Rozpiski

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Re: Rozpiski

Post autor: ninjaska »

Szemkel pisze:Patrzę na cenę bigunów i moim zdaniem lepiej ich wymienic na BO. Oni mają waagh na 0+ z przerzutem, do tego są twardsi jeszcze, a zapasowy GW czasami sie przyda (choć rzadko). Reszta mi sie podoba.
Tak, tez sie nad tym zastanawialem. Przewazyly dwie sprawy. Czarnuchy sa w specjalach, a chcialem wystawic do maszyn Hoppersow oraz Dzikie Dziki (ktore po raz 25, odkad nimi gram, okazaly sie slabe), a po drugie moi Orkowie prezentuja sie niezle i jestem dumny z ich pomalowania :)
Natibak pisze:Ostatnio uznałem, że nie warto grać na artefaktach z BP. Wspiera Orkasy, ale w sposób po prostu irytujący przeciwników. Dlatego postanowiłem zrobić rozpę bez gadżetów z BP, gdzie nie ma gadki: "Wygrałeś, bo Ci BP dopomógł". Eh.. zagrałem na rozpie poniżej i pojechałem 20 - 0 Imperium strzelające. Zacząłem testować taki układ (czyli klocki, skirmish, trolle, fast, ewentualnie rydwany) na różne formaty, m.in. na 500 pkt i okazało się, że trolle dają radę. Wiadomo Flaming atak robi muckę, ale cóż... ryzyko zawodowe, ktoś zabije trolle, to doskoczą squigi, zawsze coś dochodzi. Taktykę można łatwo po rozpie odczytać: WAAAAGGHH!
Wydaje mi sie, ze akurat Imperium nie bylo najgorszym przeciwnikiem dla Orkow, nawet bez BP. Klopot jest kiedy trafisz na Vargulfa i Wraithy, albo przez dwie rundy Twoja jazda bedzie stac od animozji a potem ucieknie od grozy. :)
Natibak pisze:

9 Squig Hoppers @ 135 Pts

9 Squig Hoppers @ 135 Pts

9 Squig Hoppers @ 135 Pts

9 Squig Hoppers @ 135 Pts
O! i jak Ci sie sprawiaja? Wlasnie ostatnio doczytalem, ze jednak nie sa tak manewrowi jak reszta skimiszy. Niemniej jednak bardzo fajni. Cztery oddzialy to ryzykowne postawienie sprawy, ale moze nie takie zle. Ja myslalem nad dwoma, do obrony maszyn. Ale 4 do ataku, ekstra pomysl. Bardzo orkowy!
Obrazek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

BO>BigUns...ale to nadal jest slot special (choc przy BP mniej sie to odczuwa)+ przy 20 modelach sporo drozej. (60 pkt tutaj,40 tam i sie uzbiera). animozja i odp na paniki to jest powazny +
ale mozna sie zastanowic

Hoppersi-> fajni byli na poczatku 7ed. teraz jednostka raczej slabo-przecietna. 3T,1W i niestabilny ruch to nie jest dobre polaczenie w dobie szybkiego przeciwnika ze spora iloscia lekkiego strzelania lub tez z ASF. zbyt latwo przeciwnik moze sie o nich rozpedzic
do obrony maszyn zdecydowanie lepiej jest uzywac herda. bije sie dosyc podobnie, stabilny ruch i pewne stopowanie przeciwnika.

co do samej rozpy-> niestety nie da sie grac bez maszyn. LT, a szczegolnie latajace LT zjedza taka rozpe zdecydowanie zbyt szybko/latwo. choc np na Dwarfy calkiem fajnie powinno sie tym grac

Awatar użytkownika
Natibak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 146

Post autor: Natibak »

Squigi mi się świetnie sprawdzają: nie muszą widzieć by szarżować, są itp. Rzeczywiście trzeba uważać, gdzie się nimi skoczy, ale też służą, jako dobra podpucha. Dodatkowymi problemami są animozje i Waaagh! Gdzieś po 1 turze, jeśli nie walczą i są daleko od BO, to jest problem. A jak wypadnie 1 podczas Waaagh!, no cóż u mnie drugim rzutem zawsze jesr 5 lub 6 :). Najważniejsze jest to, że squgi nieważne od ilości zawsze się na coś przydają: ponad 5 dobrze nawet biją, poniżej są świetni na machiny i strzelaczy.

