To ze mna i z chlopakami w klubie jest cos nie tak bo jakos nigdy nie bylo z tym przypalow co mozna a co nie. Jak chcesz to mozesz sobie przypisywac typy do tych czarow ale po co skoro wystarczy przeczytac opis a nie tylko 2d6 hitow z S 2d6 i juz wszystko powinno byc jasne kiedy i na co mozesz rzucicżyraFFa pisze:no, jak gram z kumplem to co chwilę są takie sytuacje, że nie wiadomo jak skatalogować te czary i czy można rzucić.
Pytania wszelakie ... ;)
Moderator: JarekK
Re: Pytania wszelakie ... ;)
wystarczy przeczytac podrecznik, szczegolnie kawalek gdzie opisane masz w co mozesz rzucic czar?solider4 pisze:Więc może właśnie dlatego warto określić pod co można podciągnąć nasze czary, aby było wszystko jasne.jurak pisze:dobra tylko "ktos" przeczyta ze 2 z nugrla to augument i bedzie rzucal jak augu (bo na bp tak napisali), podobnie z leperem, a to tak nie dziala.solider4 pisze:Aby nabić posta.
dotego dodajesz sobie ograniczenia z Abeka i masz wszystko jasne.
nie maccie takimi porownaniami
jak juz chcecie sie bawic to zrobcie tabelke jak na kocu podrecnikia co kiedy mozna wrzucic, ale nie robcie sieki pt hex/augu bo to zmienia dzialanie czaru.
z cyklu ogarniam zasady....
co oznacza wartość czaru w AB? Nie, nie mam jeszcze RB, a w swoim AB nie znalazłam info ;]
Mam czary Nurgla np na k6 wyrzucam 1 i mamy wspaniałe owrzodzenie, które ma wartość rzutu 5+ - co to znaczy?
co oznacza wartość czaru w AB? Nie, nie mam jeszcze RB, a w swoim AB nie znalazłam info ;]
Mam czary Nurgla np na k6 wyrzucam 1 i mamy wspaniałe owrzodzenie, które ma wartość rzutu 5+ - co to znaczy?
"Nie ma ucieczki przed Chaosem. On naznacza nas wszystkich"
Te cyferki przy czarze (1-6) to numer czaru, posiadając np maga 2 poziomowego losujesz dla niego czary. Jeden czar na każdy poziom. A więc np mając czarodzieja 2 poziomu z piętnem Nurgla losujesz (rzucając kostką k6) 2 czary, dajmy na to, że wyrzucasz 2 i 4. Daje Ci to odpowiednio czary: Cielesna obfitość (nr 2) i Mdłe trzęsawisko (nr 4). Przy czym jeden z wylosowanych czarów możesz zawsze zamienić na czar nr 1. Czary nie mogę się powtarzać. Jeśli wylosowałaś np 2 "trójki" to zawsze możesz jedną z nich zamienić na inny czar (o ile się nie mylę - w nowym RB chyba tak właśnie jest). A ta liczba obok (np 5+) to tzw. casting value - chcąć rzucić czar w czasie gry musisz wyrzucić właśnie taką ilość oczek. Masz do dyspozycji maks. 6 kostek a do wyniku już wyrzuconego dodajesz poziom maga. czyli jeśli np 2 levelowy mag Tzeentcha chce rzucić Zdradę Tzeentcha musi wyrzucić min 9 oczek, rzucam dwiema kostkami, wychodzi 5 i 1, co daje 6, ale dodajesz poziom maga (2) i dodatkowo jeden punkt za piętno Tzeentcha czyli: 5 + 1 (wynik rzutu) + 2 (poziom maga) +1 (piętno Tzeentcha) = 9. Udało Ci się osiągnąć casting value a więc czar został udanie rzucony i miejmy nadzieję, że przeciwnikowi nie uda się go rozproszyć
EDIT:
w polskim AB jest błąd -> niepiętnowani czarodzieje nie mogą używać domeny Cienia
EDIT:
w polskim AB jest błąd -> niepiętnowani czarodzieje nie mogą używać domeny Cienia
mam pytanko odnosnie chosenow i warshrine'ow.
choseni przed walka rzucaja na 'oko bogow', nie moga miec 2 i 7 i do wyniku moga dodac badz odjac 1 (zdaje sie, ze z jakiegosnprzedmiotu). powiedzmy, ze wyrzuca sie 3, odejmujemy 1 i mamy 2 ktorego nie moga miec. w tym momencie rzucaja jeszcze raz, powtarzamy to dopoki nie bedziemy mieli jakiegos sensownego wyniku.
a teraz dochodza warshriny.
czy przy blesingach ze shrinow na chosenow tez rzucamy bez konca? jesli bedziemy mieli 2, 7 lub ten wczesniejszy blessing?
czyli jak wyrzucimy znowu 3 to odejmujemy jeden (ten sam przedmiot czy co to jest ) a dwojki nie mogly miec wiec przerzut. kolejny rzut i wypadl ten sam blessing co z rzutu przedwalka wiec kolejny przerzut?
choseni przed walka rzucaja na 'oko bogow', nie moga miec 2 i 7 i do wyniku moga dodac badz odjac 1 (zdaje sie, ze z jakiegosnprzedmiotu). powiedzmy, ze wyrzuca sie 3, odejmujemy 1 i mamy 2 ktorego nie moga miec. w tym momencie rzucaja jeszcze raz, powtarzamy to dopoki nie bedziemy mieli jakiegos sensownego wyniku.
a teraz dochodza warshriny.
czy przy blesingach ze shrinow na chosenow tez rzucamy bez konca? jesli bedziemy mieli 2, 7 lub ten wczesniejszy blessing?
czyli jak wyrzucimy znowu 3 to odejmujemy jeden (ten sam przedmiot czy co to jest ) a dwojki nie mogly miec wiec przerzut. kolejny rzut i wypadl ten sam blessing co z rzutu przedwalka wiec kolejny przerzut?
