VC a VIII ed.
Moderator: misha
Re: VC a VIII ed.
Hełm zwiększa WS. Na tej podstawie wyznaczany jest rzut na trafienie. Potem jest on polepszany o 1.
Ok, dzięki. Nie napisałem mojego skrótu myślowego polegającego na tym, że Banner of burrows ustawia Ci zawsze trafianie na 3+ (to chyba było w poprzedniej edycji...).Barbarossa pisze:Hełm = Masz WS 7 od lorda, więc większość rzeczy trafisza na 3+ (tabelka WS)
Banner of the Barrows = +1 to hit = trafiasz na 2+.
No to znowu będzie mega klocek kawy/gg z regenką, hełmem, herosami, którego nie będzie się dało zabić w konwencjonalny sposób.
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.
Za cenę 10 kawy masz 20 chłopa z dwurakami. Teraz piechota jest nieznacznie tylko wolniejsza od kawalerii, więc chyba nie ma sensu..No to znowu będzie mega klocek kawy/gg z regenką, hełmem, herosami, którego nie będzie się dało zabić w konwencjonalny sposób
Wolę oddział wypłacający co ture 20+ ataków S6 niz kawalerię co ataków ma ledwo 11 A i od drugiej tury ładuje "tylko" z S4.
Ciekawa sprawa z regenką - trafienie flaming atakiem wyłącza regenerację na unicie na calą fazę. Przynajmniej nie bedzie taka przegięta.
Pozdrawiam
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Oddziały typu 50 grave guard z regenką są fajne i nie do ruszenia... do momentu, kiedy nie podbiegnie do nich np. hydrant. Zionięcie wypłaca 30 hitów S5 i zdejmuje regenkę, więc po zionięciu zostaje Ci trochę lepiej jak połowa regimentu, hydra się spłaciła (zabijając jakieś 250 punktów) a po ostrzale z dwóch bolców i paru kusz nie wskrzesisz już tego za Chiny Ludowe. Jeśli przeciwnik nie był klimaciarzem i miał dwie hydry, w środku Twojej armii pojawia się dziura w miejscu, gdzie jeszcze przed chwilą stało 900 punktów... i nie bardzo masz co z tym zrobić.
Deathstary da się skontrować![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Deathstary da się skontrować
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Khornowcy, swordmasterzy, maruderzy z flailami czy witchki na flance, z płonącymi atakami (każdy ma dostęp do tego bannerka). Jest masa rzeczy, które ten oddział anihilują. Takie wagony są fajne w bitwach 10 latek vs 10 latek.Oddziały typu 50 grave guard z regenką są fajne i nie do ruszenia... do momentu
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Et tu, Brute?Khornowcy, swordmasterzy, maruderzy z flailami czy witchki na flance, z płonącymi atakami (każdy ma dostęp do tego bannerka). Jest masa rzeczy, które ten oddział anihilują. Takie wagony są fajne w bitwach 10 latek vs 10 latek
Problem w tym, że jak w przypadku deathstarów innych armii masz wykoks unit który radzi sobie względnie sam, to tutaj AB pozwala na bardzo mocny support jednostki. Wskrzeszanie, korona, czy Vanhal, wiadomo, nic odkrywczego. Każdy unit z flaming atakami zapycham zombimi - akurat ten deathstar nie pełznie samotnie.
O ile czegoś nie pokreciłem, 4 lev VL spokojnie rzuci ten czar średnio 4 razy (dwie kości). Gorzej dla przeciwnika jeżeli rzut na faze magii będzie w rodzaju "5;5". A mówimy o walczacej armii.. Nie czarującej.
W większosci armii będzie problem, lord klepacz czy mag lord. Na wystawienie obu może być problem z punktami.
Sądzę ze po paru imprezach (turniejach) momentalnie wypracuje się nowy BP.
Pozdrawiam
Tak, ale w związku z tym trzeba będzie wziąć jakiś inny pakerny oddział z flaming atakami.Jankiel pisze:Khornowcy, swordmasterzy, maruderzy z flailami czy witchki na flance, z płonącymi atakami (każdy ma dostęp do tego bannerka). Jest masa rzeczy, które ten oddział anihilują. Takie wagony są fajne w bitwach 10 latek vs 10 latek.Oddziały typu 50 grave guard z regenką są fajne i nie do ruszenia... do momentu
Nawet jak będę miał 18 khornowych warriorów z płonącymi atakami i halabardami vs 30 gg(regenka, barows, dwuraki), to wypłacę 24A S5 /12 trafień (gg z hełmem)/ 8 ran.
