Pytania początkującego
Moderator: #helion#
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Pytania początkującego
Normalny KB nie działa ( za duży US ), ale ten z cnoty heroizmu już tak
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Jak mówiłem - normalny killing blow nie działa, bo skutkuje tylko na cele z US 1-2. Czołg ma US 10 . Heros bretoński zaś może mieć cnotę (virta ) dającego KB przeciw Large targetom. Czołg jest LT ? Jest - więc wyjątkowo w tym wypadku KB działa, było to w FAQ-u nawet ( nie pytaj mnie jak on to robi, sam nie wiem ). Jest jeszcze skulltaker, ale jego super-killing blow ( na 5+ przeciw dowolnemu celowi ) działa tylko w challengach, więc jego się nie trzeba aż tak bać .A jakby wypadło pare 6 np. 3 ?? to tez nie działa??
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Dobra pytanie do dobrego imperialisty, czy może mi powiedzieć wszystko na temat outriderów jakie maja "-" do strzelania zasięg ilość strzałów kiedy mogą strzelać kiedy nie itp.
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali
sporo na nich gram i dość dobrze poznałem możliwości:
-zasięg 24", połowa jak wiadomo to 12", oprócz tego jak handgun czyli S4 oraz penetracja pancerza (-2 do armour save)
-każdy szeregowy outrider posiada repeater handgun co zezwala mu na wykonanie 3 strzałów, niestety jest to obarczone modyfikatorem -1 do strzelania za używanie wielokrotnego strzału (multiple shot)
- możesz wykonywać strzały tylko jeśli nie wykonywałeś ruchów tą jednostką lub podobnych czynności (np.reform lub zbieranie oddziałów)
- zasięg ruchu wynosi 16" w marszu a jednostka traktowana jest jako fast cavalry, niestety masz możliwość wykupu kropierza dla koni, jeżeli to zrobisz to tracisz tą zasadę a outriderzy będą traktowani jako zwykły Knightly Order i mają tylko 14" zasięg marszu
- dzięki zasadzie fast cavalry masz 360' linię ostrzału (ale tylko w fazie strzelania, nie liczy się to przy stand and shot), niestety), dzięki czemu możesz strzelać we wszystko co wyjdzie z jakiejkolwiek krawędzi planszy lub wykopie się i nie jest w walce
- odnośnie fast cavalry istnieje jeszcze jeden sposób stosowania outriderów, mianowicie ucieczka od szarży, po czym po zebraniu się może wykonać normalny ruch i ustawić się na pozycji (nie mogą strzelać w tej turze kiedy się zebrali)
- sami outriderzy mają BS 4 dzięki czemu bazowo na bliski zasięg strzelają na 4+ z wykorzystaniem swoich karabinów
-zasięg 24", połowa jak wiadomo to 12", oprócz tego jak handgun czyli S4 oraz penetracja pancerza (-2 do armour save)
-każdy szeregowy outrider posiada repeater handgun co zezwala mu na wykonanie 3 strzałów, niestety jest to obarczone modyfikatorem -1 do strzelania za używanie wielokrotnego strzału (multiple shot)
- możesz wykonywać strzały tylko jeśli nie wykonywałeś ruchów tą jednostką lub podobnych czynności (np.reform lub zbieranie oddziałów)
- zasięg ruchu wynosi 16" w marszu a jednostka traktowana jest jako fast cavalry, niestety masz możliwość wykupu kropierza dla koni, jeżeli to zrobisz to tracisz tą zasadę a outriderzy będą traktowani jako zwykły Knightly Order i mają tylko 14" zasięg marszu
- dzięki zasadzie fast cavalry masz 360' linię ostrzału (ale tylko w fazie strzelania, nie liczy się to przy stand and shot), niestety), dzięki czemu możesz strzelać we wszystko co wyjdzie z jakiejkolwiek krawędzi planszy lub wykopie się i nie jest w walce
- odnośnie fast cavalry istnieje jeszcze jeden sposób stosowania outriderów, mianowicie ucieczka od szarży, po czym po zebraniu się może wykonać normalny ruch i ustawić się na pozycji (nie mogą strzelać w tej turze kiedy się zebrali)
- sami outriderzy mają BS 4 dzięki czemu bazowo na bliski zasięg strzelają na 4+ z wykorzystaniem swoich karabinów
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2010, o 16:09 przez #helion#, łącznie zmieniany 1 raz.
