Jak na orki wpłynie nowa edycja?

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Re: Jak na orki wpłynie nowa edycja?

Post autor: GoblinNadGobliny »

tak sie chcialbym upewnic.
w chwili kiedy nasz heros podstawke niewpasowywujaca w regiment, to wystawiamy go z boku, nie ma lookouta itd, prawda? wiec czy mi sie wydaje, czy te klocki NG z czarnuchami w srodku troche obsysaja?
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

GoblinNadGobliny pisze:tak sie chcialbym upewnic.
w chwili kiedy nasz heros podstawke niewpasowywujaca w regiment, to wystawiamy go z boku, nie ma lookouta itd, prawda? wiec czy mi sie wydaje, czy te klocki NG z czarnuchami w srodku troche obsysaja?
Klocki NG, same w sobie, maja duzy potencjał. Ale czarnuchy, stojacy z boku regimentu, dostaja na twarz kazdy czar i kazda maszynę, wiec masz rację - obsysają w takiej kombinacji.
Teraz sobie uswiadomilem, ze to samo dotyczy goblinskich szamanow stojacych w klocach orków.... :|
Obrazek

GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: GoblinNadGobliny »

Dokladnie. Co przy armybookowej animozji (czy dokladniej quell animosity) delikatnie mowiac zniecheca mnie do uzywania goblinskich szamanow.
Jedyna opcja: common goblinscy na wilkach w regimentach orkow. Albo wykupywac lordem watchtower i sie ukrywac od razu w srodku oddzialem mieszanym.
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

GoblinNadGobliny pisze:Dokladnie. Co przy armybookowej animozji (czy dokladniej quell animosity) delikatnie mowiac zniecheca mnie do uzywania goblinskich szamanow.
Gralem na dwoch turniejach na 8 edycje. Na jednym gralem goblinskim duzym szamanem, na drugim orkowym duzym szamanem. Po takim porownaniu stwierdzam, ze bardziej przydatna jest magia goblinska, bo licznymi czarami ofensywnymi nadrabia brak magicznych ataków na oddzialach i ma swietne czary supportujace (szczegolnie cenna jest popychaczka i "szostki to jedynki"). Orkowa magia ma tez swoje plusy (przy obecnych wielkich klocach spustoszenie sieją Fists of Gork), ale potencjalnie dobre czary jak Bash'em Ladz, czy Waagh sa bardzo sytuacyjne i kiedy sa naprawde potrzebne (zwykle raz na gre) to zwykle idzie ten jeden scroll i tyle z nich pozytku. Na pewno fajne jest to, ze ork jest twardszy i moze wziac na klate kilka ciosów od jakichs cieci, oraz to, ze ma 8Ld, wiec ma spora szanse przezyc taki np. signature spell z Death. Gobos ma mniejsze szanse na przezycie zarowno pierwsze jak i drugiego.

Osobiscie chyba zaryzykuje jednak szamana goblinskiego (ale Common a nie Night, ze wzgledu na liderke) stojacego w klocku Nocników.

Goblin nad Gobliny - szaman na wilku wprawdzie pasuje do oddzialu, wiec nie musi stac z boku, ale i tak nie ma lookouta, wiec korzysc z tego zadna.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

bless pisze:
GoblinNadGobliny pisze:Dokladnie. Co przy armybookowej animozji (czy dokladniej quell animosity) delikatnie mowiac zniecheca mnie do uzywania goblinskich szamanow.
Gralem na dwoch turniejach na 8 edycje. Na jednym gralem goblinskim duzym szamanem, na drugim orkowym duzym szamanem. Po takim porownaniu stwierdzam, ze bardziej przydatna jest magia goblinska, bo licznymi czarami ofensywnymi nadrabia brak magicznych ataków na oddzialach i ma swietne czary supportujace (szczegolnie cenna jest popychaczka i "szostki to jedynki"). Orkowa magia ma tez swoje plusy (przy obecnych wielkich klocach spustoszenie sieją Fists of Gork), ale potencjalnie dobre czary jak Bash'em Ladz, czy Waagh sa bardzo sytuacyjne i kiedy sa naprawde potrzebne (zwykle raz na gre) to zwykle idzie ten jeden scroll i tyle z nich pozytku. Na pewno fajne jest to, ze ork jest twardszy i moze wziac na klate kilka ciosów od jakichs cieci, oraz to, ze ma 8Ld, wiec ma spora szanse przezyc taki np. signature spell z Death. Gobos ma mniejsze szanse na przezycie zarowno pierwsze jak i drugiego.

