Buildy, otwarcia i rozkminki
Moderator: Zaklinacz Kostek
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Buildy, otwarcia i rozkminki
Tak mnie ciekawi, jakie buildy i otwarcia Wam się fajnie sprawdzają.
Może stosujecie coś oryginalnego? Albo nietypowe taktyki konkretnymi jednostkami?
Może stosujecie coś oryginalnego? Albo nietypowe taktyki konkretnymi jednostkami?
mi sie najlepiej sprawdza void proxy rush szczegolnie na zerga i protossa
A właśnie dobry temat bo mam do niego pytanie. Rozegrałem sobie ze 40 meczy. Z protem zwyczajnie nie daję rady, jeśli ma lepszy skill. Po pierwsze co ja źle robię - grając terkiem szybki ghost, wcześniej harass reaperami rozwalając mu połowe próbek, i zwiewnie uciekając przed stalkerami. Gdy mam ghosta i kilka maruderów plus góra dwa czołgi pod bazą gość wyjeżdża 2 immortalami i 10 stalkerami. No kur jak? ;/
Proszę o jakąś dobrą kontrę na prota dla terka, bo jak z zergiem i innym terkiem daję sobie spoko radę w srebrnej lidze, o tyle ciągle trafiam teraz na prota i nie mogę awansować
Proszę o jakąś dobrą kontrę na prota dla terka, bo jak z zergiem i innym terkiem daję sobie spoko radę w srebrnej lidze, o tyle ciągle trafiam teraz na prota i nie mogę awansować
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Jeśli naprawdę ma dużo shitu w momencie, kiedy w zasadzie nie powinno go być - może są to halucynacje.
Jeśli nie, to pewnie coś robisz źle, bo ten matchup nie jest IMBA.
Jak po udanym reaper rushu Toss rozwala Cię gospodarczo, obejrzyj replay z włączonym ekranem wydobycia - zobacz, w którym, momencie Twoje wydobycie jest niższe niż prota i dlaczego.
10 stalków i 2 immortale to 2000 kryształu i jakieś 700 gazu, czyli Twoja armia w tym momencie powinna składać się np. z ok. 3 czołgów, 20 marinsów i 3 ghostów przy równym wydobyciu - co zupełnie wystarczy.
Jeśli nie, to pewnie coś robisz źle, bo ten matchup nie jest IMBA.
Jak po udanym reaper rushu Toss rozwala Cię gospodarczo, obejrzyj replay z włączonym ekranem wydobycia - zobacz, w którym, momencie Twoje wydobycie jest niższe niż prota i dlaczego.
10 stalków i 2 immortale to 2000 kryształu i jakieś 700 gazu, czyli Twoja armia w tym momencie powinna składać się np. z ok. 3 czołgów, 20 marinsów i 3 ghostów przy równym wydobyciu - co zupełnie wystarczy.
Najlepiej wrzuć tutaj repa z takiego TvP, wtedy łatwiej doradzić co robisz źle. Chociaż u słabszych graczy jest to w 99% ten sam problem;). Za słabe macro i zbyt duża koncentracja na micro. Najlepszym wyjściem do nauki StarCrafta zawsze była koncentraja na macro i standartowych buildach. Przede wszystkim produkcja SCV bez żadnych przerw i posiadania w kolejce więcej niż 1 scv (warto spojrzeć na swoje repy, jak często przerywasz ich produkcję:P pewnie będziesz zaskoczony jak często). Jak ktoś potrafi utrzymać produkcję SCV, supply, rzucanie mułów i produkcję wojska bez przerw to nawet jak będzie klikał całymi armiami a-move to prawie na pewno dostanie się do diamentowej ligi;).
Warto odwiedzić tę stronę http://www.teamliquid.net to taka międzynarodowa mekka sc:bw i Sc2.
Szczególnie http://tnij.org/terran_strategy i http://tnij.org/complete_terran_overview.
A co do reaper rusha. Nie warto zwykle budować więcej niż 1-2 reapery bo jak toss dotechuje do stalkerów to harras i tak staje się nieopłacalny a narażasz się na ataki bo reapery nie potrafią walczyć z niczym poza probami zealotami;)
I tak jak Barbarossa mówi, bardzo ważne jest oglądanie swoich powtórek i wyciąganie z tego wniosków. Zawsze trzeba się zastanowić dlaczego przegrałeś i co mogłeś zrobić żeby wygrać i potem próbować zastosować te przemyślenia w następnych grac.
