8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
Źle kombinujesz, szeregi dają spore bonusy.
1. Jeśli masz więcej szeregów niż przeciwnik, masz stubborna
2. Masz skąd ściągać modele, które zgineły. Dzięki temu zawsze ma kto oodać.
1. Jeśli masz więcej szeregów niż przeciwnik, masz stubborna
2. Masz skąd ściągać modele, które zgineły. Dzięki temu zawsze ma kto oodać.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
@bless
szarża dochodzi oczywiscie. Uprawszcza to bardzo te gre, ale i zarazem przyspiesza - mierzysz, jak jest to dosuwasz nie mierzac odległosci (o ile oczywiscie starczy Ci do tego 1 wheel).
szarża dochodzi oczywiscie. Uprawszcza to bardzo te gre, ale i zarazem przyspiesza - mierzysz, jak jest to dosuwasz nie mierzac odległosci (o ile oczywiscie starczy Ci do tego 1 wheel).
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
- Rafał_Pękala
- Mudżahedin
- Posty: 236
czy miscast z Ring of Hotek powoduje że czar nie wychodzi czy tylko się rzuca na tabelkę
Masz prawo zrobić jednego wheela podczas szarży. Tym wheel'em musisz zmaksymaliować liczbę walczących. Jako, że walcząc z maszyną wystarczy dotknąć samej maszyny (którejkolwiek jej częsci jako że maszyna nie ma podstawki) to wychodzi na to, że możesz zaszarżować taktycznie.bless pisze: Jeszcze jedno pytanie, na ktore sam nie znajduje odpowiedzi w RB. Czy w tej edycji sa taktyczne szarze np na maszyny?
I to i to. Oprócz 2x6, wtedy jest jednocześnie IF i miscast.Rafał_Pękala pisze:czy miscast z Ring of Hotek powoduje że czar nie wychodzi czy tylko się rzuca na tabelkę
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
- Wiewior-lbn
- Chuck Norris
- Posty: 484
dzieki
no to super, jak zwykle superliczebny chaos , jak zawsze bedzie niezwyciezony (we fluffie)
ech, gdzie mozna poczytac zasady, bo widze ze sie naprawde pozmienialo (chyba nigdy nie bylo tylu zmian)
jak by co to juz wiem gdzie poczytac o zasadach , juz 2 użytkowników mi w tym pomoglo , tak wiec wielkie dzieki
no to super, jak zwykle superliczebny chaos , jak zawsze bedzie niezwyciezony (we fluffie)
ech, gdzie mozna poczytac zasady, bo widze ze sie naprawde pozmienialo (chyba nigdy nie bylo tylu zmian)
jak by co to juz wiem gdzie poczytac o zasadach , juz 2 użytkowników mi w tym pomoglo , tak wiec wielkie dzieki
ORGANIZUJEMY SPOTKANIA MALARZY FIGUREK W LUBLINIE , A W DZIALE SPRZEDAM SPRZEDAJE FIGURKI;)
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Dokładnie.Rakso_The_Slayer pisze:a skąd wiesz? czytałeś errate do DE?Andrzej pisze:I to i to. Oprócz 2x6, wtedy jest jednocześnie IF i miscast.Rafał_Pękala pisze:czy miscast z Ring of Hotek powoduje że czar nie wychodzi czy tylko się rzuca na tabelkę
jesteście niepoprawni ludzie
piszecie jakieś wyssane z palca zasady
Po erratach mogą być tak trafne odpowiedzi bo póki co miscast nie oznacza nieudanego rzucenia czaru więc byłbym skłonny twierdzić że pójdą w stronę że czar wyszedł ale... [ tendencja nowych scrolli może to potwierdzić... ]
To bardzo problematyczne już teraz jest.bless pisze:...
Byłbym skłonny jednak twierdzić że szarża którą pokazałeś jest niemożliwa gdyż:
str 16 drugi akapit w "Can I Charge?" mówi o tym kiedy szarże nie wychodzą i wspomina sytuację którą przedstawiłeś na "driagramie"
Jak coś jest na drodze i nie masz jak dojść to szarża nieudana.
