![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Trole!
Moderator: Kołata
Re: Trole!
ile ran trzeba wbic w 6 troli zeby je spanikowac a ile w 2?
dziekuje.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
A ile więcej korzyści masz z wbicia tych ran w 6 troli? IMO pomysł na 2/3 trole nie jest zły. Fajny dodatek jak stoisz w combacie. Dwa wagony troli gorzej mieścić jak chcesz mieć cos jeszcze mocnego.
Alez proszę (to tak nieco protekcjonalna gierka słowna czyz nie? ^.^)
Alez proszę (to tak nieco protekcjonalna gierka słowna czyz nie? ^.^)
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...
to jak dyskusja nad przewaga sw Bozego narodzenia nad wielkanoca.
zwóc uwage na to co napisalem. podkresle jeszcze raz - 6 troli to bardziej stabilne rozwiazanie.nasza armia jest troszke losowa a dodawnie jej kolejnego ryzyka i kolejne ld testy nawet na 9 moga nie wyjsć ( np moj alter permanentnie oblewa fear).
inna kwestia ze jesli potrafisz poprowadzic tak bitwe ze twoje male trole znajda sie tam gdzie chcesz i w odpowiednim czasie i liczbie to spoko. napewno zdzialają wiele na tej flance , pytanie czy przeciwnik ci na to pozwoli? bo ja grając przeciwko tobie to ostrzal i magie ( oprucz katap i mega czarow) kierowałbym wlasnie w te trole jesli istnialaby realna szansa ze pobiegną przez twoją armie.
jest to moja bardzo ostrożna ocena, caly czas staram sie utrzymac dystans i szacunek wszak te 200 postów różnicy wymownie swiadczą o tym ze jestes o te 200 postow lepszy. ( joke)
co ty tam tymi malymi piszesz? bo nie chce mi sie wysilac. pisz normalnie albo wcale bo takie pierdy to pedalskie jest.
zwóc uwage na to co napisalem. podkresle jeszcze raz - 6 troli to bardziej stabilne rozwiazanie.nasza armia jest troszke losowa a dodawnie jej kolejnego ryzyka i kolejne ld testy nawet na 9 moga nie wyjsć ( np moj alter permanentnie oblewa fear).
inna kwestia ze jesli potrafisz poprowadzic tak bitwe ze twoje male trole znajda sie tam gdzie chcesz i w odpowiednim czasie i liczbie to spoko. napewno zdzialają wiele na tej flance , pytanie czy przeciwnik ci na to pozwoli? bo ja grając przeciwko tobie to ostrzal i magie ( oprucz katap i mega czarow) kierowałbym wlasnie w te trole jesli istnialaby realna szansa ze pobiegną przez twoją armie.
jest to moja bardzo ostrożna ocena, caly czas staram sie utrzymac dystans i szacunek wszak te 200 postów różnicy wymownie swiadczą o tym ze jestes o te 200 postow lepszy. ( joke)
co ty tam tymi malymi piszesz? bo nie chce mi sie wysilac. pisz normalnie albo wcale bo takie pierdy to pedalskie jest.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
ninjaska masz absolutnie rację - nie doczytałem dokładnieninjaska pisze:Oczwiscie to nowy podrecznik, wiec pewny nie jestem, ale na stronie 81, jest napisane, ze Monstrous Infantry moze zadac tyle atakow z drugiego szeregu ile ma, ale maks trzy.Ketman pisze:nie 6 tylko 4 atakininjaska pisze:Oi,
A co byście powiedzieli na taka koncepcje:
6 trolli, tu wiadomo, a do tego 2 trolle, ale ustawionych w kongo. Taki trolli rydwan.
Tanie dodatkowe wystawienie. A takie dwa trolle maja moc. Waski front, 6 atakow, jest niezle.3 z przodu i 1 z tyłu. Ewentualnie 2 x wymiociny.
Natomiast nie jestem pewien dwoch rzygniec. Wg mnie tylko jedno.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Loko i Szemkel - wydaje mi się że ta wasza wymiana zdań zmierza w złym kierunku
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ketman pisze:Najważniejsze że Orkasy są NAJLEPSZE
Najlepsiejsze, Ketman, najlepsiejsze
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mnie tam się wydaje, że albo spory wagonik, albo pojedynczy troll
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).