Warto odwiedzić tę stronę http://www.teamliquid.net to taka międzynarodowa mekka sc:bw i Sc2.
Szczególnie http://tnij.org/terran_strategy i http://tnij.org/complete_terran_overview.
A co do reaper rusha. Nie warto zwykle budować więcej niż 1-2 reapery bo jak toss dotechuje do stalkerów to harras i tak staje się nieopłacalny a narażasz się na ataki bo reapery nie potrafią walczyć z niczym poza probami zealotami;)
I tak jak Barbarossa mówi, bardzo ważne jest oglądanie swoich powtórek i wyciąganie z tego wniosków. Zawsze trzeba się zastanowić dlaczego przegrałeś i co mogłeś zrobić żeby wygrać i potem próbować zastosować te przemyślenia w następnych grac.
Dzięki chłopaki. Spodziewam się, że problem tkwił w produkcji albo w niskim APM Nie mam małpiej szybkości w wydawaniu rozkazów nawet używając dużo skrótów klawiszowych, ale przynajmniej cieszy mnie, gdy ktoś mi pisze "get the fuck out!!!" gdy mu wjeżdżam reaperkiem i zostaje sprytnie poza zasięgiem pierwszych jego jednostek .
Dzięki za linki, zaraz zacznę studiować
Do tej pory miałem taktykę od 9 budować magazyn, 11 baraki itd. Ale okazało się to za wolno, teraz 8 robie supply'a, 9 baraki, przy 11 juz orbitala posiadam i muly pracują. Myślę, że moim najpoważniejszym problemem jest to, że jak atakuję, to koncentruję uwagę na ataku, a po skończeniu zostaje baza bez produkcji i 1000 minerałków na koncie . Wiem, że to nooberskie, ale po prostu nie umiem się rozdwoić (ofkoz baraki czy faktorki mam pod 0 i 9 i kliknie sie tam czasem tego maruderka czy czolgusia, ale jednak cos zgrzytnie czasem). Sprawdze, czy mam repki, jak mam to wcisne.
Dzięki za linki, zaraz zacznę studiować
Do tej pory miałem taktykę od 9 budować magazyn, 11 baraki itd. Ale okazało się to za wolno, teraz 8 robie supply'a, 9 baraki, przy 11 juz orbitala posiadam i muly pracują. Myślę, że moim najpoważniejszym problemem jest to, że jak atakuję, to koncentruję uwagę na ataku, a po skończeniu zostaje baza bez produkcji i 1000 minerałków na koncie . Wiem, że to nooberskie, ale po prostu nie umiem się rozdwoić (ofkoz baraki czy faktorki mam pod 0 i 9 i kliknie sie tam czasem tego maruderka czy czolgusia, ale jednak cos zgrzytnie czasem). Sprawdze, czy mam repki, jak mam to wcisne.
nie powinniscie sie nastawiac na sztywne buildy bo poza tym że na różne rasy i różne zagrania przeciwnika w 1v1 trzeba inaczej reagować to jeszcze niektóre buildy są biedne na niektóre mapy a świetne na inne . ciekawym rozwiązaniem jest (u protosów) zbudowanie czegoś 'na pokaz' pod scouta wroga a później anulowanie i szybka budowa czegoś zupełnie innego .
Przykładowo widze scouta który do mnie leci , mam w budowie jeden gateway - i buduje szybko na pokaz 2x gaz i forge'a - gdy paresekund pozniej scout lezy martwy anuluje szybko obie gazownie/forge i nasuczam 3x gateway.
potem leci szybki spam zealtow który zalewa przeciwnika (hopefully) ktory spodziewal sie techujacego protka.
akurat ten przyklad dzialalby najlepiej na zergów z racji tego że najłatwiej im wjechac zealotami , zerg zwykle idzie w fast expanda gdy nie czuje szybkiego zagrozenia ze strony protosa .
troche gorzej na protosa gdyż co lepszy gracz protoski wykorzystuje do blokowania zealtow na rampie forcefield sentry.
