dwarfy na VIII by Bartys

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Re: dwarfy na VIII by Bartys

Post autor: kauczuk »

na jakie to jest punkty?

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

2900
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Matej
Chuck Norris
Posty: 488
Lokalizacja: Bastion / Bazyliszek

Post autor: Matej »

A może jakiś raporcik byś strzelił z tego tura? :)

519 pktów za rangerów jest przerażające, ale podejrzewam, że chłopaki mogą namieszać :)
ten r of courage jest tam taki niezbędny? Podejrzewam, że i tak mają bsbka ze sobą, a zawsze to ze dwóch chłopa może być więcej, albo z tymi 6 punktami wejdzie forging na dziale.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Bartys, no aż tak dalekie nasze koncepcje nie były :)

Ja jednak chciałem w ogóle zrezygnować z Hammerersów (bo jednak wydaje mi się, że zbyt łatwo ich ominąć, a punktów w nich znowu tak wiele nie ma) na rzecz 3x strzelców (Thundzi na zmianę z Kusznikami).
No i do tego jednak Organki i 2xGyrosy (bo jednak steam gun'y wydają się kuszące bardzo).
No i minimalnie w herosach.

Martwi mnie co prawda, że mam tylko 1 oddział do walki, ale muszę to sprawdzić, żeby wiedzieć czy rzeczywiście jest to problem.

Wygląda to tak:


Organ Gun @ 120.0 Pts

Gyrocopter @ 140.0 Pts
Gyrocopter @ 140.0 Pts

6 Miners @ 66.0 Pts
5 Miners @ 55.0 Pts

Cannon @ 105.0 Pts
Engineer

Cannon @ 105.0 Pts
Engineer

Grudge Thrower @ 170.0 Pts
Engineer
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating (x2)

1 Grudge Thrower @ 145.0 Pts
Engineer
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating


13+1 Thunderers @ 221.0 Pts
mu,st, ch(Brace of Pistols)

13+1 Thunderers @ 221.0 Pts
mu,st, ch(Brace of Pistols)

17+1 Quarrellers @ 259.0 Pts
Great Weapon; ch, mu, st

28+1 Rangers @ 519.0 Pts
Great Weapon; Rangers; Throwing Axes; Heavy Armour; Shield; St(Rune of Courage); Mu, Ch

Thane BSB@ 165.0 Pts
Master Rune of Challenge
Rune of Brotherhood
Master Rune of Gromril
Rune of Speed

Runelord @ 469.0 Pts
Anvil of Doom; General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Master Rune of Balance
Rune of Spellbreaking
Spelleater Rune
Rune of Preservation
Rune of Stone
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

ja gram podobna rozpa ale tej nie rozumiem zabardzo

po co avil przy tak malej liczbie do pchania
jak i mali minerzy w takich ilosciach
do tego sa rangerzy ale w ich przypadku to mozna i bez avila bo to dziala
a thundy jak bym robil sobie defensa to bym wolal jak co kuszoli z dwurakami na rzecz walki

o i jeszcze jedno pytanie
po co shield rangerom, i nie wolisz jakos wzmocnic tego bsb?

Awatar użytkownika
Fojtu
Mudżahedin
Posty: 238

Post autor: Fojtu »

po co avil przy tak malej liczbie do pchania
jest do pchania calkiem sporo, a przeciez kowadlo raczej glownie spowalnia a nie pcha

jak i mali minerzy w takich ilosciach
zeby miec pewnosc ze jakis oddzial szybko wyjdzie i zacznie kroic maszyny

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

ok. a co bedzie kroilo reszte? rangerzy jak wejda w jakas horde to utknal i z flanek ich wybija. rozumiem ze dziala i gyrosy tak ?

znaczy bo pytam, bo ja osobiscie, gram z mobilnymi armiami lub masowka i wychodze z zalozenia ze albo sie robi offense albo defense. u ciebie to widze taki srodek. ze tam atak na maszynki, gyrosy, a reszta strzela i czeka na szarze. ale to wtedy to bez sensu ci drodzy rangerzy z jakimis bajerkami, co tak naprawde srednio wychodza. a jak avil dla ciebie jest do spowolniania no to widac ze stawiasz na defense

moze zamiast rang- longi i wtedy wzmocnisz bsb

poza tym niewiem jak wy gracie bo ja na turnieje nie laze, choc gralem ale dla mnie jak mam dzial tyle co ty, a mam, to pierwsze co to rozwalam wrogie. jak na bitwach rzeczpospolitej :)
jak jestem drugi to najpierw sie modle :D
a minerzy nawet fajny pomysl ale wyjda w 2 rundzie, w 3 zaatakuja jesli nie popchniesz, hm do tego czasu zostawiajac dziala to moze juz mnie nie byc
a jak zagrasz z kims bez dzial no to zleje tych minerow bo pewnie co zaatakuja to sami zgina

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Rangerzy mają wyciągnąć z linii wroga jeden oddział.
Najpierw MoChallange, potem stand and shoot toporkami.

