VIII Edycja WFB + WoCh

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Duke
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Cobra Kai Warszawa

Re: VIII Edycja WFB + WoCh

Post autor: Duke »

Varinastari pisze:Oba lory na podstawowych magach są dobre. Fire jest stricte ofensywny, posiada wiele fajowych czarów, death zaś do hexowo-snajperski lore. Jeśli myśleliście, iż jedynka Nurgla jest mocarna, to poczekajcie na snajpery Deatha.
Przeczytaj sobie 6stke z deatha,nie wiem co tu jest hexowe albo snajperskie,Ten czar jest lepszy od infernala.
Varinastari pisze:Dlaczego?
-Hellcannon, z s5 i łatwiutkim trafianiem bez partialek.-Mocarne cudo
łatwiutkie trafianie wymaga rzucenia hita...
Varinastari pisze:-Vanguard, zasada dla Konnych Marasów i Psów
Fail,psy to nie fast,wiem ze sie poprawiles ale nie myl ludzi
Varinastari pisze:-Zdejmowanie ofiar walki wręcz z tyłu, co gwarantuje nam odpowiedź
No chyba jednak nie,może u marasów to coś da ale ile ty chcesz warriorow wystawiac.Po 20tu?
Varinastari pisze:
Mocarne Lore of Death i Fire

Zgadza sie tylko ze połowa armi ma do nich dostęp,nie zyskujemy tak wiele
Varinastari pisze:Ani słowa o TRULOS nie widziałem w RB. Więc luz
nc
Varinastari pisze:A po cóż Ci zapełniać cory psami?
Psy to był najlepszy oddział w Wochu 7ed....(relacja cena/mozliwosci)


p.s Lord na rydwanie to jakaś totalna plaża 8)
Obrazek

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Varinastari napisał(a):
Oba lory na podstawowych magach są dobre. Fire jest stricte ofensywny, posiada wiele fajowych czarów, death zaś do hexowo-snajperski lore. Jeśli myśleliście, iż jedynka Nurgla jest mocarna, to poczekajcie na snajpery Deatha.
Przeczytaj sobie 6stke z deatha,nie wiem co tu jest hexowe albo snajperskie,Ten czar jest lepszy od infernala.
Czytaj ze zrozumieniem. Czy ja napisałem, iż w LOD nie ma innych czarów? (vide Vortex?).
Varinastari napisał(a):
Dlaczego?
-Hellcannon, z s5 i łatwiutkim trafianiem bez partialek.-Mocarne cudo


łatwiutkie trafianie wymaga rzucenia hita...
Płacz i zgrzytanie zębami.
Varinastari napisał(a):
-Vanguard, zasada dla Konnych Marasów i Psów


Fail,psy to nie fast,wiem ze sie poprawiles ale nie myl ludzi
To po co komentujesz? To, co czynisz, kwalifikuje się jako fail.
Varinastari napisał(a):
-Zdejmowanie ofiar walki wręcz z tyłu, co gwarantuje nam odpowiedź


No chyba jednak nie,może u marasów to coś da ale ile ty chcesz warriorow wystawiac.Po 20tu?
Liczę na domyślność czytelnika. W twoim przypadku, przeliczyłem się.
Varinastari napisał(a):
Mocarne Lore of Death i Fire

Zgadza sie tylko ze połowa armi ma do nich dostęp,nie zyskujemy tak wiele
Zyskujemy, gdyż skoro mamy do nich dostęp, stajemy się lepszą armią. Nie widzę tutaj sensu w twoim komentarzu.

Varinastari napisał(a):
A po cóż Ci zapełniać cory psami?


Psy to był najlepszy oddział w Wochu 7ed....(relacja cena/mozliwosci)
Ameryki żeś nie odkrył.

p.s Lord na rydwanie to jakaś totalna plaża 8)
Jakiekolwiek argumenty? Czyżby posiadanie odpowiednio dużej liczby postów na forum niwelowało potrzebę argumentacji?

Generalnie odnoszę wrażanie, iż twój komentarz nic nie wniósł i co więcej, miał na celu jedynie przysłowiowe "zjechanie nooba". Otóż, mój drogi, "noobem" nie jestem. I co więcej, nieźle się uśmiałem z twoich komentarzy 8)
Pozdrawiam :wink:

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

A ja mam propozycję żebyście obydwaj spuścili z tonu i zaczęli szermierkę na argumenty oraz zakończyli osobiste wycieczki. Każdy następny post w którym wyczuję chęć "pojechania" przeciwnikowi pójdzie do kosza bez względu na wartość merytoryczną...

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Ok.

