możliwości szarży po wyjściu łatwo sie od nich zabezpieczyć lub pozbyć.
w ograch brakuje tak jak już kiedyś wspominano obrony przed strzelaniem i magii ale tej w mniejszym stopniu.
Dużą gorączką też są LT i skirmishe ale przeważnie latacze, które są cholernie upierdliwe. Trzeba też cały czas pilnować flanek, bo szarża byle gówna na bok, który jest w stanie zabić jednego ogra czyli wbić potężne 3 rany w byle jakiego ogra który nie ma sejva(tya... ironguci 5+...) i z góry przegrywamy combat i tracimy oddziały po 200pkt, wiadomo, że dobry generał do takich sytuacji nie powinien dopuszczać, ale do takich szarż wystarczą fasty czy latacze a tego zawsze jest wiecej niż ogrów. Nie wiem jakie można wprowadzić zmiany ale przedstawiłem najważniejsze problemy, nie zapominając jeszcze o panikach #-o

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

i to jest problem z ogrami że mają wady u podstaw i kilka zasad lub/i przedmiotów nie załata dziur

przeciw strzelaniu ciekawym rozwiązaniem byłoby jak już mowiłem zasada spois of war ponieważ ciekawą i grywalna opcją stałby się BSB ze sztormbanerem (choć to też nie jest do końca dobre bo by utarł się z nim standard na którym dużo by grało)

można tez by zrobić żeby ogry mogły brac DoW w ramach specjali -dobra sprawa bo takie dwie armatki zniechęciły by każdego LT (ale tu też jest minus bo kolejna rzecz stałaby się utartym standardem)

najtrudniej zrobić coś co by nie psuło klimatu ogrów bo za niego tą armie wybraliśmy (no bo nie na pewno ze wzgląd na pawer i robienie wyników) propozycje które podałem pasują ponieważ opierają się w dużej mierze na DoW do których ogry w znakomitej większośc należą jednak te propozycje też nie są idealne ze względów które podałem

ale ciężko coś sensownego i bez wad wymyśleć jeśli nie chcemy ingerować bezpośrednio w statystyki i zasady poszczególnych jednostek

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 700
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

Według fluffu ogry mają niesamowicie twardą skórę, może dać im coś w rodzaju scaly skina? Uodporniłoby to je trochę. Ale to taka luźna propozycja tylko :wink:
putoa alasti avantoon! :wink:

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

tez ciekawe scali skin na 5+ w zupełności by wystarczył aby przetrwać lekki ostrzał (ironi 3+ savea tak samo maneaterzy, bulle na full wypasie też 3+ )

jednak nadal nei rozwiązuje to problemu największych bolączek ogrów czyli latających LT typu smok czy blodzio bo na inne mniejsze ruchliwe śmiecie są leadzi którzy są super sprawą na takie coś dzięki strzelaniu co ture- ty się pochwale że jedną salwą z 2 leadzi (14 strzałów chyba ) ściągnołem jabera z bestii - ale to nie to samo co smok w końcu o jeden T mniej i żadnych saveów)

szkoda że imię beasthunter działa tylko w CC bo tak to by hunter byłby świetną kontrą na wszystkie LT (bolec D3*2 ran + po niezdanym teście kolejne 2 8) )


sorki za troszke chaotyczne pisanie :wink:

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Ogólnie proponowane zmiany są OK.
• zdjęcie 1+ z Buli: niezła rzecz, ale bez rewelacji
• zdjęcie ograniczeń z traperów: IMO bardzo dobre wzmocnienie
• rzeźnik może być generałem: dla mnie to osobiście mało istotna zmiana z uwagi na to, że 3 Rzeźników jest niepotrzebnych, po prostu magia Ogrowa nie jest za dobra.
• hunter może być generałem: to jest dobra zmiana
• imiona poza limitem: niestety imiona są dość słabe, zwiększają i tak bardzo duży już koszt bohaterów Ogrowych
• dodatkowe sloty: IMO najlepsze wzmocnienie Ogrów z tym, że z rarów jest co wybierać, ale ze speciali nie za bardzo. Niestety poza Ołowiomiotaczami to szrot. Nie sądzę zeby ktoś zapełnił wszystkie sloty.
• gorgery 2 na slot: całkiem niezła rzecz w połączeniu z dodatkowymi slotami
• przedmioty z Gnoblar horde: dobra rzecz są zwiększają znacznie przeżywalność bohaterów.
• nowy przedmiot: całkiem fajny.

Podsumowując IMO proponowane zmiany zwiększają;
• siłę bohaterów, która i tak była nie najgorsza. IMO to nie powinno być priorytetem w polepszaniu Ogrów
• magię, która choć użyteczna jest prawie tylko i wyłącznie magią wspomagającą i ciężko na niej oprzeć rozgrywkę. Na pewno polepszona magia nie będzie panaceum na największe bolączki Ogrów.

Zmiany te są korzystne i zwiększają siłę armii, ale sądzę, że do postulowanego poziomu HE to będzie ogrom jeszcze daleko. Po prostu pozostaje, wiele obszarów, na które Ogry nie mają żadnej lub maja bardzo słabą odpowiedź (LT szczególnie te cięższe latające, morza skinków albo kuszników zapluwających Ogry) Wiadome, że armia nie może mieć wszystkiego, ale Ogry mają jeszcze naprawdę sporo luk.

