2250 HoCh
2250 HoCh
po Gorzowie doszedlem do wniosku.. exalted za 239 pkt jest feeee... kompletnie do dupy... zamieniam go na kombo bardziej ekonomiczne czyli +3 do Cr na wejsciu... + duzo atakow... zobaczymy, sproboje na Wielkim Drackonie, jak sie sprawdzi to zostaje jako nowy standard, jak sie nie sprawdzi to wracam do starego dobrego comba
zaluje tylko tych maruderow drugich, no ale nie poradze na 2333 juz wchodza a tutaj ni ma czego zdjac.. jak oslabie rycerzy i bsb to wtedy juz nie jest takie mile combo... (co prawda niepokoi mnie te potencjalne 600pkt za jeden oddzial do zdobycia...no ale przeciez bsb nie musi jezdzic zawsze z rycerzami, a w zasadzie z rycerzami (tymi) bedzie jezdzil tylko w przypadku gry z kilkoma armiami...) no ale fajnie to sie prezentuje.. ze smokiem ten bsb daje naprawde duzo mozliwosci... no i mam cos co rozgniata klocek od przodu a w zasadzie to starczy ze dojedzie jeden rycerz i bsb... +3 CR 6A S5 2A S4.. tez sobie poradzi a jak dojedzie jeszcze muzyk to juz wogle baja
zobaczymy...
1 Chaos Lord @ 630 Pts
Mark of Chaos Undivided; General; Chaos Armour
Sword of Might [20]
Enchanted Shield [10]
Gaze of the Gods [30]
1 Chaos Dragon @ [360] Pts
1 Aspiring Chaos Champion @ 181 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Chaos Armour; Battle Standard; Barding
War Banner [25]
1 Chaos Steed @ [0] Pts
1 Chaos Sorcerer @ 151 Pts
Mark of Chaos Undivided; Magic Level 1; Chaos Armour; Barding
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Chaos Steed @ [0] Pts
5 Chaos Knights of Khorne @ 240 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
4 Chaos Knights of Khorne @ 187 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Musician
5 Marauder Horsemen @ 81 Pts
Flail; Musician
6 Chaos Warhounds @ 36 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
3 Screamers of Tzeentch @ 99 Pts
6 Chaos Furies @ 90 Pts
3 Minotaurs @ 138 Pts
Mark of Chaos Undivided; Great Weapon
3 Dragon Ogres @ 237 Pts
Great Weapon; Light Armour
2 Fiend of Slaanesh @ 150 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 6
Models in Army: 47
Total Army Cost: 2250
zaluje tylko tych maruderow drugich, no ale nie poradze na 2333 juz wchodza a tutaj ni ma czego zdjac.. jak oslabie rycerzy i bsb to wtedy juz nie jest takie mile combo... (co prawda niepokoi mnie te potencjalne 600pkt za jeden oddzial do zdobycia...no ale przeciez bsb nie musi jezdzic zawsze z rycerzami, a w zasadzie z rycerzami (tymi) bedzie jezdzil tylko w przypadku gry z kilkoma armiami...) no ale fajnie to sie prezentuje.. ze smokiem ten bsb daje naprawde duzo mozliwosci... no i mam cos co rozgniata klocek od przodu a w zasadzie to starczy ze dojedzie jeden rycerz i bsb... +3 CR 6A S5 2A S4.. tez sobie poradzi a jak dojedzie jeszcze muzyk to juz wogle baja
zobaczymy...
