Pytania początkującego
Moderator: #helion#
Re: Pytania początkującego
W danej chwili nie mam podręcznika imperium czy mógłbyś wyjaśnić mi dokładniej?
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Modlitwy są bound spelami . Więc jak każdy BS są tak jakby czarem który wychodzi automatycznie z power levelem zależnym od opisu. Jeśli masz jakąś wolną kostke dispela i chcesz rozporoszyć modlitwę to rzucasz i wynik + wszystkie bonusy i kary musi przebić lub wyrównać power level modlity.
Podstawy magii chłopie, podstawy .
Podstawy magii chłopie, podstawy .
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Wilqu pisze:Kup ten śmieszny armybook..tak mag może raz na grę posiadając luckstone zmienić wynik rzutu nawet jeśli to 2x1.tilt112 pisze:
jesli mój mag ma kamień szczęscia: rzucam ( 1,1, 6 ) moge go urzyć przerzucając jedynki ?
Wracam z turnieju gdzie byłem obserwatorem. Zadalem Pytanie dotyczące luck stone. 4 osoby powiedziały że dwóch pał nie wolno przerzucać. Miss cast jest swiety i nie wolno go przerzucac.
Ale niech mi odpowie normalna osoba a nie ten rozrzucający sie o wszystko kogucik którego cytuje.
Tilt dawaj się dalej wałować i słuchaj nie kogucików a kuraczki..
Swoja drogą ciekawy turniej nie powiem
P.S Z twoich postów wynika że interesujesz się armia empire (należało by zglebić chociażby 1x kodeks niekoniecznie nowy może być pdf)
Bądź jeśli pytasz w imieniu kolegów to znaczy ze lubisz robić za ...........
Swoja drogą ciekawy turniej nie powiem
P.S Z twoich postów wynika że interesujesz się armia empire (należało by zglebić chociażby 1x kodeks niekoniecznie nowy może być pdf)
Bądź jeśli pytasz w imieniu kolegów to znaczy ze lubisz robić za ...........
_________________
Nie znalem tych kolesi. Po prostu zapytalem o to a oni mi odpowiedzieli.
w Polskiej wersji pisze tak:
Jednokrotne użycie. Raz w ciągu bitwy właściciel kamienia może przerzucić wszystkie kostki podczas rzucania lub rozpraszania czaru. Przerzut moze uniewaznic uzyskane nieudane rzucenie czaru, moze prowadzic do rzucenia czaru z nieodpartą siłą lub Nieudanego rzucenia czaru.
To jest polskie wyjasnienie tego kamienia. I jak tu cos wiedziec.
każdy to rozumie tak: mam wyrzucic 12, rzucam: 2,2,4,3 to wtedy moge przerzucać.
ale jesli rzucam: 1,1 6,6 to już wtedy nie moge bo to miss cast.
tak mi to wytlumaczyli. I to nie jedna a 4 osoby potwierdziły.
w Polskiej wersji pisze tak:
Jednokrotne użycie. Raz w ciągu bitwy właściciel kamienia może przerzucić wszystkie kostki podczas rzucania lub rozpraszania czaru. Przerzut moze uniewaznic uzyskane nieudane rzucenie czaru, moze prowadzic do rzucenia czaru z nieodpartą siłą lub Nieudanego rzucenia czaru.
To jest polskie wyjasnienie tego kamienia. I jak tu cos wiedziec.
każdy to rozumie tak: mam wyrzucic 12, rzucam: 2,2,4,3 to wtedy moge przerzucać.
ale jesli rzucam: 1,1 6,6 to już wtedy nie moge bo to miss cast.
tak mi to wytlumaczyli. I to nie jedna a 4 osoby potwierdziły.
tilt, w polskich podręcznikach jest kupa błędów dlatego ważniejsze są podręczniki angielskie a według angielskiego, jak wyżej cytowano miscasta przerzucić można
Diobra, to teraz z inszej beczki:
Chcę zakupić Imperium - od zera. Nadchodzi nowa edycja, a wraz z nią gro zmian. Wiedząc, czego można się spodziewać (pogorszenie kawalerii, wzmocnienie piechoty i jakieś dziwa w magii), co proponowali byście na początek (chodzi o 1500 - 1700 punktów)?
Chcę zakupić Imperium - od zera. Nadchodzi nowa edycja, a wraz z nią gro zmian. Wiedząc, czego można się spodziewać (pogorszenie kawalerii, wzmocnienie piechoty i jakieś dziwa w magii), co proponowali byście na początek (chodzi o 1500 - 1700 punktów)?