Wracając do Meritum,

Lore of Death wydaje się nieco lepszym wyborem od LOF. PSOX(Purple Sun of Xereus) jest mocarnym czarem, jak już zostało to ujęte. Oczywiście na niektóre armie. Snajperki również należą do ciekawych, opierają się na kolejno:LD,S i T. Przy odrobinie szczęścia pozwalają na szybką i skuteczną eliminację wrogich herosów. Obszarowy debuff S i T również jest ciekawy, synergiczny z dwoma snajperkami.

Lore of Fire również oferuje wiele, poczynając od tradycyjnego FB, posiadającego 3 wersje (najpotężniejsza, na 18+, czyni 3d6 s4 hitów), Sword of Ruin stał się teraz czarem "wzmacniającym", działającym na dany oddział i dającym+1 do rzutów na woundowanie i FA. Firecage również jest niezłe, ma w sobie coś ze starego Wall of Fire. O "płonących strzałach" się nie wypowiem. Firestorm jest średni.

Generalnie zatem nie jest źle. Pomagować zatem można i to nieźle na bezmarkowych magach. Aczkolwiek Gateway na 10+ jest równie ciekawą opcją

Awatar użytkownika
Duke
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Cobra Kai Warszawa

Post autor: Duke »

Varinastari pisze:
Varinastari napisał(a):


Varinastari napisał(a):
A po cóż Ci zapełniać cory psami?


Psy to był najlepszy oddział w Wochu 7ed....(relacja cena/mozliwosci)
Ameryki żeś nie odkrył.

p.s Lord na rydwanie to jakaś totalna plaża 8)
Jakiekolwiek argumenty? Czyżby posiadanie odpowiednio dużej liczby postów na forum niwelowało potrzebę argumentacji?

:
1.ja nie podwazam przydatnosci psow 8)
2.Mam mniej postow od Ciebie wiec traktuje to jako autodiss...
3.Mam Ci wymienic x powodow dlaczego rydwan to slaba opcja dla lorda? Szczerze mowiac to mi sie najzwyczajniej nie chce jesli tego sam nie widzisz.

Z mojej strony EoT,staralem sie nie byc uszczypliwy,peace

Meritum,magia bedzie lepsza ale wezmy pod uwage to że mozna sie zamienic w żabe po próbie rzucenia czaru albo dostac hity na 5+ z dużego scrolla. Będzie czasem nieprzyjemnie.Plus jest taki że mamy ogromną ilość możliwosci wzięcia lorów i bateryjek dających kości mocy.Pytanie do Tomka czy herosi na SS maja zasade fasta od mounta dalej?
Obrazek

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

lord na rydwanie jest dość ciekawą opcją... dobrze chroniony klepacz przed missaliami bo na 6+ w niego, dodatkowo w nowej ed. 7S nie zniszczy rydwanu ... i z tego co czytałem nie ma ograniczeń marszu jak teraz... przykładowo:

lord tęczy z talizmanem z nowych commonów ward na 4+ czyli na 3+, helm of meny eye's by być szybszym i mieć re-rolla + jakiś mieczyk za 35pkt. a sam rydwan ma 6+ warda żeby nie było 5t 4w 3+ SV jeden z lepszych rydwanów ( 1. razorgor chariot in beast 5t 5w 4+Sv potworka z 4A 5S 6S w szarży, 2. DE bo ma feara i 9ld 3. Woch )

kiepsko?
Duke pisze:Pytanie do Tomka czy herosi na SS maja zasade fasta od mounta dalej?
raczej do GW czy też ludzi tworzących erraty... ale raczej zostanie ( nawet nie wiem co daje fast w nowej ed. )

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Ktoś pytał o psy, czy liczą się do 25% obowiązkowych Core: nie, nie liczą się :D Tak samo harpie i inne rzeczy tego typu!

Co do SS (steed of slaanesh?), to w zasadach kawalerii jest napisane, że zasady jednej części model nie przenoszą się na drugą (oprócz Fear/Terror, Stupidity, ItP, oraz częściowo Frenzy [trzeba szarżować, ale druga część modelu nie ma ataku dodatkowego] ), ale powinno działać, albowiem inaczej wpisanie tej zasady nie ma w ogóle sensu...

A co do jeżdżenia na Chariocie, to teraz wygląda to jeśli chodzi o zasady identycznie jak w przypadku Monsterów, czyli daje bohaterowi zawsze +1 AS, trafia się w górę na 5+ , ale bez potrzeby monster reaction jak zginie szef.
Obrazek

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Tomek, pytanie mam. Jak wygląda zapis dot. scenariuszy. Są określone jako obligatoryjne czy też nie? Nie miałem tyle czasu, by się wczytać. Widziałem jeno tabelkę.