Dostaję z powrotem: 12 ataków S6 na 2+ / 10 trafień / 8 ran.
Khornowcy skończą mi się bardzo szybko bo właśnie przegrałem walkę.
Ok, jak nie mają hełmu i barrowsa to będą zdejmowali 5 na turę. Mała różnica bo khoniarze i tak nie będą wskrzeszani więc prędzej czy później polegną.
Ok, będzie dało ich się poblokować, helenki również pomogą, ale bez szału. Nadal będzie to mega walcowy oddział, którego nie można złamać, zastrzelić też się nie da. Jedyna szansa to gate.
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.
22 ataki. Idę trzema rankami po 10 modeli, zgodnie z zasadami hordy ładuje z 3 szeregów.Dostaję z powrotem: 12 ataków S6 na 2+ / 10 trafień / 8 ran.
Wycinam Ci caly oddzial na dzien dobry.
Pozdrawiam.
Edit: pewnie BP zakaze stosowania korony + drakenhoffa.. A skoro sie tak podniecamy strzelaniem hydrami, to wrzucimy takiemu klocowi warda 4+ od ostrzalu, i zabawa na dobra sprawę zacznie się od początku..
Ostatnio zmieniony 4 lip 2010, o 20:05 przez Fluffy, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolejne małe porównanie:
Imo szkielety mocno zyskują w porównaniu do ghouli.
1) ghoule nie mają command gropuów, tylko championa (wiec zadnych swift reformów etc)
2) z tylnych szeregów i tak maksymalnie jeden atak/model
3) szkielety mają full CG, i dostep do "war bannerów"
4) teraz 4 toughnessa nie robi róznicy a AS 5+ z ewentualnym wardem na "6" juz tak.
5) szkiele moga atakowac na upartego nawet z 4 ranków.
Przy spadku przewagi jazdy, mam wrażenie ze teraz rozpiski VC ędą sie opieraly na morzu szkieletów i gwardii.
Tak że na stołach mały szkieleci renesans się zapowiada..
Pozdrawiam
Imo szkielety mocno zyskują w porównaniu do ghouli.
1) ghoule nie mają command gropuów, tylko championa (wiec zadnych swift reformów etc)
2) z tylnych szeregów i tak maksymalnie jeden atak/model
3) szkielety mają full CG, i dostep do "war bannerów"
4) teraz 4 toughnessa nie robi róznicy a AS 5+ z ewentualnym wardem na "6" juz tak.
5) szkiele moga atakowac na upartego nawet z 4 ranków.
Przy spadku przewagi jazdy, mam wrażenie ze teraz rozpiski VC ędą sie opieraly na morzu szkieletów i gwardii.
Tak że na stołach mały szkieleci renesans się zapowiada..
Pozdrawiam
Prawie jak TKFluffy pisze:
Tak że na stołach mały szkieleci renesans się zapowiada..
Pozdrawiam
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Trza będzie w szkiele inwestować. . .może z czasem GW wyda wiekszą paczke w nadchodzącej edycji, bo tak ze 30 szkieli z paczek po 10 to troche duży wydatek
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
"JOIN OR DIE"
Jeśli szarżujesz od przodu w taki kloc z herosem, należy Ci się przegranaNawet jak będę miał 18 khornowych warriorów z płonącymi atakami i halabardami vs 30 gg(regenka, barows, dwuraki), to wypłacę 24A S5 /12 trafień (gg z hełmem)/ 8 ran.
Dostaję z powrotem: 12 ataków S6 na 2+ / 10 trafień / 8 ran.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Pisałem, że trzeba wpaść od boku. Taki kloc kosztuje astronomiczną liczbę punktów, więc będziesz miał więcej oddziałów.
IMO nie będzie potrzeby, by tworzyć jakiegokolwiek BP.Edit: pewnie BP zakaze stosowania korony + drakenhoffa..
Jest dużo innych czarów, robiących dużo większe pustoszenie. Purple sun kasuje połowę oddziału. A jak dorzucisz jeszcze jakieś obniżanie charakterystyk, to w ogóle robi się ciekawie. Masz dostęp do puppeta, homunculusa i blood of tzeentch - spokojnie można naparzać czarami na wielu kościach. W lore of deah są trzy snajperki - idealne na VC. Tylko, że wymaga to trochę ogrania - mimo wszystkich opinii, 8 ed. nie jest dla dzieci preferujących zderzenia dwóch kloców za 1000 pts na środku stołu.Jedyna szansa to gate.
