Wall of fire

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Re: Wall of fire

Post autor: Morrok »

W FAQ-u GW wyszło tylko to:

Q. If a character moves inside the unit, going for
example from the right front corner to the left
front corner for any reason, would the unit be
treated as having moved (for shooting, for
example)? If not, would the character himself be?
A. Common sense would imply that the character
counts as moving, but the unit does not.

Hity są i czar się kończy... Czytajcie doladnie opisy, bo to,że jst RIPem nic nie zmienia: wystarczy jakikolwiek movement i czar się kończy

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

No właśnie nie. Gdyż jak widać w twoim FAQu jednostka nie liczy się jako ruszona tylko heros :P. Poza tym mowa była o herosie wychodzącym z oddziału a nie ruszającym się wewnątrz - podczas ruchu bohatera wewnątrz oddziału skłaniał bym się, ku temu że cały oddział dostaje (gdyż jakiś ruch następuje - rusza się część unitu a opis czaru mówi, że dostaje cały unit - heros się ruszył jest na nim czar dostaje jego unit) natomiast gdy heros wychodzi z oddziału to unit się nie ruszył heros się ruszył ale nie jest już w oddziale (sam stanowi swój oddział - czyli 1 s 4 hit w herosa ?)


Z tym że czar się kończy to masz racje my bad

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

@ Jankiel - wchodzący eros ma karę za ruch jak będzie sam strzelał - wystarczy że jakikolwiek model w oddziale się poruszy i ściana działa i nie jest to wcale równoznaczne z faktem że ruszył się wtedy cały odział - reszta modeli stoi w miejscu i żadnych kar np. do strzelania nie ma - dla mnie zapis jakikolwiek ruch obejmuje wszystkie kategorie czyli też ruch erosa wewnątrz odziału, zmianę formacji, free reform itd.

pozdro,
Ż.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jankiel - wchodzący eros ma karę za ruch jak będzie sam strzelał - wystarczy że jakikolwiek model w oddziale się poruszy i ściana działa i nie jest to wcale równoznaczne z faktem że ruszył się wtedy cały odział
Czar jest rzucony na oddział, ale oddział się nie rusza, wobec czego czemu ma dostać hita? Ruszył się mag, który w momencie ruchu przestaje być częścią oddziału.

Imo standardowo można wybrać, na kim zostaje czar - mag wychodzi, dostaje hita z S4, albo czar zostaje na oddziale i czeka na jego ruch.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

a ruch bohatera wewnątrz regimentu wywołuje efekt ściany czy nie :?: 8)

Ż.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

IMO tak (czar jest na oddziale w skład którego wchodzi mag - mag się rusza oddział dostaje - mimo że sam oddział się nie ruszył) w przypadku wychodzenie to zgadzam się z tym co napisał Jankiel - mag 1s4 albo zostaje na oddziale i czeka aż ten się ruszy.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Zauważcie że gdy heros wychodzi z oddziału to na jego miejsce wchodzi inny model, więc ruch w oddziale występuje.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

ale oddział nie liczy się jako ruszony. (podobnie jak np przy sytuacji w której trzeba by było ruszyć oddział aby dostawić szarżę do pobliskiego oddziału). Z tego powodu uważam, że firewall nie działa w takiej sytuacji.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

ale w opisie czaru jest: "moves for any reason"

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Wiem. Jednak w 1 przypadku jednostka się nie rusza w 2 zaś jest to sytuacja nadzwyczajna :P można powiedzieć, że jednostka się nie rusza tylko jest ruszana.

A na poważnie w 1 przypadku może być tak, że np heros stoi w jednostce złożonej z 1 szeregu - np 5 kawalerii (stoi do tego z boku) wychodząc z oddziału nic w tym oddziale nie zmienia - żaden model się nie przesówa. Nie chciał bym by to czy wall of fire się odpala czy nie zależało od umiejscowienia w oddziale bohatera oraz formacji oddziału (wole jak zasady są jednoznaczne - TAK lub NIE)

Co do 2 sytuacji przesuwania z powodów innych nisz ruch czy magia (czyli by zrobić miejsca wykopkom czy innym krzywym szarżom) odpalanie wall of fire w dany oddział wydaje mi się po prostu nie stosowne i gdyby ktoś taką akcję odwalił i potem jeszcze naciskał że z powodu dostawienia szarży oddział musiał być ruszony więc dostaje hity było by to moim zdaniem niesmaczne i naciągane (na pewno nie jest to nic taktycznego czy zgodnego z ogólną mechaniką gry).

Pomijam jednak fakt, że taka sytuacja zdarza się pewnie raz na milion gier, więc niezależnie czy chce ktoś palić oddziały z powodu krzywych szarż czy nie jest to nie istotne i nie mam nawet zamiaru dłużej o tym pisać :P

ODPOWIEDZ