W kwestii Chariotu...ja widzę Lorda złożonego Tak:
-Ward za 45pkt.-tj, Ward na 3+
-Shield
-Mieczyk z +2S
-Enchanted Item za 15pkt.(?), wymuszający przerzuty udanych Savów w styku z Lordem.
-MoT oczywiście.
-Może Word of Agony.

Wg. mnie, całkiem miły rzeźnik.

Awatar użytkownika
Skaven
Masakrator
Posty: 2987
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Kontakt:

Post autor: Skaven »

Ja bym się z tymi wszystkimi spekulacjami wstrzymał jednak bo pamiętajcie ze mają wyjść erraty, moze się okazać np że dysk bedzie zadawał D6 impactów bo tak sobie gw wymyśli, albo forsakeni dostaną ASF i pędą po 10pkt ;)

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Skaven pisze:Ja bym się z tymi wszystkimi spekulacjami wstrzymał jednak bo pamiętajcie ze mają wyjść erraty, moze się okazać np że dysk bedzie zadawał D6 impactów bo tak sobie gw wymyśli, albo forsakeni dostaną ASF i pędą po 10pkt ;)
Nim ugrywalnią jednostkę to mogliby w ogóle wydać jej model, bo jak na razie tendencja jest taka że co kiepsko się sprzedaje to nagle dostaje boosta i wszyscy to kupują. :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Skaven
Masakrator
Posty: 2987
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Kontakt:

Post autor: Skaven »

Abomka nie ma modelu a jaka jest wszyscy widzą, więc stand by forsakens will overboost :)

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Varinastari pisze:Tomek, pytanie mam. Jak wygląda zapis dot. scenariuszy. Są określone jako obligatoryjne czy też nie? Nie miałem tyle czasu, by się wczytać. Widziałem jeno tabelkę.

W kwestii Chariotu...ja widzę Lorda złożonego Tak:
-Ward za 45pkt.-tj, Ward na 3+
-Shield
-Mieczyk z +2S
-Enchanted Item za 15pkt.(?), wymuszający przerzuty udanych Savów w styku z Lordem.
-MoT oczywiście.
-Może Word of Agony.

Wg. mnie, całkiem miły rzeźnik.
Scenary są podane w celu z nich korzystania. Są 2 opcje ich używania: albo uzgadniasz z przeciwnikiem co gracie, albo rzucacie d6. Czyli powinno się ich używać, oczywiście można grać same scenary nr (np) 3. Org turnieju też zrobi jak zechce, ale powinno się tych scenarów używać.

Co do Lorda, to ten przedmiot każe przerzucać udane Wardy, ale "friendly and foe", czyli nasz lord też by cierpiał od tego... Lorda to ja widzę innego:

Lord of Tzeentch
- Barded Chaos Steed
- Talisman of Preservation (4+ Ward)
- Crown of Command (Stubborn)
- Dragonhelm (+1 AS, 2+ Ward na płonące)
- Great Weapon
- Stream of Corruption

Taki pan trzymany koło kawalerii jakiejś ma wielkie szanse przeżyć strzelanie i magię (nawet poza oddziałem), może spokojnie wbijać się w klocki i zjadać je (najlepszy możliwy AS, oraz Ward 3+ sprawiają, że będzie sobie radził nawet mimo bicia jako ostatni, zresztą teraz nawet jakby wybił cały szereg, to i tak 2 pełne mu oddadzą), a gdy będziemy potrzebowali szybszego zjadania, to odpalamy Stream of Corruption (2d6 hitów z S3 -1 do AS powinno wykosić paru dodatkowych piechurów)
Obrazek

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Co do Lorda, to ten przedmiot każe przerzucać udane Wardy, ale "friendly and foe", czyli nasz lord też by cierpiał od tego... Lorda to ja widzę innego:
O ile dobrze pamiętam, item ten wymusza rerolle savów z każdym, kto się z nim styka- lecz nie na samym Lordzie ( analogicznie do , przykładowo Blasphemous Amulet). Zatem nadal uważam, iż jest to niezła opcja.

Dzięki za odpowiedź dot. Scenariuszy. Poprawiłeś mi humor :wink:

PS. Zrobiłeś mordercę Bladego, widzę :)

Awatar użytkownika
Skaven
Masakrator
Posty: 2987
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Kontakt:

Post autor: Skaven »

No chyba że ktoś ma KB to wtedy ginie od pierwszego bo jak wiemy ward 3+ chroni od wszystkiego poza jednym pojedynczym KB, on zawsze wchodzi :D

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Za 15pkt. jest bodajże to odporność na KB :wink: Więc styknie.

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Morderca Bladego toto nie jest, (zakładam Bladego z S10 i przerzutami), ale na prawie wszystko inne powinien się w miarę sprawić ;)
Za 15pkt. jest bodajże to odporność na KB :wink: Więc styknie.
Wtedy masz słabszy AS, bo tylko 2+ ;) I nie masz odporności na ogień na 2+ !