Jestem przekonany, że VC dostały w 8 ed. mocno po dupie. Zobaczymy, jak wyjdzie w praniu.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Tylko, że wymaga to trochę ogrania - mimo wszystkich opinii, 8 ed. nie jest dla dzieci preferujących zderzenia dwóch kloców za 1000 pts na środku stołu.
![Obrazek](http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2010/06/funny-pictures-kitten-rolls-on-floor.jpg)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Akurat zabezpieczenie oddzialu w tym konkretnym przypadku nie stanowi problemu.
Czepiliscie sie tych flaming ataków.. No dobra, wezmiem warda 4+ od ostrzalu i MR na 2 na jakims herosie w jednostce.
Prosze uprzejmie. Strzelaj, ziej, rzucaj purple suny.
Wpasc od boku? Raz, łatwe toto nie bedzie. Nie ze spamem Vanhali. Ten unit będzie przecież tańczył hopaka po calym stole.
Dwa, po bęckach od szarzy bocznej jest cos takiego jak reforming amid defeat. Odwróce sie frontem i bedzie po walce. Zaszarzujesz od frontu i z boku zeby mi to uniemozliwić? Owszem, nabije takiego CRa ze Ci kopara opadnie.
Przypomne jeszcze ze po wygranym kombacie tez moge sie zreformowac zamiast ścigać..
Trzy, teraz z przemieszczeniem herosow do walki nie musze czekac na swoja faze ruchu, "teleportuje" ich od kopa. Wrzuce przynajmniej jednego hero do walki. Ała?
Im bardziej analizuje i teszcze ten unit tym bardziej jestem przerażony.
Owszem, De maja opcje 30 exeków z kotłem + bajer ale co zrobia inne armie?
Zresztą ten unit kosztuje, jak na swoje możliwości, żenujące punkty.
A bez BP pewnie pograją sobie 3 armie na krzyż.
Pozdrawiam
Ps: Witchki od boku zabiją mi statystycznie ok 5 modeli, jezeli nie bede miał regeneracji. A Ty będziesz walczyl 3 rankami (30 lafirynd w unicie). Oflankuj mnie czyms takim, powodzenia
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Znajdz lepsziejszy argument niż "masz chujowy unit bo moimi koksami od boku cie kiedystam przy wsparciu całej armii zjem", pls
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ostatnio zmieniony 4 lip 2010, o 22:58 przez Fluffy, łącznie zmieniany 1 raz.
Fluffy - masz rację tylko jedną rzecz jak widzę pominąłeś. Przy szarży z boku lub tyłu oddają tylko modele z base contact. Czyli ktoś szarżując 30tką piechty bije zawsze o dwa modele więcej niż jest u Ciebie (ew. jeden jeśli mówimy o 25mm) oraz dodatkowe ataki z reszty ranków. Wg zasad z podręcznika - przy szarży z tyłu sprawiasz, że jeżeli zatłuczesz cały szereg to nikt nie oddaje. Tak przynajmniej wywnioskowałem z RB. Ech... sporo tych informacji żeby od razu wszystko spamiętać ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
![Obrazek](http://i1239.photobucket.com/albums/ff504/Daweorn/sartosaplayer.jpg)
![Obrazek](http://img163.imageshack.us/img163/8742/bannercopycb.jpg)
![Obrazek](http://i1239.photobucket.com/albums/ff504/Daweorn/sartosaplayer.jpg)
![Obrazek](http://img163.imageshack.us/img163/8742/bannercopycb.jpg)
Zgoda, ale popatrz:
O szarzy 30 modeli z tylu nie rozmawiamy, bo do takiej sytuacji po prostu nie dopuszczę (wbrew sugestiom Jankiela nie mam 10 lat
).
Szarza z boku - spoko, ale co z tego? Raz, złapanie tak manewrowego dzieki magii unitu jest trudne. Dwa, mam jeszcze spokojnie ze trzy kloce + wskrzeszone zombie do odginania zagrożeń..
Ale ok, megtrap, jestem złapany. No i co dalej?
Statystyka?
30 lafirynd styka sie z moimi 3 modelami. Atakuje 15 championem. Drugi i trzeci rank to tylko 1A/model.
26A * 0,75 (to hit z rerollem) => [wchodzi ok 3 poisony + [16 hitow * 0,34 (wound)]] * 0,66 (save) = ok 5-6 W. Ja oddaje 3 A 2+ 2+, zabijam ok 2-3 witchki.
