Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych ;)

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Re: Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych ;)

Post autor: kszyhu »

czyli jak za kamienia jest jeden ward i d6 ran, to w takim razie jest tez jeden test na tafnesa i sześciu spada jak nie wyjdzie?

Matis99
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Matis99 »

kszyhu pisze:czyli jak za kamienia jest jeden ward i d6 ran, to w takim razie jest tez jeden test na tafnesa i sześciu spada jak nie wyjdzie?
Jaki test na toughnessa? Testujesz "to wound", (porównujesz siłę z wytrzymałością wedle tabeli) jak podczas każdego ranienia. Z katapy strzelasz tak:

- deklarujesz zasięg, sprawdzasz, potem rzucasz scatterką i artylerką
- tam, gdzie uderza kamień, kładziesz templatkę
- patrzysz kogo trafiło na 100 % a kogo na 4+
- potem wszystkim trafionym rzucasz za zranienie
- potem wróg rzuca wardy/regenki
- potem multiplikujesz, ale robisz to tylko, gdy strzelałeś do modeli wielowoundowych (ogry, smok itd.), bo np. w przypadku clanrata czy goblina to, czy dostanie 1 czy 6 woundów nie ma znaczenia, bo i tak zginie

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

wiem jak się strzela z katapulty, a przynajmniej z batlowej miniaturki, ale chodziło mi o to, że jak testuje relikwie na tafnesa, to czy testuję sześciu pielgrzymów, czy samą relikwie, no i jesli tylko relikwie, to czy po nieudanym teście ginie mi sześciu czy jeden zawodnik?

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

Generalnie relikwia powinna być traktowana jak pojedynczy model tak wiec masz po kolei: 4+ lub auto hit , wound, ward, d6 ran. tyle ile spadnie ran tyle pada pielgrzymów, proste pytanko prosta odpowiedź. a tak btw to nie są testy To, ale woundowanie ;).

PS. pamiętaj że jak dostaniesz hita z krasnoludzkiego throwera z siłą 4 a pod dziurką 8 jak dziurka jest pod nim to jest auto hit z siłą 8 nawet jeśli cały relikwiarz nie jest przykryty. Takie same zasady obejmują wszystkie inne monstery.
Największa maruda na Border Princes 8)

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

nie wiem czemu sie do tego trebuszeta przyczepiliście :)
chodzi mi o testy na tafnesa, inaczej mówiąc toughness test, a nie o uderzenie kamieniem

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

A niby w czym ty zdajesz testy To co zadaje ci d6 ran?
Największa maruda na Border Princes 8)

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

w niczym, pytałem tylko co sie dzieje kiedy relikwia musi się testować na tafnesa, czy jest jeden test czy 6

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

Jeden test, jeśli wyraźnie nie jest napisane ile ran zadaje fail tracisz jednego ;).
Największa maruda na Border Princes 8)

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Panowie, następująca zagwozdka z ostatniej gry jaką miałem:

- oddział errantów z paladynem stoi naprzeciw śmiecia (giant raty), paladyn może jednak obok nich wyszarżować z oddziału na coś innego i tę szarżę deklaruje; zgodnie z zasadami erranci nie mogą w tej sytuacji dobrowolnie zadeklarować szarży na nic innego...ale...zasady mówią, że skoro oddział nie deklarował szarży, a ma w zasięgu przeciwnika to musi zdać test posłuszeństwa czy nie rzuci się na wroga bez rozkazu...

Czy w tej sytuacji gorąca krew naszych młodzików jest w stanie popchnąć ich do walki przy niezdanym teście?
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

per analogiam do "heros w oddziale ktory ma frenzy"
kolejnosc jest mniej wiecej taka:
1)deklaracje szarz
2)odpowiedzi
3)sprawdzanie frenzy (tutaj tez powinien byc test errantow)
4)odpowiedzi (nawet zmiana opcji 2)
5)rozstrzyganie odpowiedzi
6)przesuwanie szarz wg kolejnosci deklarowania.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Tu akurat jest prosta sprawa. Jeśli obleją test, to bohater szarżuje razem z całym unitem, a dokładniej rzecz ujmując, oni jadą razem z nim, w cel, na który szarżę zadeklarował.
Ciekawsza będzie sytuacja gdy heros ma zasięg szarży np. do szkieletów i zombiaków. Deklaruje w szkielety. Erranci oblewają impetus, ale zasięg mają tylko do zombiaków (bo teren, wheele i inne takie).
Zaszarżowanie dwóch jednostek nie jest możliwe, podobnie jak zniwelowanie efektu oblanego impetusa. Tym samym chyba jedynym możliwym wyjściem jest nie wykonanie szarży zadeklarowanej i szarża całego unitu (heros+erranci) na zombiaki.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