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Prawie - zasada ignorowania "2 i 7" z tabelki działa tylko na rzut z ich zasady specjalnej, nie na buff z ołtarza. Reszta się zgadza.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2010, o 19:06 przez Infernal Puppet, łącznie zmieniany 1 raz.
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Koniec jest ale zazwyczaj dostajemy te blessy ktore chcemy. Mozesz spokojnie bawic sie w takie zmienianie.Morsereg pisze:zy przy blesingach ze shrinow na chosenow tez rzucamy bez konca?
PS. Chooseni teczy przy 2 oltarzach sa najbardziej oplacalni
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
pytania:
1.czy mogę najpierw castować czary mojego maga, a później skorzystać z Third Eye of Tzeenth?
1.czy wystarczy, że modele będą widziały sam banner Doom totem, czy muszą widzieć bearera, żeby mieć -1 Ld?
1.czy mogę najpierw castować czary mojego maga, a później skorzystać z Third Eye of Tzeenth?
1.czy wystarczy, że modele będą widziały sam banner Doom totem, czy muszą widzieć bearera, żeby mieć -1 Ld?
Nie, jak uzywasz danym magiem oczka to swoich czarow nie porzucasz.gerald_tarrant pisze:1.czy mogę najpierw castować czary mojego maga, a później skorzystać z Third Eye of Tzeenth?
Mysle ze sam banner wystarczy jesli grasz na tlos a nie vlos.gerald_tarrant pisze:1.czy wystarczy, że modele będą widziały sam banner Doom totem, czy muszą widzieć bearera, żeby mieć -1 Ld?
Czołem, mam kilka pytań, przed dzisiejszą bitwą. Nie przejrzałem całego tematu a czasu mało dlatego z góry dzięki za wyrozumiałość.
1.Czar z Lifea :The Dwellers Below, czy można przed nim uchronić maruderów zakładając im dwuraki (padają jak muchy a Tzenth też im nie pomoże)? Nie zauważyłem, żeby w opisie pisało, że test siły ma być robiony na niemodyfikowanym S.
2.Jak w 8semj edycji strzela hellena, bo jeszcze jej nie używałem (na ołtarzach jechałem -dość się sprawdzają) a errate gdzieś mi wessało w otchłań. Chodzi mi czy placek jest duży czy mały, z jaką S sadzi i czy jest zadaje K-ileś tam obrażeń za ranę.
1.Czar z Lifea :The Dwellers Below, czy można przed nim uchronić maruderów zakładając im dwuraki (padają jak muchy a Tzenth też im nie pomoże)? Nie zauważyłem, żeby w opisie pisało, że test siły ma być robiony na niemodyfikowanym S.
2.Jak w 8semj edycji strzela hellena, bo jeszcze jej nie używałem (na ołtarzach jechałem -dość się sprawdzają) a errate gdzieś mi wessało w otchłań. Chodzi mi czy placek jest duży czy mały, z jaką S sadzi i czy jest zadaje K-ileś tam obrażeń za ranę.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
6 z EoTG pozwala powiększyć o 1 save, aż do 0+
czy jest to legalne w tej ed?
w RB jest napisane, że max save to 1+, ale AB>RB
można mieć jednak 0+ save?
czy jest to legalne w tej ed?
w RB jest napisane, że max save to 1+, ale AB>RB
można mieć jednak 0+ save?
gerald_tarrant pisze:6 z EoTG pozwala powiększyć o 1 save, aż do 0+
czy jest to legalne w tej ed?
w RB jest napisane, że max save to 1+, ale AB>RB
można mieć jednak 0+ save?
Page 43 – Saving Throws
Change the third paragraph to “Note that a save of any kind
can never be better than 1+. This does not prevent a model
having items or special rules that would take the save even
lower, it simply caps the saving throw at 1+. Also, remember
that a roll of 1 is always a failure.”
- Khuman
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7116
- Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>
też się nad tym zastanawiałem i sam nie wiem.. jak do jaggów jestem pewien że ma look outa w kawalerii to co do tego SV.. nie jestem pewien
bo z jednej strony AB nad RB... a z drugiej jest prosty przepis że nie może być nawet że z special rusów i itemów nie da rady nic zrobić
AB nad RB jest bardziej przebijane ( przynajmniej w 40K ) więc SV powinien zejść do 0
bo z jednej strony AB nad RB... a z drugiej jest prosty przepis że nie może być nawet że z special rusów i itemów nie da rady nic zrobić
AB nad RB jest bardziej przebijane ( przynajmniej w 40K ) więc SV powinien zejść do 0
co tu sie zastanawiac, mozesz miec z eotg max 0+ a rb precyzuje ze masz cap do 1+ nawet jak zjedziesz ponizej z rulsow i innych pasci.Khumanor pisze:też się nad tym zastanawiałem i sam nie wiem.. jak do jaggów jestem pewien że ma look outa w kawalerii to co do tego SV.. nie jestem pewien
bo z jednej strony AB nad RB... a z drugiej jest prosty przepis że nie może być nawet że z special rusów i itemów nie da rady nic zrobić
AB nad RB jest bardziej przebijane ( przynajmniej w 40K ) więc SV powinien zejść do 0
to juz jest raczej jasne (mam nadzieje ze nic nie przeoczylem i nie przekombinowalem )