Poza tym ciekawa była propozycja zmiany BU na BO. Wywaliłem 2x squig hopki, odjąłem po jednym z kolejnych dwóch, wstawiłem oddział BO z Mork spirit, i dodatkowe dwa rydwany, zmiescilo sie jeszcze 2 fanoli. Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Unnamed2250 Pts - Orcs & Goblins Army

1 Black Orc Warboss @ 440 Pts
Shaga's Screamin' Sword [50]
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
Collar of Zorga [5]
1 Wyvern @ [200] Pts

1 Orc Shaman @ 166 Pts
Magic Level 2; Big Waagh; Choppa
Staff of Baduumm [40]
Beard of Barbus [10]
1 Boar

1 Goblin Shaman @ 147 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Nibbla's Itty Ring [20]
1 Wolf

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Yan Khel Mushroom [15]
Magic Mushrooms [10]

5 Goblin Spider Riders @ 65 Pts
Spear; Shield

5 Goblin Wolf Riders @ 65 Pts
Spear; Light Armour

28 Night Goblins @ 192 Pts
Netters; Shield; FCG
2 Fanatic @ [50] Pts

22 Orc Big 'Uns @ 310 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; FCG
Morks Spirit Totem [50]

10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; Musician

2 Snotlings @ 40 Pts

2 Snotlings @ 40 Pts

1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully

12 Squig Herd @ 120 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts


Casting Pool: 8

Dispel Pool: 6

Models in Army: 135

Total Army Cost: 2250


Taka a nie inna proporcja chukk do katapult wynika z tego, że dużo bardziej wolę strzelać z katap. Jakoś łatwiej mi trafiają. Bardzo jestem niepewny złożenia warbossa, coś mi w nim nie pasuje, ale z drugiej strony nie widzę żadnej rozsądnej alternatywy, tak przynajmniej jak dobrze wleci to może być turbo kocurem, a bez screamin sworda to lipny jest.
Generalnie defens z wroną do kontry. Magowie do nocników albo snotlingów, wrona za jakiś obelisk czy jakiś inny szajs i jazda na Waaagh! Big Unsi skitrani w miarę możliwości dają dispela i starają się nie zginąć.

Jestem otwarty na wszelkie sugestię i krytykę (w granicach rozsądku )

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

To samo co w rozpiskach.

Jestem sceptyczny do totemu w rozpie z trzema szamanami. Nie przedobrzyłeś? Jednak to jest 310 pkt. Można by za to dodac sporo śmiecia -> zwiększyc ilość rozstawień i bardziej spowolnic wroga.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Szemkel pisze:To samo co w rozpiskach.

Jestem sceptyczny do totemu w rozpie z trzema szamanami. Nie przedobrzyłeś? Jednak to jest 310 pkt. Można by za to dodac sporo śmiecia -> zwiększyc ilość rozstawień i bardziej spowolnic wroga.
No niby tak, ale po co mi jeszcze śmieci? Fasty z reguły i tak umierają albo uciekają, snotlinów już mam 2 oddziały, arrer boyzów 1 oddział. Na siłę dołożyć jakieś głupoty żeby mieć więcej rozstawień zamiast ochrony antymagicznej przez którą nic się nie przebije, to nie jestem pewien czy jest dobry deal. Ale fakt faktem , że mam mało wystawień

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

Proszę daj znać jak sobie z klopy wrone zabijesz :twisted:

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Hehe jeszcze się nie zdarzyło, ale to pewnie kwestia czasu

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Ja po prostu w defensie wole miec możliwość trzmania przeciwnika na dystans jak długo sie tylko da oraz ustawienia go sobie korzystnie do kontry. Co do antymagi wychodze z założenia, że zawsze cos wejdzie, ale to ja decyduje co wpuszczam (aczkolwiek teraz myślę o Twojej wersji przeciwko wampirom). Co do moich komentów musisz wzięc jeszcze pod uwagę, ze mój dorobek to liczne gry towarzyskie + kilka lokali więc może to czasami odstawać.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Co myslicie o takiej rozpisce orków na 2K?
O ile na spory fragment rozpiski mam pomysl o tyle nie wiem jak spozytkowac czesc punktów (glowne watpliwosci dotycza tego co jest pod kreską). Bede wdzieczny za wszelkie sugetie/opinie. Armia skladana na najblizszy turniej w Krakowie , na ktorym obowizauje dodatkowo zasady:

