Nowa Edycja
Moderator: Shino
Re: VII Edycja
to jest temat o plotkach... ograniczmy się do samych plotek i kończmy offtop...
Z Warseera:
Wtedy byłby większy sens rozpadu Vampire Counts na Wampiry i na Udead Horde, ale widzę, że core'y to tu ciąglę toną w samych szkieletach...
Wgłębiając się w świat warhammera, liczyłem na jakieś właśnie mumie, latające swarmy w postaci chmary jakichś owadów, głównie strzelających szkieli, ale i też na jakieś żmijoszpony, szablkoty, piaseczniki i wielkie żuki rodem z drugiego aktu diablo IIStuff i've heard for the new tomb kings book:
Tomb king/prince: s5. new mounts - a giant carrion called a rock, a royal chariot (heavy chariot with bells), and a construct (skelebeast style thing). special curses available.
Liche priest: new incantation rules. lesser priests can be taken in units. rip-style stuff.
Icon bearer: a tomb guard hero, with a bsb that gives -1 to crumble within 12". gets a special incantation from his banner.
Shawabti: construct hero. counts as lesser priest.
Skeleton warriors: come with bows. may have spears and shields for +1. light armour option. cheaper.
Skeleton cavalry: come with bows, may swap to spears. fast cav, cheaper.
Skeleton light chariots: core now.
Tomb swarms: 3w, 3a undead swarms. 25pts, m5. can be given 10" flight and/or poison.
Tomb guard: cheaper.
Tomb scorpion: new construct rules. new killing blow/poison rules. can be upgraded to count as a lesser priest.
Ushabti: new construct rules. s5 with halberds, and other equipment/command options. cheaper.
Carrion: cheaper. a big one called a rock.
Heavy cavalry: same as core cav, with +1ws, light armour, shield, and spear. may swap shield and spear for flail. cheaper.
Heavy chariot: proper chariot.
Desert stalkers: skellies with two handweapons or bows, and poison. may scout or upgrade to icfb. robes.
Godblooded: new elite (better than tg). greatweapons. bonuses based on chosen god - sun god acts like mark of nurgle. animal death masks.
Bone giant: new construct rules. +1ws. equipment options. cheaper. may count as a banner.
Catapult: multiple ammunition types - burning skull, screaming skull, swarming skull, weeping skull.
Casket: different "modes". boosts priest's incantations.
The embalmed: mummies. no crumble. t5, regen, 2w.
Tomb sphynx: desert spirit/construct. moves as ethereal. better stats than scorpion. may icfb when on the field. base-contact template sandstorm.
Wtedy byłby większy sens rozpadu Vampire Counts na Wampiry i na Udead Horde, ale widzę, że core'y to tu ciąglę toną w samych szkieletach...
Nie marudz.
Jeżeli to co skopiowałeś jest chodz w 75% prawdą to uważam iż wkońcu TK będzie miało w czym wybierać i spewnością nie będzie tu już grania standartem
Najwięszy problem powstaje w Specialach i Rarach.
Jeżeli to co skopiowałeś jest chodz w 75% prawdą to uważam iż wkońcu TK będzie miało w czym wybierać i spewnością nie będzie tu już grania standartem
Najwięszy problem powstaje w Specialach i Rarach.
Nice, chociaż przewijało się to już kiedyś dawno, więc nie jestem pewien czy jakkolwiek pewne.
Dla mnie wciąż najważniejsza jest data!!
Co do nowych jednostek o dziwo większość z nich to takie, które sam myślałem ze fajnie by było mieć w TK.
Dla mnie wciąż najważniejsza jest data!!
Co do nowych jednostek o dziwo większość z nich to takie, które sam myślałem ze fajnie by było mieć w TK.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
Wygląda ciekawie i bardzo różnorodnie.
Niestety trzeba będzie jeszcze trochę poczekać...
Też z warseera:
January
February : Beastmen Army book and first wave.
