DE Jankiela (VIII edycja)

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Re: DE Jankiela (VIII edycja)

Post autor: hypnotic »

Jankiel nie bierze death'a, a dwie duże czarki mogą zużywać naprawdę dużo PD.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Warto płacić 300+ pkt za 4 dodatkowe czary?
Dodatkowy arcane, inny lore i potencjalne miejsce na 5 null talismanów. Po prostu większa wszechstronność - opieram się na fire, ale w razie potrzeby mogę obniżyć komuś statsy czy rzucić okkham mindrazor, jak będę walczył z czołgiem. Niestety dopiero po DMP będę mógł na poważnie to potestować - po prostu wpadł mi do głowy taki pomysł (bo zmęczyło mnie pie.... wszystkich "ekspertów" o wygrywaniu bitew za pomocą dwellers below czy purple sun), nawet zadziałał, więc go opublikowałem.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Null talismany to jakaś opcja faktycznie, tyle że dość droga i blokuje niestety inne arcane itemy a te mamy fajne. Też nie jestem zwolennikiem słoneczka, bardziej minie kusi to sygnaturowe dodawanie kości z death podoba, ale narazie shadow u mnie się sprawdza. Nie jest tak spektakularny ale świetnie współgra z lklockami piechoty.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

tyle że dość droga i blokuje niestety inne arcane itemy
To jest talisman, a nie arcane, więc się mieści z daggerem czy scrollem
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Zagrałem sobie wczoraj z WE następującą rozpą

Smok, 1+ AS, crimson death, 4+ ward
Pegaz pendant, som
pegaz, reroll AS
Sorc, metal, scroll
3x20 kusz
2xchariot
2 RBT
2 hydry

Charioty mają tą zaletę, że potencjalnie mogą wyskoczyć na 19", co stanowi bardzo fajny bonus - kilka razy szarżowałem na daleki zasięg i ze dwa razy udało się dojechac na te 18". Do tego są tanie i twarde. Hydra jest przegięta w ch..., więc nawet nie ma co pisać. Smok, ku mojemu zaskoczeniu, ledwo co sobie dawał radę z wardancerami i driadami, bo co chwile szedł do jakiegoś challenge i nawet nie miał kiedy thunderstompa użyć - lordem wbijam 1-2 rany, reszta się marnuje i muszę zdawać breaki. Pegazy super - dwa będę brał praktycznie zawsze. Sorcka ze scrollem bardzo fajna - sygnaturka z metalu na wszystkich kościch będzie ładnie rozwiązywała problem steamtanków czy drzewców.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Jankiel pisze:Smok, ku mojemu zaskoczeniu, ledwo co sobie dawał radę z wardancerami i driadami, bo co chwile szedł do jakiegoś challenge i nawet nie miał kiedy thunderstompa użyć
Dlatego bardzo fajny jest itemek który zmusza przeciwnika do przerzutu udanego warda.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
kamelot
Kradziej
Posty: 941

Post autor: kamelot »

Dlaczego na pegaza z pendantem dajesz Sword of Might zamiast Soulrendera? Mimo, że zawsze bijesz ostatni to z 3+ AS i pendantem zbyt dużo rzeczy cię nie zabiję zanim oddasz, a imo S6 i AP robi o wiele więcej niż S5 i o 1 lepszy AS.
Poza tym spoko chociaż mimo wszystko rozbiłbym chociaz jeden oddział kusz na 2x10, ale to takie moje zboczenie, ze zawsze wole mieć więcej mniejszych oddziałów kuszników. Chyba, że wszystkie trzy oddziały mają sztandar. Wtedy spoko, niech będzie 3x20. :wink:
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Na pewno mają. Inaczej byłoby ciężko w B&G.