Do tego co kilka postów wyżej, to wydaje mi się że nieporozumienie to mogło być, może pomyśleli, że chcesz rerollnąć coś już rerollowanego?
Ale lekcja jest taka, że na pewno przydaje się znajomość swojego podręcznika w angielskiej wersji - jeśli wiesz co tam masz, to przeważnie nikt Ci nie podważy argumentów a sędzie przyzna racje i pewnie jeszcze wkurzy się na przeciwnika. Jak fanowe gry, to mniej ciśnienia, wytłumaczysz i też ok będzie.
Co do zakupów... Śmiało możesz nadal brać tych Herosów co i teraz się sprawdzają, kawalerii spokojnie też 10kupić można, jeden klocek z detkami pewnie też nie będzie nietrafionym zakupem. Archesi mogą zostać osłabieni bo w końcu nie wiadomo co to skirmish będzie, więc tu ostrożniej. Działa ze dwa na luzie, moździerz nawet też, 5pistoliersów to spokojnie i myślę, że Ci się jakoś te 1500nazbiera, zależy jak chcesz grać jeszcze - bardzo szybko kawą czy teraz wcale nie tak wolniej piechotą
Ale lekcja jest taka, że na pewno przydaje się znajomość swojego podręcznika w angielskiej wersji - jeśli wiesz co tam masz, to przeważnie nikt Ci nie podważy argumentów a sędzie przyzna racje i pewnie jeszcze wkurzy się na przeciwnika. Jak fanowe gry, to mniej ciśnienia, wytłumaczysz i też ok będzie.
Co do zakupów... Śmiało możesz nadal brać tych Herosów co i teraz się sprawdzają, kawalerii spokojnie też 10kupić można, jeden klocek z detkami pewnie też nie będzie nietrafionym zakupem. Archesi mogą zostać osłabieni bo w końcu nie wiadomo co to skirmish będzie, więc tu ostrożniej. Działa ze dwa na luzie, moździerz nawet też, 5pistoliersów to spokojnie i myślę, że Ci się jakoś te 1500nazbiera, zależy jak chcesz grać jeszcze - bardzo szybko kawą czy teraz wcale nie tak wolniej piechotą
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council
- zakup coś na kształt Battle Standart Bearer, bo może być podstawowym herosem w armii, a poza tym można go wystawiać zawsze (nie jest złym wyborem), kapłani nie wiadomo jak będą działać (plota o miscastach na bound spelle) też ze wzgędu na hate (ja preferuję konnych z lepszym AS), jakiś czarodziej też powinien się przypałętać;
- maszyny to podstawa armii: 2 działa to muss, do tego skręciłbym z części pozostałych po dwóch takich boxach jeszcze moździerz (części starczy aby zrobić 3 załogantów np. z piechoty boxowej lub milicji);
- 10 crossbowmanów/handganów też czasem pojawia się na stole;
co do pistolierów/outriderów musiałbyś sprawdzić na proxach co wolisz wystawiać;
- kawa 10-15 (modeli w armii) też raczej będzie wystawialna (nie wiadomo jeszcze w jakiej konfiguracji ilościowej unitów ani z jakim wyposażeniem)
to chyba tyle z porad na początek, wiadomo że będziesz grał na początku na proxach, ale polecam sprawdzenie różnych konfiguracji aby uniknąć błędnych zakupów, które tylko spowolnią możliwość gry na turniejach
- maszyny to podstawa armii: 2 działa to muss, do tego skręciłbym z części pozostałych po dwóch takich boxach jeszcze moździerz (części starczy aby zrobić 3 załogantów np. z piechoty boxowej lub milicji);
- 10 crossbowmanów/handganów też czasem pojawia się na stole;
co do pistolierów/outriderów musiałbyś sprawdzić na proxach co wolisz wystawiać;
- kawa 10-15 (modeli w armii) też raczej będzie wystawialna (nie wiadomo jeszcze w jakiej konfiguracji ilościowej unitów ani z jakim wyposażeniem)
to chyba tyle z porad na początek, wiadomo że będziesz grał na początku na proxach, ale polecam sprawdzenie różnych konfiguracji aby uniknąć błędnych zakupów, które tylko spowolnią możliwość gry na turniejach
Konop ja radze się wstrzymać te 1-2 miesiące bo do konca nie wiadomo co to będzie jak to będzie ..te kilka tygodni nie zbawi cie a po co potem się męczyć i kurwowac. Moja skromna rada poczekaj na 1-2 większe turnieje nowo edycyjne i opinie jak to nowe stare Empire tam pogrywa i czym , bądź jeśli nie przeszkadza Tobie to kup teraz tym co Tobie odpowiada.Konop pisze:Diobra, to teraz z inszej beczki:
Chcę zakupić Imperium - od zera. Nadchodzi nowa edycja, a wraz z nią gro zmian. Wiedząc, czego można się spodziewać (pogorszenie kawalerii, wzmocnienie piechoty i jakieś dziwa w magii), co proponowali byście na początek (chodzi o 1500 - 1700 punktów)?