Jak ktoś dostanie z 20 toporków z S5 to już trochę łatwiej z nim będzie rozmawiać.
Zawsze to ok. 6 zabitych modeli przed walką (co może dać efekt zmniejszenia ilości szeregów i braku steadfasta).

Z mojej perspektywy to jest trochę dywersyjny patent, bo przeciwnik musi albo podzielić siły, żeby zaatakować Rangerów, albo leci wszystkim na maszyny, ale wtedy wystawia się na atak z tyłu/boku.

Kowadło ma do popychania sporo: Rangerzy, 2xMinerzy.

Koncepcja Bartysa jest o tyle bezpieczniejsza, że ma Hammersów, którzy mogą blokować dostęp do maszyn.
A ci Minerzy są mali, bo jak nie będą mieli w co atakować, to poświęcone na nich punkty duże nie są, więc i zmarnowanie ich nie boli.
Zawsze jednak mogą cisnąć od flanki jakichś łuczników.
Ostatnio zmieniony 9 sie 2010, o 16:36 przez JaceK, łącznie zmieniany 1 raz.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

tak moga ale atakujac cos pewnie sami sie zlamia w takiej liczbie
a dywersja jest dywersja ale nie bedzie dla niej wsparcia a niewiadomo jak wyjdzie to rzucanie na 6 w standzie (jesli sie nic nie zmienilo)
zalezy w co ale jak cos mocnego to dla mnie sie nie oplacaja toporki, a tarcze to juz wogole zbedne. zreszta moga ci zrobic jak mi, stoi horda lucznikow z voleyem i wowczas musisz jakos ich zjesc. niby od tego sa dziala ale u ciebie bez me to od kostek zalezy duzo

ogolnie wiesz wszystko zalezy z czym grasz, jak z czyms mobilnym czy silnie magiczne to mysle ze bedzie ci ciezko

a kowadlo, zobacz, tak czy siak, w 2 rundzie rangerzy juz beda jakos w walce, to ok 500 pkt dla 11 minerow? to wtedy lepiej kusze i jak co popchnac do ratowania tych rangerow

a moze nie ma -1 za zasieg dla throwow jak w 7ed? bo w podreczniku nie ma o tym slowa a wsumie uzywaja w tym akapicie missiles

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

ja popycham bardzo często właśnie hamów z królem. Jacek wcale nie jest łatwo ich ominąć bo skoro longów mam od 1, 2 no czasami (raz mi się chyba tak zdażyło) turze w cc to hamy biegają po 12" a najczęściej idą a potem już szarżują.

gyrosa jestem w stanie przetestować ale jeszcze muszę pomyśleć. W twojej rozpie Jacek imo masz za mało do cc, niby masz dwa gyrosy ale ja się sam zastanawiam czy nie mam za mało do bitki.

Kowadło jest do popychania i tak długo jak co ture ma chociaż jeden unit do pchnięcia (nawet minerów w maszynkę) tak długo jest co pchać. Minerzy w 5tkach czy 6tkach nawet jak nie mają żadnego rozsądnego celu na który mogą się rzucić jak bok fasta czy maszynka do są dobrą, tanią przeszkadzajką i sam fakt że mogą odgiąć jakiś kloc i zginąć to już wystarczy.

A rangerzy zabijają mnóstwo oddziałów a nie jeden ;)

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Rangerow chyba nie mozna pchnac w kombat (nawet z kowadelka) w pierwszej turze, prawda? Wystawienie jako scout sprawia, ze maja zakaz szarzy w pierwszej turze. Dobrze mowie?
Obrazek

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Dobrze mówisz, Bless.
Zasada jest taka: "cannot declare a charge in the first turn".

