Maksymalizacja walczących

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bałagan
Chuck Norris
Posty: 507

Maksymalizacja walczących

Post autor: Bałagan »

Podczas szarży jest obowiązek maksymalizować liczbę walczących modeli.

1. Czy szarżując na oddział z "pościgu" (biegnie się prosto) jest obowiązek maksymalizacji (zahaczają o wroga tylko moje dwa modele)?
2. Pierwszą reakcja była ucieczką, wpadam w 2 oddział przeciwnika z "Enemy in the way"
a) jeden darmowy obrót wykorzystujemy podczas szarży na pierwszy cel, który uciekł? I wpadam w drugi oddział wroga podczas pogoni za pierwszym, i walczę tylko tyloma modelami ile styka się z wrogiem (1 model)?
b) obrót robię dopiero w momencie, jeżeli drugi oddział decyduje się przyjąć szarżę? Dopiero wtedy sprawdzam ile moich modeli może doszarżować do wroga?

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

1) to zależy ile rzucisz na 2k6 / 3k6 jeśli np jesteś jakieś 7 cali od przeciwnika w którego wpadł byś rzucając na gonienie ... a rzuciłeś powiedzmy 10 to wykorzystujesz ten nadmiar ruchu do zwheelowania tak jak tylko sie da by dostawić jak najwięcej modeli. Jeśli zaś np pogoniłeś coś i wpadłeś rogiem oddziału w róg oddziału wroga stojącego 5,9 cala ( ty rzuciłeś 6) to trudno - nie styka ruchu by zwiększyć ilość walczących i bijecie się róg w róg.

2) b

Awatar użytkownika
Bałagan
Chuck Norris
Posty: 507

Post autor: Bałagan »

Pytanie dodatkowe do 2b
z "Enemy in the way" biegnąc prosto za 1 oddziałem wpadam w bok 2 oddziału (ale jestem w jego strefie przedniej).
Redeklarując szarże na 2 odział mam się dostawić maksymalizując walczących do:
a) boku
b) frontu

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Jeśli zaczynałeś w strefie frontowej oddziału 2 to musisz maksymalizować do frontu, pamiętaj, że jak dopchasz się choć do rogu to przysługuje ci free align.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

o i trochę coś się rozmija :)
Gogol pisze:Jeśli zaś np pogoniłeś coś i wpadłeś rogiem oddziału w róg oddziału wroga stojącego 5,9 cala ( ty rzuciłeś 6) to trudno - nie styka ruchu by zwiększyć ilość walczących i bijecie się róg w róg.
Byro pisze:Jeśli zaczynałeś w strefie frontowej oddziału 2 to musisz maksymalizować do frontu, pamiętaj, że jak dopchasz się choć do rogu to przysługuje ci free align.
Byście uzgodnili jakąś 1 wersję :-)
jest free align czy go ni ma, jak jest free to w sumie nie ważne ile rzuciłeś
pozdro
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Witam! chciałbym się podpiąć pod wątek z pytaniem- na turnieju zaistniała niemalże klasyczna sytuacja ( w skrócie) oddział Irogutów po linii prostej zaszarżował psy ,zużywając swoje 12' i w efekcie stykały się tak:
P- pies
O-ogr

PPPPP------
----OOOOO-

i wyszła niezgodność - czy wg zasad maksymalizacji mogę dosunąć niewalczące ogry, korzystając z zasady darmowego dostawienia ( maksymalizacji) czy z powodu braku ruchu juz, stoją jak się dostawiły? diagram 2.2.1 bodajże w booku pokazuje sytuację z darmowym wheelem, który pokonuje dystans ponad jego wartość ruchu- czy sytuacja jest analogiczna?

pzdr.GK

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

misha pisze:o i trochę coś się rozmija :)
Gogol pisze:Jeśli zaś np pogoniłeś coś i wpadłeś rogiem oddziału w róg oddziału wroga stojącego 5,9 cala ( ty rzuciłeś 6) to trudno - nie styka ruchu by zwiększyć ilość walczących i bijecie się róg w róg.
Byro pisze:Jeśli zaczynałeś w strefie frontowej oddziału 2 to musisz maksymalizować do frontu, pamiętaj, że jak dopchasz się choć do rogu to przysługuje ci free align.
Byście uzgodnili jakąś 1 wersję :-)
jest free align czy go ni ma, jak jest free to w sumie nie ważne ile rzuciłeś
pozdro
Gogolowi chodzi chyba o sytuację inną niż mi.
Obrazek
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@ Król Goblinów, to jest to na co juz Gogol odp. szarzujesz i jedyne co mozesz wycisnac wiecej z maksymalnego ruchu to free align. wiec jesli dasz rade wykrecic i wbic sie w psy, to potem dostawiajac oddzial mozesz uzyskac lepszy efekt.

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Lidder, no właśnie nie do końca- odpowiedz Gogola odnosi się do overruna czy pogoni, i tu chyba faktycznie jest tak ze jak ci starczy ruchu to się maksymalizujesz, jezeli nie to stykasz się tak jak dojechałeś- mnie chodzi stricte o zmaksymalizowanie oddziału w szarży- bez wheeli itp. osobiście uważam ze jest to jak najbardziej j dopuszczalne i o to chodzi w tej zasadzie, jednakże chciałbym potwierdzenia :wink: spotkałem się po prostu imho z błędną interpretacją tego zapisu u przeciwnika, który uznał ze bez wheela w szarży nie mam dodatkowego ruchu z maksymalizacji oddziału.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Bałagan pisze:Pytanie dodatkowe do 2b
z "Enemy in the way" biegnąc prosto za 1 oddziałem wpadam w bok 2 oddziału (ale jestem w jego strefie przedniej).
Redeklarując szarże na 2 odział mam się dostawić maksymalizując walczących do:
a) boku
b) frontu

Było kiedyś dyskutowane i wyszło, że jak dotykasz boku to z boku mimo, że przed pogonią stał oddział z przodu. O ile wiem to się nic nie zmieniło w tej kwestii. Ale niestety nie mogę tego podeprzeć cytatem z żadnej publikacji GW. Jak się komuś chce to niech poszuka w kwestii zasad ... może gdzieś to jest - mi się nie chce :P


Król Goblinów.

Jeśli ogry doszły na styk w ten sposób to stoją jak stały. Darmowe dostawienie jest gdy np wpadniesz np w róg oddziału ... lub rogiem się zetkniesz - wtedy darmowo dostawiasz te modele które są w odpowiedniej strefie.

narysowałem diagram - obie szarże na styk ( różowe nie dochodzi - za mało ruchu)

Na górze - dochodzisz tak i basta

Na dole dochodzisz tak jak na środku, potem darmowe dostawienie i wychodzi tak jak po prawej.
Obrazek

Marek Bąk
Plewa
Posty: 8

Post autor: Marek Bąk »

Miałem przyjemność gry z Królem Goblinów i przyjąć szarżę Jego ogrów w jednostkę moich psów. Przeciwnik, pomimo, że wykorzystał maksymalny zasięg szarży, chciał zastosować maksymalizację w rozumieniu "Clipping" pokazaną na Fig-1 z FAQ-u GW z 2008r. do podręcznika Warhamerra, który zamieszczony jest w części Appendices.
Z mojego doświadczenia wynika, że "Clipping" nie jest zasadą uznawaną na polskich turniejach.

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Super ze włączyłeś się do rozmowy Marku i dałeś odpowiedną wskazówkę.

http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... dition.pdf

jak rozumiem to ta errata- i faktycznie , appendix w tej formie przede wszystkim wskazuje na poprawność diagramu Gogola, i twoją :wink: więc za "błędną interpretację" przepraszam (bo przyznam szczerze wcześniej rozumowanie ze na wheelu mogę mieć darmowy ruch a przy dostawieniu się juz nie, było dla mnie abstrakcyjne..) niemniej jednak- jako ze clipping jest sugerowaną formą rozwiązywania takich sytuacji, i zwyczajnie na każdym turze ludzie to stosowali ( stąd moja nieznajomość tego zagrania)
jak środowisko sędziowskie do tego podchodzi? czy clipping jest dozwolony?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

clipping zaleznie bo przeciez jest zobowiazanie do maksymalizacji jesli jest taka mozliwosc.

/jesli chodzi o opisany tam przesuwanie jednostek w bok to nie stosuj sie tego w Polsce

ODPOWIEDZ