March : Beastmen Battalion
April :
May : Orc & Goblin wave (River trolls/Boar Boys/Metal)
June :
July : 8th Edition WFB
August :
September : 8th Ed Starter Set HE & Skaven
October :
November: WFB (Keep it secret, keep it safe).
December:
Listopad to najprawdopodobniej TK.
Niestety trzeba będzie jeszcze trochę poczekać...
Też z warseera:
January
February : Beastmen Army book and first wave.
March : Beastmen Battalion
April :
May : Orc & Goblin wave (River trolls/Boar Boys/Metal)
June :
July : 8th Edition WFB
August :
September : 8th Ed Starter Set HE & Skaven
October :
November: WFB (Keep it secret, keep it safe).
December:
Listopad to najprawdopodobniej TK.
A jak wygląda taki standard?Smiechu pisze: Jeżeli to co skopiowałeś jest chodz w 75% prawdą to uważam iż wkońcu TK będzie miało w czym wybierać i spewnością nie będzie tu już grania standartem
Jaki?Smiechu pisze:Najwięszy problem powstaje w Specialach i Rarach.
Swoją drogą bardzo sie cieszę że jest opcja powrotu mumii jako jednostki, jeżeli tylko plotki są prawdą.
Oby były.
Pozdrawiam
Burze piaskowe, eteryczne duchy pustyni, maski śmierci, latające swarmy skarabeusze - idealna popkulturowa wizji mitologii Egiptu, zakumaja nawet największe matołki i wspaniale się sprzeda, tym co więcej kumaja tez się spodoba.
Mi już się podoba.
Mi już się podoba.
szykuje się nowa PG armia, najs
ciekawe czy mumie będą flameble bo jak tak to firebal je sprzątnie
ciekawe czy mumie będą flameble bo jak tak to firebal je sprzątnie
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Temat nawiązuje do 7 edycji podręcznika do Khemri, a tutaj jak się niedawno okazało za pasem już ósma edycja.
Pytanie moje brzmi więc tak: czy Tomb Kings podzielą los Chaos Dwarfów, czy może nasz kodeks będzie pierwszą książką armii już na zasadach 8 edycji?
I tak źle i tak niedobrze. Jeśli TK nie dostaną nowego booka w ogóle, będą prawdopodobnie tracili coraz bardziej do coraz nowszych armii, aż w końcu staną się niegrywalni. Szkoda, bo obecny podręcznik jest świetny i ja boję się większych zmian, ale jedynie bardzo dobry gracz jest w stanie w obecnej chwili zmierzyć się z topowymi armiami.
Z drugiej strony, jeśli podręcznik Khemrii będzie pierwszym po nowej edycji, dostaniemy jakieś zasady eksperymentalne, z masą nieprzemyślanych zapisów i sprzeczności.
Ogarnia mnie zgroza.
Pozdrawiam
Nav
Pytanie moje brzmi więc tak: czy Tomb Kings podzielą los Chaos Dwarfów, czy może nasz kodeks będzie pierwszą książką armii już na zasadach 8 edycji?
I tak źle i tak niedobrze. Jeśli TK nie dostaną nowego booka w ogóle, będą prawdopodobnie tracili coraz bardziej do coraz nowszych armii, aż w końcu staną się niegrywalni. Szkoda, bo obecny podręcznik jest świetny i ja boję się większych zmian, ale jedynie bardzo dobry gracz jest w stanie w obecnej chwili zmierzyć się z topowymi armiami.
Z drugiej strony, jeśli podręcznik Khemrii będzie pierwszym po nowej edycji, dostaniemy jakieś zasady eksperymentalne, z masą nieprzemyślanych zapisów i sprzeczności.
Ogarnia mnie zgroza.
Pozdrawiam
Nav
Rzeczywiście nazwę tematu można by zmienić. Ale wydanie TK jest prawie pewne. Możliwe, że jakoś na koniec roku będą.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
zmienione
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Po ostatnio dość potwierdzonych plotkach dotyczących procentowych ograniczeń kompozycji armii złożyłem sobie coś, co najprawdopodobniej zagości na moim stole w lipcu.
