welfy 2400 na 8 edycje

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

welfy 2400 na 8 edycje

Post autor: goboss »

highborn - 281
general ;great eagle; light armour; spear
hoda
shield of ptolos - 1+ save na strzelanie
hunter's talon - snajperka
dragonbane gem - 2+ ward na flamingi

spellweaver - 305
4 level; wand

spellsinger - 115
1 level; scroll

branchwraith - 115
paegant of skrikers - snajperka
cluster of radiants - +1dd

3x10 glade guard - 360
2x12 dryad - 288
11 dryad - 132

6 wild riders - 209
warbanner

4 treekin - 260

treeman - 285

great eagle - 50

total army cost: 2400

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Gdzie trzymasz herosów? W łucznikach?

Nic się na to nie poradzi, ale współczuję Kłodą trafienia na lore of metal. Wand i cluster to chyba teraz obowiązek w WE.
pozdro

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Wand to fakt, ale Divination Orb też zyskał na przydatności.

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

ciężko coś przyciąć, żeby tancerzy zmieścić.
mogę wywalić jednego wilda, orła i driadę..

przejrzałem właśnie gruntownie lore of metal.
drzewo i treekiny dostają mocno w dupę, magiczne ataki na oddział i minusy do BS też ładnie karcą WE.

co do orba.
myślałem o nim, na pewno kiedyś na nim zagram, ale na razie przetestuje wanda i clustera.

podoba mi się wild rider noble na great stagu z savem 2+ (nie wiem czy może brać tą zbroję, w AB jest napisane, że może brać tylko light armoury,a w opisie przedmiotu nie ma napisane czy jest to heavy czy light armour). dołączam go do wildów z warbannerem i wtedy ten oddział dostaje naprawdę mocnego kopa.

eternale przegrywają póki co pojedynek z driadami, są słabsi. głównym powodem jest T4 driad i ward 5+.

kusi mnie by wystawiać treekinów po 6, ale z drugiej strony wtedy ilość moich oddziałów na stole będzie jeszcze mniejsza..

w 7 edycji zrezygnowałem z drzewa, teraz dzięki dodatkowym d6 atakom staje się dużo mocniejsze, do tego może dużo wytrzymać.

bardzo ubolewam nad tym, że lasek nie przesłania losa. zawsze była to pewna kryjówka dla magów razem z tancerzami, teraz trzeba będzie jeszcze bardziej kombinować.

snajperki wziąłem po to, by straszyć magów, magia teraz będzie kluczową fazą, dlatego najlepiej będzie jak najszybciej pozbyć się czarowników, a przynajmniej ograniczać ich działanie.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

Obrazek

zrewidowaliśmy z Gobosem tą rospe dziś na bardziej gejowską : ] tak siedzę nad nią teraz i wydaje się naprawdę b.mocna
ale poczekam aż autor ją zarzuci bo może jeszcze coś mu się w nocy przyśni
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

ja bym jednak wywalił treekiny (jeszcze brakuje na nie pkt może od 2500) dał za nich tancerzy, zamiast lorda na orle wolałbym aby był nim biegacz albo jakiś fajny łapacz smoków albo z bow of loren i strzałów bez save, zrobić bsb na orle, nie wiem czy hoda będzie aż tak potrzebna na tę edycję skoro nie ma połówek oddziałów a klocki coś warte będą liczyły po 25+ kolesi


tak to dodałbym bym może wayów, razem z tancerzami mieli by za zadanie uganianie się za magami i herosami przeciwnika, w tej edycji aby zniszczyć klocek to trza najpierw rozwalić bsb a potem robić kanapkę na czymś dużym

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

@Tomek, masz rację z wayami i tancerzami, zabicie BSB i generalnie herosów to obowiązek.


rozpa złożona z pomocą Jasia.

spellweaver - 305
wand of the wych elm

spellsinger - 140
feedback scroll

branchwraith - 90
cluster - dodatkowa dd

noble - 129
generał; light armour; shield
hail of doom arrow
słomka

noble - 127
light armour
ogre blade - +2 ataki
charmed shield - one use only, 1 hit niweluje na 2+
dragonbane gem - 2+ ward na flamingi

20gg - 258
muzyk, sztandar

20 gg - 258
muzyk, sztandar

10 gg - 126
muzyk

3x12 dryad - 432

2x5 wild riders - 260

5 wardancers - 90
5 wardancers - 90

2x great eagle - 100

total army cost; 2405

słaba strona tej rozpy to brak czegoś poza magią na LT. do niej brałbym life


i ta rozpiska imo słabsza, składana trochę dla funu

spellweaver - 305
wand of the wych elm

spellsinger - 140
feedback scroll

branchwraith - 90
cluster - dodatkowa dd

highborn - 296 (7 ataków z I8 + stomp + 2 ataki orła)
general; light armour; shield
sword of bloodshed - +3 ataki
glamourweave - ward 4+ na strzelanie i missile
dragonbane gem - 2+ ward na flamingi
orzełek

wild rider noble - 210
great stag
hail of doom arrow
potion of strength

3x10gg - 360
3x12 dryad - 432

5 wardancers - 90

6 wild riders - 209
warbanner

5 wild riders - 163
banner +1 od move

2x great eagle - 100

total army cost: 2395

do tej rozpy beast

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

po bitwie z HE pozbywam się 2 herosów, a zastępuje go jednym.
zmieniam też liczbę oddziałów GG, ilość modeli zostaje ta sama.
wildzi się sprawdzają, powodują zamieszanie jak w 1 turze jestem na 42 calu i moge zjadać spokojnie maszyny.