Osobiscie chyba zaryzykuje jednak szamana goblinskiego (ale Common a nie Night, ze wzgledu na liderke) stojacego w klocku Nocników.

Goblin nad Gobliny - szaman na wilku wprawdzie pasuje do oddzialu, wiec nie musi stac z boku, ale i tak nie ma lookouta, wiec korzysc z tego zadna.
bless, ale prawda jest taka że jeżeli bedziesz bardzo chciał użyc waagh to bez problemu to uczynisz - fakt ze bedzie IF a pozniej miscast, ale z drugiej strony tylko od 1-4 ginie wiec moze warto zaryzykowac ? :)

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Ketman pisze:
bless, ale prawda jest taka że jeżeli bedziesz bardzo chciał użyc waagh to bez problemu to uczynisz - fakt ze bedzie IF a pozniej miscast, ale z drugiej strony tylko od 1-4 ginie wiec moze warto zaryzykowac ? :)
Czytalem o tym pomysle z powerscrollem, ale imho nie zda on egzaminu. W mojej armi na ture kloca sie 2-3 oddzialy na turę. To sprawia, ze ciezko mi zsynchronizowac zwykly marsz w kierunku wroga a co dopiero mowic o wymaganym dla myku z powerscrollem ustawieniem calej armii pod wielki magiczny ruch, ktory zmiecie wroga w jedna turę. Nie mamy oddzialow, ktore moglyby sie rownac z wiekszoscia elitarnych oddzialow w innych armiach, wiec w te oddzialy nie ma sie co pchac nawet z Waagh. Co wiec mozna zrobic? Zrobic "mega myk" na smieci? Te dosyc skutecznie kroimy i bez Waaagh na IFce.
Choc nie kryje, ze raz na jakis czas, taka armia moze zrobic spektakularna rzeź w dwie tury. Zobaczenie tego moze byc nawet warte kilku przegranych w innych bitwach. Jak dla mnie - kombos funowy a nie turniejowy. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Eee tam, dobra akcja tylko trzeba całą rozpiskę pod to zrobić. Mi tam się podoba

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

GoblinNadGobliny napisał(a):
tak sie chcialbym upewnic.
w chwili kiedy nasz heros podstawke niewpasowywujaca w regiment, to wystawiamy go z boku, nie ma lookouta itd, prawda? wiec czy mi sie wydaje, czy te klocki NG z czarnuchami w srodku troche obsysaja?


Klocki NG, same w sobie, maja duzy potencjał. Ale czarnuchy, stojacy z boku regimentu, dostaja na twarz kazdy czar i kazda maszynę, wiec masz rację - obsysają w takiej kombinacji.
Teraz sobie uswiadomilem, ze to samo dotyczy goblinskich szamanow stojacych w klocach orków.... :|
Może ja źle zrozumiałem podręcznik, ale jak dla mnei ork stojący w oddziale, ale "przyklejony" od boku, nadal ma LOS. Bo niby czemu nie? Jest częścią oddziału i ma ten sam troop type. Co więcej, kladzenie templata centralnie na nim, przynosi mniejsze straty oddziałowi. Gdyby szedł do 3 cali od oddziału to by miał LOS na 4+. Czy też ja coś zle przeczytałem?

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

A ja mam takie pytanie. Chciałbym dołączyć do oddziału orków, bohaterów goblińskich, załóżmy że trzech.

jak to ustawić?

X-ork
g-goblin

front oddziału jest u góry.

a.)

XXXXXXXXXXggg
XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX

b.)

XXXXXXXXXXgg
XXXXXXXXXXg
XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX

c.)

XXXXXXXXXXg
XXXXXXXXXXg
XXXXXXXXXXg
XXXXXXXXXX


Żadna z opcji, więcej niż jedna poprawne?

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Oi,
no wiec, Brygu, tez mi sie wydaje, ze wciaz ma 'Luk out, Boss!', tyle, ze taki heros nie wlicza sie jako model do liczenia szeregow.
A co do ustawienia, to opcja a) wydaje sie poprawna. Ew. takie cos:
gXXXXXXgg
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Brygu pisze: Może ja źle zrozumiałem podręcznik, ale jak dla mnei ork stojący w oddziale, ale "przyklejony" od boku, nadal ma LOS. Bo niby czemu nie? Jest częścią oddziału i ma ten sam troop type. Co więcej, kladzenie templata centralnie na nim, przynosi mniejsze straty oddziałowi. Gdyby szedł do 3 cali od oddziału to by miał LOS na 4+. Czy też ja coś zle przeczytałem?