No ciekawe ciekawe.
A co myślicie na temat erranów i paladynem z +d6 do szarży. Bo jak wiadomo dostajemy go tylko przy 1wszej. Ale co jest w przypadku kiedy oddział jest na 16,5" ewentualnie więcej od ciebie? Czy w takim wypadku rzucam dorzut i wtedy ew impetuos czy oni nie powinni się babrać i spokojnie stać?

Mnie się osobiście wydaje, że jeśli jest więcej niż 17" to wtedy powinni stać, ale co jest jeśli mamy te 16,5", minimalny dorzut to 1" to "zasięg szarży" będzie. Nie wiem czy takie coś jest dozwolone bo to nagina lekko zasady. Nie mowie żeby to robić specjalnie, ale co jeśli np. w tych 17" jest oddział dajmy na to hammererów, który wytrzyma ich szarżę na 99% i nie masz ochoty na niego wpadać.
Największa maruda na Border Princes 8)

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

W twoim przypadku IMO rozsądnie jest przyjąć, że d6 dodaje się do zasięgu pierwszej szarży (zadeklarowanej lub wymuszonej) czyli:
1) d6 dodajemy dopiero jak test będzie oblany
2) to czy jest konieczność by go wykonać sprawdzamy przyjmując zasięg 16 cali
3) jest to moim zdaniem lepsze wyjście z niejasnej sytuacji niż np. 6 krotne rzucanie efektu virtue przy założeniu, że przeciwnik w każdej turze bitwy podstawia nam coś czego nie chcemy szarżować.
4) Jeśli jednak test oblejemy to wtedy zasadne jest sprawdzić zasięg szarży (tj. dodać d6) by przekonać się które unity przeciwnika można zaszarżować. np. impetus był zdawany gdyż 15 cali od lancy stał kloc hamków, ale na kostce wypadło 6 i lanca może też zaszarżować organki, które są 20 cali od errantów.
Reasumując:
1) sprawdzanie impetusa w 16 calach
2) test zdany ruszamy się normalnie
test oblany szarżujemy, celem może być wszystko w zasięgu 16+d6
W takich sprawach nie ma idealnych rozwiązań, są tylko bardziej lub mniej upierdliwe w stosowaniu.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Kiedy paladyn ma Grail schild to ma warda na 4+. Czy jak mu dam Talisman of protecktion to ward mu się kumuluje do 3+ czy mam 2 wardy jeden na 4+ i drógi na 6+??
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Wybierasz lepszy ward, wyjątkiem jest mark tzeentcha.
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

szkoda
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Czy prorokini na pegazie daje radę? W co taką dziweczkę wyposarzyć?
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
The Miz
Chuck Norris
Posty: 507
Lokalizacja: WWE

Post autor: The Miz »

Ja daję:
Falcon Horn
Potion Sacre
Mantle of Damsel Elena
Power Stone/ Dispel Scroll Jak kto woli :wink:
Because I'M The Miz and I'M AWESOME!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

chyba dzieweczkę ;)

IMO nie ma sensu. Ponieważ:
1)Nie mamy takiego loru który by wymagał posadzenia na pegazie(zadnych obszarówek, ''missaili'' na 12/18 cali)

2)Marnuje się jej MR

3)Jest po prostu za miękka, za droga.
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

niestety sie zgodze.
ale przetestowalem w 3-4 bitwach i jest slabawo.
MR jest wtedy mniej istotny a do tego ma tylko 3T. fakt ze ward ale w erze lekkiego strzelania (gdzie juz zwykly maluch na pegazie ma problem) jest miekka jak kaczuszka. no i faktycznie jej czary tego nie wymagaja. zwlaszcza ze jak ja chce nastawic ofensywnie to pojdzie do pierwszego szeregu i tyle.

ODPOWIEDZ