Eksperymentalna rozpiska Tomb Kings (format 2250):
1. Tomb King
- Destroyer of Eternity
- Collar of Shapesh
- Light Armour
- Great Weapon
2. Tomb King
- Golden Ankhra
- Cloak of Dunes
- Armour of the Ages
- Great Weapon
3. Liche Priest
- 2x Dispell Scroll
4. Liche Priest
- Dispell Scroll
- Hieratic Jar
5. 4x Chariots
6. 4x Chariots
7. 23x Archers
8. 2x Tomb Swarm
9. Tomb Scorpion
10. Tomb Scorpion
11. 20x Tomb Guards
- FCG
12. Cascet of Souls
13. Screaming Skulls Catapult
- Skulls of the Foes
14. Screaming Skulls Catapult
- Skulls of the Foes
Jak widać nowa kompozycja armii pozwala nam skorzystać w pełni z naszej wielkiej siły, jaką są bohaterowie. Dwaj Tomb Kingowie w jednej armii powinni siać niemałe spustoszenie, dwie katapulty i Cascet of Souls to defensywna potęga, a zmiana zasad ostrzału spowoduje, że zarówno w przypadku katapult (brak guessingu!) jak i łuczników (strzelanie z większej ilości szeregów) wróg dojdzie do naszych linii mocno przetrzebiony.
Eksperymentalna rozpiska Tomb Kings (format 2250):
1. Tomb King
- Destroyer of Eternity
- Collar of Shapesh
- Light Armour
- Great Weapon
2. Tomb King
- Golden Ankhra
- Cloak of Dunes
- Armour of the Ages
- Great Weapon
3. Liche Priest
- 2x Dispell Scroll
4. Liche Priest
- Dispell Scroll
- Hieratic Jar
5. 4x Chariots
6. 4x Chariots
7. 23x Archers
8. 2x Tomb Swarm
9. Tomb Scorpion
10. Tomb Scorpion
11. 20x Tomb Guards
- FCG
12. Cascet of Souls
13. Screaming Skulls Catapult
- Skulls of the Foes
14. Screaming Skulls Catapult
- Skulls of the Foes
Jak widać nowa kompozycja armii pozwala nam skorzystać w pełni z naszej wielkiej siły, jaką są bohaterowie. Dwaj Tomb Kingowie w jednej armii powinni siać niemałe spustoszenie, dwie katapulty i Cascet of Souls to defensywna potęga, a zmiana zasad ostrzału spowoduje, że zarówno w przypadku katapult (brak guessingu!) jak i łuczników (strzelanie z większej ilości szeregów) wróg dojdzie do naszych linii mocno przetrzebiony.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
nie lepiej bylo by jednak rozbić archerów na 2 kloce?
a dwaj kingowie faktycznie rządzą, mimo że jednak osobiście dałbym jednak 1 dużego licza dla wsparcia magicznego
a dwaj kingowie faktycznie rządzą, mimo że jednak osobiście dałbym jednak 1 dużego licza dla wsparcia magicznego
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Chyba ANTYmagicznego, chciałeś rzec. Jakbym wcisnął dużego licza to bym się nie zmieścił w limicie 12 PD wykorzystanych na turę. A milion inkantacji rzucanych na jednej kostce z wrednym tekstem "wyszło" za każdym rzutem potrafi zdziałać cuda wcale nie mniejsze niż te 6 kostek High Priesta.1 dużego licza dla wsparcia magicznego
W sumie już nie pamiętam dlaczego dałem Archerów do jednego kloca. Na pewno miałem jakiś okrutny plan.
Well this seems to be the place to put this. Rumors of a new codex for the tomb kings. New abilities, new creatures, and some nerfing of the Casket of souls.
While These are just rumors and should be treated as such. i have come across a possible listing of the new codex, normally i wouldn't post it, but it was far to detailed to not.
See what you all think, If these rumors are true, I would dust off your TK armies and bust out the dice.
