Rozpiski

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Re: Rozpiski

Post autor: Szemkel »

ninjaska:
1. rydawan ogranicza manewrowość,
2. można go łatwo wyjąc nawet lekkim strzelaniem,

WNIOSKI:
1. trudniej się ukryc przed strzelaniem, a jak zejdzie wózek goblin traci jakąkolwiek wartość,
2. dodatkowo mocno to ogranicza możliwość ustawienia sie do szaży,
3. ogranicza mozliwośc dobierania celi -> na wilku możesz nawet na chama szarżować w las,

poza tym moc goblina leży w cenie, z wózkiem kosztuje prawie 2x tyle
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

Szemkel pisze:ninjaska:
1. rydawan ogranicza manewrowość,
2. można go łatwo wyjąc nawet lekkim strzelaniem,
3. i moim zdaniem równie ważne: Wystrzeliwując rakiete z klocka NG ostrzał z reakcji s&s idzie w gobasy (w których oczywiście jest broda) więc dowolnie rzeźnicki oddział strzelający można zaszarżować by wyłuskać np. Maga lorda

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Oi,
wiedzialem, ze sa racjonalne powody, dzieki :)
A tak swoja droga jak Wam sie sprawdza? Mnie zniecheca to, ze sa to tylko trzy ataki z WS 4. By zdjac Maga Lorda, trzeba sporo szczescia.
Obrazek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

sadze ze sporo szczescia trzeba miec do sciagniecia juz nawet 2lvl czarodzieja /kostki+przeciwnik zaoszczedzil na szamponie/. za to do warzywienia czolgu czy tez innych bzdet wsam raz.
jak juz to wsadzilbym go na pajonka-nadal jezdzi w oddziale,troche mniej ruchu za to olewa tereny. najgorsze ze podraza znacznie koszt

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Sprawdza całkiem nieźle. Pod warunkiem, że nie zaliczy sie faila oczywiście.

Dokładniej (przy założeniu, ze goblin jest w rozpisce):
1. Na pkt. poniżej 1000 stosuje zupełnego kamikadze. Wolopa+bąbelki sprawiają, że wyjmie każdego biegacza, zdemoluje jakiś ważny oddział. Przyjemnie łaczy się z dwoma szamanami.
2. W przedziale 1000-2000 (a własciwie 1500-2000) pojawił się jak na razie u mnie dwa razy. Zawsze w konwencji BsB, zapakowany w shino + jakiś gadżet. Może wtedy pognac jakis łuczników, fast, maszynkę, wziąśc na klatę salwe łuczników, dobiec i wspomóc walkę wręcz. Ale na te pkt. mnie jakos nie przekonuje ostatecznie bo wtedy trzeba inaczej rozgrywac antymagię, a ja jednak wole dwóch szamków niż szamka+mork. Dlaczego? Bo taniej.
3. Na 2k+ zachowywał sie całkiem ładnie.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
kis1
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Bastion HypolytówCity

Post autor: kis1 »

Deather pisze: Wystrzeliwując rakiete z klocka NG ostrzał z reakcji s&s idzie w gobasy
Naprawdę tak jest ?
Obrazek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

dokladnie ostrzal idzie wtedy kiedy wejdzie w zasieg broni przeciwnika. wiec jezeli to standardowy lucznik to ostrzela NG w momencie deklaracji.
jezeli nie wzbudzi to paniki/przezyje to szarza moze dojsc do skutku.

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

ninjaska pisze:Oi,
wiedzialem, ze sa racjonalne powody, dzieki :)
A tak swoja droga jak Wam sie sprawdza? Mnie zniecheca to, ze sa to tylko trzy ataki z WS 4. By zdjac Maga Lorda, trzeba sporo szczescia.
Samobójca jest najpotężniejszy jak się skombuje z xetem. Rozjeżdża wtedy Heraldów/Lisze jak miło

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

quas pisze:dokladnie ostrzal idzie wtedy kiedy wejdzie w zasieg broni przeciwnika. wiec jezeli to standardowy lucznik to ostrzela NG w momencie deklaracji.
jezeli nie wzbudzi to paniki/przezyje to szarza moze dojsc do skutku.
Najzabawniejsze jest to, że jesli nie ma do nich zasięgu to przykro mi ostrzał nic nie robią.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

do kogo nie ma zasiegu?
bo jezeli maja np toporki do rzucania to kolo zarwie w jape az milo(chyba ze sa w <9")
jezeli sam nie ma zasiegu to deklaracja poszla i S&S tez. no i najprawdopodobniej to ostatni fail w jego goblinskim zyciu

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

A to nie jest przypadkiem tak, że s&s idzie zawsze w oddział z którego się wyszarżowuje?
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

nie do konca.
bo jak ktos ma zasieg tylko 6 albo 12"?

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Z tego co kojarze jak model wyszarżowuje z oddziału to s&s zawsze idzie w oddział. A w momencie kiedy s&s idzie w oddział do którego nie ma zasięgu to przepada. Chwilowo jestem odcięty od RB, faqów itp. ale postaram sie to znaleźć.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

polecam lekture
RB p.19
:wink:

Priam
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: Priam »

Jeżeli w momencie rozpoczęcia szarży szarżujący jest poza zasięgiem maksymalnym broni obrońcy, to s&s następuje w momencie wjechania w zasięg.