Mnie zastanawia inna rzecz.
Teraz będzie tak:
Szarża jednostki, odpowiedź szarżowanego.
Szarża jednostki, odpowiedź szarżowanego.
Szarża jednostki, odpowiedź szarżowanego.
I tak do wyczerpania zapasów szarżujących.
Bo to rodzi ciekawe sytuacje... nawet odnośnie do 1 unitu szarżowanego przez 3 wrogie na które można zupełnie inne deklaracje dawać...
Np na pierwszą hold, potem s&s i po wykonaniu go dać flee przed trzecią...
Dobrze to zrozumiałem?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Ale tutaj masz jak dojsc, tylko ze wymaga to wiecej ruchu niz jest miedzy oddzialami po najkrotszej linii. Oddzial szrzujacy moze isc naprzod, zrobic 90stopniowego wheela i wjechac w bok oddzialu, ale na to potrzebuje powiedzmy 16" a rzucil tylko 13".str 16 drugi akapit w "Can I Charge?" mówi o tym kiedy szarże nie wychodzą i wspomina sytuację którą przedstawiłeś na "driagramie"
Jak coś jest na drodze i nie masz jak dojść to szarża nieudana.
Dokladnie tak. Dokaldnie taki wlasnie przyklad jest podany w RB, ze mozesz najpierw zrobic hold, potem S&S a potem flee.Bo to rodzi ciekawe sytuacje... nawet odnośnie do 1 unitu szarżowanego przez 3 wrogie na które można zupełnie inne deklaracje dawać...
Np na pierwszą hold, potem s&s i po wykonaniu go dać flee przed trzecią...
Dobrze to zrozumiałem?
Jeśli jest więcej niż zruciłeś to spalona i tyle wg mnie.bless pisze:Ale tutaj masz jak dojsc, tylko ze wymaga to wiecej ruchu niz jest miedzy oddzialami po najkrotszej linii. Oddzial szrzujacy moze isc naprzod, zrobic 90stopniowego wheela i wjechac w bok oddzialu, ale na to potrzebuje powiedzmy 16" a rzucil tylko 13".
To by rodziło sytuacje że:
" co z tego że między nami jest obelisk skoro widzę kant ostatniego modelu a między nami jest 12" cisnąłem 14 więc dochodzę..."
Teleportom mówimy nie [ swoją drogą ciekawe czy będę mógł się teraz teleportować w turze przeciwnika zobaczymy czy GW to ogarnie ] .
Wg mnie jak coś jest na drodze to musisz to ominąć i tyle.
Gra jest uproszczona, ale bez przesady to by było już kompletne przegięcie...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Nic nie pobije żyrosa z thunderstompem.a skąd wiesz? czytałeś errate do DE?
jesteście niepoprawni ludzie
piszecie jakieś wyssane z palca zasady
Co do hoteka - czar wchodzi i jest rzut na tabelkę - to dosyć oczywiste, bo nie ma słowa o tym, by miscast sprawiał, że czar nie wchodzi. No chyba, że się casting value nie wykula, wtedy jest miscast i czar nie wchodzi
Jak z jednym wheelem do 90 stopni dojdziesz, to w czym problem? Takie są zasadyco z tego że między nami jest obelisk skoro widzę kant ostatniego modelu a między nami jest 12" cisnąłem 14 więc dochodzę.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Pytanie dotycznace reformu w czasie walki:
Oddzial 30stu kusznikow w 2ch szeregach zostal zaszarzowany przez solo herosa:
__________________________
...
...
gdzie:
-> heros szarzujacy
-> champion
-> czarodzieje
Nikt nie zginal, wygralem combat. Zgodnie z zasadami moge zrobic reforma.
Zatem:
1) Czy go moge wykonac? Jesli tak, czy wychodze z walki z solo herosem? Czy robie reforma w srodku unitu i przestawiam herosa ktory walczyl? Czy robie reforma, tak by byl nowym srodkiem unitu?
2) Czy po tym reformie moge wyprowadzic z walki?
3) Czy moge dostawic championa -> do walki?