No speel about "i have a secret source" or "I know a guy". Read, enjoy with a grain of salt
Characters:
New rules:
Skeleton Units (Archers, Warriors, Chariots, Light Cavalry, Sand Stalkers, Tomb Guard) can march within 12” of general, 6” of Tomb Prince
Constructs, divinely blessed (Ushbati, Tomb Scorpion, Maidens of the Gods, Bone Giants) can march within 12” of the hierophant and 6” of a liche priest
Tomb Prince cannot use movement spell anymore, only strike more one
Premise seems to be basically means tomb king armies movement won’t be so restricted by magic. So if you don’t want to go magic heavy, or first anti-magic armies you can still actually move. This means more spells going off to strategically place units, heal wounded models. The actual mechanisms of TK magic doesn’t seem to be changing much
Apparently the “curse” will hit lighter with tomb princes
Apparently the “roc” is a giant vulture, which can be chosen as a mount for someone in list
Rumours of some sort of warrior priest, like the empire ones – can cast cheap bound spells from a different list. Meant to enhance units + decent profile. Apparently enhances the maidens unit
Core
Skeleton Warriors
Skeletons becoming 6 points WITH light armour, shield, hand weapon
Can be armed with a Khepesh or spear
Khepesh increases the bonus from wielding a hand weapon and shield to +2 Armour save. Basically skeletons using hand weapons and shield can get 3+ armour save in combat
Full Command now only +15 points
Seems like games-workshop wants 1. Some tasty new things to model – although not sure why this weapon gives better armour 2. Actually promote using large blocks of skeletons. Skeletons are great since they never flee, but die so easily and suck at combat. 3+ armour save in combat is a great start for using these guys more, at much cheaper points.
Skeletons Archers
Skeleton Archers are now 0-20 units, cost 7 points, and can be giving poisoned arrows for a large points increase
Skeleton Archers have war memories ability (don’t think it is actually called this, but I’m going to call it that)
Skeleton Archers may select the “stand and shoot” reaction, even though undead can generally only select the hold reaction
Toning down use of these guys are large blocks on infantry and more at flankers, skirmish hunters. Bout time they can stand and shoot
Light Cavalry
Light Cavalry only 12 points now and have war memories ability
Light cavalry may select the “flee reaction” even though undead can generally only select the “hold reaction”. They automatically rally after making a flee reaction next turn.
This seems a bit, dunno if it makes sense, maybe it actually means something else
Haven’t heard anything definite about whats happens to heavy cavalry
Chariots
No change it seems generally – still light flanking units
Tomb Guard
Can take either great weapons OR hand weapon, shield and Khepesh
Same rules otherwise – apparently mebbe an extra bonus when the tomb king is in the unit
Maidens of the Gods
Unit of Khalida’s. 2 Attacks, poison, regenerate, 5+ ward save, 2 hand weapons
Only strength 3, toughness 4 though.
Basically mass attacking special unit vs hard hitting tomb guard unit it seems. Good against lightly armoured armies?
Ushabti
4+ Armor save, 5+ ward save, otherwise same. Would’ve liked toughness 5, seems GW wants to emphasise low toughness, light armour in the army still
Tomb Scorpion
NOT getting 5 wounds, slight points increase, seems liche priest in the scorpions body means it can always march – which is good since there doesn’t seem any rule change for the “from below”
Carrion
Same it seems – doesn’t look like the roc (giant vulture) can be added, its in the mount section it seems
Sand Stalkers
Scouting Skeletons, poisoned weapons and bows, 4+ save against shooting (mirage or something – desert sands or something I dunno), war memories (stand and shoot)
Thought carrion and scorpions did a pretty good job, I still like the concept
Rare:
Bone Giant
Cheaper, 2+ armor save (can take shield for 1+), two hand weapons or a bow
More like 200 points now – 1+ doesn’t seem like “lightly armoured” but oh well
Screaming Skull Catapults
Same
Casket of Souls
Abilities:
1. Old shooting attack at one unit
2. Soul Well: Elect a point in line of sight – that point causes terror till the beginning of next tomb king players go
3. Malediction of the Eternal: Unit Cannot shoot, if it fails ld test cannot move either
Still causes terror, -1 to wizards on battlefield
Obelisk of Light
Abilities
1. Ward of the Gods: gives 5+ ward save to a unit
2. Radiance of the Heavens: gives a unit +1 attack with magical, flaming attacks
3. Light of the Sky: Units must pass leadership test to direct magical missiles, shooting at unit
+1 to incantation rolls of the priest directing obelisk
Sphinx:
May fly, magical breath attack, 4 wounds, only strength 5, 5+ ward save, magical resistance (2), units need to pass leadership test or be unable to attack it – transfixing or something
This all clearly needs to be taken with a grain of salt, but apparently this is the general gist of how the list is going. Still haven’t heard heaps about some crucial things
1. Will heavy chariots appear
2. Magic items
3. Is the magic phase definitely going to be the same system
4. If auto-break is been changed in 8th edition, how much will it impact on an army that often relied on this to be effective.