Kod: Zaznacz cały

1. Piechota niewalcząca od boku/tyłu uderza z dodatkowego szeregu (nie można deklarować, ataków w dodatkowy szereg np. w Slanna w Temple Guardach)
2. Straty w walce oddziałów walczących od przodu w pierwszej kolejności pochodzą z niewalczących modeli. 
Oprócz tego zajmowac cwiartki/markery moze jedynie Nieprzyzwana corowa piechota rank-and-file o US 5+

1 Black Orc Warboss @ 220 Pts
General; Heavy Armour
Enchanted Shield [15]
Beard of Barbus [10]
Collar of Zorga [5]
Martog's Best Basha [15]
1 Boar @ [0] Pts

1 Goblin Big Boss @ 117 Pts
Battle Standard
Shinguards of Sneaky Shino [30]
Wollopa's One Hit Wunda [15]
1 Wolf @ [0] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Yellow Kidney Stone of Xet [10]
Yan Khel Mushroom [15]

24 Orc Big 'Uns @ 295 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; FCG
Nogg's Banner of Butchery [25]

24 Orc Boyz @ 174 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; FCG

5 Trolls @ 200 Pts
2x 1 Trolls @ 40 Pts
4 Squig Herd @ 120 Pts

3x 1 Spear Chukka @ 40 Pts
1 Rock Lobber @ 75 Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts

------------------

1 Squig Herd @ 30 Pts

5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician

10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts + Musician

Casting Pool: 6
Dispel Pool: 5
Models in Army: 128

Total Army Cost: 1998

Chce przy okzaji zobaczyc jak dziala magia tylko z dwoch malych szamanow na duze punkty, chociaz jak podacie jakis super zajebisty pomysl to 70 punktow mozna przyciac.

Squigo bomba idzie szeroka na 2 modele, z goblinami w pierwszym szeregu, swuigi napewno przezyja wjazd we front (na zasadch turnieju 4a s5 zawsze odda) i ka-boom. Nie wiem czy nie wystawic jeszcze jednej takiej (musialbym wtedy zredukowac duzego herda o jeden). Testowal ktos z was moze kiedys taki oddzial?

Reszty oddzialow chyba nie musze komentowac, kazdy mniej wiecej domysli sie co maja robic (pierwonie miala byc rozpiska na dwoch oddzialch big unsów, niestety builder wyprowadzil mnie z blednego zalozenia - czarnuchow niestety nie mam)

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

No tylko jak dobrze rozumiem.
5 Trolls @ 200 Pts
2x 1 Trolls @ 40 Pts
1 Doom Diver @ 80 Pts
To widze tu cztery oddzialy Rare. A to chyba niebardzo na 2K.

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

BP daje orkom dodatkowe sloty, a więc wszystko ok.

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Wybaczcie, ale nie gralem dluzszy czas i wracam do zabawy. Co to jest to BP?

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

Balancing Patch, cyli próba jakotakiego zbalansowania Młotka, poprzez boostowanie słabszych armii, i posłabiając przegięte(zwykle ograniczając najmocniejsze jednostki itp.).

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

A ten Patch tp jakis oficjalny jest i można gdzieś go zobaczyć, ma ktoś linka? Czy też jakiś wytwór na zasadzie zróbmy sobie tak... Bo jak rozumiem na turniejach obowiązuje?

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Moim zdaniem spokojnie mozna wywalic te fasty i malego herda i dowalic ze 2 goblinskie rydwany i 4 bolca. Kontruja zdecydowanie lepiej niz fast, moze sa nieco wolniejsze, ale tez tansze. A akurat masz jeszcze slota wolnego.

Co do tych orc boyzow, to spokojnie bym sobie odpuscil i wstawil max savage big unsow z dodatkowa bronia. Na tych zasadach moga robic ciekawy omiot, a w razie czego moga operowac troche dalej od generala.

