Jak na orki wpłynie nowa edycja?

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Re: Jak na orki wpłynie nowa edycja?

Post autor: GoblinNadGobliny »

jak Baska mowi. szczury na wersji largetargetowej maja plusy i minusy - przykladowo nie ma w armii nic groznego co byloby w stanie szarzowac na domki.
Jesli sprawdzi sie news o wykupywaniu wiezy wartowniczej za 100pkt, to grajac armia piechotna nie bedzie jak ze szczurami przegrac tak naprawde.
Obrazek

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

GoblinNadGobliny pisze: Jesli sprawdzi sie news o wykupywaniu wiezy wartowniczej za 100pkt, to grajac armia piechotna nie bedzie jak ze szczurami przegrac tak naprawde.
Wez pod uwagę ze zasady domków też mogą ulec zmianie i byc może abomka zostać stałem stałym bywalcem na salonach ;)
Ja mam ogromną nadzieje że wraz z nowym ab'kiem do orkasów nie zjebią fluffu tak jak w szczurach i dadzą nam jakąs solidną jednostke do kontry - na gobliny ze stubbornem (przy zalozeniu ze spadnie im cena do 2 pts jak slejwom ) na generlaskim bedzie mozna sporo rzeczy zatrzymac.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

trudno zdoopczyc fluff go zielonych
w najgorszym wypadku oleje sie te czesc podrecznika i bedzie sie bazowac na "starszych AB"


nowa edycja=nowe mozliwosci. jakby zieloni mieli 1-2 zasady/itemy z BP to fajnie by sie gralo przez cala edycje (bo fun z samej gry znaczaco spada po n-tej porazce pomimo naprawde dobrej gry)

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 386

Post autor: ninjaska »

quas pisze: nowa edycja=nowe mozliwosci. jakby zieloni mieli 1-2 zasady/itemy z BP to fajnie by sie gralo przez cala edycje (bo fun z samej gry znaczaco spada po n-tej porazce pomimo naprawde dobrej gry)
Oi,
dokladnie, zwlaszcza, ze kilka fajnych zasad pojawialo sie u Greenskinow juz w innych systemach/edycjach. Zdaje sie, w Mordheim maja zasade, ze nie testuja strachu przy szarzy, na ten przyklad.
Obrazek

tetsuo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 177

Post autor: tetsuo »

gobliny ze stubbornem (przy zalozeniu ze spadnie im cena do 2 pts jak slejwom ) na generlaskim bedzie mozna sporo rzeczy zatrzymac.
Stubborn nie testuje sie na generalskiej. Albo stubborn na ld jednostki albo ld generalskie ale to juz bez stubborna.

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: antonio »

przeczytaj dokładnie sobie ploty o 8ed a w szczegolnosci o generale i stubbornie

tetsuo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 177

Post autor: tetsuo »

Przeczytam ale rulebooka w sztywnej. I to juz niedlugo.

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

To do puki go nie przeczytasz to sie nie mądrzyj.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Mhroczny Rycerz
Falubaz
Posty: 1146

Post autor: Mhroczny Rycerz »

Bo zielona brać Cie zje :P
White Lion pisze:Mam prośbę :)

Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Why so serious? ;)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

GoblinNadGobliny pisze: Jesli sprawdzi sie news o wykupywaniu wiezy wartowniczej za 100pkt, to grajac armia piechotna nie bedzie jak ze szczurami przegrac tak naprawde.
ench.item za 100pkt? golutki lordzik za to z baszta?
nie wiem czy to sie bedzie oplacac.

common itemy to spory powrot do 5ed
a pdf => 'major changes in all army books '

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 386

Post autor: ninjaska »

Obrazek

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

Wieszkosc rzeczy juz jest potwierdzona na temat zasad do 8ed, mimo, ze nasi dzielni wojownicy cierpia na niska I, moga nadrobic to liczebnoscia, pozatym zdejmowanie z tylnych szerego sprawia ze zawsze uderzymy i zawsze ranimy na "6", no i majac wiecej rankow od przeciwnika mamy stubborn (wiec mozna dlugo sie utrzymac w walce), podoba mi sie ze czarnuchy beda mogly dzieki nowej szarzy juz od drugiej lub pierwszej teoretycznie sukcesywnie probowac szarz na wroga (mv4 +2k6 szarza +k6 waaagh +k6 sztandar, 8-28 cali fajna sprawa :]), dzieki czemu szybko bedzie ich mozna pchnac do walki, zastanawiam sie czy taki oddzial 30 po 10 w ranku nie zagosci na stole (mam nadzieje, ze ten pdf chociaz im cene zmniejszy, byloby to naprawde na +), na przegiete teraz smoki bedziemy miec katapulty/bolce, przerzut wszystkich testow od BSB bedzie na pewno baaardzo pomocny, mozna wrzucic sporo tanich bohaterow (mam nadzieje, ze zrobia dostep rowniez do innych lorow magii niz tylko waaagh magic). Ciezko poki co wypracowac jakikolwiek zarys armii, bez wiadomych zmian w pdfie, ale jak dla mnie wiekszosc tych rzeczy jest na +, reszta wyjdzie w praniu.

Pozdro Azz

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

smok (taki jak teraz-staty vs cena ) to bedzie mega plew
1)nie ma juz szarzy lotem na 20"
2)wiekszosc celi dla takiego smoka bedzie mialo stubborna...nawet na Ld generala.wiec koniec koncow zbierze kontre i sie zlamie.
3)jego koszt wpada w koszt bohaterow.