Tilt stąd te nieporozumienia polskie podręczniki są strasznie błędnie tłumaczone widać że robią to ludzi nie mający pojęci o WFB. Największych jajec doszukałem się w przedmiotach wochu. Ciekawa dygresja nasuwa sie do tego turnieju na którym sędziowie bądź gracze nie mieli pojęcia jak wygląda działanie luck stone. Niestety są w WFB przedmioty negujące mistcasty
_________________
1) czy Truthsayer musi losować 3 zaklęcia ze swojej "Lore of Truthsayer" czy zna wszystkie wypisane tam czary?
2) czy snajper z Hochlandem może celować do monster handlers na przykład u hydry?
3) czy jeżeli przez zawycie banshee woundy przypadną jakiemukolwiek rydwanowi (nie obsłudze!), kociołkowi DE i innym podobnym i "nie żyjącym" przedmiotom to liczą się normalnie? Opis Zawycia mówi, że na machiny wojenne to nie działa ale czy są gdzieś jakieś dodatkowe uściślenia, FAQ'i i inne takie mówiące coś więcej?
2) czy snajper z Hochlandem może celować do monster handlers na przykład u hydry?
3) czy jeżeli przez zawycie banshee woundy przypadną jakiemukolwiek rydwanowi (nie obsłudze!), kociołkowi DE i innym podobnym i "nie żyjącym" przedmiotom to liczą się normalnie? Opis Zawycia mówi, że na machiny wojenne to nie działa ale czy są gdzieś jakieś dodatkowe uściślenia, FAQ'i i inne takie mówiące coś więcej?
prosze uściślić
1. Piechota deklaruje szarże w moich kuszników. deklaruję "stój strzelam". Szarża była spalona - czy mogę jeszcze oddać strzał?
2. przeciwnik zaczynał turę. W trzeciej turze zaszarżowano mi hellblastera. Udało mi się wygrać lecz został Jeden załogant.
W tej turze (3) Hellblaster może wypalić ale :
- w 4 turze nie strzelam
- w 5 turze mogę strzelać lecz tego nie robię bo przeciwnik jest w zwarciu.
- w 6 turze już nie jest w zwarciu. kolega stwierdził że też nie mogę strzelać.
bo:
3 tura - strzela ostatni raz
4 tura - pauza
5 tura moge strzelać lecz jest w zwarciu
6 tura - pauza
Na logikę biorąc to myślałem że 1 załogant w 5 turze sobie załadował działko a w 6 może normalnie wypalić No i że tura PAUZY obowiązuje po wystrzeleniu.
3. Dostaję szarże z flanki na konnicę 1 Hero.
Czy mogę wyjść z odziału kapłanem jeśli ten nie jest w zwarciu ?
4. zakładając że nie jestem w zwarciu. to muszę zawsze wychodzić "w przód" albo mogę "też w tył" ?
1. Piechota deklaruje szarże w moich kuszników. deklaruję "stój strzelam". Szarża była spalona - czy mogę jeszcze oddać strzał?
2. przeciwnik zaczynał turę. W trzeciej turze zaszarżowano mi hellblastera. Udało mi się wygrać lecz został Jeden załogant.
W tej turze (3) Hellblaster może wypalić ale :
- w 4 turze nie strzelam
- w 5 turze mogę strzelać lecz tego nie robię bo przeciwnik jest w zwarciu.
- w 6 turze już nie jest w zwarciu. kolega stwierdził że też nie mogę strzelać.
bo:
3 tura - strzela ostatni raz
4 tura - pauza
5 tura moge strzelać lecz jest w zwarciu
6 tura - pauza
Na logikę biorąc to myślałem że 1 załogant w 5 turze sobie załadował działko a w 6 może normalnie wypalić No i że tura PAUZY obowiązuje po wystrzeleniu.