Moje propozycje;
I. zwiększenie dopuszczalnej liczby kotków dla Łowcy do 6. Po oddzieleniu powstawałby niezły fast, którego ogrom bardzo brakuje.
II. bestiobójca działa też na strzelanie, LT bały by się Łowców , a nawet Tyran z muszkietami mógłby coś zdziałać. Jednocześnie nie byłoby to przegięte, z uwagi na stosunkowo małą siłę bolec S5, muszkiety S4.
III. możliwość wsadzania Łowcy do Traperów. Powstawałby w tedy Ogr z możliwością szarży 3600
IV. może warto by się zastanowić czy nie dało by się wymienić gorgery 2 na slot na możliwości szarży po wyjściu.
V. nierozpadanie się śmieciary od S7 wtedy stałaby się bardziej grywalna.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Kamil.Sz pisze:Moje propozycje;
I. zwiększenie dopuszczalnej liczby kotków dla Łowcy do 6. Po oddzieleniu powstawałby niezły fast, którego ogrom bardzo brakuje.
II. bestiobójca działa też na strzelanie, LT bały by się Łowców , a nawet Tyran z muszkietami mógłby coś zdziałać. Jednocześnie nie byłoby to przegięte, z uwagi na stosunkowo małą siłę bolec S5, muszkiety S4.
III. możliwość wsadzania Łowcy do Traperów. Powstawałby w tedy Ogr z możliwością szarży 3600

To jedne z najciekawszych propozycji, jakie widzę w tym temacie.
Pierwsza i trzecia w zasadzie tworzą nowe oddziały, ale naprawdę ciekawe i ważne z punktu widzenia problemów Ogrów - szybkość i mobilność.
Druga propozycja jest jakimś tam sposobem na LT. Może nie idealnym, ale potencjalnie bardzo niebezpiecznym dla wroga.
I jest zdecydowanie lepsza (w sensie klimatu) niż armaty DoW.

Ciekawe...bardzo ciekawe...
Slaughtermaster caddie, 3 Hunterów (2x6 psów), 3x21 Gnoblarów, 2x9 Trapperów, 2x4 Maneaterów, 2 Gorgery, jakieś 2x3 Bulli.
Gdzieś ok. 2350 punktów na oko.

Ciekawe...bardzo ciekawe...
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Kamil.Sz pisze:rzeźnik może być generałem: dla mnie to osobiście mało istotna zmiana z uwagi na to, że 3 Rzeźników jest niepotrzebnych, po prostu magia Ogrowa nie jest za dobra.
tu bardziej chodzi chyba o gry na małe pkt.
Kamil.Sz pisze:• siłę bohaterów, która i tak była nie najgorsza. IMO to nie powinno być priorytetem w polepszaniu Ogrów
• magię, która choć użyteczna jest prawie tylko i wyłącznie magią wspomagającą i ciężko na niej oprzeć rozgrywkę. Na pewno polepszona magia nie będzie panaceum na największe bolączki Ogrów.
tu zgadzamy się w 100%
Kamil.Sz pisze:I. zwiększenie dopuszczalnej liczby kotków dla Łowcy do 6. Po oddzieleniu powstawałby niezły fast, którego ogrom bardzo brakuje.
może wogóle jako nowy oddział w specialu pieski 5+ ? Testowano to przy produkcji naszego AB, ale ponoć nie przeszło play testów. A co potem w innych AB powypuszczali wszyscy wiemy.
Kamil.Sz pisze:III. możliwość wsadzania Łowcy do Traperów. Powstawałby w tedy Ogr z możliwością szarży 3600
lub, żeby sprawę ułatwić, usunąć zasadę "nikt nie lubi gnoblarów" (czy jakoś tak) uniemożliwiającą ogrom dołączanie do gnoblarów
Kamil.Sz pisze:IV. może warto by się zastanowić czy nie dało by się wymienić gorgery 2 na slot na możliwości szarży po wyjściu
to by była dużo lepsza opcja dla nas
Przychodzi mi też do głowy nie traktowanie Ogre Kingdoms jako monster+infantry tylko jako same infantry - ułatwiło by to nam z polem widzenia, łażeniem oraz dało by nam normalnego lookout sir'a, bo obecnie mamy go tylko jeśli sztandar ma wykupionego lookout gnoblara.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Oni No Maćko pisze:Kamil.Sz napisał(a):
I. zwiększenie dopuszczalnej liczby kotków dla Łowcy do 6. Po oddzieleniu powstawałby niezły fast, którego ogrom bardzo brakuje.

może wogóle jako nowy oddział w specialu pieski 5+ ? Testowano to przy produkcji naszego AB, ale ponoć nie przeszło play testów. A co potem w innych AB powypuszczali wszyscy wiemy.
Wiadomo, że takie rozwiązanie było by najlepsze, ale skoro LS, z tylko sobie znanych motywów nie chce Ogrom dać przedmiotów magicznych, tak jak dała Orkom, to raczej nie sądzę, że dadzą nam nowy oddział. Uważam jednak, że takie „przemycenie” kotków poprzez drobną zmianę zasad jest jak najbardziej możliwe w zakresie zmian stosowanych obecnie w BP.

ODPOWIEDZ