1 Chaos Lord @ 630 Pts
Mark of Chaos Undivided; General; Chaos Armour
Sword of Might [20]
Enchanted Shield [10]
Gaze of the Gods [30]
1 Chaos Dragon @ [360] Pts
1 Aspiring Chaos Champion @ 181 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Chaos Armour; Battle Standard; Barding
War Banner [25]
1 Chaos Steed @ [0] Pts
1 Chaos Sorcerer @ 151 Pts
Mark of Chaos Undivided; Magic Level 1; Chaos Armour; Barding
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Chaos Steed @ [0] Pts
5 Chaos Knights of Khorne @ 240 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
4 Chaos Knights of Khorne @ 187 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Musician
5 Marauder Horsemen @ 81 Pts
Flail; Musician
6 Chaos Warhounds @ 36 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
3 Screamers of Tzeentch @ 99 Pts
6 Chaos Furies @ 90 Pts
3 Minotaurs @ 138 Pts
Mark of Chaos Undivided; Great Weapon
3 Dragon Ogres @ 237 Pts
Great Weapon; Light Armour
2 Fiend of Slaanesh @ 150 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 6
Models in Army: 47
Total Army Cost: 2250
no ja po sesji czyli przed Drackonem do wyslania rozp jest tydzien na testy (od ostatniego dnia sesji)
chetnie sobie wtedy pogram, bo bsb jestem pewien, ale nie wiem czy go tak ladowac.. czy nie zagrac po prostu na dwoch czworkach + bsb i do tego zmiescic maruderow.. ale wydaje mi sie ze to co teraz jest moze wniesc wiecej dobrego niz oddzial maruderow
zey bylo bardziej obrazowo:
1 Chaos Lord @ 630 Pts
Mark of Chaos Undivided; General; Chaos Armour
Sword of Might [20]
Enchanted Shield [10]
Gaze of the Gods [30]
1 Chaos Dragon @ [360] Pts
1 Aspiring Chaos Champion @ 156 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Chaos Armour; Battle Standard; Barding
1 Chaos Steed @ [0] Pts
1 Chaos Sorcerer @ 151 Pts
Mark of Chaos Undivided; Magic Level 1; Chaos Armour; Barding
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Chaos Steed @ [0] Pts
4 Chaos Knights of Khorne @ 187 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Musician
4 Chaos Knights of Khorne @ 187 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Musician
5 Marauder Horsemen @ 81 Pts
Flail; Musician
5 Marauder Horsemen @ 81 Pts
Flail; Musician
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
3 Screamers of Tzeentch @ 99 Pts
6 Chaos Furies @ 90 Pts
3 Minotaurs @ 138 Pts
Mark of Chaos Undivided; Great Weapon
3 Dragon Ogres @ 237 Pts
Great Weapon; Light Armour
2 Fiend of Slaanesh @ 150 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 6
Models in Army: 50
Total Army Cost: 2247
ta jest bardziej w moim stylu i utrata semego bsb, zakladajac ze sztandar odbije zupelnie nie boli.. a jak jest to w 12 calach rerolle
w tej armii nie spelnia on roli 'lamacza' (choc z 4ka tez spokojnie przelamie dowolny klocek...) ale jest wsparciem.. i na sucho bardziej sklaniam sie ku temu jednak, wole wiecej unitow moja rozpa wlasnie dlatego, jak na chaos, az tak mocno daje rade, duzo unitow to jej najwieksza zaleta..
tutaj mam 4 odginaczki
6 mocnych rzeczy
4(8 ) wsparć
jak na chaos duuuzo...
chetnie sobie wtedy pogram, bo bsb jestem pewien, ale nie wiem czy go tak ladowac.. czy nie zagrac po prostu na dwoch czworkach + bsb i do tego zmiescic maruderow.. ale wydaje mi sie ze to co teraz jest moze wniesc wiecej dobrego niz oddzial maruderow
zey bylo bardziej obrazowo:
1 Chaos Lord @ 630 Pts
Mark of Chaos Undivided; General; Chaos Armour
Sword of Might [20]
Enchanted Shield [10]
Gaze of the Gods [30]
1 Chaos Dragon @ [360] Pts
1 Aspiring Chaos Champion @ 156 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Chaos Armour; Battle Standard; Barding
1 Chaos Steed @ [0] Pts
1 Chaos Sorcerer @ 151 Pts
Mark of Chaos Undivided; Magic Level 1; Chaos Armour; Barding
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Chaos Steed @ [0] Pts
4 Chaos Knights of Khorne @ 187 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Musician
4 Chaos Knights of Khorne @ 187 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Musician
5 Marauder Horsemen @ 81 Pts
Flail; Musician
5 Marauder Horsemen @ 81 Pts
Flail; Musician
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
3 Screamers of Tzeentch @ 99 Pts
6 Chaos Furies @ 90 Pts
3 Minotaurs @ 138 Pts
Mark of Chaos Undivided; Great Weapon
3 Dragon Ogres @ 237 Pts
Great Weapon; Light Armour
2 Fiend of Slaanesh @ 150 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 6
Models in Army: 50
Total Army Cost: 2247
ta jest bardziej w moim stylu i utrata semego bsb, zakladajac ze sztandar odbije zupelnie nie boli.. a jak jest to w 12 calach rerolle
w tej armii nie spelnia on roli 'lamacza' (choc z 4ka tez spokojnie przelamie dowolny klocek...) ale jest wsparciem.. i na sucho bardziej sklaniam sie ku temu jednak, wole wiecej unitow moja rozpa wlasnie dlatego, jak na chaos, az tak mocno daje rade, duzo unitow to jej najwieksza zaleta..
tutaj mam 4 odginaczki
6 mocnych rzeczy
4(8 ) wsparć
jak na chaos duuuzo...
