Pytania początkującego

Empire

Moderator: #helion#

Zablokowany
Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Re: Pytania początkującego

Post autor: Infernal Puppet »

Normalny KB nie działa ( za duży US ), ale ten z cnoty heroizmu już tak :)
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

To dziala czy nie?? :?
Jakie KB??? :shock:
A jagby wypadło pare 6 np. 3 ?? to tez nie działa?? :roll:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

A jakby wypadło pare 6 np. 3 ?? to tez nie działa?? :roll:
Jak mówiłem - normalny killing blow nie działa, bo skutkuje tylko na cele z US 1-2. Czołg ma US 10 :P . Heros bretoński zaś może mieć cnotę (virta ) dającego KB przeciw Large targetom. Czołg jest LT ? Jest - więc wyjątkowo w tym wypadku KB działa, było to w FAQ-u nawet ( nie pytaj mnie jak on to robi, sam nie wiem ). Jest jeszcze skulltaker, ale jego super-killing blow ( na 5+ przeciw dowolnemu celowi ) działa tylko w challengach, więc jego się nie trzeba aż tak bać :P .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Wrubel
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Zad Trolla

Post autor: Wrubel »

Eltharion pisze:Mam nastepne pytanie odnosnie ST :mrgreen:
Dziala na niego KB??
Człowieku masz ponad 770 postów i pytasz o podstawowe zasady. Może zamiast ciągłego spamu poczytać podręcznik. #-o

Awatar użytkownika
Galanot
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Galanot »

Czy mag może dołączyć do obsługi działa?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Jasne, że tak.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
MORFI
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MORFI »

Dobra pytanie do dobrego imperialisty, czy może mi powiedzieć wszystko na temat outriderów jakie maja "-" do strzelania zasięg ilość strzałów kiedy mogą strzelać kiedy nie itp.
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

sporo na nich gram i dość dobrze poznałem możliwości:
-zasięg 24", połowa jak wiadomo to 12", oprócz tego jak handgun czyli S4 oraz penetracja pancerza (-2 do armour save)
-każdy szeregowy outrider posiada repeater handgun co zezwala mu na wykonanie 3 strzałów, niestety jest to obarczone modyfikatorem -1 do strzelania za używanie wielokrotnego strzału (multiple shot)
- możesz wykonywać strzały tylko jeśli nie wykonywałeś ruchów tą jednostką lub podobnych czynności (np.reform lub zbieranie oddziałów)
- zasięg ruchu wynosi 16" w marszu a jednostka traktowana jest jako fast cavalry, niestety masz możliwość wykupu kropierza dla koni, jeżeli to zrobisz to tracisz tą zasadę a outriderzy będą traktowani jako zwykły Knightly Order i mają tylko 14" zasięg marszu
- dzięki zasadzie fast cavalry masz 360' linię ostrzału (ale tylko w fazie strzelania, nie liczy się to przy stand and shot), niestety), dzięki czemu możesz strzelać we wszystko co wyjdzie z jakiejkolwiek krawędzi planszy lub wykopie się i nie jest w walce
- odnośnie fast cavalry istnieje jeszcze jeden sposób stosowania outriderów, mianowicie ucieczka od szarży, po czym po zebraniu się może wykonać normalny ruch i ustawić się na pozycji (nie mogą strzelać w tej turze kiedy się zebrali)
- sami outriderzy mają BS 4 dzięki czemu bazowo na bliski zasięg strzelają na 4+ z wykorzystaniem swoich karabinów
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2010, o 16:09 przez #helion#, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Nie strzelają po ruchu ( mimo bycia fastem ), wszystkie kary i premie ( LT, skirmish, daleki zasięg, multiple shot i tak dalej ) obowiązują normalnie.

Co do sprzętu – repeter handguny ( zwykłe muszkiety, tylko z multiplem x3 ), czempion może mieć nieco lepszy wybór – albo granatnik ( 16”, 6 S, ruch lub strzał ), parę pistoletów ( 4 strzały łącznie, bo jeden to repeter ), lub hohlanda ( muszkiet z zasiegiem 48” bodaj, z opcją snajpowania poszczególnych modeli np. czempionów w oddziałach ). Z BS 5 ( reszta ma 4 ) moze nieco poszalec.

A profil muszkietu/pistoletu sobie znajdziesz w RB.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
MORFI
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MORFI »

Dziękuje za pomoc, ja gram Vampire Counts tylko, ostatnie pytanie ile strzałów maja 5 outriderów 3 strzały szef + 12 typków ?
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 585

Post autor: Kraggo »

Kirasjer (champion) strzela 4 razy (powtarzalny x3, zwykły x1), pozostali o ile się nie mylę strzelają 2x na łebka (para pistoletów).

Łącznie 12 strzałów od pięciu rajtarów :)

Ja mam pytanie zupełnie z innej beczki. Nie jestem wielkim znawcą Imperium (choć nie jestem też nowicjuszem), jednak kompletuję właśnie poszczególne jednostki tejże armii do kontyngentu, który będzie wspierał krasnoludy. Wstępnie upatrzyłem sobie Middenheim/Middenland, w każdym bądź razie biało-niebieskie barwy i wojskowi Ulryka :) Mam następujące pytanie - czy wystawienie oddziału łuczników będzie zgodne z "fluffem" tejże prowincji? Nie od dziś wiadomo, jak nastawieni do łuków są Ulrykanie, a planuję właśnie mieć 10 łuczników. Czy w ogóle gdziekolwiek w Imperium rekrutowane są oddziały łuczników, czy też w każdej prowincji zwykli chłopi ze wsi tudzież myśliwi łapią za łuki nie tworząc zawodowych regimentów?