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Nie strzelają po ruchu ( mimo bycia fastem ), wszystkie kary i premie ( LT, skirmish, daleki zasięg, multiple shot i tak dalej ) obowiązują normalnie.
Co do sprzętu – repeter handguny ( zwykłe muszkiety, tylko z multiplem x3 ), czempion może mieć nieco lepszy wybór – albo granatnik ( 16”, 6 S, ruch lub strzał ), parę pistoletów ( 4 strzały łącznie, bo jeden to repeter ), lub hohlanda ( muszkiet z zasiegiem 48” bodaj, z opcją snajpowania poszczególnych modeli np. czempionów w oddziałach ). Z BS 5 ( reszta ma 4 ) moze nieco poszalec.
A profil muszkietu/pistoletu sobie znajdziesz w RB.
Co do sprzętu – repeter handguny ( zwykłe muszkiety, tylko z multiplem x3 ), czempion może mieć nieco lepszy wybór – albo granatnik ( 16”, 6 S, ruch lub strzał ), parę pistoletów ( 4 strzały łącznie, bo jeden to repeter ), lub hohlanda ( muszkiet z zasiegiem 48” bodaj, z opcją snajpowania poszczególnych modeli np. czempionów w oddziałach ). Z BS 5 ( reszta ma 4 ) moze nieco poszalec.
A profil muszkietu/pistoletu sobie znajdziesz w RB.
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Dziękuje za pomoc, ja gram Vampire Counts tylko, ostatnie pytanie ile strzałów maja 5 outriderów 3 strzały szef + 12 typków ?
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali
Kirasjer (champion) strzela 4 razy (powtarzalny x3, zwykły x1), pozostali o ile się nie mylę strzelają 2x na łebka (para pistoletów).
Łącznie 12 strzałów od pięciu rajtarów
Ja mam pytanie zupełnie z innej beczki. Nie jestem wielkim znawcą Imperium (choć nie jestem też nowicjuszem), jednak kompletuję właśnie poszczególne jednostki tejże armii do kontyngentu, który będzie wspierał krasnoludy. Wstępnie upatrzyłem sobie Middenheim/Middenland, w każdym bądź razie biało-niebieskie barwy i wojskowi Ulryka Mam następujące pytanie - czy wystawienie oddziału łuczników będzie zgodne z "fluffem" tejże prowincji? Nie od dziś wiadomo, jak nastawieni do łuków są Ulrykanie, a planuję właśnie mieć 10 łuczników. Czy w ogóle gdziekolwiek w Imperium rekrutowane są oddziały łuczników, czy też w każdej prowincji zwykli chłopi ze wsi tudzież myśliwi łapią za łuki nie tworząc zawodowych regimentów?
Prosiłbym o sensowną odpowiedź
Łącznie 12 strzałów od pięciu rajtarów
Ja mam pytanie zupełnie z innej beczki. Nie jestem wielkim znawcą Imperium (choć nie jestem też nowicjuszem), jednak kompletuję właśnie poszczególne jednostki tejże armii do kontyngentu, który będzie wspierał krasnoludy. Wstępnie upatrzyłem sobie Middenheim/Middenland, w każdym bądź razie biało-niebieskie barwy i wojskowi Ulryka Mam następujące pytanie - czy wystawienie oddziału łuczników będzie zgodne z "fluffem" tejże prowincji? Nie od dziś wiadomo, jak nastawieni do łuków są Ulrykanie, a planuję właśnie mieć 10 łuczników. Czy w ogóle gdziekolwiek w Imperium rekrutowane są oddziały łuczników, czy też w każdej prowincji zwykli chłopi ze wsi tudzież myśliwi łapią za łuki nie tworząc zawodowych regimentów?