-
- Wałkarz
- Posty: 88
- Lokalizacja: Dęblin woj. Lubelskie
Ja lubię wystawiać jednego trolla który idzie przy oddziale z bossem i pomaga mu się przebić przez coś cięższego atakując od flanki, mamy wtedy przewagę do wyniku walki, dodatkowe 3 ataki z siłą 5 oraz wymiociny na dużego sejwa które prawie zawsze gwarantują jednego wroga mniej na świecie. Nikt w takiego pana strzelać nie będzie za bardzo bo zawsze są jakieś inne ważniejsze cele. W sumie nie mam innego wyjścia bo trolla mam tylko jednego a w rarach i tak nie mam co zazwyczaj wystawiać oprócz dooma który jest podstawą. Tak było w 7 edycji a w 8 nic jeszcze nie wiadomo.
http://www.demland.info/dem/
Potężna dawka całkiem sporych ilości psów naraz (to wcale nie reklama)
Potężna dawka całkiem sporych ilości psów naraz (to wcale nie reklama)
Od jednego trola bardziej podobają mi się dwa, ponieważ teraz zwiększają się nam oddziały i 3 ataki nie wystarczą żeby coś zmienić. Dla mnie jest to taki śmieć z wieloma zastosowaniami. Może ściągnąc salwę, dołożyć kilka mocnych ataków, zatrzymać, pogonić smieć. Jedyna wada to ograniczony zasięg działania.
Tez mi się ten żarcik podoba. A jeszcze bardziej tekst z grupy "każdy by na to ogień kierował"loko pisze:jest to moja bardzo ostrożna ocena, caly czas staram sie utrzymac dystans i szacunek wszak te 200 postów różnicy wymownie swiadczą o tym ze jestes o te 200 postow lepszy. ( joke)
Wyszukany argument widzę.loko pisze:co ty tam tymi malymi piszesz? bo nie chce mi sie wysilac. pisz normalnie albo wcale bo takie pierdy to pedalskie jest.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...
Oi,
jeszce jedna rzecz doczytalem dotyczaca trolli. Otoz zmienila sie zasada Stupidity, i teraz daje ona odpornosc na psychologie zawsze, a nie tylko przy oblanym tescie!
Wiec taka para trolli moze maszerowac pomiedzy duza ekipa trolli (i tak musza byc w poblizu by sie zmiescic w zasiegu Generala oraz BSB) a savagami.
jeszce jedna rzecz doczytalem dotyczaca trolli. Otoz zmienila sie zasada Stupidity, i teraz daje ona odpornosc na psychologie zawsze, a nie tylko przy oblanym tescie!
Wiec taka para trolli moze maszerowac pomiedzy duza ekipa trolli (i tak musza byc w poblizu by sie zmiescic w zasiegu Generala oraz BSB) a savagami.
trole to mega kokxy przynajmniej w mojej armi zawsze znjduje punkty na nie. najlepiej wystawiam je albo jednego (oststnio ubił 3 rydwany TK, a potem przważył losy combata uszatek z 50 NG) , 2x2trolle często przy maszynkach z tyłu a ostatni wariant to duży kloc 6 w nich bsb z flamingami i huzia na abomke i hydre zwłaszcza jak rzuce duże waaagh
naprawde polecam
naprawde polecam
czy jeśli mam przedmiot, który pozwala mi przerzucać każdego warda to, czy mogę też przerzucać ochronę magiczną?
a taki bsb jak nie zdasz trolami glupoty (wiem ze są 2 próby) to chyba przezstaje bsbkować na ture . hyba:)
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
Niby fajny wał z dwoma trollami gęsiego, ale armatka krasi (niemal zawsze rune of fire jest), lub niewyregenerowana rana od armatki impów i papa. W sumie, nawet jeśli kraś nie będzie chciał marnować bezcennego strzału z armaty, to mogą to pojechać byle balistą. Ale na zmarnowanie strzału coś takiego jest idealne. Poza tym musisz trzymać ich w miarę blisko gienia, przez co masz słabą flankę, bo nie wpakujesz mega regimentu tam, szkoda pkt. lepiej wciasnąć doom'a lub dwa SNOTy, ktrórych na poniżej 3k możemy walnąć 4 w rare. A o tym staniu przy machinach... okay, ale jeśli gienio jest blisko, bo inaczej to one przy tych maszynach się nienastoją, bo przy nieudanej głupocie biegają, nawet nie mogą zaszarżować w ten sposób na nikogo.