na terran nie działa
na Terran trzeba zainwestować w robotic bay i przeprowadzać desanty z teleportacją masową pod jego harvesterów. Nie udało mi się opracować 'szybkiej' taktyki na terran i zawsze gra 1v1 kończy się dopiero po :
- wynalezieniu teleportacji
- zbudowaniu 4-5 gatewaysów
- zbudowaniu robotic bay ( transporter i później immortale )
cała sztuczka polega na tym żeby mieć na tyle dobry wywiad żeby widzieć terka kiedy idzie na atak do nas i wtedy przeprowadzić ofensywe na jego harvesterów, bardzo mało terran stawia bunkier albo rozłożonego siege tanka koło bazy (chwała bogu!) więc prawie zawsze wjazd się bardzo spłaca , jeśli wjazd nie wyjdzie to przegrywam sromotnie bo już drugiej szansy nie ma. (zwykle)
jeśli jakiś protek ma lepszą taktyke na terranina to z chęcią ją przekopiuje ; )
( chyba że chodzi o 'taktyke' typu : " naspamuj stalklerów i blinkij mu do bazy" )
Przykładowo widze scouta który do mnie leci , mam w budowie jeden gateway - i buduje szybko na pokaz 2x gaz i forge'a - gdy paresekund pozniej scout lezy martwy anuluje szybko obie gazownie/forge i nasuczam 3x gateway.
potem leci szybki spam zealtow który zalewa przeciwnika (hopefully) ktory spodziewal sie techujacego protka.
akurat ten przyklad dzialalby najlepiej na zergów z racji tego że najłatwiej im wjechac zealotami , zerg zwykle idzie w fast expanda gdy nie czuje szybkiego zagrozenia ze strony protosa .
troche gorzej na protosa gdyż co lepszy gracz protoski wykorzystuje do blokowania zealtow na rampie forcefield sentry.
na terran nie działa
na Terran trzeba zainwestować w robotic bay i przeprowadzać desanty z teleportacją masową pod jego harvesterów. Nie udało mi się opracować 'szybkiej' taktyki na terran i zawsze gra 1v1 kończy się dopiero po :
- wynalezieniu teleportacji
- zbudowaniu 4-5 gatewaysów
- zbudowaniu robotic bay ( transporter i później immortale )
cała sztuczka polega na tym żeby mieć na tyle dobry wywiad żeby widzieć terka kiedy idzie na atak do nas i wtedy przeprowadzić ofensywe na jego harvesterów, bardzo mało terran stawia bunkier albo rozłożonego siege tanka koło bazy (chwała bogu!) więc prawie zawsze wjazd się bardzo spłaca , jeśli wjazd nie wyjdzie to przegrywam sromotnie bo już drugiej szansy nie ma. (zwykle)
jeśli jakiś protek ma lepszą taktyke na terranina to z chęcią ją przekopiuje ; )
( chyba że chodzi o 'taktyke' typu : " naspamuj stalklerów i blinkij mu do bazy" )
T
Po zastosowaniu porad poszło mi znacznie lepiej. Śmiech mnie zebrał bo wczoraj nie umiałem wygrać z terkiem, a dawałem radę protom . Przeszedłem w spam marinów i tanków, później wzmocniony vikingami. Przy małej mapce 1v1 (Wybaczcie, nazw nie kumam jeszcze z pamięci ) gościowi wysłałem 40 marinów 3 tanki i 2 medivaci. Kolo wyszedł mi stalkerami przed bazę (siege tanki huknęły mu w gatewaya w wejsciu) w wąskim gardle nie rozwinal linii stalkerów, wiec moje marynarki łatwo go zmłóciły, skapnął się wycofał i przyszedł colosusami, ale o dziwo tez dalem rade jak sie nie przestraszylem strat 5 marinow w salwie. Ustawiłem w koncu rally pooint w jego bazie i skapitulował. Spam zatem skuteczny jest
@Jasiuu
Na terran jest sporo opcji, np. na wiekszych mapach możesz zrobić szybkie dark templary ale z gdzies głęboko ukrytym budynkiem. Wpuszczajac mu co chwile po 1-2 templarow terran nie da rady wyscanowac wszystkiego. W late gamie colossusy albo high templarzy to must have. Templarzy lepsi bo colossusy za szybko padaja od vikingów. Po kilkuset grach w becie i normalnym sc2 przyznaje że gra jest zbalansowana i w pewnym momencie liczy się juz tylko skill.