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
No bez przesady Jest kilka klocków w WFB, na które i 4 Khorników z BSB to za mało Jak piechota jest twarda i ma to 5-7 do CR na wstępie to przy frontalnym ataku szanse marne.thurion pisze:(choc z 4ka tez spokojnie przelamie dowolny klocek...)
dla mnie klocek = clanbracia bo wszelkie inne z CR zylion to juz sobie rozmontuje (np TG, kilka razy gralem, za kazdym razem rozmontowalem w proch...), wyzwaniem sa armie jak szczury, gdzie jest duzo klockow i nie ma za bardzo duzych mozliwosci flankowania, a na sczury taki oddzialek stykaTemple Guard pisze:No bez przesady Jest kilka klocków w WFB, na które i 4 Khorników z BSB to za mało Jak piechota jest twarda i ma to 5-7 do CR na wstępie to przy frontalnym ataku szanse marne.thurion pisze:(choc z 4ka tez spokojnie przelamie dowolny klocek...)
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
TG = Temple Guard czy Tomb Guard?thurion pisze:dla mnie klocek = clanbracia bo wszelkie inne z CR zylion to juz sobie rozmontuje (np TG, kilka razy gralem, za kazdym razem rozmontowalem w proch...), wyzwaniem sa armie jak szczury, gdzie jest duzo klockow i nie ma za bardzo duzych mozliwosci flankowania, a na sczury taki oddzialek styka
No tak, jeśli mówimy o piechocie Skavenów to faktycznie taki oddział na nią wystarczy, z jednym wyjątkiem - jak trafisz na Stormverminów z +7 do CR to może się nie udać.
jak trafie na stormvermino to znaczy ze gram z klimaciarzem TG = temple guard
zaszla zmiana w rozpie drobna
1 Chaos Lord @ 630 Pts
Mark of Chaos Undivided; General; Chaos Armour
Sword of Might [20]
Enchanted Shield [10]
Gaze of the Gods [30]
1 Chaos Dragon @ [360] Pts
1 Aspiring Chaos Champion @ 166 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Chaos Armour; Battle Standard; Barding
Biting Blade [10]
1 Chaos Steed @ [0] Pts
1 Chaos Sorcerer @ 151 Pts
Mark of Chaos Undivided; Magic Level 1; Chaos Armour; Barding
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Chaos Steed @ [0] Pts
4 Chaos Knights of Khorne @ 187 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Musician
4 Chaos Knights of Khorne @ 187 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Musician
5 Marauder Horsemen @ 81 Pts
Flail; Musician
5 Marauder Horsemen @ 81 Pts
Flail; Musician
6 Chaos Warhounds @ 36 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
3 Screamers of Tzeentch @ 99 Pts
5 Chaos Furies @ 75 Pts
3 Minotaurs @ 138 Pts
Mark of Chaos Undivided; Great Weapon
3 Dragon Ogres @ 237 Pts
Great Weapon; Light Armour
2 Fiend of Slaanesh @ 150 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 6
Models in Army: 50
Total Army Cost: 2248
Młody chcial zebym napisal, to pisze:
WPROWADZONE ZMIANY ZOSTAŁY WPROWADZONE PO KONSULTACJI Z MŁODYM
zaszla zmiana w rozpie drobna
1 Chaos Lord @ 630 Pts
Mark of Chaos Undivided; General; Chaos Armour
Sword of Might [20]
Enchanted Shield [10]
Gaze of the Gods [30]
1 Chaos Dragon @ [360] Pts
1 Aspiring Chaos Champion @ 166 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Chaos Armour; Battle Standard; Barding
Biting Blade [10]
1 Chaos Steed @ [0] Pts
1 Chaos Sorcerer @ 151 Pts
Mark of Chaos Undivided; Magic Level 1; Chaos Armour; Barding
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Chaos Steed @ [0] Pts
4 Chaos Knights of Khorne @ 187 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Musician
4 Chaos Knights of Khorne @ 187 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Barding; Heavy Armour; Shield; Musician
5 Marauder Horsemen @ 81 Pts