Oddzial 30stu kusznikow w 2ch szeregach zostal zaszarzowany przez solo herosa:
__________________________
...
...
gdzie:
-> heros szarzujacy
-> champion
-> czarodzieje
Nikt nie zginal, wygralem combat. Zgodnie z zasadami moge zrobic reforma.
Zatem:
1) Czy go moge wykonac? Jesli tak, czy wychodze z walki z solo herosem? Czy robie reforma w srodku unitu i przestawiam herosa ktory walczyl? Czy robie reforma, tak by byl nowym srodkiem unitu?
2) Czy po tym reformie moge wyprowadzic z walki?
3) Czy moge dostawic championa -> do walki?
No tak, ale do tego będę potrzebował więcej ruchu niż rzuciłem a między nami jest 12" [ przez obelisk ].Jankiel pisze:Jak z jednym wheelem do 90 stopni dojdziesz, to w czym problem? Takie są zasadyco z tego że między nami jest obelisk skoro widzę kant ostatniego modelu a między nami jest 12" cisnąłem 14 więc dochodzę.
Dalej dochodzę bo taką teorię jeśli się nie mylę proponuje bless?
Liczy się ruch użyty najkrótszy czy jaki?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
ad.3 z championem to nie wiem czy nie objela by go zasada /Make Way/Pedros pisze:1) Czy go moge wykonac? Jesli tak, czy wychodze z walki z solo herosem? Czy robie reforma w srodku unitu i przestawiam herosa ktory walczyl? Czy robie reforma, tak by byl nowym srodkiem unitu?
2) Czy po tym reformie moge wyprowadzic z walki?
3) Czy moge dostawic championa -> do walki?
ad.2 reform po wygraniu walki nie moze doprowadzic do wyjscia z btb modelu swojego lub przeciwnika (wiec chyba nie)
wedlug rb najpierw sprawdzasz strefe, potem zasieg,bigpasiak pisze:No tak, ale do tego będę potrzebował więcej ruchu niż rzuciłem a między nami jest 12" [ przez obelisk ].Jankiel pisze:Jak z jednym wheelem do 90 stopni dojdziesz, to w czym problem? Takie są zasadyco z tego że między nami jest obelisk skoro widzę kant ostatniego modelu a między nami jest 12" cisnąłem 14 więc dochodzę.
Dalej dochodzę bo taką teorię jeśli się nie mylę proponuje bless?
Liczy się ruch użyty najkrótszy czy jaki?
z zasiegiem jest tak ze jezeli masz zasieg to go masz,
jak masz to jedziesz do przeciwnika, musisz dojechac do przeciwnika uzywajac 1 wheel'a (max 90*) i do tego momentu musisz sie zetknac z wrogiem, nie wazne jaki dystans pokonasz by to uczynic, potem masz drugi wheel gratis zeby sie z frontowac z unitem wroga.
bigpasiak pisze:No tak, ale do tego będę potrzebował więcej ruchu niż rzuciłem a między nami jest 12" [ przez obelisk ].Jankiel pisze:Jak z jednym wheelem do 90 stopni dojdziesz, to w czym problem? Takie są zasadyco z tego że między nami jest obelisk skoro widzę kant ostatniego modelu a między nami jest 12" cisnąłem 14 więc dochodzę.
Dalej dochodzę bo taką teorię jeśli się nie mylę proponuje bless?
Liczy się ruch użyty najkrótszy czy jaki?
OK. Co to jest "charge range"?If your charge range was sufficient, it's time to complete a charge. A charging unit can move an unlimited amount - it's already been found to be within charge range
Dla przypomnienia: odległość między oddziałami mierzy się po najkrótszej linii, pomijając wszelkie elementy terenu i inne oddziały.A unit's charge range is equal to M+2D6" If the distance between the charging unit and its target is equal to or lower than charge range, then charge is successful
Jak działa pistol w cc? Według rulebook, działa jak additional hand weapon, a więc czy:
1. Można go używać w kombinacji z shield, by zyskać 6+ parry save? Czy może działa tu zasada, że pistol jest special close combat weaponem (additional hand weapon) i nie można takiego połączenia utworzyć, czym przechodzimy do punktu drugiego:
2. Można go używać jedynie w kombinacji z hand weaponem, co daje +1A?
Dodatkowo - jak działają oddziały, które różnią się wyekwipowaniem (Maneaters; oddział thundererów gdzie czempion posiada brace of pistols itd.)? Według zasad z rulebook'a oddział może używać tylko jednego rodzaju special close combat weapon - tylko, że w przypadku oddziałów podanych w przykładzie nie ma takiej możliwości (Maneaters każdy może być uzbrojony inaczej; czempion thundererów wymienia ekwipunek).