I’m not going into what I heard about special characters but the general themes seemed to be:
1. Dude on a flying chariot
2. Assassin hunting down those who wronged the TK – swore to the gods to hunt them down – something about nagash
3. Stretta and Khalida are back
4. High Liche Priest riding giant flaming vulture from the underworld
Żródło: http://www.librarium-online.com/forums/ ... ion-4.html
While These are just rumors and should be treated as such. i have come across a possible listing of the new codex, normally i wouldn't post it, but it was far to detailed to not.
See what you all think, If these rumors are true, I would dust off your TK armies and bust out the dice.
No speel about "i have a secret source" or "I know a guy". Read, enjoy with a grain of salt
Characters:
New rules:
Skeleton Units (Archers, Warriors, Chariots, Light Cavalry, Sand Stalkers, Tomb Guard) can march within 12” of general, 6” of Tomb Prince
Constructs, divinely blessed (Ushbati, Tomb Scorpion, Maidens of the Gods, Bone Giants) can march within 12” of the hierophant and 6” of a liche priest
Tomb Prince cannot use movement spell anymore, only strike more one
Premise seems to be basically means tomb king armies movement won’t be so restricted by magic. So if you don’t want to go magic heavy, or first anti-magic armies you can still actually move. This means more spells going off to strategically place units, heal wounded models. The actual mechanisms of TK magic doesn’t seem to be changing much
Apparently the “curse” will hit lighter with tomb princes
Apparently the “roc” is a giant vulture, which can be chosen as a mount for someone in list
Rumours of some sort of warrior priest, like the empire ones – can cast cheap bound spells from a different list. Meant to enhance units + decent profile. Apparently enhances the maidens unit
Core
Skeleton Warriors
Skeletons becoming 6 points WITH light armour, shield, hand weapon
Can be armed with a Khepesh or spear
Khepesh increases the bonus from wielding a hand weapon and shield to +2 Armour save. Basically skeletons using hand weapons and shield can get 3+ armour save in combat
Full Command now only +15 points
Seems like games-workshop wants 1. Some tasty new things to model – although not sure why this weapon gives better armour 2. Actually promote using large blocks of skeletons. Skeletons are great since they never flee, but die so easily and suck at combat. 3+ armour save in combat is a great start for using these guys more, at much cheaper points.
Skeletons Archers
Skeleton Archers are now 0-20 units, cost 7 points, and can be giving poisoned arrows for a large points increase
Skeleton Archers have war memories ability (don’t think it is actually called this, but I’m going to call it that)
Skeleton Archers may select the “stand and shoot” reaction, even though undead can generally only select the hold reaction
Toning down use of these guys are large blocks on infantry and more at flankers, skirmish hunters. Bout time they can stand and shoot
Light Cavalry
Light Cavalry only 12 points now and have war memories ability
Light cavalry may select the “flee reaction” even though undead can generally only select the “hold reaction”. They automatically rally after making a flee reaction next turn.
