Powracając do problemu tematu - pisząc to co zacytowałem powyżej chciałem zauważyć, że nie możemy stosować "zwykłych" rulebookowych zasad challengu dla Grey Seer'a - o nich w większości (ale nie całkowicie) zapominamy i polegamy tylko na tym co jest zapisane w armybooku book'u.Mac pisze:Niemniej w cytacie wytłuszczającym specyficzne (różne od RB; nadpisujące te z RB) zasady challengu Grey Seer'a, jest napisane tylko o nim, a nie o samym dzwonie.Marcins pisze:''the grey seer may use verminous valour to refuse a chalenge,but is not removed to the back of the unit-instead he clambers higher atop the bell. the grey seer is not moved but cannot fight or be attacked for the duration of that engagement.''
W cytacie powyżej, przy odmowie challenge'a jest wspomniany tylko Grey Seer, co wskazuje bezpośrednio na to, że jeśli on odmówi, to wciąż można bić po dzwonie. Na to wskazuje również nie przesuwanie modelu dzwonu z Grey Seer'em w przypadku odmowy. To była część w której opieramy się tylko na AB, gdyż nadpisuje ona zasady z RB.
Teraz odnosząc się do rulebook'a i armybook'a - wiemy, że dzwon jest mountem (już nie rozpatrując poszczególnych konsekwencji, odnośników do FAQ itd. takiego stanu rzeczy), a mounty jako takie biorą udział w challenge'u.
W efekcie - dzwon bierze udział w challengu i bierze również udział w walce po odmowie challengu. Przynajmniej takie jest moje zdanie, po przyjrzeniu się zapisom.