Prosiłbym o sensowną odpowiedź
w Imperium łucznicy są częścią milicji wywodzącą się z poboru wśród chłopów, leśniczych i innej zbieraniny, natomiast jeżeli chodzi o łuczników to nie mają formalnej organizacji, w Middenheim wywodzą się tak jak i z innych regionów spośród leśniczych, łowców, kłusowników i innych, Huntsmeni, czyli rozwinięcie łuczników to nic innego tylko myśliwi, fluffowo jest to więc jak najbardziej ok
prędzej poszukaj coś w Warhammerze RPG, tam jest gro informacji, ale dokładnych namiarów na literaturę nie dam Ci bo już od dawna nie mam z tym styczności, może w nowych podręcznikach do 2ed Role playa jest coś, tak przypuszczam
Czyli wnioskuję, że mogę ich śmiało malować na biało-niebiesko?#helion# pisze:w Imperium łucznicy są częścią milicji wywodzącą się z poboru wśród chłopów, leśniczych i innej zbieraniny, natomiast jeżeli chodzi o łuczników to nie mają formalnej organizacji, w Middenheim wywodzą się tak jak i z innych regionów spośród leśniczych, łowców, kłusowników i innych, Huntsmeni, czyli rozwinięcie łuczników to nic innego tylko myśliwi, fluffowo jest to więc jak najbardziej ok
- Bruenor Battlehammer
- Wodzirej
- Posty: 700
- Lokalizacja: Bendsburg
Sam starałem sie stworzyć coś trzymającego klimat Middenlandu i wydaje mi się, że właśnie łucznicy są najbardziej "fluffowi". Jednak to kraina lasów i myśliwych, a nie wszyscy to gorliwi wyznawcy Ulryka natomiast zupełnie nie pasowaliby mi handgunnersi, jako używający prochu, który wzbudza jeszcze większe obrzydzenie niż łuk, czy kusza. Kusza natomiast jest w miarę neutralna imo - osobiście nie zrobiłem kuszników, bo łucznicy bardziej pasowali, ale nie widzę specjalnych przeciwwskazań, a fluff nie powinien bardzo ucierpieć
putoa alasti avantoon!
Tilea nie ma herbu. Tilea to nazwa regionu. W tym regionie znajdują się liczne mniejsze i większe państewka rywalizujące ze sobą.Krzyżu pisze:Skoro padły już pytania o fluff to i ja dodam coś od siebie, czy wie ktoś jak wygląda herb Tilei? Sprawdzałem w 5 ed booku do Dogsów, ale nic o tym nie było, booka do Imperium nie czytałem, jest tam coś na ten temat?
Nie mieszaj proszę. Kolega pytał o outriderów, Ty zaś piszesz o pistolierach.Kraggo pisze:Kirasjer (champion) strzela 4 razy (powtarzalny x3, zwykły x1), pozostali o ile się nie mylę strzelają 2x na łebka (para pistoletów).
Łącznie 12 strzałów od pięciu rajtarów
W wypadku outriderów (pistolierów zresztą też) to zależy jaką broń ma champion.
U pistolierów może to być brace of pistols lub pistol+repeater pistol (odpowiednio 2 i 4 strzały).
U outriderów może to być: repeater handgun, hochland long rifle, grenade launching blunderbuss i repeater pistol zdaje się (3,1,1,3 odpowiednio)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Do łuków Ulrykanie nastawieni są dość pozytywnie, gorzej z kuszami a zwłaszcza z handgunami. W liscie armii "Cult of Ulric" byli łucznicy w specjalu, kusz i muszkietów nie było. W liście armii Middenheim/Middenland ze Storm of Chaos byli łucznicy w core, kusznicy w specu i handgunerzy w rarach.Mam następujące pytanie - czy wystawienie oddziału łuczników będzie zgodne z "fluffem" tejże prowincji? Nie od dziś wiadomo, jak nastawieni do łuków są Ulrykanie,
Prosiłbym o sensowną odpowiedź
Ja superowałbym wzorować się właśnie na liście ze Storm of Chaos
jak się rozprowadza hity z tanka w przypadku szarżującego na niego oddziału składającego się z modeli wypłacających impact hity? np. 4 minosów, tzn. czy cały oddział dostaje d6 hitów z S6 (losowe rozdzialenie hitów), czy może hity powinien otrzymać każdy model z osobna posiadajacy zdolność impaktowania?