This seems a bit, dunno if it makes sense, maybe it actually means something else
Haven’t heard anything definite about whats happens to heavy cavalry
Chariots
No change it seems generally – still light flanking units
Tomb Guard
Can take either great weapons OR hand weapon, shield and Khepesh
Same rules otherwise – apparently mebbe an extra bonus when the tomb king is in the unit
Maidens of the Gods
Unit of Khalida’s. 2 Attacks, poison, regenerate, 5+ ward save, 2 hand weapons
Only strength 3, toughness 4 though.
Basically mass attacking special unit vs hard hitting tomb guard unit it seems. Good against lightly armoured armies?
Ushabti
4+ Armor save, 5+ ward save, otherwise same. Would’ve liked toughness 5, seems GW wants to emphasise low toughness, light armour in the army still
Tomb Scorpion
NOT getting 5 wounds, slight points increase, seems liche priest in the scorpions body means it can always march – which is good since there doesn’t seem any rule change for the “from below”
Carrion
Same it seems – doesn’t look like the roc (giant vulture) can be added, its in the mount section it seems
Sand Stalkers
Scouting Skeletons, poisoned weapons and bows, 4+ save against shooting (mirage or something – desert sands or something I dunno), war memories (stand and shoot)
Thought carrion and scorpions did a pretty good job, I still like the concept
Rare:
Bone Giant
Cheaper, 2+ armor save (can take shield for 1+), two hand weapons or a bow
More like 200 points now – 1+ doesn’t seem like “lightly armoured” but oh well
Screaming Skull Catapults
Same
Casket of Souls
Abilities:
1. Old shooting attack at one unit
2. Soul Well: Elect a point in line of sight – that point causes terror till the beginning of next tomb king players go
3. Malediction of the Eternal: Unit Cannot shoot, if it fails ld test cannot move either
Still causes terror, -1 to wizards on battlefield
Obelisk of Light
Abilities
1. Ward of the Gods: gives 5+ ward save to a unit
2. Radiance of the Heavens: gives a unit +1 attack with magical, flaming attacks
3. Light of the Sky: Units must pass leadership test to direct magical missiles, shooting at unit
+1 to incantation rolls of the priest directing obelisk
Sphinx:
May fly, magical breath attack, 4 wounds, only strength 5, 5+ ward save, magical resistance (2), units need to pass leadership test or be unable to attack it – transfixing or something
This all clearly needs to be taken with a grain of salt, but apparently this is the general gist of how the list is going. Still haven’t heard heaps about some crucial things
1. Will heavy chariots appear
2. Magic items
3. Is the magic phase definitely going to be the same system
4. If auto-break is been changed in 8th edition, how much will it impact on an army that often relied on this to be effective.
I’m not going into what I heard about special characters but the general themes seemed to be:
1. Dude on a flying chariot
2. Assassin hunting down those who wronged the TK – swore to the gods to hunt them down – something about nagash
3. Stretta and Khalida are back
4. High Liche Priest riding giant flaming vulture from the underworld
Żródło: http://www.librarium-online.com/forums/ ... ion-4.html
May will be done!
Wszystko spoko tylko wciąż nie wiadomo kiedy.
Podejrzany jest ten bonus +2 do parowania, skoro parowania już niema. Chociaż WSv 5+ w walce dla szkieletów byłby wypaśny.
Podejrzany jest ten bonus +2 do parowania, skoro parowania już niema. Chociaż WSv 5+ w walce dla szkieletów byłby wypaśny.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Te plotki są troszkę z dupy. Na przykład zdolność Cascetu do wyznaczania na stole punktu, który budzi terror. Jak wiemy w 8 edycji terror nie ma już swojej aury, więc widać, że te plotki były robione na 7 edycję. Nikt z GW nie robiłby przecież podręcznika na 7 edycję podczas wprowadzania Battla w 8 edycję.
Jak dla mnie ściema.
Jak dla mnie ściema.
Skąd ten news? Dotąd wszelki ploty mówiły, że TK będą w tym roku. Jak jest w trakcie pisania, to premiere za 1,5 roku ?
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!