Nic powalającego. Jak do walki wejdą z mojej strony herosi to nagle sie okazuje ze withki mają troszke pod górkę.
Pozdrawiam
O szarzy 30 modeli z tylu nie rozmawiamy, bo do takiej sytuacji po prostu nie dopuszczę (wbrew sugestiom Jankiela nie mam 10 lat
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Szarza z boku - spoko, ale co z tego? Raz, złapanie tak manewrowego dzieki magii unitu jest trudne. Dwa, mam jeszcze spokojnie ze trzy kloce + wskrzeszone zombie do odginania zagrożeń..
Ale ok, megtrap, jestem złapany. No i co dalej?
Statystyka?
30 lafirynd styka sie z moimi 3 modelami. Atakuje 15 championem. Drugi i trzeci rank to tylko 1A/model.
26A * 0,75 (to hit z rerollem) => [wchodzi ok 3 poisony + [16 hitow * 0,34 (wound)]] * 0,66 (save) = ok 5-6 W. Ja oddaje 3 A 2+ 2+, zabijam ok 2-3 witchki.
Nic powalającego. Jak do walki wejdą z mojej strony herosi to nagle sie okazuje ze withki mają troszke pod górkę.
Pozdrawiam
Lafiryndy nie zdały feara( jak nie są imune) i maja 1 WS dziękuje dobranoc
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
To już chyba masz dwóch BSB w armii. A bez regenki (albo i z, niewiele zmienia) hydra wykorzysta ataki z flaminga w CC, co daje jedyne 7*3/4+3D6 hitów z S5 w Twoją gwardię od jednej. Dwie nadal wyparowują kloc GG, nawet szarżując ode frontu.Fluffy pisze: Edit: pewnie BP zakaze stosowania korony + drakenhoffa.. A skoro sie tak podniecamy strzelaniem hydrami, to wrzucimy takiemu klocowi warda 4+ od ostrzalu, i zabawa na dobra sprawę zacznie się od początku..
Z kolei purple sun nie pozwala na ŻADNE save'y, więc MR + ward od zasięgowych dają Ci tylko poczucie źle zainwestowanych 400 punktów w starciu z czymś takim.
Generalnie - tak się zapętliłeś w retoryce, że aż zignorowałeś zasady.
Owszem, kloc 30+ GG z durszlakami i regenką jest mocarny. ALE schodzi od magii i flamingów. Wystarczy wziąć jeden płonacy bolec czy jeden oddział z płonącymi atakami, a w środku bohatera z handgunem i nagle okazuje się, że regenkę jest dość łatwo zdjąć w fazie strzelania. Podobnie z close combatem. Ale naprawdę na wszystko są kontry. Jak zainwestujesz w ochronę przed strzelaniem - zje Cię solidny oddział do CC. Jak zainwestujesz w regenkę - płonące templatki naucza Cię pokory.
Małe sprostowanie:
1) albo Drakenhoff albo Blood Keep. Po prostu zaczałem rozkminiac ile w roznych armiach jest flaming ataków wyłączających regenkę, wychodzi ze całkiem sporo. W tej sytuacji moze rzeczywiscie lepsza opcją bedzie rezygnacja z niej (regenki) i pewniejsza ochrona rpzed atakami dystansowymi i magią?
2) Purple sun - nadal musi wejsc. Spotkam sie tylko z jednym takim czarem we wrażej rozpisce, a chyba nie przypuszczasz ze będe go biernie wpuszczał? Na większość innych czary będe miał juz ten swój MR.
3)
4)
Wiadomo, że mozna przyjąc "robię ci kanapkę z armii i siedmiu smoków na dodatek to Twój oddział wyparowuje" ale no coż, ja mam jeszcze oprocz tego przynajmniej trzy duze kloce piechoty + coś + ewentualne nowe zombie + spam vanheli.
Trudno też w tym momencie zakłądac ze zje mnie magia, jeżeli moge byc w pierwszej turze w przeciwniku w jego deploymencie.
Zgodze sie tylko, że tym też trzeba pograc troszkę, a nie postawić kloc na srodku stolu i pokazac przeciwnikowi gest Kozakiewicza bo to się na pewno źle skończy. Ten kloc nie jest nieśmiertelny. Po prostu bardzo dużo może.
