"Nieprawdopodobne" szarże

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Re: "Nieprawdopodobne" szarże

Post autor: Xet »

16,78% ;)

Tak serio to wystarczy, że nie jest równe zero.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Czyli wg Ciebie wystarczy że prawdopodobieństwo jest 0,1% i już jest możliwa?

Zdecydowane nie!
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

To co wedlug Ciebie jest warunkiem koniecznym i wystarczajacym na zakelarowanie szarzy?

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

2a) Nie można deklarować nieprawdopodobnych szarż. Szarże prawdopodobne to takie, w wypadku których istnieje jakakolwiek szansa, że szarżujący oddział będzie w stanie dobiec do oddziału szarżowanego w jego pierwotnej pozycji (przed flee). A zatem można deklarować szarżę jeśli liczymy, że np. oddział blokujący drogę szarży do celu przemieści się (np. nie zbierze się i ucieknie, da flee w odpowiedzi na inną szarżę wykonywaną wcześniej, wykonuje szarżę wcześniej, ruszy się z compulsory movement itp.)

starczy?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Yhy, myslalem, ze nie odpowiada Ci mala(znikoma) szansa na szarze. To uscislenie jest bardzo dobre i chyba wszystkim pasuje ;)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

A gdzie tu znikoma szansa?
Wg mnie jest właśnie spore prawdopodobieństwo tutaj...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Szarża prawdopodobna różni się tym od nieprawdopodobnej, że ta pierwsza ma dodatnie prawdopodbieństwo sukcesu, a ta druga zerowe.
Nie wiem więc Pasiak o czym piszesz :wink:

kanti
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: kanti »

2a) Nie można deklarować nieprawdopodobnych szarż. Szarże prawdopodobne to takie, w wypadku których istnieje jakakolwiek szansa, że szarżujący oddział będzie w stanie dobiec do oddziału szarżowanego w jego pierwotnej pozycji (przed flee).
myśle ze powyzszy przykład w zaden sposób nie spełnia tego wymagania więc po co cała dyskusja?? :)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Xet pisze:Szarża prawdopodobna różni się tym od nieprawdopodobnej, że ta pierwsza ma dodatnie prawdopodbieństwo sukcesu, a ta druga zerowe.
Nie wiem więc Pasiak o czym piszesz :wink:
kanti pisze:2a) Nie można deklarować nieprawdopodobnych szarż. Szarże prawdopodobne to takie, w wypadku których istnieje jakakolwiek szansa, że szarżujący oddział będzie w stanie dobiec do oddziału szarżowanego w jego pierwotnej pozycji (przed flee).
myśle ze powyzszy przykład w zaden sposób nie spełnia tego wymagania więc po co cała dyskusja?? :)
:-k no właśnie...
To o czym piszesz Xecik ;) 8)
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

A jeśli skorpion stałby 14,5" za kawalerią to uznalibyście tą szarżę za nieprawdopodobną w przypadku kiedy kawa by uciekła od szkieletów?

To może trzeba określić dokładny limit ile cali można przedeklarować/pomylić się. 0,5?, 1?, 2?

0,5" to zapewne przeciwnik dopuści bo ciężko jest to na oko stwierdzić ale czasem 1-1,5" przy większych odległościach dla jednego może być naciagane a dla drugiego nie.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Prawdopodobną od nieprawdopodobnej odróżni na oko każdy rozsądny gracz. Tak samo jak overguess. Nie róbcie z innych graczy lub z siebie idiotów.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
mikadorus
Mudżahedin
Posty: 232

Post autor: mikadorus »

Prawdopodobna szarża - Widzimy cel, możemy zaszarżować, ruch + margines błędu 2(podstawowy MV)(lub lot czy inny bajer) + 20% podstawowego ruchu w szarży lub premii wynikających z zasad, lotu bądź innych pierdół zaokrąglana do pełnych cali.

W skrócie - tolerancja dla mv 4 = 2 tolerancja dla mv5 =2 tolerancja dla mv20=4

Tabela tolerancji ruchu
MV - 1-2 (1 cal)
MV - 3-6 (2 cale)
MV - 7-8 (3 cale)
MV - 9+ (4 cale)

O wiele łatwiej wymierzyć szarżę driad na 9-10 cali niż kawalerii na 18' czy smoka na 20'.

Myślę, że to nie takie skomplikowane rozwiązanie....
Uprawianie seksu jest dla każdego faceta imperatywem. Kształtowanie wyglądu bez wątpienia służy poprawieniu swej atrakcyjności, a co za tym idzie możności uprawiania seksu. Jeśli robisz to tylko dla siebie, to znaczy, że chcesz uprawiać seks z samym sobą. Jeśli budujesz mięśnie dla siebie, to jesteś pedałem

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

mikadorus pisze:Myślę, że to nie takie skomplikowane rozwiązanie....
A nie przestrzegane oznacza wałowanie?
No to krasnoludzcy gracze muszą być perfekcjonistami, inaczej będą napiętnowani.

To wszystko zależy od człowieka - kwestia oceny zasięgu jest indywidualna i wpływa na nią wiele osobistych czynników. Człowiek wysoki będzie miał lepszą panoramę stołu i może lepiej ocenić odległość, niż człowiek niski, który na pole bitwy patrzy pod kątem. Człowiek z wadą wzroku, niewymagającą korekcji za pomocą okularów będzie gorzej oceniał odległość niż człowiek nie mający wady wcale itd.

Zresztą, akurat przy zasięgach jest o tyle łatwo, że nie jest problemem wyczuć kiedy ktoś wałuje, a kiedy nie.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Nie ma sensu ubierać tego zagadnienia w sztywne ramy.
Jankiel pisze:Prawdopodobną od nieprawdopodobnej odróżni na oko każdy rozsądny gracz. Tak samo jak overguess. Nie róbcie z innych graczy lub z siebie idiotów.

Awatar użytkownika
mikadorus
Mudżahedin
Posty: 232

Post autor: mikadorus »

Zmierzyć swoją wysokość i odjąć od niej wysokość stołu a potem kąt pod jakim znajduje się figurka i obiekt. Dalej zostaje tylko trygonometria. Przy rozkładaniu zmierzyć tylko pierwszy odcinek mający 12 cali(swoją strefę wystawienia). :mrgreen:
Uprawianie seksu jest dla każdego faceta imperatywem. Kształtowanie wyglądu bez wątpienia służy poprawieniu swej atrakcyjności, a co za tym idzie możności uprawiania seksu. Jeśli robisz to tylko dla siebie, to znaczy, że chcesz uprawiać seks z samym sobą. Jeśli budujesz mięśnie dla siebie, to jesteś pedałem

ODPOWIEDZ