Flail; Musician
5 Marauder Horsemen @ 81 Pts
Flail; Musician
6 Chaos Warhounds @ 36 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
3 Screamers of Tzeentch @ 99 Pts
5 Chaos Furies @ 75 Pts
3 Minotaurs @ 138 Pts
Mark of Chaos Undivided; Great Weapon
3 Dragon Ogres @ 237 Pts
Great Weapon; Light Armour
2 Fiend of Slaanesh @ 150 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 6
Models in Army: 50
Total Army Cost: 2248
Młody chcial zebym napisal, to pisze:
WPROWADZONE ZMIANY ZOSTAŁY WPROWADZONE PO KONSULTACJI Z MŁODYM
myslalem glownie o klockach piechoty z savem 4+ w walce, tak sie dziwnie sklada ze opisany schemat podchodzi pod skavenyScimitar pisze:W sumie Bitting Blade może się na Forest Spiryty przydać (Driady). No i też zawsze to to jest -3 do sava
No dokładnie to miałem na myśli pisząc -3 do savathurion pisze:myslalem glownie o klockach piechoty z savem 4+ w walce, tak sie dziwnie sklada ze opisany schemat podchodzi pod skavenyScimitar pisze:W sumie Bitting Blade może się na Forest Spiryty przydać (Driady). No i też zawsze to to jest -3 do sava
Standard nie licząc bsb
W sumie chłopak może się sprawdzić, ma 2+ save 4 ataki z -3s... I ROZMONTOWUJE DRYADY
Zdjąłbym 6tego psa i zarzucił lordowi flaila, na głupie HE z metalem ;p
Edit:
Zeby nie zaśmiecać tematami, to swoją zapodam ;p
Lord jak u thuriona
Bray Shaman, 2xscroll, staff
Exalted khorne`a z halabardą i regenką
4 knightów khorne`a, muzyk
5 Chosenów, muzyk, warbanner
2x 5 psów
5 marauderów, flail, muzyk
5 furii
3 screamery
herd 5/7, muzyk
tuskgor chariot
3x DO
1 spawn slaanesha
W sumie chłopak może się sprawdzić, ma 2+ save 4 ataki z -3s... I ROZMONTOWUJE DRYADY
Zdjąłbym 6tego psa i zarzucił lordowi flaila, na głupie HE z metalem ;p
Edit:
Zeby nie zaśmiecać tematami, to swoją zapodam ;p
Lord jak u thuriona
Bray Shaman, 2xscroll, staff
Exalted khorne`a z halabardą i regenką
4 knightów khorne`a, muzyk
5 Chosenów, muzyk, warbanner
2x 5 psów
5 marauderów, flail, muzyk
5 furii
3 screamery
herd 5/7, muzyk
tuskgor chariot
3x DO
1 spawn slaanesha
HE z metalem raczej beda ladowac kuznie... zreszta co za HE bierze na chaos metal, moze jednym magiem.. reszta musi miec beast covery, lepiej jest wstrzymac smoka a reszte powoli wykanczac niz 'zaaabijac' magią...trikk pisze:
Zdjąłbym 6tego psa i zarzucił lordowi flaila, na głupie HE z metalem ;p
zawsze bylem zwolennikiem i promotorem exalta na mouncie.. byl to dla mnie taki drugi mniejszy smok ale teraz, po masterach widze ze kazdy liczacy sie gracz jest w stanie go rozmontowac... przezywa tylko tam gdzie tak czy siak czyszcze stol w 4 tury... jest nieoplacalny, 240pkt to za duzo, mozna za to miec minoski + chariot, duzy oddzial rycerzy, czy tak jak u mnie wlasnie bsb + duzo unitow, z flailem to ma S7, na kilka armii sie przyda, ale z halabarda to ja juz wogle nie wiem po co on jest jak kiedys MoK znowu da atak na mounta, to pewnie bede sadzal zioma na juggera, tymbardziej ze sie odpowiednia figurka wlasnie robi u malarza (bedzie kopac dupe ), ale teraz chce sprobowac z tym bsb, nie chodzi o samo przebicie.. glownie chodzi o przerzuttrikk pisze: Exalted khorne`a z halabardą i regenką
Maja 2 albo 4 czary, moze im wejsc niwelacja przedmiotów, a 6 pies u mnie oznacza tylko głupią panikę, bo przeciwnik wystrzela 3 ;]thurion pisze: HE z metalem raczej beda ladowac kuznie... zreszta co za HE bierze na chaos metal, moze jednym magiem.. reszta musi miec beast covery, lepiej jest wstrzymac smoka a reszte powoli wykanczac niz 'zaaabijac' magią...