Masz racje. Myslalem, ze fakt wystawiania herosa z boku oddzialu jest jednoznaczny z utrata lookouta. Tak jednak nie jest. Liczy sie, jak napisales - troop type a nie wielkosc podstawki. A zarowno wspomniane oddzialy jak i szamani sa tym samym trrop type (infantry), wiec maja normalna ochronę.
Obrazek

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Przez ostatenie trzy miesiące żyłem poza WBF czy nowa edycja tak bardzo poprawiła sytuację zielony? Co teraz widać w rozpach PG?
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

miejmy nadzieje ze 8ed AB bedzie ok.
moi zieloni odpoczywaja- porownuje ich do bretki i wole rycerzy

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Chodziło mi o nowego booka tylko o to czy zieloni dają sobie radę na nowych regułach 8-edycji, kiedy ostatni raz grałem to ta podręcznik z zasadami dopiero pojawił się u F&F.

PS.
czy danonki są tak samo przegięta jak były czy są jeszcze lepsze
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

danonki w moich oczach sa w medium class. najwieksze zgiecia maja swoje spore problemy-> duze krowy nie maja sie gdzie skitrac przed LoS przeciwnika; herald khorna stracil pimpusia; psy tez juz nie takie jak kiedys (zmiana MR/przeciwnik oddaje).
8ed sama ich wyplaszczyla.

BP>8ed>7ed. tak mniej wiecej uklada sie rozklad mocy.
pare fajnych rzeczy sie znajdzie ale kosztem innych. np-poprawily sie trolle, mozna wziasc i 9Ld i duzego szamana. ale squigi sa slabiutkie, chukka jest najslabsza maszyna. czesc pozostala na swoim zalosym poziomie- snotlingi/pumpa.
no i robi sie naprawde slabiutko jak general zaczyna za stolem...bo moze sie okazac ze nie ma juz czym dowodzic

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Najwiekszy problem tej edycji to brak balancing patcha, a raczej brak quell animosity od czarnych orkow. Z tego, co na bank mi sie w orkach sprawdza, to:
- trolle
- bohaterowie klepacze orkowi na dzikach
- totem + sneaky stealin'
- waaaagh + power scroll

Jak na razie ani razu nie sprawdzily mi sie jeszcze maszynki, fasty sa wyraznie slabsze (przez animozje), boar boyzi na podobnym poziomie co byli (czyli taksowka dla herosow), duzo gorsze czary mary.

Do stestowania zostaly paszczaki w hordzie, wronka, czarnuchy, rydwany i gigsony.

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Co gracz to inne odczucia:
Ja jak grałem to na "+"
+Doom Divery
+Rydwany Orkowe
+Czarnuchy + sztandar +1A
+SO (w dużej liczbie)
+Fanatycy
+Totem

na minus za to:
-Trolle (za dużo zależy od ich głupoty)
-Czaki (chyba tylko na bertkę się nadają)
-Animozja a raczej quell czasem po prostu masakra jak w na dzień dobry schodzi Ci szereg.

Ogólnie magia to tak pół na pół bo niby mamy dużo fajnych rzeczy ale podłóg innych lore to teraz łatwiej coś wpitolić zabójczego. U nas brakuje takiego "słoneczka".
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

Imo w orkowej magii najbardziej brakuje zeby bash em ladz i efekt waaagh trwaly do nastepnej wlasnej fazy magii, oraz zeby bash em bylo zerowka/jedynka, reszta jest do przezycia, chociaz nie ma tak destruktywnych czarow jak w innych lorach (szkoda, ze nie ma dostepu do glownych lorow).

Na minus rzeczywiscie quell animozji, niska inicjatywa, duzy koszt BO oraz bolce.

Fasty mi teraz sluza tylko do zatrzymywania deathstarow na jedna ture, co i tak jest bardzo dobre.
Katapy z s3 i bez zadnego ap szalu nie robia.


Zdecydowanie u mnie na plus to
- wyverna (ogolem wystawiam w wersji bardzo eko [zwykly warboss ward i martog + duperele] i zostaje jeszcze na duzego szamana orkowego, golego lub z ironcurse/dragonbane gem)
- rydwany
- black orki
- trolle
- antymagia
- 35+ orkow jako trzymacz klockow/deathstarow

Rowniez mam zamiar potestowac squig herdy, sadze, ze min 10 druzyn coby pomidory mialy szanse powalczyc, ale niestety przy 1 na animozji caly plan moze sie sypnac.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Bash em ladz byłby mega czarem, ale.. działa tylko na orków :? Za to fists of gork to teraz bardzo fajny czar.

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

Zapomnialem dodac ze jeszcze powinien dzialac na all friendly units ;]

ODPOWIEDZ