Dobra, 2 tygodnie byłem na wakacjach, ide grać, szkoda czasu na postowanie. Gdyby nie alkohol i dziewczyny to nie wiem czy wytrzymałbym bez starcrafta. Chyba już się uzależniłem.
Na terran jest sporo opcji, np. na wiekszych mapach możesz zrobić szybkie dark templary ale z gdzies głęboko ukrytym budynkiem. Wpuszczajac mu co chwile po 1-2 templarow terran nie da rady wyscanowac wszystkiego. W late gamie colossusy albo high templarzy to must have. Templarzy lepsi bo colossusy za szybko padaja od vikingów. Po kilkuset grach w becie i normalnym sc2 przyznaje że gra jest zbalansowana i w pewnym momencie liczy się juz tylko skill.
Dobra, 2 tygodnie byłem na wakacjach, ide grać, szkoda czasu na postowanie. Gdyby nie alkohol i dziewczyny to nie wiem czy wytrzymałbym bez starcrafta. Chyba już się uzależniłem.
Gremlin pisze: 5. Kosmo (99% szans obecności; Przewodnie motto turniejowe: mam chimerę i kranczerów, wyssę życie z wrogów wielu)
- Bestialski_Brokuł
- Oszukista
- Posty: 800
Ja uważam, że nie do konca jest balans. Z mojej perspektywy najlepiej widac to w PvT gdzie terranie mają o wiele łatwiej i bardzo często mogą jak małpy spamowac MMM i wygrac. Już nie wspomnę co się dzieje gdy dorzucą jeszcze ghostów wtedy to już w ogóle jest kaplica. No ale zapewne przed nami jeszcze kilka- kilkanascie patchy więc będzie można przyciąc to i owo
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Gram randomem i so far mam tak:
Zerg:
10 dron robi pool, potem kolejno: overlord, dron, gaz, dron, 3xdron, krolowa, overlord, 3xzergling, gaz i drony do 25-30 (hypnotic mnie nauczyl ;-] )
Prot:
9 dron robi pylon, przyspieszenia na nexus, 6xdron (w trakcie gateway), 3x dron, gateway, pylony, przyspieszenia na gatewaya i push, potem pajaki i kolosy
Terran:
10 scv robi magazyn, potem koszary, przed koncem koszarow gazownia, magazynyx2, drony non stop do 26-30.
Tak naprawde w tej grze trzeba jak najszybciej byc u wroga, walka u siebie jest meczaca ekonomicznie, co i rusz jakis dron siada. Najwolniej imo rozwija sie zerg, a najlepsza masowe mozna zrobic terkiem. Do zabijania nabow najlepsze zealoty i medivaci z marudami, na dluzsze gry chyba mutale rzadza. W tych naprawde dlugich wygrywaja chyba proty, zerg nie ma jakichs kosmicznych jednotek w stylu cruza, thora, kolosa ani lotniskowca.
Zerg:
10 dron robi pool, potem kolejno: overlord, dron, gaz, dron, 3xdron, krolowa, overlord, 3xzergling, gaz i drony do 25-30 (hypnotic mnie nauczyl ;-] )
Prot:
9 dron robi pylon, przyspieszenia na nexus, 6xdron (w trakcie gateway), 3x dron, gateway, pylony, przyspieszenia na gatewaya i push, potem pajaki i kolosy
Terran:
10 scv robi magazyn, potem koszary, przed koncem koszarow gazownia, magazynyx2, drony non stop do 26-30.
Tak naprawde w tej grze trzeba jak najszybciej byc u wroga, walka u siebie jest meczaca ekonomicznie, co i rusz jakis dron siada. Najwolniej imo rozwija sie zerg, a najlepsza masowe mozna zrobic terkiem. Do zabijania nabow najlepsze zealoty i medivaci z marudami, na dluzsze gry chyba mutale rzadza. W tych naprawde dlugich wygrywaja chyba proty, zerg nie ma jakichs kosmicznych jednotek w stylu cruza, thora, kolosa ani lotniskowca.