Co do rozpy...
Król jest spox i Hammerersi są spox (mam modele z Gamezone'a, więc tym lepiej).
Ale uważam, że w dobie hord, Żyrosy są ekstra mocne.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

dobrze. polac mu ! :)

ja sie nie zgadzam z ta rozpiska na przykladzie swojej. masz jeden front a to za malo gdy sie rangerzy zablokuja o inna horde. dostaniesz flankami, przegrasz cc, twoja liczba rangerow jest taka sobie wiec cie zlamia bo bedziesz miec mniej szeregow

no to jak jest z tymi toporkami? jest -1 za zasieg?

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

masz rację bless ale oni po to mają challenge żeby nie musiec szarzowac w pierwszej.
gyros jest oczywiście spoko i powiedziałem że go przetestuje ale jeszcze nie wiem chwilowo jak go zmiescic.

A i proszę komentować moje rozpy a nie Jacka ;)

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

to ja, ze nie widze rozpiski bo na tamtej stronie:
ja:
nie lubie nie miec na lordzie warda, przerzut jest fajny ale jak ktos ma no save to nawet ten pierwszy na 2+ cie nie ratuje, zwazajac ze masz dwuraka
po 2 bsb ma nie byc z hammerkami i lordem? tylko ma byc skautem? no to dalbym mu warda

po 3 wiemy stuborn na hamkach ale masz ich malo wiec beda ginac, a ja lubie miec tam bsb by przerzucac. moze sie uda byc niedaleko bsb ale nigdy nie wiadomo

po 4 zablokuja ci rangerow jakims klocem, i hamki ida na pozarcie

ja mam podoba rozpe, robi furore ale jak jest wiecej wrogow to ciezko

odpowie mi ktos z tymi toporkami?

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

kauczuk pisze:po 4 zablokuja ci rangerow jakims klocem, i hamki ida na pozarcie
Teoria.
Rozpiski na nową edycję nie mają jakichś kolosalnych ilości oddziałów, które tak prosto przepychają Hammerersów.
A Rangerów to jednak wystawiam ja, a nie przeciwnik i wystawię ich tak, żeby nie utknęli.
kauczuk pisze:odpowie mi ktos z tymi toporkami?
No chyba rzeczywiście coś się tu zmieniło.
Toporki nie mają tylko kary za move&fire.

No to raczej bieda :?
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

no wlasnie quick nic im nie daje ze nic.

co do rangerow, ja to wiem z praktyki, gralem z bretka co miala 45 lucznikow w 1 oddziale. wlazlem w nia i niestety sie zablokowalem. rozne rzeczy spowodowaly czemu ale dostalem lance we flanke. rangerzy to nie hamki posypaly sie, niestety :(

ja mam podobna rozpe do twojej i tez mi sie podoba hamkowy oddzial ale wiekszy i dopakowany.
Ostatnio zmieniony 9 sie 2010, o 21:17 przez kauczuk, łącznie zmieniany 1 raz.

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

ja widze rozpe, która mi się jak na razie sprawdza

as na 1+ dla bsb wystarczy.
lord dostał warda bo musi mieć jakąś rekompensatę straty rune of steel.
Bsb musi być z rangersami - inna opcja to marnotrawstwo tego komba
toporki to fajny dodatek ale to nie dla nich bierzesz ten klocek a jak zakładasz że ustawiłbyś go w scoutcie tak żeby dać się zaraz zablokować to sorry ale problem już nie leży w jednostce...

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

jak to zablokowac? rangerzy sa po to by dostali w 1 albo 2 sami zaatakowali
ale sprobuj stac obok np hordy lucznikow ;) i tak naprawde wtedy sztuka jest ich wlasnie nie atakowac, ale jesli musisz np. to dostajesz z flank. i wtedy wlasnie jest potrzebne cos co uwolni ta blokade, np hamki co szybko biegna :) i w dupe to co cie flankuje o ile sie wytrwa :)

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

horda łuczników to nie jest coś co jest w stanie zablokować ten klocek albo zmusić mnie do nie szarżowania, policz sobie jak wyglada ten combat. Umówmy się że ja będę grał po swojemu a ty po swojemu i jak będziemy dostawać w dupe to wtedy będziemy sami swoje rozpy zmieniać, bo widzę że chyba nie dojdziemy do porozumienia w tej sprawie.
Polecam również turnieje bo to na nich widać co się gra a czym się lepiej nie bawić.
pozdrawiam.

ODPOWIEDZ