Prosiłbym o sensowną odpowiedź :)

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

w Imperium łucznicy są częścią milicji wywodzącą się z poboru wśród chłopów, leśniczych i innej zbieraniny, natomiast jeżeli chodzi o łuczników to nie mają formalnej organizacji, w Middenheim wywodzą się tak jak i z innych regionów spośród leśniczych, łowców, kłusowników i innych, Huntsmeni, czyli rozwinięcie łuczników to nic innego tylko myśliwi, fluffowo jest to więc jak najbardziej ok

Awatar użytkownika
Krzyżu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Krzyżu »

Skoro padły już pytania o fluff to i ja dodam coś od siebie, czy wie ktoś jak wygląda herb Tilei? Sprawdzałem w 5 ed booku do Dogsów, ale nic o tym nie było, booka do Imperium nie czytałem, jest tam coś na ten temat?

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

prędzej poszukaj coś w Warhammerze RPG, tam jest gro informacji, ale dokładnych namiarów na literaturę nie dam Ci bo już od dawna nie mam z tym styczności, może w nowych podręcznikach do 2ed Role playa jest coś, tak przypuszczam

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 585

Post autor: Kraggo »

#helion# pisze:w Imperium łucznicy są częścią milicji wywodzącą się z poboru wśród chłopów, leśniczych i innej zbieraniny, natomiast jeżeli chodzi o łuczników to nie mają formalnej organizacji, w Middenheim wywodzą się tak jak i z innych regionów spośród leśniczych, łowców, kłusowników i innych, Huntsmeni, czyli rozwinięcie łuczników to nic innego tylko myśliwi, fluffowo jest to więc jak najbardziej ok
Czyli wnioskuję, że mogę ich śmiało malować na biało-niebiesko? ;)

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 700
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

Sam starałem sie stworzyć coś trzymającego klimat Middenlandu i wydaje mi się, że właśnie łucznicy są najbardziej "fluffowi". Jednak to kraina lasów i myśliwych, a nie wszyscy to gorliwi wyznawcy Ulryka :wink: natomiast zupełnie nie pasowaliby mi handgunnersi, jako używający prochu, który wzbudza jeszcze większe obrzydzenie niż łuk, czy kusza. Kusza natomiast jest w miarę neutralna imo - osobiście nie zrobiłem kuszników, bo łucznicy bardziej pasowali, ale nie widzę specjalnych przeciwwskazań, a fluff nie powinien bardzo ucierpieć :)
putoa alasti avantoon! :wink:

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Krzyżu pisze:Skoro padły już pytania o fluff to i ja dodam coś od siebie, czy wie ktoś jak wygląda herb Tilei? Sprawdzałem w 5 ed booku do Dogsów, ale nic o tym nie było, booka do Imperium nie czytałem, jest tam coś na ten temat?
Tilea nie ma herbu. Tilea to nazwa regionu. W tym regionie znajdują się liczne mniejsze i większe państewka rywalizujące ze sobą.
Obrazek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Kraggo pisze:Kirasjer (champion) strzela 4 razy (powtarzalny x3, zwykły x1), pozostali o ile się nie mylę strzelają 2x na łebka (para pistoletów).

Łącznie 12 strzałów od pięciu rajtarów :)
Nie mieszaj proszę. Kolega pytał o outriderów, Ty zaś piszesz o pistolierach.
W wypadku outriderów (pistolierów zresztą też) to zależy jaką broń ma champion.
U pistolierów może to być brace of pistols lub pistol+repeater pistol (odpowiednio 2 i 4 strzały).
U outriderów może to być: repeater handgun, hochland long rifle, grenade launching blunderbuss i repeater pistol zdaje się (3,1,1,3 odpowiednio)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

Mam następujące pytanie - czy wystawienie oddziału łuczników będzie zgodne z "fluffem" tejże prowincji? Nie od dziś wiadomo, jak nastawieni do łuków są Ulrykanie,

Prosiłbym o sensowną odpowiedź :)
Do łuków Ulrykanie nastawieni są dość pozytywnie, gorzej z kuszami a zwłaszcza z handgunami. W liscie armii "Cult of Ulric" byli łucznicy w specjalu, kusz i muszkietów nie było. W liście armii Middenheim/Middenland ze Storm of Chaos byli łucznicy w core, kusznicy w specu i handgunerzy w rarach.
Ja superowałbym wzorować się właśnie na liście ze Storm of Chaos

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

jak się rozprowadza hity z tanka w przypadku szarżującego na niego oddziału składającego się z modeli wypłacających impact hity? np. 4 minosów, tzn. czy cały oddział dostaje d6 hitów z S6 (losowe rozdzialenie hitów), czy może hity powinien otrzymać każdy model z osobna posiadajacy zdolność impaktowania?

Zablokowany