treekiny muszę przetestować, wydają się mocne, gdyby stompy i sporo ataków nie wystarczyło do brejkowania klocków jest bsb na orle w pobliżu.

driadki bardzo straciły przez zasady skirmiszów, radzę szykować duże treje.. 12 driad na zasadach 8 edycji zajmuje naprawdę sporo miejsca.

tancerze muszą być, bo magów gdzieś schować trzeba. trzeba będzie pomyśleć czy nie lepiej dać więcej tych tancerzyków, bo szybko look out spada, a teraz będzie dużo strzelania.

orzełki znacznie zyskały dzięki stompowi, dlatego wystawiam 2.

cluster w połączeniu z wandem dają radę.

wrażenia jakie odniosłem na temat 8 edycji po rozegraniu 1 lajtowej bitwy z helfami:
- dostaliśmy nową grę, trzeba się przezwyczaić
- jeśli errata nie zniesie hitów i etc od lasów dla WE będę zniesmaczony
- losowe szarże są słabe, gdy wszystko może wydawać się ok, rzucasz za mało i nie dochodzisz...
- asf i przerzut hita na HE jest moim zdaniem przegięty

następna rozpa:

spellweaver - 305
wand of the wych elm

spellsinger - 140
feedback scroll

branchwraith - 90
cluster - dodatkowa dd

noble - 194
light armour; spear; bsb
asyendi's bane - magiczny łuk wzięty po to by strzelić z hody
hail of doom arrow
dragonhelm - 2+ ward na flamingi (4+ save łączny)

20gg - 258
banner, muzyk

3x10gg - 360

2x12 driad - 288
10 driad - 120

2x5 wild riders - 260

5 wardancers - 90

3 treekin - 195

2x great eagle - 100

lore - life

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

goboss pisze: - jeśli errata nie zniesie hitów i etc od lasów dla WE będę zniesmaczony
strona 76 zasada strider i interpretacja zapisów ze starszych booków... moim zdaniem WE nie muszą robić testów od lasów
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Testów nie musi, ale hity dostaje. Jest to bez sensu, trzeba przyznać.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

najmniej mi treekiny leżą - ale nie masz za wiele innych alternatyw ; P
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

sorry za offtopic...
powiedzcie mi, czy granie WE lub Lizz przy nowej zasadzie skirmishu nie wydaje wam sie nieco masochistyczne...mi by sie nie chciało tych ludków przestawiac tak jak ksiązka pokazuje:) a gra z oponentem z taka iloscia harcowników skończy sie przez obopólne wkurwienie w 3 turze

pozdro
D.
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

magnetyczne traye ułatwią życie

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Moje doświadczenia z magnetycznymi trayami mówi mi, że figurki na magnesach mają niesamowitą tendencje do tracenia rąk/nóg/częsci uzbrojenia.

A jeżeli chodzi o power WE, to dość dobrze podsumował to pasiak w dziale WE :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

nowa rozpa:

spellweaver - 305
4 level; wand

spellsinger - 140
1 level; feedback scroll

branchwraith - 90
cluster of radiants

5x10 glade guard - 600

3x12 dryad - 432

2x5 wild riders - 260

3x6 wardancers - 324

6 waywatchers - 144

2x great eagle - 100

total army cost: 2395


dużą magiczkę będzie brał pewnie teraz każdy. magia, a zwłaszcza life niszczą system. wood elfy miały i mają mocną antymagię.
tancerzy puszczam na klocki z bohaterami.
orły, wildzi i waye mają za zadanie pozbyć się maszyn.
driady trzymają osłabione klocki (od GG) jak najdłużej by gladzi mogli strzelać ile wlezie.

nadal nie mam pomysłu na large targety. jedynym rozwiązaniem jest smok. lightowa rozpa, która moim zdaniem w dużej mierze opiera się na tym ile wardów zdam...


highborn - 571
light armour; shield; green dragon
sword of might
helm of the hunt - +1 atak i ws w szarży
hail of doom arrow
stone of the crystal mere - 3+ ward na górę i mounta, wyczerpywalny

spellsinger - 140
magic level 1; feedback scroll

branchwraith - 90
cluster of radiants

3x11 glade guard - 396

3x12 dryad - 432

2x5 wild riders - 260

2x7 wardancers - 252

2x great eagle - 100

6 waywatchers - 168

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

a czemu zlewasz na treemana?

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

przestraszyłem się klop..
czas pokaże czy będę wystawiał drzewko.

ODPOWIEDZ