Dla mnie jak mają być trolle, to ma ich być dużo, minimum 7, żeby niefortunny jeden nie zabrał mi bonusu za szeregi i tyla. Ja dla przykłądu nigdy nie wkładałem niczego do trolli, nie podobalo mi się to, wolałem zależność od animozji, którą mogłem przerzucić. Teraz niby można głupotę przerzucić, ale trolle nie dają osłony, więc są dobre tylko, jako miłe zwierzątka trzymane przy Warbossie. Są strasznie mocne w tej edycji, jeśli nikt nie ma ognia po drugiej stronie.
(rozpiszę, co mają, żeby nikt nie pytał o nie 5 razy)
Plusy w 8ed.:
- ITP
- regenka
- Fear
- stomp
- dodatkowe 3 ataki zza pleców
- rzyg (można rzygać, jako support attack, bo to jest special rule attack, który nie zwiększa ilości ataków, tylko zamienia te 3 na jeden)
- przerzucamy głupotę przy bsb
- nie ma animozji
minusy:
- głupota (chociaż w pewnym sensie to zaleta, bo daje ITP)
- bardzo boli ognisty atak
- nie dają bohaterom look out'a
- za drogie ulepszenia ewolucyjne
ee.. tyle z wad![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dla mnie jak mają być trolle, to ma ich być dużo, minimum 7, żeby niefortunny jeden nie zabrał mi bonusu za szeregi i tyla. Ja dla przykłądu nigdy nie wkładałem niczego do trolli, nie podobalo mi się to, wolałem zależność od animozji, którą mogłem przerzucić. Teraz niby można głupotę przerzucić, ale trolle nie dają osłony, więc są dobre tylko, jako miłe zwierzątka trzymane przy Warbossie. Są strasznie mocne w tej edycji, jeśli nikt nie ma ognia po drugiej stronie.
(rozpiszę, co mają, żeby nikt nie pytał o nie 5 razy)
Plusy w 8ed.:
- ITP
- regenka
- Fear
- stomp
- dodatkowe 3 ataki zza pleców
- rzyg (można rzygać, jako support attack, bo to jest special rule attack, który nie zwiększa ilości ataków, tylko zamienia te 3 na jeden)
- przerzucamy głupotę przy bsb
- nie ma animozji
minusy:
- głupota (chociaż w pewnym sensie to zaleta, bo daje ITP)
- bardzo boli ognisty atak
- nie dają bohaterom look out'a
- za drogie ulepszenia ewolucyjne
ee.. tyle z wad
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
wystarczy ze zbiora 1 ranke z ognia i do konca fazy nici z regeneracji. to powazny problem.
sztandar z plonacymi atakami to inny.
ale:
trzeba na te jednostke spojrzec perspektywicznie-> 1-2 trolle? po kiego?
8 trolli (2x4) to juz solidna jednostka z wiadrem atakow (24 S5) + stomp.
mozna poprobowac z wariantem wiekszej liczby ale ja juz wiem ze nie bede mial na to punktow.
za to wiem ze prawie zawsze bede mial warbossa z 9ld oraz bsb. to sprawia ze jednostka jest rownie "stabilna" jak cala armia (a nawet lepiej,9 i przerzut lepszy niz 1 animozja). nie panikuje (Kazek nadal jest pasciem). strach.
u zielonych mozna zalac w HtH pestkami. wiaderka atakow z S3 to no problem (duzo-tanio-tesco). jak sie zamierza walnac czyms mocniejszym to zaczynaja sie schodki. oddzial BO to juz koszta 350-400pkt, big uns tez >300.
narazie moje rozpiski dryfuja w kierunku ukierunkowanej kadry dowodczej w otoczeniu pasci (MSU, many shit units) z ew wsparciem jakiejs wisienki (np w/w trolle)
sztandar z plonacymi atakami to inny.
ale:
trzeba na te jednostke spojrzec perspektywicznie-> 1-2 trolle? po kiego?