30 czarnych z FCG to bedzie koszt na bank >330pkt,ze sztandarem 350+

najwiecej zyskaly:
-swarm army
-lucznicy (nawet gobeliny strzelajac z rankow beda dawac rade)

kto stracil?:
-kawaleria
-magiczny defens (casting wzrosl,kostek nie za duzo...miscasty grozne a DS taki sam jak byl)

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 386

Post autor: ninjaska »

Oi,
Nie jestem pewien do konca slotow bohaterow. Ale jesli to prawda, ze mozna wydac 25% na herosow i nie ma innych ograniczen, to mozemy miec spam goblinskich herosow. Nocny Goblin kosztuje 30 pkt, moze targac jakis ciekawy przedmiot, ew. dac mu po prostu dwuraka. Dwoch takich w pierwszyms zeregu Regimentu i juz jest odpowiedzialne 6 atakow z sila 6, z siecaimi i dwoma HP jest niezle.
Podobnie z Lordami. 25% armii pozwoli wystawic dwoch tanich lordow, zmiesci sie i szaman i Warboss.
Ciekawa opcja to Error Boyzi ustawieni na 10 szerokosci, np. 30. 25 strzalow na runde, a jak rozumiem, przy tej szeroksoci zyskuja dodatkowy atak w CC, czyli 30 atakow. Niezle jak na 180pkt.
Nocne gobliny chyba trzeba bedzie wystawiac w kolumnach 5x6(7), tak by dlugo zachowaly stubborn. Nie ma co sie wyglupiac z dodatkowymi atakami. WS 2 i S3 dalej beda beznadziejne.
Wsrod Common Magic Items jest kilka zbroi, co zdecydowanie poprawi przezywalnosc Bossa, duzy plus dla orkow.
Martwi mnie oslabienie kawalerii. Rumaki nie moge podobno uderzac z drugiego szeregu, a akurat w wypadku dzikicy to dziki sa straszniejsze niz ich jezdzcy.
Fajny byc moze duzy oddzial trolli, jako, ze drugi szereg tez wyplaca ataki, juz za3 modele jest rank. 6-tka wyglada na mus.
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14640
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Lepiej ogarnijcie sobie lorda na wiwernie (18 cali Ld), bsb (przerzuty wszystkich testow w 12"), 2 goblinskie rydwany, 2 orkowe rydwany, 4 bolce, 2 klopy, 2 doom divery i 6 trolli + 1 troll na 2250 -> siema z rana. Jedyny zal to ciulowate core, ale za 575 wchodzi kilka fastow, totem + kazdy wedlug wlasnego widzimisie. Ja np. mocno zastanawiam sie nad 40 arrer boyzami w jednym klocku.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9566
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Fajne są te rozkminki z wejściem nowych zasad za każdym razem :D
Ale mimo wszystko bez rulebooka w reku ciężko coś tak naprawdę powiedzieć.

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

Mi sie bardziej widzi cos w tym stylu kolo na wivernie z przedmiotami do 100 pts, bsb z przedmiotami do 50 pts, mag orkowy z tym scrolem co wrogi mag dostaje rane na 5+, mag ngoblinski, 3x wilki, 2x30 orkow FCG+tarcze, 20 czarnuchow FCG+tarcze i sztandar +k6 do szarzy, 2 katapy, 2 orkowe rydwany, 2 doomy na 2250 (takie wstepne przed pdfowymi zmianami)
Wiadomo poki sie nie zobaczy RB na oczy i nie wyjda pdfy mozna sobie pogdybac, ale i tak duuzo rzeczy jest w/g mnie na +, a najwazniejszy w tym wszystkim to powiew swiezosci, az znow chce sie grac w battla :].

Pozdro Azz

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Ja juz rozkminiam jak poskladac goblinskich big bossów do zadań specjalnych :) Dopóki nie bede miał podręcznika w ręce to jeszcze tylko takie gdybanie bo mogą zdecydować detale.
Dwoch takich w pierwszyms zeregu Regimentu i juz jest odpowiedzialne 6 atakow z sila 6, z siecaimi i dwoma HP jest niezle.

przy ich inicjatywie, chopaki nie zdązą nawet oddać - a co dopiero z dwurakami.

+ Arrer boyzi mogą mocno zyskac.
Napewno tracą savage z wloczniami - choppy lepsze. Hopki są wielką niewiadomą - jak im nic nie zmienią to będą dupowate.
Oby zmienili cos boar boyzom, bo z 2ką inicjatywy typy będą mordować ;) Jak juz sie rozmazylem to mogli by też ugrywalnić gigsona

@Barbara
Mam jednak nadzieje ze armie nie będą wyglądały tak jak twoja propozycja. No offence ofc.

edit: to co napisal Azz jako armia zdecydownaie mi się podoba

Awatar użytkownika
ARBAL
Kretozord
Posty: 1890
Lokalizacja: Toruń

Post autor: ARBAL »

Analizując to co juz wiadomo od ludzi czytającyh nowy rulebook i będących na pokazowych bitwach w sklepach GW w UK to bardzo duzo bedzie na + dla orkasów :) aż chce sie grać, wkońcu jakies odświerzenie...
Obrazek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

gigant dostaje impacty w szarzy (jak kazdy wielki monster) na ktore nie ma parowania.
poza tym- jak nic wiecej nie zmienia to czeka go kolejna edycja półeczkowa.
Napewno tracą savage z wloczniami - choppy lepsze
a ja mam wrazenie ze w tej edycji wlocznia to bedzie fajna opcja.
w przeciwienstwie do dwuraka.

ODPOWIEDZ