Orki i Gobliny na Wileki Dracon

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Niewiadom
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 163
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Biała Podlaska/ Międzyrzecz

Orki i Gobliny na Wileki Dracon

Post autor: Niewiadom »

Witam !
Mama zamiar zagrac czyms takim na Wielkim Draconie, jak Wam sie widzi taka armia i czy ma jakies szanse bytu na tego tupu turnieju??
Wszelkie uwagi mile widziane...

Black Orc Warboss 451
uglag's akk'rit axe +1S w pierwszej RW i przezutki
enchated shield
warboss um's best big basha at 5+ward
bigged's ed kikkin boots +1A
ciezka zbroja
wywerna

Goblin Shaman 2p. 175
dispell scroll
rydwan

Goblin Shaman 2p. 175
dispell scroll
rydwan

Goblin Shaman 2p. 115
dispel scroll

1x5 Spider Riders 76
short bow,muzyk

3x5 Goblin Wolf Boy'z 3x71
short bow,muzyk

28xNocne Gobliny 189
FCG,netters
2xfanatyk

29xNocne Gobliny 217
FCG,netters
3xfanatyk

2xRock Lobber 2x70

6xSavege Boar Big 'Uns 261
FCG,spear, shield,big uns,banner of buthery

2xGoblin Spear Chukka 2x35

2xGoblin Doom Diver 2x80
Ostatnio zmieniony 31 maja 2007, o 08:27 przez Niewiadom, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Rozpiska spoko, ale czemu aż 20tu Dzikich Chłopaków - myślę, że za ich koszt możnaby coś tam innego wykminić. Rozumiem, że Dzikusy mają jakiegoś maga/magów wozić, ale ta animozja :)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

brakuje itti ringa...bardzo go brakuje

20 savage-wbrew pozorom slaba inwestycja
na wozenie shamanow sa wrecz katastrofalni-lepiej wymienic na 25orcasow z FCG i zostaja jeszcze pkty

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

No Itty Ring na miejscu by był. Można też pomyśleć o piszczałkach :)

Awatar użytkownika
Niewiadom
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 163
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Biała Podlaska/ Międzyrzecz

Post autor: Niewiadom »

hmm... itty ringi powiadacie? no musze powiedziec ze jak ich ostatnio uzywalem to zabily mi maga wiec sie do nich troche zniechecilem
a co do dzikusow to wlasnie nie mam pomyslu co by tu moglo dzialac tak zeby chronilo magow, moglo wspomoc w walce kiedy przeciwnik by doszel do moich oddzialow, a zwykle chlopkaki moga spanikowac latwo w czsie gdy moj general bedzie gdzies zdala od nich, dlatego przyszli mi na mysl dzikusy ale jak mowicie ze nie jest to najlepszy pomysl to moze wlasnie zwykle orkasy tylko mnie ich ld martwi...

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

No to i ja parę słów komentarza :)

Wszystkich magów zamieniłbym na goblińskich. Dałbym im 4 scrolle, pipesy i grzyba. Orkowi szamani są drożsi, a mają gorsze czary.

4 fasty to wg mnie przesada. 3 spokojnie wystarczą.

Nocnikom warto dać sieci - wtedy robią się mocnym oddziałem do walki. Akurat za tego fasta punktów styknie.

20 savage boyz lepiej zamienić na 12 savage big uns z włóczniami i muzykiem. Oddział dużo lepszy, a o 50 pts tańszy - te 50 pts akurat styknie na dodatkowe przedmioty dla magów.

Kawalerii dałbym banner d6 do szarży. War banner im w moim odczuciu za wiele nie daje.

Reszta OK.

Jeśli chodzi o magów, to na Twoim miejscu trzymałbym ich w maszynach (o ile mieliby zasięgi), a gdyby zaczynało się robić gorąco to chyba jedynym wyjściem jest porozdzielać ich po klocach. Ale to już zależy od przeciwników, sytuacji itd. Czasem można ich po prostu w środek lasu władować, albo latać nimi luzem między oddziałami.

Pozdr!

Awatar użytkownika
Niewiadom
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 163
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Biała Podlaska/ Międzyrzecz

Post autor: Niewiadom »

zmmienilem troche rozpe : zmienilem dzikusow na 24 orkasow dodalem fanla i 2 gobasy
hmm a co do zmiany magow na goblinskich to fakt gobosy maja lepsze czary tylko ze wiekszosc to zasiegowki a ja nie mam zamiaru podchodzic do przeciwnikia (chyba ze beda to krasnale ale tu tez nie zawsze :]) co do scrolli z 3-ma magami 3 scrolle w zupelnosci wystarczaja takie jest przynajmniej moje zdanie, a co do sieci to fakt staja sie mocne (jak na gobliny oczywiscie :P ) ale na tak duzy stol 4 fasty mysle ze nie ejst wcale przesada...
narazie przetestuje ta rozpiske , a jak bedzie kaszanka to sprobujemy na bardziej ugobliniony sposob :] i wtedy sie okaze
wielkie dzieki za komentarze, i prosze o wiecej wszelkie sugestie mile widziane
pozdrawim i jeszcze raz dzieki :D

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Ewntulanie savagom na swinkach dalbym baner of butchery,

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

ten atak niewiele zmienia
maja dojechac...i albo sie przebijaja atakami albo polegna bez glorii chwaly

lepiej miec szamana z czarami zasiegowymi niz miec teoretykow magii
a 24/18" to realna odleglosc od wrogow
big waaagh ma albo slabszy czar albo wysoki casting...ewentualnie dosc nietypowe zastosowanie;jezeli przymierzasz sie do rzucania D6S4 to olej wogole magow :roll:

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Właśnie. Nocniki mają wypas czary. Trzeba naprawdę mieć pecha, by plewnie polosować (ostatnia bitwa w jakiej miałem mega plew, to było gdy polosowałem 1,6 na małych magach na WE bez drzew. to było w zeszłym roku). Generalnie wystarczy, żeby mały mag miał choć jeden bardzo mocny czar (stopa, popychaczka, 2d6s4) i już miażdży. Mając cały zestaw takich panów można zrobić niezłą rozpierduchę. Tylko warto zaopatrzyć się w grzyby, aby mieć pewność, że czar wejdzie (no chyba że miscast :P ). Przeciętnie gdy szaman ma 2 grzybki, to powinien 6 razy skutecznie rzucić mocny czar. 3 magów daje nam 18 mocnych czarów :twisted: Tylko trzeba mieć odrobinę farta w kościach ;) Ale do tego każdy gracz O&G jest raczej przyzwyczajony :)

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

nie atak tylko 6 , i jest to zdecydowanie lepsze rozwiazanie niz warbanner.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

szczegolnie gdy cos - np mantikora - zaszarzuje w Ciebie, a Ty nie mozesz zrobic flee. Te 4 ataki z S3 uratuja Cie napewno, podczas gry przy przewadze; sztandarze i war bannerze (idac do challenga) mamy wieksza szanse ustania

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

myslalem ze savage na dzikach sluza do szarzowania , a nie do przyjmowania szarz

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Naprawde? Mensa czeka na Ciebie Charki.


Ale w szarzy dodatkowe 6 atakow z S4 to (w walce z orkami/krasnalami/czyms podobnym) to 1 rana. War banner - tez +1do CC. a jest uniwersalniejszy..

Ja w ogole dzikusom nie daje zadnego sztandaru - bo cokolwiek co lata wpada w nich prawie jak chce, i zjada rownie latwo.

Awatar użytkownika
Niewiadom
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 163
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Biała Podlaska/ Międzyrzecz

Post autor: Niewiadom »

ale panowie dzikusy te moje przyajmniej ktore tu mam na rozpisce sa big un's (niewiem czy ktos to zauwazyl) takze to nie sa ataki z S4 tylko S5 czyli przy szarzy takiich 6 panow wyplacamy 13A z S5 od jezdzcow + 6 atakow S5 od dzikow co daje nam 19 A z S5 a jak damy im jeszcze banner of buchery to mamy 25A z S5 to mysle ze nie jest tk zle...
z kolei co do magow to mysle ze grzybki sa bardzo ryzykowne (fakt kto nie ryzykuje nie wygrywa ), a co do samych goblinkow to moze i racja ze sa lepsi...
a co do zaatakowania przez manticore o hmmm... myslisz naprawde ze przy tej ilosci ciezkiego ostrzalu te potworek dojdzie?
aha i jeszcze pozostaje kwestia jak grac tymi maliczkimi goblinskimi maguskami no bo defakto jezeli maja zasiegowki to musza widziec swoje cele, co oznacza ze niezadko musza sie odslaniac a jak przeciwnik ma jakis ostrzal jak np. mroczne elfy to jest nie za ciekawie... fakt sa laski ale nie zawsze na mojej polowce...

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Niewiadom pisze:ale panowie dzikusy te moje przyajmniej ktore tu mam na rozpisce sa big un's (niewiem czy ktos to zauwazyl) takze to nie sa ataki z S4 tylko S5 czyli przy szarzy takiich 6 panow wyplacamy 13A z S5 od jezdzcow + 6 atakow S5 od dzikow co daje nam 19 A z S5 a jak damy im jeszcze banner of buchery to mamy 25A z S5 to mysle ze nie jest tk zle...
z kolei co do magow to mysle ze grzybki sa bardzo ryzykowne (fakt kto nie ryzykuje nie wygrywa ), a co do samych goblinkow to moze i racja ze sa lepsi...
frenzy dziala na swinie - wiec kazda z nich tez ma 2 ataki w tej edycji ;)

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

31 ataków z siłą 5... i to 6 kolesi na dzikach... :shock:
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

E tam. Ktos Ci rzuci dwie jedynki na brejka i w drugiej turze juz nie jest tak kozacko :P

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Wiem, takie dzikusy wycieły mi 18 m@a a 2 ustało tylko po to żeby patrzeć jak rycerze mszczą ich poległych kolegów ;]
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Niewiadom
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 163
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Biała Podlaska/ Międzyrzecz

Post autor: Niewiadom »

truepunk faktycznie masz racje dzieki za uwage:] no to wlasnie 31 atakow z S5 mysle ze jest to dobra inwestycja, napewno lepsza niz 10 orc boar boy'z, a tak 6 chlopakow mozna za laskiem trzymac i tylko jak cos podjedzie to lubudu :] a to co dojedzie to raczej nie bedzie w takiej liczbie zeby wygrac z nimi dzieki naszemu ostrzalowi i magii
aha zastanawiam sie nad wsadzeniem 2 szamanow goblinskich do rydwanow zamiast oddzialu orkowych chlopakow, poniewaz slyszalem (a przynajmniej na masterblasterze 07 tak sedziowie uznali) ze rydwany na bohaterach nie wchodza w liczbe speciali, wydalo mi sie to dziwne poniewaz sie spotkalem z taka armia ktora tego uzywala, i specjalnie sie pytalem sedziow, ale w kodexie napisane jest ze mag zastepuje jednego zaloganta czyli by wychodzilo na to ze on wchodzi do tego rydwanu a nie jest dolaczany jako rumak... co o ym myslicie ? prosze o odpowiedzi i czy to jest dobry pomysl z tymi rydwanami...

ODPOWIEDZ