Jak sam zauważyłeś, smok się nie sprawdza. Trzeba go zawsze wspomagać którymś kolesiem na pegazie, albo fastem z czempionem. Tak więc, może jednak wrócisz do tej rozpiski na magii którą grałeś ze mną u Koconia? :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Do sprawdzenia. Na razie na pewno krzepiace jest to, ze piechota ma znikoma szanse, by złamac mnie CR
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

Jankielu nie uważasz, że soulrender jest lepszym rozwiązaniem niż CD? dzieki bicu ostatni w jakimś głupim chalangu smok zawsze zrobi z championem maxa (w razie czego breathem w sensie) a lord może go zabić dwie ranami i bedzie głupio przegrać CR z łucznikami
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Akurat lord dzięki przerzutom wbija mu podobną ilość ran, jak smok (lord 3, smok 2,7)
Bo rozumiem, że jak smok zabije czempiona, to jeździec juz nie atakuje?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

i nie stompuje :/
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Pegaziści są zajebistą opcją. W DE fajnie wypadają ze względu na możliwość złożenia 2+ sejwa bez konieczności angażowania magic itemów. Jankiel, a myślałeś o soliście z crown of command, dragonhelm i luckstonem? No i oczywiście z jednego z panów zrobiłbym BsBka.
Pegaz pendant, som
Ten by się do tego celu idealnie nadawał.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ten by się do tego celu idealnie nadawał.
Ten właśnie jst bsb. Nie wpisałem tego po prostu - imo bsb jest obowiązkowy z racji bonusów, jakie daje w tej edycji. A stubborniarza nie potrzebuję - większość elit ma teraz dwie ranki, zniknął bonus za outnumber więc nie ma takich problemów z wystaniem. A wolę dwóch kolesi kasujących bez problemu cały park maszynowy.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

No to niech ten drugi pegazista ma już 1+ z rerolem. Dragonhelm jak rozumiem siedzi na lordzie więc może dać enchanted schield?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14645
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Ja bym zlozyl to tak:
lord na smoku: destiny, hotek, crimson death
pegaz bsb: soulrender, pok
pegaz: som, dragonhelm, dawnstone
suka 2lvl: ds

W ogole Jankiel musze powiedziec, ze masz jedna z najfajniejszych rozp DE jakie sa na tym forum. Co prawda zdjalbym bolce i jeden klocek kusz na korzysc 2xshadesow i 2x5 dr z kuszami, ale cala reszta rozpy jest flawless.

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Jankiel pisze:Zagrałem sobie wczoraj z WE następującą rozpą

pegaz, reroll AS
Jankiel pisze:
Ten by się do tego celu idealnie nadawał.
A wolę dwóch kolesi kasujących bez problemu cały park maszynowy.
Ten 2-gi pegazista ma Cloak'a?

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

swieta_barbara pisze:Ja bym zlozyl to tak:
suka 2lvl: ds
zbędny zabieracz pkt
Sorcka DE daje rade znajac 1 czar - imo fireball jest najbardziej uniwersalny

co do pomysłu na smoka - najbardziej uniwersalny

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Więc tak,

To była rozpa na WE, gdzie połowienie siły od strzelania nic nie daje, a hoteka też nie potrzebowałem.

Normalnie lord ma to, co napisał Barbara zresztą sam to wrzuciłem kilka stron temu - sam się tak składa) - ward i hoteka, z tym, że wolę whip of agony jeden atak więcej, a jeszcze mogę tarczy używać, co ma spore znaczenie, bo kolo specjalnie twardy nie jest.
Jeden pegaz ma som i pendanta (mniejszy power, ale to bsb wiec priorytetem jest, by nie zginał zbyt szybko), drugi cloak of hag graef i przerzut save'a. Caddy koniecznie z metalem i wardem na 4+ na pierwszą ranę - sygnaturka z metalu jest dobra, szczególnie na wszystkich kosciach. I tak wszystko jest jeszcze do sprawdzenia - nie mam teraz czasu grać, a nie wiem, czy właśnie shades lub DR nie byliby lepsi od RBT. Dodatkowo będę musiał spróbować wystawić 30-40 warriorów do ściągania stedafasta elitom, bo jak wpadałem w jakiś kloc za 500 pts to często się okazywało, że walkę wygrywam bez problemów, ale nie zdążę tego zabić (ewentualnie mi monster padnie w drugiej rundzie, bo kloc dostał okkham mindrazor). A 7 szeregów z warriorów mogłoby pomóc szybciej rozwiązać sprawę.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

A rozmyślałeś może nad dużą suką na smoku?

Problemem jest chyba tylko to, że wymaga ona pendanta, przez co jest problem z jednym pegazistą.

ODPOWIEDZ