Choc ja osobiscie i tak olalbym piechote, cwiartki i markery pozajmowal spamem arrer boyzow, a punkty dowalil w duzych bb z gholanem i wiwerne :P

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Moim zdaniem spokojnie mozna wywalic te fasty i malego herda i dowalic ze 2 goblinskie rydwany i 4 bolca. Kontruja zdecydowanie lepiej niz fast, moze sa nieco wolniejsze, ale tez tansze. A akurat masz jeszcze slota wolnego.
Do kontry rydwany wypadają lepiej niz fast, wcale takie wolne nie są - tez mają 18" szarży. Niestety mają jedną wielką wadę - nie mam figurek, a wolałbym nie proxowac.
Co do tych orc boyzow, to spokojnie bym sobie odpuscil i wstawil max savage big unsow z dodatkowa bronia. Na tych zasadach moga robic ciekawy omiot, a w razie czego moga operowac troche dalej od generala.
Mogłoby się to źle skończyć w moim przypadku. Gram w tą gre już sporo czasu, ale zawsze jak wystawie savagy to tracę ich w głupi sposób przez jakąś wymuszoną szarże. Nie potrafię wbić sobie do mózgu dobrego ustawiania i blokowania :? .
Jeśli chodzi o boyzów muszę mieć oddział do trzymania drugiego bohatera. Wstawianie bsb'ka i generała do jednego oddziału to nie najlepszy pomysł. Mogliby hasać w trolach, ale dość łatwo o stratę lookout'a.
Choc ja osobiscie i tak olalbym piechote, cwiartki i markery pozajmowal spamem arrer boyzow, a punkty dowalil w duzych bb z gholanem i wiwerne :P
No właśnie chce miec rozpiskę troszke robioną pod zasady turnieju, pewnie sie na tym przejadę bo znając życie większość oleje bonusy za ćwiartki i wystawi to co zwykle. BB z gholanem gniotą, ale mają taką samą wadę jak rydwany goblińskie (muszę w końcu domalować to co mam niepomalowane i doinwestować w pacyny zielonych :) )

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

potrzebna pomoc bo nie wiem skad uciac 54 pkt. nie mam buildera wiec nie wykluczam ze gdzies sie mogłem dziabnąc w pkt. gram w parówce z tk, wiec musi byc u mnie bsb. a tak to bp. on ma katape z gwardia + skorpy a ja mam w tym tandemie robic za kontre i ewentualnie tez cos przyjąc jakby nie chcialo leciec w gwardie. rozpa ma byc na 1500 a z tego co licze nihooja nie hce tlye wyjsc :evil:


bobb gen , dzik, h arm, tarcza, 5+ wsv , słomka, broda- xet 157
bobb bsb, shino,dzik, broda- xet, bitting blade 176
ng shaman 2lv , scrol, grzyb, yan kel 135
23 orc biguns fcg, sh, totem 310
28ng siaty fcg, 2 fany 189
5 wolf
5 pajonk fasty na wypasie spr, muz, sbow 152
2 orc chariot 160
2x czuka buly 80
3 herdy 90
dd 80
trol 40

jest opcja dania totemu do bsb ale to go strasznie osłabi i cała rozpa raczej straci bo zwykle orki to zaden wypas.byl tez pomysl zamiast herda wsadzic 5 savage boar z muzykiem to jest 122 ale to juz dla szczegolnie zdolnego w szukaniu pkt. lv z maga tez nie sciagne bo to tk mają szalec w maggi a ja mam za zadanie wyciagnac dd i scrole.1 lv tego nie zrobie.

panowie BURZA MÓZGÓW!!!! =D> =D> =D>
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Proste jak drut:
- biting blade out: 5
- wypas z pajonkow i wilkow: 32
- 2 bullich: 10
- champion z night goblinow: chyba 7

54

ytsunkai
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151

Post autor: ytsunkai »

swieta_barbara pisze:Proste jak drut:
- biting blade out: 5
- wypas z pajonkow i wilkow: 32
- 2 bullich: 10
- champion z night goblinow: chyba 7

54
champion = 8 (:)

a jak by brakowało to jeszcze ze 2 NG :)

ewentualnie daj lepsza broń BSB, a wywal trola ;)
ale to już zależy co kto lubi ....

ODPOWIEDZ