Minosków nie mam, więc i tak odpadają. Mój halabardą rozkręca lepiej niż flailem (3 changebringery w 2 tury do zera rozmontował, 5 knightly orderów, małe lance, oddział pegazów...). Co do bsb, grałem na nim parę razy, ale i tak najważniejsze breaki oblewałem. Unitów mam 1 mniej niż ty... [/i]thurion pisze: zawsze bylem zwolennikiem i promotorem exalta na mouncie.. byl to dla mnie taki drugi mniejszy smok ale teraz, po masterach widze ze kazdy liczacy sie gracz jest w stanie go rozmontowac... przezywa tylko tam gdzie tak czy siak czyszcze stol w 4 tury... jest nieoplacalny, 240pkt to za duzo, mozna za to miec minoski + chariot, duzy oddzial rycerzy, czy tak jak u mnie wlasnie bsb + duzo unitow, z flailem to ma S7, na kilka armii sie przyda, ale z halabarda to ja juz wogle nie wiem po co on jest jak kiedys MoK znowu da atak na mounta, to pewnie bede sadzal zioma na juggera, tymbardziej ze sie odpowiednia figurka wlasnie robi u malarza (bedzie kopac dupe ), ale teraz chce sprobowac z tym bsb, nie chodzi o samo przebicie.. glownie chodzi o przerzut
no widisz moj z flailem, szarzujac w changebringerach utknal i zdechl wpadajac w inne rzeczy tez srednio trafiam 2-3 ataki..
on nie jest zly, ale na 240 pkt (prawie tyle co lord bez smoka..) za drogi, zdecydowanie i bezapelacyjnie
6 piesek = screen dla rycerzy + bsb bo 5 pieskow juz nie poscreenuje od ostrzalu, oddzial z przodu musi byc o 1 liczniejszy od tego z tylu zeby pokryc kat ostrzalu ok 120 stopniowy, czyli optymalny
poswiecie te 6pkt zeby zebrac jedna salwe np kusznikow nimi niz rycerzami..
a panik to u mnie nie ma za bardzo co zdawac, zreszta gram tak zeby ich nie musiec zdawac w obojetnie jakim przypadku, a przynajmniej sie staram tak grac
on nie jest zly, ale na 240 pkt (prawie tyle co lord bez smoka..) za drogi, zdecydowanie i bezapelacyjnie
6 piesek = screen dla rycerzy + bsb bo 5 pieskow juz nie poscreenuje od ostrzalu, oddzial z przodu musi byc o 1 liczniejszy od tego z tylu zeby pokryc kat ostrzalu ok 120 stopniowy, czyli optymalny
poswiecie te 6pkt zeby zebrac jedna salwe np kusznikow nimi niz rycerzami..
a panik to u mnie nie ma za bardzo co zdawac, zreszta gram tak zeby ich nie musiec zdawac w obojetnie jakim przypadku, a przynajmniej sie staram tak grac
Krotkie pytanie - bo nie do konca rozumiem sens bsb w tej rozpie. Jesli rycerze khorna przegraja combat, to znaczy ze traca frenzy i staja sie oddzialem gorszym nawet od konnych maruderow. Czy jest sens inwestowac w taki oddzial dodatkowo wstawiajac bsb, po to aby mieli rerolla? IMHO troche ryzykowne.
tak jak napisal ShinoEsco pisze:Krotkie pytanie - bo nie do konca rozumiem sens bsb w tej rozpie. Jesli rycerze khorna przegraja combat, to znaczy ze traca frenzy i staja sie oddzialem gorszym nawet od konnych maruderow. Czy jest sens inwestowac w taki oddzial dodatkowo wstawiajac bsb, po to aby mieli rerolla? IMHO troche ryzykowne.
+
bsb nie jezdzi docelowo w rycerzach.. jezdzi w nich na armie magic missilowe, bez dzial (w stylu lizaki, HE, DE), vs full ofensy jezdzi sam, vs dziala... jezdzi w maruderach/psach w 12 calach od lorda
w 85% przypadkow bedzie on samodzielnym bejem a nie czyms dolaczonym i podrazajacym oddzial
pzdr