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Priam pisze:Jeżeli w momencie rozpoczęcia szarży szarżujący jest poza zasięgiem maksymalnym broni obrońcy, to s&s następuje w momencie wjechania w zasięg.
Oi,
dodam, ze w momencie kiedy wejdzie w zasieg calego(!) oddzialu, co jest szczegolnie wazne, jesli w oddziale jest np. czempion z pistoletem. Wtedy odpalaja salwe dopiero na 8", a wiec w bliskim zasiegu!
Co do Goblina, to kiedys gleboko wierzylem, ze jest rozwiazaniem na Altar Imperium. Z Tricksy Trinket i sila 10, wydaje sie dobrym rozwiazaniem. Niestety, zwykle, Priest ma Spekulum oraz Tarcze zmniejszajaca liczbe atakow (Gorgony?) i nagle mamy tylko 50% na zniszczenie. Dalej niezle, ale juz nie tak slodko.
Ja probowalem samobojcy Dzikiego Orka, na Zelaznym Dziku z Martogiem. Fajny, ale Frenzy go bolalo. Teraz, kiedy pojawil sie Xet, moznaby sprobwac zwyklego Orka, co prawda nie przekracza magicznej Sily 7, ale jako, ze rydwanow co kot naplakal, juz nie jest to takie wazne. Za to ma sporo atakow z dobrym WS. Do pogonienia maszyny, strzelcow, czy biegaczy powinien sie nadac.
A i jeszcze, ja go pakowalem do lekkiej kawalerii, np. pajakow. W ten sposob korzystal z bonusu manewrowosci. A w razie co, pajaki moga z nim atakowac by dac outnumber.
Uff, tyle, bo wyjezdzam po za dzial 'Rozpiski' :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Hym znalazłem. Zwracam honor popierniczyło mi się z zupełnie innym zapisem.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Oi,
Takie cos wymyslilem. Na razie raz zagralem przeciwko Ciemnym Elfom na Smoku. Wyszlo fajnie.
Black Orc Warboss 440 Pts
General
Warboss Um's Best Big Boss At
Shinguards of Sneaky Shino
Ulag's Akk'rit Axe
Yellow Kidney Stone of Xet
Wyvern

Black Orc Big Boss 175 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Beard of Barbus
Effigy of Mork
Boar

Night Goblin Shaman 125 Pts
Magic Level 2;
Yan Khel Mushroom
Dispel Scroll

Goblin Shaman 140 Pts
Magic Level 2;
2x Dispel Scroll

Goblin Wolf Riders @ 66 Pts
Musician

Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Musician

2x 21 Night Goblins @ 117 Pts
Musician: Shortbow
2 Fanatic @ Pts

8 Squig Hoppers @ 120 Pts

4 Spear Chukka
Bully

2 Rock Lobber
Bully

Doom Diver

Cannon DoW

Snotlings @ 40 Pts

22 * Orc Big 'Uns @ 331 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Shield; Standard; Musician: Champion
Banner of Gholan

5 Savage Boar Boyz @ 132 Pts
Frenzy; Spear; Shield; Musician

Casting Pool: 6
Dispel Pool: 5
Models in Army: 136
Total Army Cost: 2349

Do pocwiczenia mam gre Wyvernem. Glownie stalem za lasem, by na koniec zginac od Pitki, srednio. Silny park maszynowy, co zawsze cieszy. I wreszcie, od bardzo dawna, wystawilem orkow. Po pierwsze ladnie sie prezentuja na stole. Po drugie, sa calkiem odporni na ostrzal. Duzo czasu mija nim zaczna tracic ranki i wreszcie po trzecie w Waaagh ida na 2+ z przerzutem i wyplacaja 50 atakow z sila 5! Doprowadzilem do anihilacji Gwardie z ASF i dodatkowym atakiem, Hell Yeah! Na razie bardziej mi sie podobaja od wagonu jazdy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Patrzę na cenę bigunów i moim zdaniem lepiej ich wymienic na BO. Oni mają waagh na 0+ z przerzutem, do tego są twardsi jeszcze, a zapasowy GW czasami sie przyda (choć rzadko). Reszta mi sie podoba.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Natibak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 146

Post autor: Natibak »

Ostatnio uznałem, że nie warto grać na artefaktach z BP. Wspiera Orkasy, ale w sposób po prostu irytujący przeciwników. Dlatego postanowiłem zrobić rozpę bez gadżetów z BP, gdzie nie ma gadki: "Wygrałeś, bo Ci BP dopomógł". Eh.. zagrałem na rozpie poniżej i pojechałem 20 - 0 Imperium strzelające. Zacząłem testować taki układ (czyli klocki, skirmish, trolle, fast, ewentualnie rydwany) na różne formaty, m.in. na 500 pkt i okazało się, że trolle dają radę. Wiadomo Flaming atak robi muckę, ale cóż... ryzyko zawodowe, ktoś zabije trolle, to doskoczą squigi, zawsze coś dochodzi. Taktykę można łatwo po rozpie odczytać: WAAAAGGHH!

1 Black Orc Warboss @ 275 Pts
General; Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Enchanted Shield [15]
Bigged's 'ed Kickin Boots [30]

1 Boar @ [0] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Martog's Best Basha [15]
Collar of Zorga [5]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]

1 Boar @ [0] Pts

1 Orc Shaman @ 166 Pts
Magic Level 2; Big Waagh; Choppa
Power Stone [25]
Dispel Scroll [25]

1 Boar @ [0] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Power Stone [25]
Dispel Scroll [25]

22 Orc Big 'Uns @ 310 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]

1 Orc Boss @ [15] Pts

23 Night Goblins @ 127 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician

1 Night Goblin Boss @ [8] Pts

23 Night Goblins @ 127 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician

1 Night Goblin Boss @ [8] Pts

4 Trolls @ 160 Pts

4 Trolls @ 160 Pts

9 Squig Hoppers @ 135 Pts

9 Squig Hoppers @ 135 Pts

9 Squig Hoppers @ 135 Pts

9 Squig Hoppers @ 135 Pts

5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Wolf @ [0] Pts

Casting Pool: 6

Dispel Pool: 4

Models in Army: 124


Total Army Cost: 2250

ODPOWIEDZ