Pytania i odpowiedzi

Taka odmiana Warhammera, w której gracz ma jeden model i rzuca tylko dwiema kostkami. Ale podobno nadrabia klimatem. Forum poświęcone Warhammerowi RPG i opowieściom ze świata Warhammera.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Re: Pytania i odpowiedzi

Post autor: Domino »

Edycja jest ta, w którą zechcesz zagrać ;). Najnowsza jest trzecia, ale stara się nam wciskać masę nieprzydatnych bajerów, niszcząc klimat gry wyobraźni, więc dalej najczęściej gra się w drugą edycję. Sesja RPG trwa zdecydowanie dłużej niż potyczka battla, którą można rozegrać w dwie godzinki. By porządnie sobie zagrać w RPG i miło wspominać sesje z dreszczykiem na ciele na długi czas po niej potrzebujesz minimum 4 godzin.

Awatar użytkownika
Komral
Wałkarz
Posty: 65

Post autor: Komral »

4 godziny jest optymalnie można grać nawet mniej i się dobrze bawić ale zdarza się zagrać 7 godzin i kombinować jak wrócić do domu jak nie ma już autobusów

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Dobre sesje trwają przeważnie dłużej niż meczyki WFB. Tak jak powiedzieli poprzednicy. Co najmniej 4h, choć można i grać dłużej.

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Grywałam/prowadziłam sesje od 3 do 14 godzin.
Wszystko zależy od tego, jaką przygodę się prowadzi - sensownie jest nie mierzyć na siłę czasu, a jak już jest ograniczony, to lepiej podzielić przygodę (tylko w sensownym momencie) niż kończyć byle szybciej :)

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

No tak. Jak grałem to ciężko było skończyć jakąś przygodę na jednej sesji, zawsze to ze 2-3 były.

Awatar użytkownika
Rion
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Rion »

Taa, a najlepiej w wakacje kiedy to się siedziało u kogoś do 1 w nocy a potem do domu się nie szło.

Tak jak poprzednicy napomnieli. 1 sesja najdłuższa i mało się robi generalnie, ale potem jak już poczujesz ten klimat to ciągnąć Cię będzie w nieskończoność. Będziesz chciał grać i grać, ale jeśli będziesz chciał przerwać to das radę właściwie w każdym momencie i to jest duży plus, bo w battlu masz tak że nie skończysz gry w środku bitwy. Za to w RPG'u możesz grać tydzień w jedną przygodę.
Tak jak mówił Rasti u nas żeby przygoda była w miarę dobra musiała być prowadzona dobrze pod względem opisów, intryg, no i żeby chociaż te 2 dni trwała :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krzyżu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Krzyżu »

To w takim razie kombinuje kasę na rulebooka, bo do grania zawsze się ktoś znajdzie :wink:

Awatar użytkownika
Komral
Wałkarz
Posty: 65

Post autor: Komral »

to masz dobrze mi zawsze brakuje graczy

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

No dokładnie, ja też zazdroszczę, bo najlepsze granie było w liceum a od początku studiów jedna wielka d... bo już nie ma z kim #-o

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Średnia długość sesji? hymm 8godzin. Ja na całe szczęście od liceum po studia mam ekipę do gry w systemy wszelakie. :)

Scarloc
Plankton
Posty: 2
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Scarloc »

Ja prowadziłem sesje 8- godzinną i nie skończyliśmy...

A tak na marginesie: czy wie ktoś jak działa kusza samopowtarzalna? Bo z tego co wydedukowałem to bezsens.

LucasJan
Warzywo
Posty: 12

Post autor: LucasJan »

Scarloc pisze:Ja prowadziłem sesje 8- godzinną i nie skończyliśmy...

A tak na marginesie: czy wie ktoś jak działa kusza samopowtarzalna? Bo z tego co wydedukowałem to bezsens.
Może strzelać 2 razy z modyfikatorem -1, z siłą 3, czyli o ciut mniejszą niż normalna kusza (siła 4).

Awatar użytkownika
Einstein
Mudżahedin
Posty: 244

Post autor: Einstein »

Potrzebuje adresow jakichs wiekszych serwisow RPG, gdzie mozna poczytac o tym, ustawic sie na sesje (najchetniej wfrp, d&d i podobne klimaty fantasy, nie sci-fi ^^)

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 585

Post autor: Kraggo »

Możesz próbować na Polterze w odpowiednim dziale na forum :)

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Einstein pisze:Potrzebuje adresow jakichs wiekszych serwisow RPG, gdzie mozna poczytac o tym, ustawic sie na sesje (najchetniej wfrp, d&d i podobne klimaty fantasy, nie sci-fi ^^)
Poszukaj na WMiG-u.

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

Takie pytanie odnoście podręcznika do drugiej edycji. Dlaczego cięższe konie (lekki bojowy i rumak) mają gorsze statystyki od podjezdka? Wydaje mi się to potwornie głupie i trąci błędem w druku ;).
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

chomik
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Katowice

Post autor: chomik »

cięższe konie mają lepsze staty :)
mają o 5 więcej w WW,
lekki o 2 a ciężki o 7 więcej w krzepie
w odporności jak wyżej
jedynie mniej życia ma lekki koń bojowy bo o 4 mniej od pozostałych

umiejętności mają takie same, a zdolności
podjazdek:
czuły słuch
wyostrzone zmysły
lekki i ciężki: to co podjazdek+
broń naturalna
silny cios- +1 do borażeń

Awatar użytkownika
syrius
Chuck Norris
Posty: 572
Lokalizacja: Bastion

Post autor: syrius »

A ja do tej pory próbuję zrozumieć czemu drzewiec ma "NAWIGACJĘ". Może łodzie robione z drzewców będą same płynąć do celu? :mrgreen:

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Bo drzewcowi sosny mówią gdzie ma iść jak przechodzi przez las

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

chomik pisze:cięższe konie mają lepsze staty :)
mają o 5 więcej w WW,
lekki o 2 a ciężki o 7 więcej w krzepie
w odporności jak wyżej
jedynie mniej życia ma lekki koń bojowy bo o 4 mniej od pozostałych

umiejętności mają takie same, a zdolności
podjazdek:
czuły słuch
wyostrzone zmysły
lekki i ciężki: to co podjazdek+
broń naturalna
silny cios- +1 do borażeń
Tylko ze zdolnościami się zgodzę. Statysyki są na 100% najlepsze u podjezdka.

Podjezdek:
WW 30 K 45 W 45 HP 18

Lekki koń bojowy:
WW 30 K 40 W 40 HP 14

Rumak:
WW 20 K 38 W 38 HP 12


Może podręcznik jakiś trefny?
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

ODPOWIEDZ