Tak w ogóle, to być może nadszedł czas, aby przeprosić się z naszymi Demonicznymi Książętami! Do tej pory były to nieporadne istotki, które nie do końca wiedziały, co się dzieje i czemu giną niepotrzebne nikomu na okrutnych polach bitew... Ale teraz może się to odrobinę zmienić! Dlaczego? Jest parę powodów:

1. DP jest sklasyfikowany jako Monster. Dzięki temu ma Thunderstomp (d6 autohitów z S5 uderzających jako ostatnie) i jeszcze lepiej nadaje się do walki z klockami średniej w walce wręcz piechoty. A z tego co widać, to właśnie piechota będzie popularna teraz...
2. Ma Stubborn, co pozwoli mu ustać, jeśli przeciwnik ma zbyt duży static.
3. Zmieniło się działanie MR i teraz Fury of the Blood God daje nam Ward 2+ na magię (nice!)
4. Zmieniło się działanie zionięć, więc Stream of Corruption staje się naprawdę niezłym giftem, dzięki niemu mamy szansę dość szybko wyeliminować dużo słabych modeli w oddziale przeciwnika (2d6 autohitów z S3 -1 do AS, 5 ataków z S5, oraz d6 autohitów z S5 potrafi nabruździć)
5. Diabolic Splendour sprawia, że zdawanie Ld na Fear będzie trochę cięższe, co może znacznie utrudnić przeciwnikowi trafianie naszego demonka...


Także za 390 pkt (Mark Tzeentcha, Fury of the Blood God, Diabolic Splendour, Stream of Corruption) otrzymujemy postrach klocków piechoty. Niestety bardzo podatny na strzelanie (bardzo ciężki do schowania przed maszynami), oraz dość słaby przeciwko innym typom oddziałów niż piechota...
Obrazek

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

O tym kminiłem już od czasu, gdy dowiedziałem się, jak MR działa w ósmej edycji. Jest jednak parę "ale".
-Koszt. Wiem, mniej od Lorda Klepacza/Magusa w wersji nie lajtowej tj, smoczej, lecz hitting power jest tych panów jednak...nieco lepszy :wink:
1. DP jest sklasyfikowany jako Monster. Dzięki temu ma Thunderstomp (d6 autohitów z S5 uderzających jako ostatnie) i jeszcze lepiej nadaje się do walki z klockami średniej w walce wręcz piechoty. A z tego co widać, to właśnie piechota będzie popularna teraz...
Niewątpliwy plus.
4. Zmieniło się działanie zionięć, więc Stream of Corruption staje się naprawdę niezłym giftem, dzięki niemu mamy szansę dość szybko wyeliminować dużo słabych modeli w oddziale przeciwnika (2d6 autohitów z S3 -1 do AS, 5 ataków z S5, oraz d6 autohitów z S5 potrafi nabruździć)
Szkoda, iż one use only.

Osobiście widziałbym go w wersji Anty strzelecko-magicznej, z Wardem na 2+ od Magii i Mantlem.

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Mantle na działo nie pomoże. Na katapultę nie pomoże. Bo strzelania z S3 nie należy się bać, a strzelanie z S4 (oprócz wyjątków typu WE i Ogry) jest Move or Fire, czyli lecimy od boku i nie jest dla nas groźne. Mantle chroni nas tak naprawdę przed strzelaniem Skavenów oraz przed organkami...

A co do Streama: przydaje się on o tyle, że w przypadku większości oddziałów o około 1 turę przyspiesza przeżarcie się przez klocek. Dzięki temu możemy odpalić go, by mieć pewność, że walka zakończy się w fazie walki wręcz mającej miejsce w turze przeciwnika, dzięki temu możemy sobie elegancko zacząć znów latać w nadchodzącej naszej turze (pamiętając o możliwości reformu po powstrzymaniu się od gonienia).


Co do smoków: niestety, Lorda na smoku zobaczymy dopiero od około 3k punktów, ponieważ co lepsze konfiguracje to wydatek około 700 pkt na klepacza, a 800 na maga...
Obrazek

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Na katapultę nie pomoże
Czemu? Wszak napisane jest, iż Mantle uaktywnia się, gdy jest "targetowany" przez "ranged shooting attack". Chyba, iż na myśli masz wizurkę w templatce i S9 lecz cóż, nie zakładajmy od razu najgorszego scenariusza :)

W kwestii Lorda: Dlatego planuję swojego wsadzić na Chariot/Dysk :wink:

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Właśnie zakładam siłę 9/10 (krasie nadal sobie będą podbijać), przecież pojedyncza rana zadawana na 6+ nie boli nas...
Obrazek

ODPOWIEDZ