Chce zwrócic tylko uwagę że ten oddział korzysta z synergii w podręczniku jak żaden inny, i jest chyba najpotezniejszą opcją jaką mozna wystawić do CC (mozliwości: cancel ASL, free atak w magic phase, popychaczki, hity na 2+, KB, wysoka siła, wskrzeszanie, wysoki WS, globalny ward/regenka). Oraz na to, ze 8 edycja promuje deathstary wiec pewnie się ich troszke pojawi na stołach..
Przy słabej ochronie magicznej przeciwnika i dobrej grze teoretycznie moge zaszarżowac i zniszczyc trzy oddziały przeciwnika w turę (szarża, staff of damnation - faza hth, vanhal - szarza, normalne ataki, overrun, i ewentualna kolejna faza walki wręcz jezeli wbije sie w jakis kombat - pytanie tylko czy ten klocek to wytrzyma
).
Jest to w tym momencie prawdopodobnie najlepszy oddzial piechoty w grze.
Dodam jeszcze, że co więksi sadyści zmieszczą dwa takie w rozpisce na 2300.
Pozdrawiam
Ps: Masz jakąś konkretną alternatywną propozycję rozpiski?
1) albo Drakenhoff albo Blood Keep. Po prostu zaczałem rozkminiac ile w roznych armiach jest flaming ataków wyłączających regenkę, wychodzi ze całkiem sporo. W tej sytuacji moze rzeczywiscie lepsza opcją bedzie rezygnacja z niej (regenki) i pewniejsza ochrona rpzed atakami dystansowymi i magią?
2) Purple sun - nadal musi wejsc. Spotkam sie tylko z jednym takim czarem we wrażej rozpisce, a chyba nie przypuszczasz ze będe go biernie wpuszczał? Na większość innych czary będe miał juz ten swój MR.
3)
Nie, zastosowalem troszke za duzo skrótów myslowych.Generalnie - tak się zapętliłeś w retoryce, że aż zignorowałeś zasady.
4)
Patrzysz z perspektywy DE (gdzie hydry/exeki/gwardia wsparte kotłem maja potencjał zrobienia mi prawdziwego kuku). Po innych armiach nie bardzo widze możliwości takich oddzialów. Choseni przegrywają. Marudy z flailami giną. Gralle giną. Witchki giną. Jakas przeebana jazda lizardmenska ginie. Hydrant w szarzy zabije mi statystycznie ok 10 modeli, w drugiej turze ginie. Owszem, nieraz mi spada pól klocka, ale mam przecież możliwośc wskrzeszenia. Przeliczałem statystycznie te rzeczy więc nie jest to argument z dupy.Jak zainwestujesz w ochronę przed strzelaniem - zje Cię solidny oddział do CC.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Wiadomo, że mozna przyjąc "robię ci kanapkę z armii i siedmiu smoków na dodatek to Twój oddział wyparowuje" ale no coż, ja mam jeszcze oprocz tego przynajmniej trzy duze kloce piechoty + coś + ewentualne nowe zombie + spam vanheli.
Trudno też w tym momencie zakłądac ze zje mnie magia, jeżeli moge byc w pierwszej turze w przeciwniku w jego deploymencie.
Zgodze sie tylko, że tym też trzeba pograc troszkę, a nie postawić kloc na srodku stolu i pokazac przeciwnikowi gest Kozakiewicza bo to się na pewno źle skończy. Ten kloc nie jest nieśmiertelny. Po prostu bardzo dużo może.
Chce zwrócic tylko uwagę że ten oddział korzysta z synergii w podręczniku jak żaden inny, i jest chyba najpotezniejszą opcją jaką mozna wystawić do CC (mozliwości: cancel ASL, free atak w magic phase, popychaczki, hity na 2+, KB, wysoka siła, wskrzeszanie, wysoki WS, globalny ward/regenka). Oraz na to, ze 8 edycja promuje deathstary wiec pewnie się ich troszke pojawi na stołach..
Przy słabej ochronie magicznej przeciwnika i dobrej grze teoretycznie moge zaszarżowac i zniszczyc trzy oddziały przeciwnika w turę (szarża, staff of damnation - faza hth, vanhal - szarza, normalne ataki, overrun, i ewentualna kolejna faza walki wręcz jezeli wbije sie w jakis kombat - pytanie tylko czy ten klocek to wytrzyma
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jest to w tym momencie prawdopodobnie najlepszy oddzial piechoty w grze.
Dodam jeszcze, że co więksi sadyści zmieszczą dwa takie w rozpisce na 2300.
Pozdrawiam
Ps: Masz jakąś konkretną alternatywną propozycję rozpiski?