EDIT: I jeszcze jedno... tak się zbiera jak czytam dział weapons...
Bronie mające zanotowane w profilu "Strength: As user" używają niemodyfikowanej siły jednostki do ataku - tak przynajmniej według Rulebooka. Czy w takim razie atak brońmi o takim profilu nie zyskuje bonusów, które dawały by czary zwiększające siłę modeli w jednostce?
1. Można go używać w kombinacji z shield, by zyskać 6+ parry save? Czy może działa tu zasada, że pistol jest special close combat weaponem (additional hand weapon) i nie można takiego połączenia utworzyć, czym przechodzimy do punktu drugiego:
2. Można go używać jedynie w kombinacji z hand weaponem, co daje +1A?
Dodatkowo - jak działają oddziały, które różnią się wyekwipowaniem (Maneaters; oddział thundererów gdzie czempion posiada brace of pistols itd.)? Według zasad z rulebook'a oddział może używać tylko jednego rodzaju special close combat weapon - tylko, że w przypadku oddziałów podanych w przykładzie nie ma takiej możliwości (Maneaters każdy może być uzbrojony inaczej; czempion thundererów wymienia ekwipunek).
EDIT: I jeszcze jedno... tak się zbiera jak czytam dział weapons...
Bronie mające zanotowane w profilu "Strength: As user" używają niemodyfikowanej siły jednostki do ataku - tak przynajmniej według Rulebooka. Czy w takim razie atak brońmi o takim profilu nie zyskuje bonusów, które dawały by czary zwiększające siłę modeli w jednostce?
Ostatnio zmieniony 7 lip 2010, o 19:58 przez Mac, łącznie zmieniany 2 razy.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Młody Pajak
- Kradziej
- Posty: 945
- Lokalizacja: Gdynia
Walczą dwie jednostki z Thunderstompem. W jakiej kolejności będzie się je wykonywało? Równocześnie czy zgodnie z I?
Mac pisze:Jak działa pistol w cc? Według rulebook, działa jak additional hand weapon, a więc czy:
1. Można go używać w kombinacji z shield, by zyskać 6+ parry save? Czy może działa tu zasada, że pistol jest special close combat weaponem (additional hand weapon) i nie można takiego połączenia utworzyć, czym przechodzimy do punktu drugiego:
2. Można go używać jedynie w kombinacji z hand weaponem, co daje +1A?
Przecież każdy ma hand weapona to po co pistolet używać do parry???
Wg mnie tylko z hand weaponem by dostać +1 atak.
Czempion zdaje się może inny ekwipunek używać zawsze?Mac pisze:Dodatkowo - jak działają oddziały, które różnią się wyekwipowaniem (Maneaters; oddział thundererów gdzie czempion posiada brace of pistols itd.)? Według zasad z rulebook'a oddział może używać tylko jednego rodzaju special close combat weapon - tylko, że w przypadku oddziałów podanych w przykładzie nie ma takiej możliwości (Maneaters każdy może być uzbrojony inaczej; czempion thundererów wymienia ekwipunek).
Co do reszty to pamiętaj że AB ma pierwszeństwo nad RB więc o ile errata tego nie zmieni to Maneaters każdy wali po swojemu...
Thunderstomp działa ponoć tylko na piechotę a jeszcze nie przyuważyłem piechociaża z Thunderstompem...Młody Pajak pisze:Walczą dwie jednostki z Thunderstompem. W jakiej kolejności będzie się je wykonywało? Równocześnie czy zgodnie z I?
Znasz taki?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned