Ruch furmanki/dzwonu w oddziale.

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Handełek
Chuck Norris
Posty: 501
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ruch furmanki/dzwonu w oddziale.

Post autor: Handełek »

Inaczej,

Skoro nie ma w tym temacie uściśleń to szykujcie się, że jutro będzie sędziowane tak jak mówię.


Celem szarży jest unit. Tyle.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Ja tam waliłbym po dzwonku. Ale warto uściślić panowie.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Przegrzebałem tu trochę, ale nie znalazłem tego więc mam pytanie, które się zrodziło w mojej pierwszej grze na Skaveny :D cóż za emocjonująca potyczka była. Ale do rzeczy.

Furmanka a monkami została od boku najechana przez 2 oddziały :roll: oraz :D . Furmanka jest oddzielona od tych oddziałów 2 rzędami szczurów (w grze były obie sytuacje z 1 i z 2 szeregami więc zostajemy przy 2 narazie).
Po iluś turach kombatu, które ciągle szczury przegrywają sytuacja wygląda tak:


:arrow: :arrow: :twisted: :twisted: :twisted: monki
:arrow: :arrow: :twisted: :twisted: :twisted:
:arrow: :arrow: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: furmanka
:arrow: :arrow: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:arrow: :arrow: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:arrow: :arrow: :twisted: :twisted: :twisted: :!:
:arrow: :arrow: :twisted: :twisted: :twisted: :!:
:arrow: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :D :D :D :D :D
:arrow: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :D :D :D :D :D
:arrow: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :D :D :D :D :D
:arrow: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :D :D :D :D :D

Rozumiem, że modele oddziału :D nie mogą bić po furmance. (Czy mogłyby bić jeśli oddzielałby je tylko 1 szereg monków? też raczej nie. Chociaż w RuleBooku jest opisane bicie "na odległość" gdy tylna ranka ma 1 model r&f)
Co się dzieje gdy w wyniku tej runy walki zginą modele :!: i nie ma czym ich zastąpić bo usuwamy modele z kolejnych szeregów. Co się dzieje z oddziałem :D który był walce tylko rogiem i traci kontakt z wrogiem.

Zakładam wstępnie, że bez względu na ilość szeregów oddzielających po Furmance bić nie można. Zatem czy oddział :D musi i na jakiej podstawie dosunąć się do Furmanki i tym samym ponieść konsekwencje styku b2b z Furmanką czy wychodzi z walki.

Załóżmy że modele :!: nie istnieją, a odddział :D nie jest jeszcze w walce tylko będzie deklarować szarże. Czy dostawia się bezpośrednio do Furmanki? Bo do monków już nie ma miejsca.

PS. Podobnie ma się rzecz w przypadku walki od boku 2 oddziałów na Dzwon (co też właśnie było) czy Corpse Carta. Nagle okazuje się, że 1 oddział może teoretycznie "wyjść" z walki i co się z nim dzieje.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

dosuwasy furmankę- jest ona dalej pozostałością unitu monków, do którego należała

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Heh, możesz jaśniej się wyrazić? bo nie kumam do czego chcesz dosuwać furmankę i kiedy. FAQ mowi, że wewnątrz unitu nie przesuwamy. Unit istnieje, więc o jakiej pozostałości piszesz.

Jak wszystkie monki zginą to ok dosuwamy, to inna kwestia niż poruszone przeze mnie.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

aj, nie doczytałem... mea culpa



Wg mnie- furmanka to część oddziału, czyli jeżeli jest możliwość to się do niej dostawiamy

W podanej sytuacji zasędziowałbym po kolei:
Unit wypada z CC, jeżeli nie styka się choć rogiem z monkami.
W następnej turze może zaszarżować na furmankę.

Innej sensowniejszej opcji nie widzę ;)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Nie da rady Morroczku.
Jak możesz to zrobić tak żeby 3 unity walczyły przesuwając odpowiednio unity to choćby walczył tylko 1 monk to te dwa unity będą związane walką.
Wg mnie nie zaszarżujesz tym unitem bo bok monków to są zwykłe szczurki a furmanka jest wewnątrz, to jak szarżowanie łuczników w kresce z konnym w środku lecąc właśnie na wystającego konnego

....... 8)
:shock: :shock: 8) :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

8) 8) - konny
:shock: -zwyklak
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

czyli unit wychodzi wg was z walki, i de fakto wg zasad nie powinien móc od boku zaszarżować (sytuacja analogiczna do przedstawionej przez pasiaka. Taką linię to i ja przyjąłem :) no ale idźmy dalej.

hmm znów trochę absurdalna sytuacja :) jest bok jest miejsce żeby się dostawić do furmanki, a nie powinniśmy szarżować bo jest ona wewnątrz oddziału...

jedyne co mi przychodzi do głowy to skoro oddział jest już poza walką to przesuwa się 2cale w bok i conajwyżej może próbować zaszarżować od tyłu. ale tu dochodzimy też do głupiej sytuacji:

z którego ptk będziemy mierzyć kąt by określić strefę dostawienia? od kantu furmanki, co w większości przypadków pokaże nam że szarża jest na BOK oddziału.
Bo chyba nie od wirtualnego ptk w którym linia boku odziału monków spotka się z tylną linią krawędzi wystającej furmanki.

Tylko mi nie mówcie, że nikt nie miał takich sytuacji na stole i zawsze furnace/dzwon klepiecie od przodu :D
Jak ktoś ma jakąś inną rozkminę to nie krępujcie się.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jakieś inne pomysły opinie?

z którego punktu sprawdzać strefę bok/tył? krawędź furmanki (co de fakto zawęża tylną strefę czy od przedłużenia krawędzi modeli R&F?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

sYsek
Kretozord
Posty: 1516

Post autor: sYsek »

zbyt inteligentne pytanie :)
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!

"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22

sYsek
Kretozord
Posty: 1516

Post autor: sYsek »

podbije, a nuz ktos zajrzy. Czy ktos z ls moglby na to spojrzec i podac jakas interpretacje ?
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!

"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22

ODPOWIEDZ