3. Dostaję szarże z flanki na konnicę 1 Hero.
Czy mogę wyjść z odziału kapłanem jeśli ten nie jest w zwarciu ?
4. zakładając że nie jestem w zwarciu. to muszę zawsze wychodzić "w przód" albo mogę "też w tył" ?
taktilt112 pisze: 1. Piechota deklaruje szarże w moich kuszników. deklaruję "stój strzelam". Szarża była spalona - czy mogę jeszcze oddać strzał?
Kolega Cię zwałował, możesz strzelać co drugą turę, ponieważ przeładowuje się dłużej, to absurd, że niby nie mógłbyś sobie przeczekaćtilt112 pisze: 2. przeciwnik zaczynał turę. W trzeciej turze zaszarżowano mi hellblastera. Udało mi się wygrać lecz został Jeden załogant.
W tej turze (3) Hellblaster może wypalić ale :
- w 4 turze nie strzelam
nietilt112 pisze:3. Dostaję szarże z flanki na konnicę 1 Hero.
Czy mogę wyjść z odziału kapłanem jeśli ten nie jest w zwarciu ?
Wydaje mi się, że możesz, ale nie potrafię tego poprzeć zasadami (chyba jedynie dowolnością przemieszczania się postaci w oddziale).tilt112 pisze: 4. zakładając że nie jestem w zwarciu. to muszę zawsze wychodzić "w przód" albo mogę "też w tył" ?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Panowie prosze o rozjaśnienie.
1.Teraz model dostaje w szarży +1 Atak.
przykład:
pierwsza linia: 5 GS + Kapłan
Tylko kapłan dotaje +1 A albo cała linia?
2. Chodzi o Magic resistanc.
przykład:
Genek w odziale GS z Wardem +4 i MR na + 2.
W tym momencie cały odział Gsów ma warda na +2 ? ale tylko przeciw magicznym atakom, nie wlicza sie to ataki z broni?
3. Inżynier w odległości od machiny wojennej 3"
a) Gdzieś wyczytałem że inżynier daje przerzuty na hellblastera. Prawda to?
b) Jako że teraz nie może być załogantem to nie można kożystać z jego bs?
c) Czy można przerzucać misfire z innych maszyn ? ( canon, mortar, helstorm )
1.Teraz model dostaje w szarży +1 Atak.
przykład:
pierwsza linia: 5 GS + Kapłan
Tylko kapłan dotaje +1 A albo cała linia?
2. Chodzi o Magic resistanc.
przykład:
Genek w odziale GS z Wardem +4 i MR na + 2.
W tym momencie cały odział Gsów ma warda na +2 ? ale tylko przeciw magicznym atakom, nie wlicza sie to ataki z broni?
3. Inżynier w odległości od machiny wojennej 3"
a) Gdzieś wyczytałem że inżynier daje przerzuty na hellblastera. Prawda to?
b) Jako że teraz nie może być załogantem to nie można kożystać z jego bs?
c) Czy można przerzucać misfire z innych maszyn ? ( canon, mortar, helstorm )
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
1 - model/oddział musi mieć zasadę specjalną Devastating Charge. Za szarże bazowo dostajesz +1 do CR
2 - Jeśli Generał ma Ward na 4+ i MR2 to on ma Warda na magię na 2+ a oddział na 5+. Ward generała nie działa na oddział.
3 - W FAQ jest wyraźnie napisane, że podmieniamy jego zasadę specjalną Master of Ballistics więc
a - daje przerzuty wszystkim maszynom
b - najwidoczniej nie skoro nie ma już tej zasady
c - patrz punkt a
d - pamiętaj, że teraz nie trzeba strzelać ze wszystkich luf Helblastera
A tak wogóle to masz podręcznik do Imperium a jeśli tak to ang czy pl?
2 - Jeśli Generał ma Ward na 4+ i MR2 to on ma Warda na magię na 2+ a oddział na 5+. Ward generała nie działa na oddział.
3 - W FAQ jest wyraźnie napisane, że podmieniamy jego zasadę specjalną Master of Ballistics więc
a - daje przerzuty wszystkim maszynom
b - najwidoczniej nie skoro nie ma już tej zasady
c - patrz punkt a
d - pamiętaj, że teraz nie trzeba strzelać ze wszystkich luf Helblastera
A tak wogóle to masz podręcznik do Imperium a jeśli tak to ang czy pl?
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.