8 trolli (2x4) to juz solidna jednostka z wiadrem atakow (24 S5) + stomp.
mozna poprobowac z wariantem wiekszej liczby ale ja juz wiem ze nie bede mial na to punktow.
za to wiem ze prawie zawsze bede mial warbossa z 9ld oraz bsb. to sprawia ze jednostka jest rownie "stabilna" jak cala armia (a nawet lepiej,9 i przerzut lepszy niz 1 animozja). nie panikuje (Kazek nadal jest pasciem). strach.
u zielonych mozna zalac w HtH pestkami. wiaderka atakow z S3 to no problem (duzo-tanio-tesco). jak sie zamierza walnac czyms mocniejszym to zaczynaja sie schodki. oddzial BO to juz koszta 350-400pkt, big uns tez >300.
narazie moje rozpiski dryfuja w kierunku ukierunkowanej kadry dowodczej w otoczeniu pasci (MSU, many shit units) z ew wsparciem jakiejs wisienki (np w/w trolle)
co to?quas pisze:Kazek nadal jest pasciem
many szit units czyli gole 20 ng wystawione z przodu i po bokach robiące za slejwów? fast tego nie zje a i nawet lepsza ejdnostka moze utnkąc.
quas czekalem na twoj post bo jest merytoryczny. odzywaj sie czesciej i w zamian za to lizanie po jajkach wrzuc jakąs rozpe np2,5k zeby mnie natchnąc. bo nowe itemy mnie przytłaczają , nie chce mi sie ich ogarniac i rozkminiac co komu i wogole ile HQ powinno byc. z tego cowidze na pewno ten ward na 2+ od ognia ( wreszcie nie bede sie bal leciec we flamery) a dalej to juz lipa. wiem ze chlopaki muszą byc twarde bo zawsze obrywają i jakis magiczny atak ale co dalej?
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
Kazek=Kazimierz=Hermann....generalnie olbrzym.
20 goblinow to chyba z lukiem.
goblin jest po 3pkt,z wlocznia po 4
30 chlopakow to raptem 120pkt. z CG zamkna sie w 150pkt co na standardy tej edycji jest "jak za darmo"
podobnie z boyzami:
tutaj niestety wychodzi przewaga wloczni nad 2x choppas (1pkt x liczba powtorzen
)
boyz-5,wlocznia, 6.
25 to 180pkt, 30 to 210.
a teraz zaczynamy liczbe powtorzen->2x30 goblinow,2x30boyzow. 720pkt w corach. voila.
do tego jakies formy detali np 2x pajonki (70pkt z lukiem inaczej sa bez sensu) 140, 2x21 lucznikow goblinskich (+muzyk, cos kolo 2x67pkt)
special tutaj zaczne od 3xrock lobber (225pkt)
rare-8 trolli (320) + 2x diver (160)
no i teraz trzepiemy kadre dowodcza. warboss z buta. bsb z buta. 4lvl orcas. 2lvl orcasa.
reszta to juz szlify.
900 cory,800kadra,480rare,225 special. pi razy drzwi 2300.
mozna pokminic z jakimis big unsami/BO/rydwanami.
rydwan niby fajny ale te impacty gubia sie w ilosci atakow (tak na oko).
big waaagh jest fajne odkad nie odrywa zalogi od maszyny![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
co do kadry- musze posprawdzac czy ma racje bytu orcas z buta w oddziale NG. jezeli tak to NG z siatkami zrobia u mnie furore.
za to chyba rezygnuje z opcji tarcza- S raczej jest taki jak byl czyli ok 4. niby sam sie bunkruje z drugiej strony wlocznia daje opcje ze przeciwnik sie szybciej skonczy.
20 goblinow to chyba z lukiem.
goblin jest po 3pkt,z wlocznia po 4
30 chlopakow to raptem 120pkt. z CG zamkna sie w 150pkt co na standardy tej edycji jest "jak za darmo"
podobnie z boyzami:
tutaj niestety wychodzi przewaga wloczni nad 2x choppas (1pkt x liczba powtorzen
![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
boyz-5,wlocznia, 6.
25 to 180pkt, 30 to 210.
a teraz zaczynamy liczbe powtorzen->2x30 goblinow,2x30boyzow. 720pkt w corach. voila.
do tego jakies formy detali np 2x pajonki (70pkt z lukiem inaczej sa bez sensu) 140, 2x21 lucznikow goblinskich (+muzyk, cos kolo 2x67pkt)
special tutaj zaczne od 3xrock lobber (225pkt)
rare-8 trolli (320) + 2x diver (160)
no i teraz trzepiemy kadre dowodcza. warboss z buta. bsb z buta. 4lvl orcas. 2lvl orcasa.
reszta to juz szlify.
900 cory,800kadra,480rare,225 special. pi razy drzwi 2300.
mozna pokminic z jakimis big unsami/BO/rydwanami.
rydwan niby fajny ale te impacty gubia sie w ilosci atakow (tak na oko).
big waaagh jest fajne odkad nie odrywa zalogi od maszyny
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
co do kadry- musze posprawdzac czy ma racje bytu orcas z buta w oddziale NG. jezeli tak to NG z siatkami zrobia u mnie furore.
za to chyba rezygnuje z opcji tarcza- S raczej jest taki jak byl czyli ok 4. niby sam sie bunkruje z drugiej strony wlocznia daje opcje ze przeciwnik sie szybciej skonczy.
czym rozjebac czolg? katapa i liczyc na 6? (8 sily?) czy ubierac warbosa z 1 bronia za 100 pkt Oo?bedzie mientki jak kaczuszka moze siaty mu pomogą tak jak wspomniales. a na nieco wieksze pkt beda 2 czolgi:/
ja myślalem o małym ła.. takie 6 to 1 rzucone na oddzial wroga z bosem nagle obcina mu kb i generalnie daje rade. szkoda ze miscastow nie robi.. z kolei orkowy mag ma t5 .
morks want you tez niby na czołg.
w co ubrani?
ja myślalem o małym ła.. takie 6 to 1 rzucone na oddzial wroga z bosem nagle obcina mu kb i generalnie daje rade. szkoda ze miscastow nie robi.. z kolei orkowy mag ma t5 .
morks want you tez niby na czołg.
w co ubrani?
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
masz niewiele mozliwosci rozwalenia czolgu. chukka z 5+/4+ a potem 6?
przy 10T trzeba sciagnac save jak najbardziej save i rzezbic masa atakow (przeciwnik ma takie same wykulania 1 jak my 6
)
klopa jest ok bo zadaje d6W. mozna probowac porzezbic szambonurkiem.
ubior to rzecz wtorna. kwestia potrzeb.
mozna sie pobawic z 4lvl orcasem i 2x2lvl goblinow.
przy 10T trzeba sciagnac save jak najbardziej save i rzezbic masa atakow (przeciwnik ma takie same wykulania 1 jak my 6
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
klopa jest ok bo zadaje d6W. mozna probowac porzezbic szambonurkiem.
ubior to rzecz wtorna. kwestia potrzeb.
mozna sie pobawic z 4lvl orcasem i 2x2lvl goblinow.
Klopa ma 9 siły, wiec rani czołg na 5+. A to juz jest nawet ok. Wystarczy miec ze 3 klopy w armii i czołg nie moze sie czuć bezpiecznie. Ostatnio jak grałem z Imperium to trzecie trafienie zraniło, 5 ran i mialem czolg z głowy. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co najmniej jednego szamana za duzo. Ja gram na jednym - lordzie, i wydaje mi sie, ze to jest optymalne wykorzystanie magii.quas pisze:
ubior to rzecz wtorna. kwestia potrzeb.
mozna sie pobawic z 4lvl orcasem i 2x2lvl goblinow.
Oi,quas pisze: trzeba na te jednostke spojrzec perspektywicznie-> 1-2 trolle? po kiego?
2 trolle sa w cenie fasta. Mniej wiecej tak samo zwrotne i tak samo szybkie, natomiast zdecydowanie bardziej wytrzymale i i silniejsze w zwarciu.
Zmieniely sie zasady walki z Machinami i teraz lekka kawaleria ma na prawde ciezko by wygrac. 2 trolle z kolei powinny sie przegrzyc przez maszyne. A fajne jest to, ze teraz mozna wziac i 2 trolle i 6 trolli i 2 doom divery.
Co do czolgu, to nic sie nie zmienilo. Dale klopy sa w miare skuteczne. No i teraz Gaze of Gork nagle stalo sie (relatywnie) grozne!